Jouw smaak in kindernamen

01-12-2017 23:16 301 berichten
N.a.v. een ander topic; wat voor type namen hou jij van?

Hou je van hockey en oud-geld namen?
Floris, Jan-Willem, Anne-Fleur, Claire


Of ben jij meer een botanisch vegetarisch type?
Mees/Robin/Madelief/Merel

Alternatief oudhollandsch?
Wies/Oubele/Kees/Jetske?

Onze kinderen hebben korte Zweeds/ Engelse namen type 'Lars'
A.K.A. Gamma-laminaat& Leenbakker-bureau namen

Als mijn echtgenoot er niet ook wat over te zeggen had gehad dan hadden ze wellicht meer vegetarische -hipster-unisex-neuk-he-namen gehad.
Ik houd van korte (max. 2 lettergrepen) unieke namen. Op dit moment is Yadé mijn favoriet, maar dat kan morgen weer anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
En ik heb door dit forum echt een graftakkenhekel gekregen aan wat ik in mijn hoofd dus ook altijd "Oh god, Vivaforum-naam" noem. Ook wel bekend als tut-met-een-rietjenaam.
Am Yisrael Chai!
En ik vind Darius ongelooflijk mooi.
fashionvictim schreef:
02-12-2017 00:15
En ik heb door dit forum echt een graftakkenhekel gekregen aan wat ik in mijn hoofd dus ook altijd "Oh god, Vivaforum-naam" noem. Ook wel bekend als tut-met-een-rietjenaam.
Voorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
02-12-2017 00:12
Dan is het maar goed dat je te jong was om de slavinnenserie Angelique te zien. Zooooooo mooi vond ik die naam. Maar ja, ik was ook fan van ABBA en de naam Agnetha 😝😜
Sorry, ken ik wel. En ik vond Agnetha dus ook fan-tas-tisch. Nog fantastischer (vond ik toen, he): een tweeling krijgen en die dan Agnetha en Anni-Frid noemen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
02-12-2017 00:11
Ja. Haar kinderen heten Apple en Moses en dat vind ik allebei superleuk. Al moest ik aan Apple wel wennen, toen dat meiske geboren werd vond ik het afschuwelijk maar in de loop der jaren ben ik dergelijke namen steeds leuker gaan vinden.
Dat had ik bij North.. een super sterkte naam vind ik nu (Je zou maar eens North West heten dacht ik ooit)
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
02-12-2017 00:17
Sorry, ken ik wel. En ik vond Agnetha dus ook fan-tas-tisch. Nog fantastischer (vond ik toen, he): een tweeling krijgen en die dan Agnetha en Anni-Frid noemen.
Mijn beste vriendin op de lagere school was blond en op woensdagmiddag maakten we dansjes op ABBA platen met een dikke balpen met veter er aan als microfoon. En omdat ik donker haar had, moest ik altijd Anni- Frid zijn en ik wilde zoooooo graag Agnetha zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrouwjagersma schreef:
01-12-2017 23:55
Ja, lastig.
Klassiek, maar niet duur. Ouderwets, maar wel fris. Vind ik dan.
Andere mensen vinden de naam van mijn jongste verschrikkelijk jaren tachtig en de naam van mijn oudste wordt in de landen waar hij oorspronkelijk vandaan komt echt niet meer gegeven, dat is daar een soort Coba, heb ik eens begrepen.

En mijn partner en ik moesten het ook eens worden, natuurlijk.
Ik heb geen duidelijke smaak. Behalve bij jongensnamen, daar hou ik van Germaans. Dat vind ik mooi, ondanks eventuele vreemde associaties. Henning, Garbrand, Gerlof, Sieger, dat soort namen. Hadden we een zoon gekregen, was het waarschijnlijk ook een beer van een vent geworden, dus dan is Niek of Pepijn ook gewoon echt te klein.
Jet. Of een van de kinderen uit Jan, Jansje en de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
lofia schreef:
02-12-2017 00:19
Dat had ik bij North.. een super sterkte naam vind ik nu (Je zou maar eens North West heten dacht ik ooit)
Beter dan Zuid West.
North.... Klinkt eigenlijk best leuk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van Franse namen zoals Solène, Sévérine, Noélie, Aurélie, Camille, Sebastien, Stanislas, Cédric, Corentin, Baptiste, Etienne, Mathéo...
Daarnaast vind ik Bijbelse namen ook mooi zoals Nathaniel, Joshua, Hannah, Noam, Salomon...
Mijn oudste twee kinderen hebben respectievelijk een Bretonse naam en een Frans/Hebreeuwse naam.

Bretonse namen vind ik sommigen sowieso ook mooi: Gwenaël, Nolwenn, Gwen, Maël, Emrys, Maëlle, Maëlys, Yoan, Enora

Ierse namen vind ik ook mooi maar in Nederland wordt het gewoon niet goed uitgesproken, begrijpelijk. De uitspraak is weinig intuitive.

Mijn man houdt vooral van korte Engelse namen. Voor meisjes daarentegen houdt hij van meer Spaans/Italiaanse namen.

Voor onze derde hebben we gekozen voor de Engelse versie van een Hebreeuwse naam die makkelijk is af te korten. Zo hebben we allebei een beetje onze zin :)
vrouwjagersma schreef:
02-12-2017 00:15
En ik vind Darius ongelooflijk mooi.
Wow, wat een krachtige naam. Ik had er nog nooit van gehoord. Love it!
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
02-12-2017 00:15
En ik vind Darius ongelooflijk mooi.
Darius vind ik ook mooi.
Mijn man ongetwijfeld niet, hem kennende. Dus die valt vast af voor nummer 4. Maar bij mij zou hij zo op het lijstje mogen.
Ik heb geen koters maar de naam van een nichtje van mij vind ik heel leuk:
Jill.
Stoere meidennaam.
RegretteRien schreef:
01-12-2017 23:16
Als mijn echtgenoot er niet ook wat over te zeggen had gehad dan hadden ze wellicht meer vegetarische -hipster-unisex-neuk-he-namen gehad.
Wat voor namen??

Ik vind het moeilijk mijn voorkeur echt in een bepaalde groep onder te brengen.

Verder merk ik dat ik een naam eerst minder leuk kan vinden, maar als ik het kind leer kennen ga ik het dan toch wel leuk vinden. Dus hangt meer van het kind af.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 02-12-2017 00:28
60.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er is een tijd geweest waarin ik later als ik groot zou zijn een tweeling zou krijgen, twee jongens of twee meisjes. Roos en Iris of Koen en Ernst.
:$

Inmiddels heb ik zó veel leuke kinderen van leuke ouders leren kennen met namen waarvan ik ooit dacht dat ik ze (en degenen die ze gegeven hadden) vreselijk zou vinden dat ik ook van die namen ben gaan houden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
02-12-2017 00:16
Voorbeeld?
Ik heb daar in mijn hoofd zelfs een ranking voor.

Vivaforum-light: Sophie, Emma, Daan, Julian, Hugo, Max, zeg maar de hele SVB top zoveel.

Tutje-met-een-rietje: Morris, Lennon, Feder, Viggo, Otis, en meer van dat soort zogenaamd hip maar eigenlijk superdoorsnee namen.

Vivaforum-houop-scheiuit-doenormaalgek: Fosse, Boppe, Jurre, Fedde, Jarde, Rune, Lenne, Jippe, zeg maar alles wat echt spuuglelijk wordt door er een totaal onbegrijpelijke dubbele medeklinker gevolgd door een e achter te plakken. Dat je irl moeders tegenkomt en in je hoofd eigenlijk op zoek bent naar negeerknop zodra je de naam van hun kind hoort.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Valia_1 schreef:
02-12-2017 00:22
Ik hou van Franse namen zoals Solène, Sévérine, Noélie, Aurélie, Camille, Sebastien, Stanislas, Cédric, Corentin, Baptiste, Etienne, Mathéo...
Daarnaast vind ik Bijbelse namen ook mooi zoals Nathaniel, Joshua, Hannah, Noam, Salomon...
Mijn oudste twee kinderen hebben respectievelijk een Bretonse naam en een Frans/Hebreeuwse naam.

Bretonse namen vind ik sommigen sowieso ook mooi: Gwenaël, Nolwenn, Gwen, Maël, Emrys, Maëlle, Maëlys, Yoan, Enora

Ierse namen vind ik ook mooi maar in Nederland wordt het gewoon niet goed uitgesproken, begrijpelijk. De uitspraak is weinig intuitive.

Mijn man houdt vooral van korte Engelse namen. Voor meisjes daarentegen houdt hij van meer Spaans/Italiaanse namen.

Voor onze derde hebben we gekozen voor de Engelse versie van een Hebreeuwse naam die makkelijk is af te korten. Zo hebben we allebei een beetje onze zin :)
Staan prachtige namen bij. Yoan : mooi !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrouwjagersma schreef:
02-12-2017 00:15
En ik vind Darius ongelooflijk mooi.
Vind ik juist weer een naam voor een gladjakker.
Alle reacties Link kopieren
lofia schreef:
02-12-2017 00:19
Dat had ik bij North.. een super sterkte naam vind ik nu (Je zou maar eens North West heten dacht ik ooit)
ja, dat had ik dus ook! En toen ik ook nog eens hoorde dat haar koosnaampje Nori was was ik helemaal verkocht.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
emmetje2 schreef:
02-12-2017 00:27
Vind ik juist weer een naam voor een gladjakker.
ik ken een Darius en dat is inderdaad een ongelooflijke gladjakker.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
02-12-2017 00:26
Ik heb daar in mijn hoofd zelfs een ranking voor.

Vivaforum-light: Sophie, Emma, Daan, Julian, Hugo, Max, zeg maar de hele SVB top zoveel.

Tutje-met-een-rietje: Morris, Lennon, Feder, Viggo, Otis, en meer van dat soort zogenaamd hip maar eigenlijk superdoorsnee namen.

Vivaforum-houop-scheiuit-doenormaalgek: Fosse, Boppe, Jurre, Fedde, Jarde, Rune, Lenne, Jippe, zeg maar alles wat echt spuuglelijk wordt door er een totaal onbegrijpelijke dubbele medeklinker gevolgd door een e achter te plakken




. Dat je irl moeders tegenkomt en in je hoofd eigenlijk op zoek bent naar negeerknop
zodra je de naam van hun kind hoort.
:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
fashionvictim schreef:
02-12-2017 00:30
ik ken een Darius en dat is inderdaad een ongelooflijke gladjakker.
:rofl: Heb ik nog gelijk ook.
fashionvictim schreef:
02-12-2017 00:30
ik ken een Darius en dat is inderdaad een ongelooflijke gladjakker.

Werkelijk? Dan schrap ik dus gelijk van mijn lijstje mocht ik ooit zwanger worden van de 4e (en ook dat staat niet op mijn lijstje) Aan kwaleballenamen doen we niet heur!
Je hebt ook ouders die namen uitkiezen die nergens op rijmen zodat ze niet gepest worden.
Nou dan komen er debiele namen uit voort.
Alle reacties Link kopieren
Man heeft een voorliefde voor tragische Russissche namen/theatrale Italiaanse namen. Dat laatste had gekund in combinatie met de achternaam. Maar Alexandr, Andrej, Valentin... in Rusland zelf oké. Maar voor een jochie dat geen enkele binding of link heeft met Rusland, nah.

Zelf vind ik best veel namen mooi maar namen die ik destijds overwoog hadden één ding gemeen: heel kort. Zoals Giel, Juul, Eef, Noor. Misschien een trauma vanwege mijn eigen naam. Alles werd vroeger afgehakt tot één lettergreep. Werden we geroepen met 'Lé', 'Ro' of erger afhankelijk van de oorspronkelijke naam. Dan liever een naam die niet is in te korten tot een keelklank.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven