kind aan een tuigje in de tuin?

01-04-2009 14:56 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Onze jongste zoon (in aug wordt hij 2) is nogal een ondernemend mannetje. Hij vindt het heerlijk om op ontdekkingsreis te gaan, zeker buiten. Onze eigen tuin is helemaal omheind, dus daar kan hij lekker scharrelen. Maar deze zomer hebben we een vakantiehuis gehuurd met een tuin met zwembad. Om het zwembad zit een hek en we hebben ook een zwemvest evt. Maar nu denk ik eraan om een tuigje te kopen om hem in de (grote open) tuin met een (lang) touw vast te kunnen zetten. Ik ben bang als hij vrij rondloopt dat we dan letterlijk geen seconde rust hebben. Hij is watervlug en is er zo vandoor met levensgevaarlijke gevolgen. Natuurlijk ga ik hem niet de hele dag vastzetten, maar af en toe eventjes.

Wat vinden jullie hiervan? Kan dit? Of is het echt not done?
quote:Zwieber schreef op 01 april 2009 @ 18:54:

Ik vind trouwens dat er een enorm groot verschil zit tussen vast aan een tuigje bij een drukke weg etc of in een vakantiehuisje omdat de ouders zo stom zijn een huisje te boeken zonder veilige omgeving. Ik kan me er echt druk om maken!Helemaal mee eens zwieb
Alle reacties Link kopieren
Dus blijft mijn vraag: Wat bezielde degene die het huisje boekte?
Die het huisje boekte is boos omdat we het niet met haar eens zijn.

Hier komt zo een slotje op
Alle reacties Link kopieren
quote:mariap schreef op 01 april 2009 @ 14:56:

Hallo,



Onze jongste zoon (in aug wordt hij 2) is nogal een ondernemend mannetje. Hij vindt het heerlijk om op ontdekkingsreis te gaan, zeker buiten. Onze eigen tuin is helemaal omheind, dus daar kan hij lekker scharrelen. Maar deze zomer hebben we een vakantiehuis gehuurd met een tuin met zwembad. Om het zwembad zit een hek en we hebben ook een zwemvest evt. Maar nu denk ik eraan om een tuigje te kopen om hem in de (grote open) tuin met een (lang) touw vast te kunnen zetten. Ik ben bang als hij vrij rondloopt dat we dan letterlijk geen seconde rust hebben. Hij is watervlug en is er zo vandoor met levensgevaarlijke gevolgen. Natuurlijk ga ik hem niet de hele dag vastzetten, maar af en toe eventjes.

Wat vinden jullie hiervan? Kan dit? Of is het echt not done?Not done dus.
Alle reacties Link kopieren
Denk je Mika?
Ik snap het probleem ook helemaal niet. Het zwembad is omheind, nou je zit zelf lekker in de tuin en houdt ook de kleine in de gaten. Niks aan handje
quote:Zwieber schreef op 01 april 2009 @ 19:02:

Denk je Mika?Laatste paar dagen overal slotjes
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de omheining. Ik had overigens het stukje verkeerd gelezen, ik dacht dat er geen omheining was. Maar ik neem aan dat de omheining dan dicht is en uk er niet overheen kan klimmen met een krukje ofzo? Anders is de omheining alsnog waardeloos.
Tis vast een 1 april grap
Alle reacties Link kopieren
Vind het niet grappig. Er zijn genoeg verknipte ouders die het echt doen.
quote:Zwieber schreef op 01 april 2009 @ 19:07:

Vind het niet grappig. Er zijn genoeg verknipte ouders die het echt doen.Lol ja das waar. Of te beroerd zijn om op hun eigen kind te letten
Alle reacties Link kopieren
Mariap, ik vind dat kunnen. Nou, da's snel beantwoord he haha?



Ik had in eerste instantie twee jaar geleden ook een tuigje voor dochter gekocht voor in het buitenland, grote stad, druk, onbekend, de taal niet machtig en ik bang was dat ik haar kwijt zou raken ofzo.

Maar goed, dochter had binnen tien tellen door hoe ze het ding open moest maken, dus werd het uiteindelijk niet gebruikt.



Maar voor dat soort dingen vind ik de veiligheid van je kind boven alles gaan en hierdoor kan hij lekker scharrelen. Als je er maar basiszicht op houdt.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik heb alweer de eerste tien reacties gelezen. Sorry voor jou Mariap, je bent binnen no time alweer tot ontaarde moeder verklaard (laten lullen zou ik zeggen).
Alle reacties Link kopieren
quote:intiem schreef op 01 april 2009 @ 19:14:

Mariap, ik vind dat kunnen. Nou, da's snel beantwoord he haha?



Ik had in eerste instantie twee jaar geleden ook een tuigje voor dochter gekocht voor in het buitenland, grote stad, druk, onbekend, de taal niet machtig en ik bang was dat ik haar kwijt zou raken ofzo.

Maar goed, dochter had binnen tien tellen door hoe ze het ding open moest maken, dus werd het uiteindelijk niet gebruikt.



Maar voor dat soort dingen vind ik de veiligheid van je kind boven alles gaan en hierdoor kan hij lekker scharrelen. Als je er maar basiszicht op houdt.Eens!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het voorbeeld van Intiem dus essentieel anders. Want drukke onbekende stad, dan kan ik het me voorstellen. Maar in de tuin van je vakantiehuisje? Nee! Dan heb je echt gewoon een verkeerd huisje geboekt! Een beetje rekening houden met je kind is toch niet zo moeilijk?
Alle reacties Link kopieren
duo penotti post.
Alle reacties Link kopieren
quote:Digitalis schreef op 01 april 2009 @ 15:11:

In feite is het niet zielig denk ik, het druist alleen in tegen opvattingen. Kind zal het denk ik niet vervelend vinden.Juistem, tis maar hoe je daar zelf tegenaan kijkt. (vaak) In een box omdat je effe rust wilt vind ik zieliger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eowynn_ schreef op 01 april 2009 @ 15:12:

Mijn ouders hadden het trouwens wél voor mijn broertje. Hoe goed ze ook opletten, hij was zo weg. En dus idd op de eerste dag van de vakantie gewoon kwijt. Werd netjes weer teruggebracht door een andere vakantieganger. Maar toen toch maar een tuigje en een paaltje in de grond. Zou het zelf niet doen, maar ik snap het ergens wel. Als je ernaast zit hangen ze zichzelf écht niet op.Kan een cynische (?) reactie met kind tot middel ingraven niet echt plaatsen met deze opmerking, maar dat zal wel aan mij liggen
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook met kind op puppytraining gaan.

Neem wel een goeie hondenschool.
Alle reacties Link kopieren
ik heb 3 kids in anderhalf jaar tijd en heb ze nooit in een tuigje gehad.

gewoon je vakantie aanpassen aan je kinderen.

maar van mij mag je hem in een tuigje doen hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Winx68 schreef op 01 april 2009 @ 19:27:

Je kan ook met kind op puppytraining gaan.

Neem wel een goeie hondenschool.Zo gek is dat toch niet? Een peuter trainen is hierin niet essentieel anders hoor! Als die school bestond voor peuters was ik er echt met Zwiepje heen gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Zonder een enkele reactie gelezen te hebben wil ik je dit zeggen:



Who fokking cares what is done of not done!? Het gaat om de veiligheid van je kind.



Fijne & veilige vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Hallo, dat kind is nog geen 2. Nu anderhalf ongeveer. Wat nou trainen zodat het met vakantie afgericht is? Wat voor ouders zijn dát dan???



Mariap geeft duidelijk aan dat ze drie kinderen heeft en heus wel weet hoe ze een kind moet opvoeden. Dat dit een geplande vankantie is van meerdere gezinnen, waarbij er met allemaal rekening gehouden moet worden (met alle leeftijden). Nu kun je wel je hele wereld aanpassen aan die enige baby/peuter van het gezelschap. Of gewoon een middenweg zoeken waar niemand minder van wordt en als dat betekend dat het kind onder toeziend oog naar hartelust kan scharrelen, snap ik werkelijk niet wat het probleem is.



Jeumig, waar men al niet over kan vallen en flauwe hondenvergelijkingen gaat maken. Of vastbinden erbij halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nijntje schreef op 01 april 2009 @ 19:33:

Zonder een enkele reactie gelezen te hebben wil ik je dit zeggen:



Who fokking cares what is done of not done!? Het gaat om de veiligheid van je kind.



Fijne & veilige vakantie! Ik sluit me er volledig bij aan: fijne en veilige vakantie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zwieber schreef op 01 april 2009 @ 19:07:

Vind het niet grappig. Er zijn genoeg verknipte ouders die het echt doen.Schaam je Zwieber!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven