Kamperen met 3-jarige peuter

13-04-2021 20:31 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan deze zomer weer kamperen (hopelijk in Frankrijk, anders in Nederland), maar waarop slapen jullie peuters?
We hebben een tent, dreumes slaapt in een campingbed of deryan, maar over peuter twijfel ik.

Hij slaapt niet in een campingbed en al helemaal niet in een deryan. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dit doen, of deden? En slaapzak, of dekbed?
Hm wij hebben een caravan en daar slaapt hij gewoon in een bed met dekbed.
Kan hij niet op een matje met een kinderslaapzam? Of luchtbed? Onze peuter is ruim 3.5 en dat zou prima gaan denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me dat ik in een slaapzak sliep. Op het uitgeklapte bank-bed in de caravan. En toen zusje en ik ongeveer 4 en 6 waren in een tentje naast de caravan, op een luchtbed.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Gewoon naast ons op het luchtbed in zijn slaapzak van thuis.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 2 jaar sliepen ze op een selfinflatable matje en in een junior slaapzak van Nomad.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat dat prima kan, maar ik dacht: misschien zijn er mensen met ervaring die tips hebben. Ik las bijvoorbeeld ook iets over een slaapzak om een slaapmatje heen, dan heb je bij een ongelukje geen kletsnatte slaapzak. Dat sprak me ook wel aan😏
Alle reacties Link kopieren
Ik had twee (Hema)slaapzakken mee voor zoon. Bij een ongelukje kreeg hij de andere aan en waste ik de ene in de ochtend.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
13-04-2021 20:41
Vanaf 2 jaar sliepen ze op een selfinflatable matje en in een junior slaapzak van Nomad.
Vonden ze een slaapzak niet vervelend? En had je gewoon een normale maat slaapmatje? En welke dikte?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben destijds een peuterluchtbed gekocht (kleiner luchtbed met een opstaande opblaasbare rand, even googlen). Daar kon hij niet vanaf rollen. Toen hij bijna 3 was sliep hij daarin met nog zijn babyslaapzak zoals thuis + extra dekens. Toen hij bijna 4 was met een kinderslaapzak (en soms een extra deken erover). Komend jaar maar een gewoon luchtbed proberen, hij past er nu niet meer in en een grotere versie bestaat wel, maar past niet in onze tent.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
13-04-2021 20:43
Ik had twee (Hema)slaapzakken mee voor zoon. Bij een ongelukje kreeg hij de andere aan en waste ik de ene in de ochtend.
Of dat past of niet, kom ik waarschijnlijk pas achter als ik de auto in pak voor Pinksteren. Dus dat is even afwachten😉
Alle reacties Link kopieren
2bloemen schreef:
13-04-2021 20:44
Wij hebben destijds een peuterluchtbed gekocht (kleiner luchtbed met een opstaande opblaasbare rand, even googlen). Daar kon hij niet vanaf rollen. Toen hij bijna 3 was sliep hij daarin met nog zijn babyslaapzak zoals thuis + extra dekens. Toen hij bijna 4 was met een kinderslaapzak (en soms een extra deken erover). Komend jaar maar een gewoon luchtbed proberen, hij past er nu niet meer in en een grotere versie bestaat wel, maar past niet in onze tent.
Babyslaapzak wil hij echt niet meer aan. Dan wordt slapen drama. En hij is niet zo bewegelijk in bed, dus ik denk dat dat het probleem niet wordt. Hij heeft het wel altijd heel koud, dat wordt meer een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mihoen62 schreef:
13-04-2021 20:47
Babyslaapzak wil hij echt niet meer aan. Dan wordt slapen drama. En hij is niet zo bewegelijk in bed, dus ik denk dat dat het probleem niet wordt. Hij heeft het wel altijd heel koud, dat wordt meer een probleem.
Deken/isolatiemateriaal bovenop het tentzeil en daar bovenop het luchtbed, dan weer een deken (liefst een wollen) en dan beddengoed/slaapzak.
Laatste keer had ik voor peuter een peuter matrasje mee
Wij hadden altijd eigen dekbedden mee, als het warm was dan alleen het laken.
Ik zou wel van tevoren oefenen zodat je peuter wel kan slapen op een camping. Anders slaapt de rest van de camping ook niet :)
Wij deden in een slaapzak. Peuter sliep toen bij mij. Verder hele dikke pyjama eronder. Was wel zomer.
Moet wel zeggen dat wij na 5 dagen gillend gek naar huis zijn gegaan, maar dat is niet on topic :$
Alle reacties Link kopieren
Ik had peuter afgelopen zomer in de peuter deryan, die is wel echt een stuk groter dan de baby versie. Maar als hij dat ook niet wil, dan zou je nog evt de slaapzak van de peuterversie van deryan kunnen nemen, die zijn los verkrijgbaar en een mooi peutermaatje.

In de campingwinkel gaf de verkoper destijds aan dat onder de 4 jaar een kinderslaapzak afgeraden wordt omdat het te diep is voor hun lengte en ze er dan in weg kunnen zakken. Ze zullen heus niet direct stikken ofzo, maar kunnen wel flink in paniek raken (of in het ergste geval dus wel benauwd raken).
Is een readybed nog een optie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hadden wij mee als we in een huisje sliepen en kind niet in het ledikantje kon vanwege ruimte.
Alle reacties Link kopieren
zurematten1988 schreef:
13-04-2021 20:54
Wij deden in een slaapzak. Peuter sliep toen bij mij. Verder hele dikke pyjama eronder. Was wel zomer.
Moet wel zeggen dat wij na 5 dagen gillend gek naar huis zijn gegaan, maar dat is niet on topic :$
Sliep je peutertje samen met jou in jouw slaapzak?
Ben toch wel een beetje benieuwd waarom jullie naar huis zijn gegaan..
Alle reacties Link kopieren
Bij de Obelink hebben ze een peuter/kind luchtbed met opstaande rand.
Helemaal niet duur, van Intex.

Deze hebben wij ook gekocht voor onze 3-jarige peuter deze zomer.

We hebben ook de peuter Deryan, maar merk dat dit toch best warm is in een tent. Peuter voelt zichzelf nu ook heel groot met een "eigen" luchtbed.
Nelle botti piccine ci sta il vino buono
Alle reacties Link kopieren
Readybed heb ik ook naar gekeken, dat zou wel een optie zijn inderdaad.

Peuter is over de meter, ik snap wel dat hij niet in een deryan wil. Hij lijkt zelfs in de peutervariant heel groot.

Maar volgens mij moet een slaapmat met slaapzak of dekbed ook wel kunnen. Ik zet er wel wat naast zodat hij niet weg rolt en dan ijken we wel. We hebben gelukkig Pinksteren om te oefenen en dan kan hij - als het helemaal niks wordt- altijd bij opa en oma in de caravan. Daar sliep hij afgelopen jaar ook en dat ging prima. Maar hij is erg enthousiast over kamperen en de tent, dus het zal wel goed komen.

Dikke pyjama, wollen deken, isolatiedeken, die staan allemaal op het lijstje👍🏻
Alle reacties Link kopieren
Mihoen62 schreef:
13-04-2021 20:43
Vonden ze een slaapzak niet vervelend? En had je gewoon een normale maat slaapmatje? En welke dikte?
Nee, heerlijk juist. Gewone maat mat van 5 cm dik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat luchtbed met opstaande rand hebben we naar gekeken. Maar ik vond het zo voelen als een luchtbed voor het zwembad. Maar wellicht moeten we toch die maar aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Er gaan bij ons rubberen kruiken mee. Voor ze naar bed gaan kruik in hun slaapzak (en de mijne) en die is de volgende ochtend nog warm als je een goed isolerende slaapzak hebt.
En als de slaapzak nat is 's ochtends in de wasmachine, dan is hij 's avonds droog.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 13-04-2021 21:27
19.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden tot een jaar of 3 een peuter deryan.

Opblaasbed Intex met rand hebben we 1 keer bij logeren (binnen) gebruikt vond ik niets: kraakte/piepte heel erg en een luchtbed is altijd koud omdat de lucht tussen je lijf en de grond gaat circuleren. Altijd nog een isolatiematje eronder dus. Ik weet niet hoe dat met de readybed zit?

We zijn toen naar een matje met slaapzak gegaan. Dat ging prima.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Slaapzak, dekbed is koud! En samen op een luchtbed.
Alle reacties Link kopieren
Wij leggen altijd een opgevouwen fleecedeken onder onze luchtbedden/matjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven