Kind gaat reizen en ik vind het spannend!

14-07-2018 09:45 39 berichten
Ze zijn volwassen en al vaker met vrienden of hun verkering op vakantie geweest. Ook wezen vliegen en ook met de auto. Maar nu vertrekt mijn kind vandaag voor een paar maanden naar de andere kant van de wereld en ik vind het ineens toch wel spannend.
Mijn kind is samen met vriend en ze gaan ook veel zelf rijden ter plaatse en ik zie ineens allemaal doemscenario's opduiken. Ze moeten een aantal keren lang vliegen en gaan heel veel rijden in gehuurde auto's ook door hele drukke steden.
En ik vind het stoere plan ineens heel erg onverstandig.
Vaak zal ik ze niet kunnen bereiken. En nu begonnen ze er gisteren samen over dat ze misschien toch een en ander niet heel handig gepland hadden.
Aanvankelijk vond ik het fantastisch dat ze dit gingen doen maar vandaag ben ik een beetje sad....
Wie beurt me even op?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, hier van hetzelfde.
Kind vertrekt binnenkort voor een half jaar naar Zuid-Amerika.
Ik denk, en hou ik me ook voor, dat de angst er in zit dat het zo ver weg is. Binnen Europa klinkt zoveel veiliger, bereikbaarder etc.
Maar...idd die beren op de weg, wakker liggen en allerlei doemscenario's bedenken.
Ik heb mezelf beloofd er mee te stoppen en te vertrouwen op het gezonde verstand van kind. Want, dat heeft ze!
Dat ze minder handige dingen hebben gepland, zie het als leerschool, vast geen man overboord hierdoor :)
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Die eerste drie woorden uit je OP zijn cruciaal: 'ze zijn volwassen'.
Ze redden zich wel. Ook uit situaties die misschien niet zo uitpakken als ze hadden gepland. Geef ze dat stukje vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Het is herkenbaar, maar ze is oud en wijs genoeg, dus je moet het loslaten. Natuurlijk ben je ongerust. Dat is mijn moeder ook nog, als wij gaan vliegen. Maar uiteindelijk komen de meeste reizigers, ook jonge, gewoon weer veilig en heelhuids thuis.

Het is in een land waar ze de taal van kent, dus kan ze zichzelf daarmee redden. En er kan overal wat gebeuren, ook hier. Het komt wel goed :hug:

(mijn jongste haalde vorige week z'n rijbewijs en nam gisteren gelijk maar 's avonds de auto mee.. dat was voor mij ook even wennen :proud: )
Later is nu
Ik ga ze straks wegbrengen. Gisteren samen alles ingepakt. Het was best emotioneel. We vinden het allemaal spannend. Het zal vast goed gaan en ik probeer mezelf en mijn kind niet gek te maken maar er gaat van alles door me heen. Van aanslagen tot neerstorten, van ziekte tot berovingen en van massa-shootings tot aanrijdingen en van verdwalen tot uitdroging door de hitte.
Ik was behoorlijk nuchter en vond het tot gisteren vooral leuk maar ineens is de paniek er.
Misschien is dat normaal hoor. Ik heb geen idee. Maar inderdaad: de afstand is wel een dingetje. Er zit letterlijk een oceaan tussen ons vanaf morgen. Dat voelt wel echt even anders hoor.
Ik ben best een makkelijke moeder maar ook best een kloek. Ik gun ze de wereld maar liever samen met mij ofzo hahaha.
Dreamer schreef:
14-07-2018 09:53
Het is herkenbaar, maar ze is oud en wijs genoeg, dus je moet het loslaten. Natuurlijk ben je ongerust. Dat is mijn moeder ook nog, als wij gaan vliegen. Maar uiteindelijk komen de meeste reizigers, ook jonge, gewoon weer veilig en heelhuids thuis.

Het is in een land waar ze de taal van kent, dus kan ze zichzelf daarmee redden. En er kan overal wat gebeuren, ook hier. Het komt wel goed :hug:

(mijn jongste haalde vorige week z'n rijbewijs en nam gisteren gelijk maar 's avonds de auto mee.. dat was voor mij ook even wennen :proud: )
Ja dat is ook zo spannend! Als ze met jouw auto weggaan voor het eerst. Al moet ik bekennen dat ik dat nog steeds spannend vind. Ik vind mijn kinderen na ruim 2 jaar rijbewijs nog steeds beginnende bestuurders :-)
Alle reacties Link kopieren
Juist goed dat ze niet alles tot in de puntjes gepand hebben....daar leren ze van. Hebben wij niet allemaal zo onze fouten gemaakt? Wees trots op je kind dat ze het aandurven...net alle kinderen zijn zo ondernemend.

Maar ik weet hoe je je voelt...kind vrolijk uitzwaaien op schiphol...om daarna in de auto snel een traantje weg te pinken...
Ik ben ook zo. Zoons zeggen ook dat ik altijd het gevaar zie :-D
Maar ja dan lees ik deze week weer over een Nederlandse toerist die in Mallorca doodgeslagen is, https://www.telegraaf.nl/nieuws/2302767 ... p-mallorca.

Daar hoeven mijn zoons dus echt niet heen te gaan!
Ja dat ja.
Scheelt dat ik nog een maand aan het werk ben en wij daarna zelf ook weggaan. En ik zal het vast los kunnen laten als ze daar eenmaal zijn en vol mooie verhalen zitten.
Maar vandaag is even zo'n dag zeg maar...
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden zijn zo voorbij. Onze dochter ging een halfjaar naar Zuid Afrika. Net haar rijbewijs en ze huurde daar een auto en moest links rijden. Ik hield mn hart vast. Je kan niet meer doen dan ze waarschuwen. Ze heeft de tijd van haar leven gehad daar, en gelukkig is alles goed gegaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Misschien omdenken en ervan genieten dat jouw kind de wereld wil zien en er gewoon op uit gaat.

Ben zelf ook een jaar op reis geweest naar de andere kant vd wereld in een oude auto en zonder mobiel. Prima gered en hartstikke leuk gehad.

Sterkte toch!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook omdenken.. Wat een luxe dat het kan, wat zullen ze mooie dingen gaan meemaken. Ze zijn zelfstandig genoeg om dit te ondernemen. En onthoud.. als er echt wat aan de hand is, is het kwestie van vliegticket boeken en gaan.. Dat is het fijne van deze tijd. Je kan 24 uur per dag weg als het moet..

Laat het los.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
14-07-2018 10:13
Ik ben ook zo. Zoons zeggen ook dat ik altijd het gevaar zie :-D
Maar ja dan lees ik deze week weer over een Nederlandse toerist die in Mallorca doodgeslagen is, https://www.telegraaf.nl/nieuws/2302767 ... p-mallorca.

Daar hoeven mijn zoons dus echt niet heen te gaan!
Tja.. gaan jouw zoons naar een wijk wat bekend staat om de drugshandel dan ?

Zo kan je wel overal iets vinden over ieder land..
Habbekratz schreef:
14-07-2018 10:13
Ik ben ook zo. Zoons zeggen ook dat ik altijd het gevaar zie :-D
Maar ja dan lees ik deze week weer over een Nederlandse toerist die in Mallorca doodgeslagen is, https://www.telegraaf.nl/nieuws/2302767 ... p-mallorca.

Daar hoeven mijn zoons dus echt niet heen te gaan!
Oeh... kind gaat naar buitenland, gevaarlijk!
Van de week in Amsterdam op klaarlichte dag ook 3 mensen overhoop geschoten. In Zeewolde is Anne Faber verkracht en vermoord en in Brabant ontploffen er druglabs.
Overal is er shit, gevaar en ellende.
Mijn oudste is nu voor het eerst twee weken weg, naar Zuid-Korea. Ze is met een groep bekenden dus het is allemaal reuze veilig, maar ik vind het toch best een tijd. Ze is nu een week weg en ik merk het al aan de wasmand ;-) Volgend jaar gaat ze waarschijnlijk een half jaar weg voor studie, daar zie ik nu al tegenop.
Ik snap je!
Wel een super toffe bestemming ook.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
14-07-2018 10:13
Ik ben ook zo. Zoons zeggen ook dat ik altijd het gevaar zie :-D
Maar ja dan lees ik deze week weer over een Nederlandse toerist die in Mallorca doodgeslagen is, https://www.telegraaf.nl/nieuws/2302767 ... p-mallorca.

Daar hoeven mijn zoons dus echt niet heen te gaan!
Sja, laatst werd hier om de hoek nog een lijk gevonden. Om zoon nou binnen te houden..

Ygg, wees ook blij dat je kind dit kan!
En ja, er gebeuren enge dingen, ook in onze stad. Je houdt het helaas niet tegen. Vertrouwen dat je ze zelfstandig genoeg hebt opgevoed en dat ze zich kunnen redden. En dat de meeste mensen gewoon (gezond) oud worden. Je kunt ze niet op je bank vastbinden, tenslotte. Moeilijk, maar zo is het leven.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
14-07-2018 11:26
Mijn oudste is nu voor het eerst twee weken weg, naar Zuid-Korea. Ze is met een groep bekenden dus het is allemaal reuze veilig, maar ik vind het toch best een tijd. Ze is nu een week weg en ik merk het al aan de wasmand ;-) Volgend jaar gaat ze waarschijnlijk een half jaar weg voor studie, daar zie ik nu al tegenop.

Nou, die wasmand!
Mijn oudste is net een paar maanden uit huis en ik merk het zo!
Later is nu
Naar welk continent gaan ze? Noord Amerika? Kopen ze ter plekke een auto? Als ze onder de 23 zijn zijn verzekeringen enorm hoog bij huurauto's.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is op de motor onderweg richting Australie. Hij komt door heel veel -Stan landen en nog veel meer andere landen in het Verre Oosten. Ook door stukken woestijn waar je heel lang niemand tegenkomt. Soms rijdt hij alleen, soms met anderen die hij onderweg tegenkomt.

Mijn man had er meer moeite mee dan ik. Ik zie vooral het avontuur.

Jouw kind is niet alleen op reis dat scheelt al vind ik.

Hij heeft wel een een of ander GPS-ding mee waarmee hij alarm kan slaan en mee kan SMS-en, vonden wij wel een veilig gevoel. Tegenwoordig is er overal internet. Je hoort nu zoveel meer van je kind dan vroeger voor internet en de mobiele telefoon.
veensteker schreef:
14-07-2018 13:03
Mijn zoon is op de motor onderweg richting Australie. Hij komt door heel veel -Stan landen en nog veel meer andere landen in het Verre Oosten. Ook door stukken woestijn waar je heel lang niemand tegenkomt. Soms rijdt hij alleen, soms met anderen die hij onderweg tegenkomt.

Mijn man had er meer moeite mee dan ik. Ik zie vooral het avontuur.

Jouw kind is niet alleen op reis dat scheelt al vind ik.

Hij heeft wel een een of ander GPS-ding mee waarmee hij alarm kan slaan en mee kan SMS-en, vonden wij wel een veilig gevoel. Tegenwoordig is er overal internet. Je hoort nu zoveel meer van je kind dan vroeger voor internet en de mobiele telefoon.
Ik ken 'n meisje die vanuit Australie naar haar geboortedorp hier in NL is gereden op haar chookchaser. Ze heeft er een boek over geschreven ook 'chick on a chookchaser'. Misschien kent jouw zoon dat dan wel, wegens toch apart soort hobby.
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
14-07-2018 13:03
Mijn zoon is op de motor onderweg richting Australie. Hij komt door heel veel -Stan landen en nog veel meer andere landen in het Verre Oosten. Ook door stukken woestijn waar je heel lang niemand tegenkomt. Soms rijdt hij alleen, soms met anderen die hij onderweg tegenkomt.

Mijn man had er meer moeite mee dan ik. Ik zie vooral het avontuur.

Jouw kind is niet alleen op reis dat scheelt al vind ik.

Hij heeft wel een een of ander GPS-ding mee waarmee hij alarm kan slaan en mee kan SMS-en, vonden wij wel een veilig gevoel. Tegenwoordig is er overal internet. Je hoort nu zoveel meer van je kind dan vroeger voor internet en de mobiele telefoon.
Wauw, dat is een avontuur zeg!
redbulletje schreef:
14-07-2018 13:01
Naar welk continent gaan ze? Noord Amerika? Kopen ze ter plekke een auto? Als ze onder de 23 zijn zijn verzekeringen enorm hoog bij huurauto's.
Net onder de 23 en ze zouden eerst kopen maar hebben nu besloten te gaan huren.

Ik wil wel vertellen waar ze heen gaan maar even via PB ajb
veensteker schreef:
14-07-2018 13:03
Mijn zoon is op de motor onderweg richting Australie. Hij komt door heel veel -Stan landen en nog veel meer andere landen in het Verre Oosten. Ook door stukken woestijn waar je heel lang niemand tegenkomt. Soms rijdt hij alleen, soms met anderen die hij onderweg tegenkomt.

Mijn man had er meer moeite mee dan ik. Ik zie vooral het avontuur.

Jouw kind is niet alleen op reis dat scheelt al vind ik.

Hij heeft wel een een of ander GPS-ding mee waarmee hij alarm kan slaan en mee kan SMS-en, vonden wij wel een veilig gevoel. Tegenwoordig is er overal internet. Je hoort nu zoveel meer van je kind dan vroeger voor internet en de mobiele telefoon.
Oh wat een avontuur. Ongelooflijk! Wel te gek zeg!
Yggdrasil- schreef:
14-07-2018 13:29
Net onder de 23 en ze zouden eerst kopen maar hebben nu besloten te gaan huren.

Ik wil wel vertellen waar ze heen gaan maar even via PB ajb
Das prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven