kind aan een tuigje in de tuin?

01-04-2009 14:56 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Onze jongste zoon (in aug wordt hij 2) is nogal een ondernemend mannetje. Hij vindt het heerlijk om op ontdekkingsreis te gaan, zeker buiten. Onze eigen tuin is helemaal omheind, dus daar kan hij lekker scharrelen. Maar deze zomer hebben we een vakantiehuis gehuurd met een tuin met zwembad. Om het zwembad zit een hek en we hebben ook een zwemvest evt. Maar nu denk ik eraan om een tuigje te kopen om hem in de (grote open) tuin met een (lang) touw vast te kunnen zetten. Ik ben bang als hij vrij rondloopt dat we dan letterlijk geen seconde rust hebben. Hij is watervlug en is er zo vandoor met levensgevaarlijke gevolgen. Natuurlijk ga ik hem niet de hele dag vastzetten, maar af en toe eventjes.

Wat vinden jullie hiervan? Kan dit? Of is het echt not done?
Ik zet mijn hond nog niet vast aan een tuigje...
Alweer een 1 april grap?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je met zo'n handenbinder zo'n vakantie boeken als je rust wilt? Ga dan lekker met z'n tweeën een weekje weg en laat de handenbinder bij oma o.i.d



Of blijf met z'n allen lekker thuis dit jaar!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, zo'n kind aan een touw in de tuin. Zorg je dat het touw lang genoeg is zodat'ie ook een beetje kan grazen?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Op zich snap ik best dat je dat soms even zou willen, maar... nee.

Ik zou veel te bang zijn dat mijn kind zich zou verhangen aan zo'n tuigje. Dus zou ik ook geen moment rust hebben.

Groet famke
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Sjielug voor dat kind! En idd dalijk hangt hij zich er aan op. Je kan ook gewoon goed op hem letten!
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar was ik al bang voor....het is dus geen grap. Ik vermoed dat misschicken hier geen ervaring mee heeft, anders antwoord je niet zo vreemd en Teigutju, de rest van het gezin wil ook vakantie, en ik ga de jongste toch echt geen 3 weken bij opa en oma laten.....dat vind IK dan weer zielig.....en erger dan een tuigje voor zijn veiligheid....
Alle reacties Link kopieren
In dit geval zou ik hem gewoon echt niet uit het oog verliezen.



Ben echt niet tegen tuigjes in de stad of zoiets dergelijks, beter zo dan dat ze kwijtraken of onder een auto komen.



Maar als het gaat om veilig spelen dan zou ik het ook niet aandurven om het zo op te lossen. Zou ook veel te bang zijn dat mijn kind zichtzelf zou wurgen door een ongeluk of zoiets dergelijks.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:famke76 schreef op 01 april 2009 @ 15:00:

Op zich snap ik best dat je dat soms even zou willen, maar... nee.

Ik zou veel te bang zijn dat mijn kind zich zou verhangen aan zo'n tuigje. Dus zou ik ook geen moment rust hebben.

Groet famkeEens. Ik zou het echt nooit doen. Dan maar opletten en erbij blijven, maar nooit aan een tuigje. Je kunt toch om beurten je zoontje in de gaten houden?
...
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij gevaarlijk een kind aan een lang touw rond laten lopen...



En dat je geen seconde rust hebt ... sorry hoor, maar wat een onzin. En ja, ik heb er wel ervaring mee, vried en ik deden regelmatig "wisseldiensten" omstebeurten op de jongste letten. Hoe moeilijk kan het zijn ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik vind er wel iets voor te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem ook gewoon ingraven tot aan zijn middel, in de zandbak. Eten en drinken, schepje en wat speelgoed binnen handbereik en klaar ben je.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon goed opletten doe je natuurlijk altijd! Maar er zijn meer kinderen en deze is echt ongelooflijk snel weg (en geloof me, ik heb flink wat ervaring op dit vlak).



Heeft echt niemand dit zelfde probleem? Ik kan ook nog een box of campingbedje meenemen om hem af en toe in te laten spelen, maar dat is nog zieliger, want hij wil zo graag rondlopen en overal rommelen......
quote:mariap schreef op 01 april 2009 @ 15:03:

Ja, daar was ik al bang voor....het is dus geen grap. Ik vermoed dat misschicken hier geen ervaring mee heeft, anders antwoord je niet zo vreemd en Teigutju, de rest van het gezin wil ook vakantie, en ik ga de jongste toch echt geen 3 weken bij opa en oma laten.....dat vind IK dan weer zielig.....en erger dan een tuigje voor zijn veiligheid....

Ervaring? Nee, want een kind van mij hoort niet in een tuigje.

Nu ze wat ouder zijn wel achter het granol, maar dat is een ander topic.
Alle reacties Link kopieren
ik vind een tuigje ook geen goed idee, ik neem aan dat je wel een zitstoeltje hebt, zet hem daar desnoods in als je even rust wilt en de rest van de tijd goed op hem letten, laat hem spelen maar blijf er bij!
Alle reacties Link kopieren
Je kind aan een tuigje in de tuin.... Stel je voor dat hij zich er in zijn spel aan verhangt! Waarom heb je bij het boeken van je vakantie geen rekening gehouden met een kindvriendelijke omgeving?
Loretta is De Mol. Punt.
Maar eigenlijk wel eens met Mamasaar: in de stad e.d.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eowynn_ schreef op 01 april 2009 @ 15:06:

Je kunt hem ook gewoon ingraven tot aan zijn middel, in de zandbak. Eten en drinken, schepje en wat speelgoed binnen handbereik en klaar ben je.





Waarom een tuigje?



Valium is goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariap schreef op 01 april 2009 @ 15:06:

Gewoon goed opletten doe je natuurlijk altijd! Maar er zijn meer kinderen en deze is echt ongelooflijk snel weg (en geloof me, ik heb flink wat ervaring op dit vlak).



Heeft echt niemand dit zelfde probleem? Ik kan ook nog een box of campingbedje meenemen om hem af en toe in te laten spelen, maar dat is nog zieliger, want hij wil zo graag rondlopen en overal rommelen......dat lijkt me een goed idee en ik vind het echt niet zielig als hij even in een box moet spelen, veiligheid staat voorop neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Een kind van nog geen twee aan een tuigje met touw vind ik ook niet een heel goed plan. tenminst ik zou dan alsnog niet "rustig" kunnen gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me per saldo juist gevaarlijker of onaangenamer. Dan verlies je jezelf al snel in 'oh, kindlief zit toch aan tuigje' en wie weet ben je dan ergens te laat met aandacht of zelfs spoed.



In feite is het niet zielig denk ik, het druist alleen in tegen opvattingen. Kind zal het denk ik niet vervelend vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hadden het trouwens wél voor mijn broertje. Hoe goed ze ook opletten, hij was zo weg. En dus idd op de eerste dag van de vakantie gewoon kwijt. Werd netjes weer teruggebracht door een andere vakantieganger. Maar toen toch maar een tuigje en een paaltje in de grond. Zou het zelf niet doen, maar ik snap het ergens wel. Als je ernaast zit hangen ze zichzelf écht niet op.
Alle reacties Link kopieren
En toen hij 18 was mocht hij gewoon los hoor, dus zielig was het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo'n ineens gespannen tuigje ook heel gevaarlijk voor ánderen , eigenlijk . Buiten het feit dat het een schijnveiligheid kweekt als jullie toch niet óók buiten zijn .

Zou die niet uit de box klimmen als die twee is , denk je ?



Ik vind eigenlijk dat je zo snel mogelijk moet beginnen met leren dat ze moeten luisteren .... dat doe je niet met een tuigje . Dan valt er niets te luisteren ...want hij kán gewoon niet verder . Een polsbandje bij het wandelen / winkelen vind ik heel wat anders .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven