Jouw smaak in kindernamen

01-12-2017 23:16 301 berichten
N.a.v. een ander topic; wat voor type namen hou jij van?

Hou je van hockey en oud-geld namen?
Floris, Jan-Willem, Anne-Fleur, Claire


Of ben jij meer een botanisch vegetarisch type?
Mees/Robin/Madelief/Merel

Alternatief oudhollandsch?
Wies/Oubele/Kees/Jetske?

Onze kinderen hebben korte Zweeds/ Engelse namen type 'Lars'
A.K.A. Gamma-laminaat& Leenbakker-bureau namen

Als mijn echtgenoot er niet ook wat over te zeggen had gehad dan hadden ze wellicht meer vegetarische -hipster-unisex-neuk-he-namen gehad.
Voor meisjes ben ik heimelijk van de tokkie/randje tokkienamen. Samantha, Denise, Deveny, Tiffany, Kimberley, Summer, Melissa :heart:. Ook heb ik een zwak voor enkele specifieke oudhollandsche varianten a la Sientje en Cateautje. Dan heb ik nog een categorie bijzondere namen die mij wel aanspreken: Dimphy, Milot, Djem.

Maar ja, ik snapte ook wel dat mijn kind daar niet per se gelukkig van zou worden. Dus stapte ik over naar de volgende favoriete categorie: klassiek met een hockeyrandje. Catharina, Elisabeth, Annastacia, Helena, Victoria, Therese etcetera. En dan wel de Kate way, want ik vind het leuk om de roepnaam af te leiden van de naam in het paspoort. Dus mijn dochter heet Catharina Josephine, roepnaam Kate (Maar dan met andere namen in die categorie).

Voor de jongens ben ik sneller klaar, ik hou van de geijkte hockeynamen: Olivier, Floris, Valentijn, Sebastiaan, Victor. Scandinavische jongensnamen vind ik vaak ook mooi: Morten, Lasse, Bjorn, Linus.
Alle reacties Link kopieren
Kirikou schreef:
01-12-2017 23:44
Maar moet wel zeggen dat Destiny en Jaylynn mij zelfs te ver gaan ;-D
Ik vind Jaylin of hoe je het ook maar zou spellen lekker klinken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
made@kate schreef:
01-12-2017 23:45
Maar ja, ik snapte ook wel dat mijn kind daar niet per se gelukkig van zou worden. Dus stapte ik over naar de volgende favoriete categorie: klassiek met een hockeyrandje. Catharina, Elisabeth, Annastacia, Helena, Victoria, Therese etcetera. En dan wel de Kate way, want ik vind het leuk om de roepnaam af te leiden van de naam in het paspoort. Dus mijn dochter heet Catharina Josephine, roepnaam Kate (Maar dan met andere namen in die categorie).
Cathatina, Elisabeth etc zou ik nooit voor kiezen.
Maar Kate of Amy vind ik prachtig!
Alle reacties Link kopieren
.
ladymadonna wijzigde dit bericht op 23-05-2018 16:48
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van "kijk mij eens uniek zijn - hier kunnen Kim K en Bey nog een puntje aan zuigen " namen. Volgens Viva dus in de Amerikaans Ordinair-Tokkie hoek.

Voor mijn zoon had ik als criterium dat het zo cool op een voetbalshirt moest staan dat als ie ooit profvoetballer zou worden hij alleen vanwege zijn naam al een miljoenencontract met Nike zou krijgen.

Voor mijn dochter was het criterium dat het bij de naam van haar broer moest passen en dat als ze later popidool zou worden haar naam catchy genoeg moest zijn om als titel van haar debuutalbum te fungeren.

Maar verder ben ik heel bescheiden, hoor.
Am Yisrael Chai!
Mijn kinderen hebben hockeynamen. Dat leek me handig voor later. Overigens hockeyen ze beide niet en is mijn jongste ook verre van bekakt.
Ja, lastig.
Klassiek, maar niet duur. Ouderwets, maar wel fris. Vind ik dan.
Andere mensen vinden de naam van mijn jongste verschrikkelijk jaren tachtig en de naam van mijn oudste wordt in de landen waar hij oorspronkelijk vandaan komt echt niet meer gegeven, dat is daar een soort Coba, heb ik eens begrepen.

En mijn partner en ik moesten het ook eens worden, natuurlijk.
Ik heb geen duidelijke smaak. Behalve bij jongensnamen, daar hou ik van Germaans. Dat vind ik mooi, ondanks eventuele vreemde associaties. Henning, Garbrand, Gerlof, Sieger, dat soort namen. Hadden we een zoon gekregen, was het waarschijnlijk ook een beer van een vent geworden, dus dan is Niek of Pepijn ook gewoon echt te klein.
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 01-12-2017 23:58
39.13% gewijzigd
fashionvictim schreef:
01-12-2017 23:52
Ik hou van "kijk mij eens uniek zijn - hier kunnen Kim K en Bey nog een puntje aan zuigen " namen. Volgens Viva dus in de Amerikaans Ordinair-Tokkie hoek.

Voor mijn zoon had ik als criterium dat het zo cool op een voetbalshirt moest staan dat als ie ooit profvoetballer zou worden hij alleen vanwege zijn naam al een miljoenencontract met Nike zou krijgen.

Voor mijn dochter was het criterium dat het bij de naam van haar broer moest passen en dat als ze later popidool zou worden haar naam catchy genoeg moest zijn om als titel van haar debuutalbum te fungeren.

Maar verder ben ik heel bescheiden, hoor.
:rofl:
MinkeDeWit schreef:
01-12-2017 23:53
Mijn kinderen hebben hockeynamen. Dat leek me handig voor later. Overigens hockeyen ze beide niet en is mijn jongste ook verre van bekakt.
Hockeynamen vind ik ook leuk hoor. Al denk ik dan niet aan dubbele namen zoals Anne-Claire en Jan-Willem, maar meer aan Olivier, Vincent, Laurens, Anne, Stefanie, Rozemarijn.
Voor meisjes; Eline, Anne, Laura, Sophie. Voor Jongens; Storm, Oliver, Julian

Geen idee in welk vakje ze passen, ik vind het mooie namen.
En ik vind stiekem echt heel ouderwets heel leuk. Greetje, Annie, Jan, Roef, dat soort werk. Maar dat vond mijn man niets.
Alle reacties Link kopieren
LadyMadonna schreef:
01-12-2017 23:51


ik vind oud Ierse namen vaak mooi,
Ik vond Sean heel mooi, maar zag al voor me hoe oma dat uit ging spreken :-)
Siobhan vind ik ook prachtig, maar zou waarschijnlijk " Sjooffie " geworden zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrouwjagersma schreef:
02-12-2017 00:00
En ik vind stiekem echt heel ouderwets heel leuk. Greetje, Annie, Jan, Roef, dat soort werk. Maar dat vond mijn man niets.
Jan vind ik niet ouderwets maar tijdloos. Dat kan ik van de andere namen niet zeggen..
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
02-12-2017 00:01
Ik vond Sean heel mooi, maar zag al voor me hoe oma dat uit ging spreken :-)
Siobhan vind ik ook prachtig, maar zou waarschijnlijk " Sjooffie " geworden zijn.
ik heb genoeg kinderen maar er is plek in mijn hart voor een Eamon.
Waar ik van gruwel zijn alle namen die eindigen op -tje
anoniem_355134 wijzigde dit bericht op 02-12-2017 00:07
3.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind stiekem namen als Blanket en Apple heel erg leuk.
Maar voor mijn eigen kinderen heb ik het maar in de klassieke hoek gezocht.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
LadyMadonna schreef:
02-12-2017 00:04
ik heb genoeg kinderen maar er is plek in mijn hart voor een Eamon.
Moet nu meteen denken aan het liedje Fuck It, tekst van refrein is geniaal.
fashionvictim schreef:
02-12-2017 00:06
Ik vind stiekem namen als Blanket en Apple heel erg leuk.
Maar voor mijn eigen kinderen heb ik het maar in de klassieke hoek gezocht.
De dochter van Gwyneth Paltrow heet toch Apple?
Alle reacties Link kopieren
LadyMadonna schreef:
02-12-2017 00:04
ik heb genoeg kinderen maar er is plek in mijn hart voor een Eamon.
:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en vroeger had je een Braziliaanse serie over een slavin die ik geweldig vond. Zij heette Isaura en ik heb serieus heel lang overwogen mijn dochter die naam te geven.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
blue_lagoon schreef:
02-12-2017 00:07
Moet nu meteen denken aan het liedje Fuck It, tekst van refrein is geniaal.
die zal ik maar googelen morgen :)
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
02-12-2017 00:06
Ik vind stiekem namen als Blanket en Apple heel erg leuk.
Maar voor mijn eigen kinderen heb ik het maar in de klassieke hoek gezocht.
Ik moet niet meer forummen zonder leesbril: ik dacht dat je Appie bedoelde. Vond ik dan ook echt niks voor jou.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
lofia schreef:
02-12-2017 00:08
De dochter van Gwyneth Paltrow heet toch Apple?
Ja. Haar kinderen heten Apple en Moses en dat vind ik allebei superleuk. Al moest ik aan Apple wel wennen, toen dat meiske geboren werd vond ik het afschuwelijk maar in de loop der jaren ben ik dergelijke namen steeds leuker gaan vinden.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
02-12-2017 00:10
Ik moet niet meer forummen zonder leesbril: ik dacht dat je Appie bedoelde. Vond ik dan ook echt niks voor jou.
Appie vind ik wel een hele leuke naam. Voor een guitig Marokkaans jochie.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
02-12-2017 00:09
Oh, en vroeger had je een Braziliaanse serie over een slavin die ik geweldig vond. Zij heette Isaura en ik heb serieus heel lang overwogen mijn dochter die naam te geven.
Dan is het maar goed dat je te jong was om de slavinnenserie Angelique te zien. Zooooooo mooi vond ik die naam. Maar ja, ik was ook fan van ABBA en de naam Agnetha 😝😜
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven