* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
quote:Randy schreef op 27 januari

Ik heb m'n 20 weken echo 2 maart.

Randy, ik zie tot mijn schrik dat jij nog helemaal niet was opgenomen in het schema !!! .

Ik heb ook geen verdere gegevens van je: uitgerekende datum en leeftijd. Wil je die nog eens doorgeven alsjeblieft?
What matters most is how you see yourself
Jullie lieve reacties doen mij heel veel goed. Ik zal jullie ook af en toe wel op de hoogte houden hoor. Inderdaad 1;72 had ik echt in mijn ergste dromen niet voorgesteld. Wij hadden na de nekplooimeting, het vrolijke stuiterende kindje, het kloppend hartje en de goede bloeduitslag voor de VK ook echt zoiets...wij geloven het wel, als is het 1;150 we testen niet verder. Dit hadden we dus ook echt niet meer zien aankomen. Tsja en nu? Morgen naar het ziekenhuis en horen we meer.

Zoals ik al heb gelezen ben ik te ver zwanger voor een vlokkentest dus zal het de vruchtwaterpunctie worden. Tsja en dan? Wij kunnen nu nog niet zeggen wat we willen als het kindje Down Syndroom heeft...... Het is al zo van ons.... ik weet het gewoon niet....

Bedankt voor jullie lieve steun, liefs Watever
Jeetje Watever, wat moeten jullie geschrokken zijn. Heel veel sterkte . En net als de rest zegt, je hoeft hier echt niet alleen maar positieve verhalen te vertellen. Als je daar behoefte aan hebt schrijf je alle spanning maar gewoon van je af. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal mee blijkt te vallen.
Jojon: fijn dat je waardes nu nog goed zijn, maar het blijft dus wel spannend. Kan de schildklier van de baby na de geboorte reageren doordat hij nu stoffen van jou doorkrijgt?

Gisteravond een stukje van een programma op TV gezien waarin de aandoening besproken werd die ze dachten dat Padaboy zou hebben na de 20 weken echo. Alle opties van operaties en kansen die toen met ons besproken zijn kwamen voorbij. Vond het toch wel heftig om die kleine hummels te zien, die het dus wel hebben en wat dat voor hun betekend.
Lieve Whatever,

Wat een schrik, maar blijf positief hoor... hoewel de kans natuurlijk hoger is dan je hoopt en verwacht is er nog steeds veel meer kans dat jullie kindje helemaal gezond is.

Heel veel sterkte!!!

Missy
Lieve Watever, heel veel sterkte... en zoals de rest al zei; probeer nog een beetje positief te denken al is dat erg moeilijk. En ik hoop dat je toch nog even laat weten hoe het met je gaat hier!

De rest even een zwaai! Ben even in meeleesmodus maar kom gauw weer eens bijkletsen!
Jeetje Watever wat heftig! Ontzettend veel sterkte de komende tijd. Ik denk dat jullie qua ziekenhuis naar de VU gaan? Wij zijn daar ook geweest en de artsen zijn echt heel aardig. En zoals Padababa ooit zei: de vruchtwaterpunctie viel ook best mee. Nee, leuk is anders en de dag dat het was gebeurd voelde ik me behoorlijk brak maar na een dagje op de bank ging het alweer een stuk beter.

Hou je vast aan het verhaal van de vriendin van Jane die ook een gezond kindje kreeg. Een kans van 1:72 is groot maar jullie hebben altijd nog een kans van 71:72 dat jullie kindje gewoon gezond is!

Hier eindelijk weer internet (shit Ziggo) en ik lees tot mijn verdriet het verhaal van Watever.

Vanuit mij dus ook even een dikke knuffel en ik hoop inderdaad dat de vruchtwaterpunctie meer uitsluitsel geeft. Heel veel sterkte meid en blijf inderdaad nog een beetje positief denken voor zover dat kan.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Lieve dames, we komen net terug uit het ziekenhuis en we hebben een afspraak gemaakt bij het VU inderdaad (Pippa) voor de punctie. Ik zie tegen die naald in mijn buik helemaal niet op, maar wel tegen het wachten. Ik heb ook gevraagd of ze mijn partner willen bellen met de uitslag ipv mij, want ik hoor het liever van hem dan van het ziekenhuis.

We gaan dus aanstaande maandag voor de punctie en dan gaan we spannende tijden tegemoet. Ik was zo ontzettend aan het genieten van de zwangerschap, had geen klachten niks! En nu zit ik op een grijze donderderwolk.

Lieve dames, het is fijn dat ik zoveel steun krijg van jullie, maar vergeet allemaal niet om te gaan genieten. Ik hoop over 3,5 week weer naast jullie op die roze wolk te gaan zitten en die donderwolk is dan inmiddels leeg gehuild.
quote:Jane 1973 schreef op 24 januari 2009 @ 21:26:

Wyfke en Engelbengel, jullie als frequent writers: we hebben al een tijdje niets meer van jullie gehoord. Alles OK?

Hier alles super, m'n laptop was stuk, vandaar de radiostilte. Ik moet nog heel veel pagina's bijlezen, hopelijk gaat het met jullie allemaal goed...

Gisteren naar de VK geweest voor de 3e controle. Alles was prima, baarmoeder was goed gegroeid en het hartje roffelde er lustig op los.

Op 23 februari mogen we komen voor de 20 weken echo.
Watever, wat een rotnieuws!

Hopelijk kun je nog een beetje positief blijven denken, want de kans is nog steeds behoorlijk dat het meevalt. Hoewel ik kan begrijpen dat je op een heel veel betere uitslag had gehoopt.

Heel veel sterkte met de onderzoeken en nog meer sterkte met het lange wachten. Ik duim heel hard voor je dat je over een paar weken hier weer op een roze wolk komt zitten.
Watever, wat balen dat jullie toch de 'normale' tijd moeten wachten op de uitslag. Ik had gedacht dat het in situaties als die van jullie sneller zou gaan.

Dan even ego: ik heb vandaag de fysio gebeld. Kreeg helaas een antwoordapparaat en hoop dat ze morgenochtend terugbellen. Ik heb de laatste tijd zo last van m'n rug/bekken dat het nu echt vervelend begint te worden. Dat je met 38 weken waggelt is begrijpelijk maar met 16 weken vind ik het nogal overdreven. En toch doe ik het nu en dan omdat er dan blijkbaar een zenuw in m'n bil bekneld zit. Zitten is ook al niet makkelijk want m'n staartbeen doet gewoon onwijs pijn. Ik vind mezelf dus best een beetje zielig. Hoop dat dat ook door hormonen komt want er zijn natuurlijk veel ergere dingen. Maar toch: bah.

Ring, hoe beviel de yogales gisteren? Mag je vriend vanavond weer oefenen om zijn techniek (verder) te verbeteren?
Whatever, heel veel sterkte a.s maandag en in de spannende tijd van het afwachten daarna..

Dikke knuffel
Hey meiden

Ook ik ben in juli uitgerekend!! De achtste om precies te zijn. Het is voor ons de eerste. Dus erg spannend allemaal.

23 feb. hebben we de 20 weken echo, en zijn we heel benieuwd wat het gaat worden.

Summerqueen
Whatever: heel veel sterkte! Ik hoop dat je snel weer op een roze wolk zit...
Pippa: Helemaal herkenbaar die pijn. Alleen zit er bij mij pijn in mijn bil en mijn schaambot (zeg maar alsof je zadelpijn hebt, maar dan iets erger/anders, maar op die plek). En sjee dacht dat dat waggelen aan mij lag. Blij (raar) dat jij dat ook hebt. Ik vond mezelf al zon zwangere doos en ik ben nog maar 15 weken zwanger. hahahahaha.

Ik heb as vrijdag een afspraak met de cesar therapeut. Eerste keer is volgens mij vooral een gesprekje over je leven, maar ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

Het is dus best erger geworden de laatste tijd, dus tijd om er serieus wat aan te doen. Hopelijk kan het hele proces een beetje vertraagd worden anders wordt het nog leuk (not) de komende paar maanden

Summerqueen: Welkom, leuk een nieuw iemand. Vertel eens wat over jezelf. Ik ben namelijk helemaal niet nieuwsgierig
Jee.... watever,... wat vreselijk om te horen...

Maar wat al eerder geschreven werd hier: De kans dat het goed is, is natuurlijk vele malen groter. (maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel)

Weet je nog dat de eerste 12 weken 1 op de 10 zwangerschappen mislopen? Je was toen waarschijnlijk veel minder bang dan nu. Maar ja... je hebt je er nu ook wel op ingesteld dat je een (gezond) kindje gaat krijgen.

Is de wachttijd na de punctie ook 2 weken, net als bij de volkkentest? Wat een hel.... De dagen zullen wel voorbij kruipen...

Kom je af en toe hier alngs om de stress van je af te schrijven? Of vind je dat juist niet fijn?

In ieder geval heel heel heeeeeeeel veel succes. Ik denk aan je,

liefs South
Summerqueen: welkom!
Chica, wat fijn dat ik niet alleen ben met dit euvel zo vroeg in de zwangerschap. (wel rot voor jou dat je het ook hebt!) Ik voel me echt zo'n muts, ben ik eindelijk van die misselijkheid af, krijg ik dít. In de periode dat je vol energie hoort te zitten... ja ja. Net bij het boodschappen doen kon ik een paar keer geen stap meer zetten en moest ik echt stil blijven staan tot de pijn was weggetrokken. Gelukkig heeft de fysiotherapeut morgenochtend nog een plekje. Ben heel benieuwd wat zij gaat doen c.q. wat het resultaat is. Ik hoop op tips hoe ik kan voorkomen dat het zo'n pijn doet.

Summerqueen: welkom! En aangezien ik ook helemaal niet nieuwsgierig ben sluit ik me aan bij het verzoek van Chica, vertel eens wat over jezelf?
He Pippa, we moeten gewoon ervaringen en tips blijven uitdelen. Wie weet helpt het.

Het tweede trimester is vol energie?????????????? Nou dat is zeker een man die dat geschreven heeft. Het is inderdaad beter dan de eerste 12 weken maar toen was het -100 en nu.....nu is het 0. Nou jippiejajee, echt fijn zeg . Nee dus vol energie zit ik echt niet hoor.

Baal ook van dit zwangerschapskwaaltje en ik hoop van harte dat het een kwaalTJE blijft. Nou ja, gewoon blijven genieten van de andere dingen. Morgen weer hartje luisteren bij de VK bijvoorbeeld. Helemaal leuk.
Watever: veel sterkte de wachttijd zal slopend zijn voor jullie, ik duim op een goede uitslag.

Summerqueen: welkom!

Chica en Pippa: wat balen dat jullie zo veel last hebben van bekken/bil/rug. Hopelijk heeft de fysio goede tips.

Zonet even met de kleine man in de tuin gespeeld, het is hier lekker weer, wel koud maar wel lekker zonnetje.
Het is hier ook lekker weer! Ik zeg: laat de lente maar komen! Ja ja, ik weet heus wel dat we er pas een maand winter op hebben zitten maar ik ben 'm zo zat! Ik wil langer licht, hogere temperaturen en blaadjes aan de bomen. Mag dat? Move over koning winter!
Haha Pippa, nou volgens mij gaat het toch echt weer vriezen. Alhoewel ik het dan liever zie vriezen als regenen en waaien.
Watever, een dikke knuffel voor jou. Ik hoop je snel weer op je roze wolk te zien voorbij drijven door goed nieuws. Al die wachtweken zijn killing, sterkte!!!

Herkenbaar, dat lage energielevel. Ik heb ook steeds weinig energie. Het blijft een beetje gelijk qua niveau. En ik ben nu al bijna 18 weken, volop in het tweede trimester dus! M'n Hb was goed, dus daar ligt het in ieder geval niet aan!

Pippa, ik moest gisteren de hele dag weg, dus geen massage meer gehad. Maar dat komt vast wel. Hoe dan ook: het was een hele leuke en leerzame les. Ik begin de meiden al een beetje te kennen en mijn vriend vond het boven verwachting erg leuk. Hij was helemaal enthousiast na afloop! Tot nu toe heb ik totaal geen spijt dat ik nu al yoga ben gaan doen. Je leert zulke nuttige dingen! En het werkt heerlijk ontspannend. Fijn hoor.

Summerqueen, welkom!
Tjee Whatever....wat zullen jullie geschrokken zijn. Een spannende tijd breekt nu voor jullie aan. Misschien wil je van mij ook nog een positief verhaal horen? Mijn vriendin (38 jaar) kreeg een uitslag van 1:7 . Enorm dus. Na heel veel stress en wachten bleek er niets aan de hand. Het kereltje is nu een half jaar oud en doet het super. Ik duim voor net zo'n happy end voor jullie! En voel je absoluut thuis om je verhaal hier te spuien!

Balen Pippa en Chica, dat jullie zo'n last hebben. Ik had er ook al veel last van en maakte me dan ook erg druk over de rest van de zwangerschap. Gelukkig helpt die oefening die ik geleerd heb in de vorige zwangerschap goed! (al eerder beschreven) Verder houd ik me nu ook keurig aan het zittend aankleden en niet meer zo zwaar tillen en dat helpt echt enorm! Ik heb er al 2 weken geen last meer van. ( afkloppen...)

Hopelijk heeft de fysio DE oplossing!

Welkom summerqueen!

Ik moet nu aan schuiven bij het diner!

Morgen meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven