Kind gaat reizen en ik vind het spannend!

14-07-2018 09:45 39 berichten
Ze zijn volwassen en al vaker met vrienden of hun verkering op vakantie geweest. Ook wezen vliegen en ook met de auto. Maar nu vertrekt mijn kind vandaag voor een paar maanden naar de andere kant van de wereld en ik vind het ineens toch wel spannend.
Mijn kind is samen met vriend en ze gaan ook veel zelf rijden ter plaatse en ik zie ineens allemaal doemscenario's opduiken. Ze moeten een aantal keren lang vliegen en gaan heel veel rijden in gehuurde auto's ook door hele drukke steden.
En ik vind het stoere plan ineens heel erg onverstandig.
Vaak zal ik ze niet kunnen bereiken. En nu begonnen ze er gisteren samen over dat ze misschien toch een en ander niet heel handig gepland hadden.
Aanvankelijk vond ik het fantastisch dat ze dit gingen doen maar vandaag ben ik een beetje sad....
Wie beurt me even op?
poldervrouw schreef:
14-07-2018 11:06
Tja.. gaan jouw zoons naar een wijk wat bekend staat om de drugshandel dan ?
Dat weten toeristen niet altijd. Als hij vooraf had geweten dat de politie daar al niet alleen heengaat was hij vast ook niet om 5 uur in de ochtend daar gaan lopen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-07-2018 13:07
Ik ken 'n meisje die vanuit Australie naar haar geboortedorp hier in NL is gereden op haar chookchaser. Ze heeft er een boek over geschreven ook 'chick on a chookchaser'. Misschien kent jouw zoon dat dan wel, wegens toch apart soort hobby.
Mijn zoon heeft haar verhaal inderdaad gelezen. Zij heeft de reis andersom gemaakt.

Veel motorrijders die zo’n reis maken vinden elkaar wel op internet. Mijn zoon heeft via Facebook ook een groep uit vnl Europa gevonden om samen China door te reizen. China mag je nl niet zonder gids doorreizen en zo’n gids is duur. Er is ook een 60 plusser in die groep en die heeft pech. Als je 60 of ouder bent mag je geen motor meer rijden, heel apart. Zijn motor gaat op een vrachtwagentje mee.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
14-07-2018 13:33
Dat weten toeristen niet altijd. Als hij vooraf had geweten dat de politie daar al niet alleen heengaat was hij vast ook niet om 5 uur in de ochtend daar gaan lopen.

ach.. dat zie je toch wel ? dat zijn toch wel ongure plekken hoor.. maar bij je thuis om de hoek kan net zo goed een mafklapper lopen die je neersteekt.. Kijk maar eens goed in het nieuws...
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
14-07-2018 14:03
Mijn zoon heeft haar verhaal inderdaad gelezen. Zij heeft de reis andersom gemaakt.

Veel motorrijders die zo’n reis maken vinden elkaar wel op internet. Mijn zoon heeft via Facebook ook een groep uit vnl Europa gevonden om samen China door te reizen. China mag je nl niet zonder gids doorreizen en zo’n gids is duur. Er is ook een 60 plusser in die groep en die heeft pech. Als je 60 of ouder bent mag je geen motor meer rijden, heel apart. Zijn motor gaat op een vrachtwagentje mee.

in China alleen met gids ? Ik heb vorig jaar 3 weken door China gereisd.. zonder gids... Tibet en Bhutan is wat ingewikkelder
Das ook stom: ze zitten niet naast elkaar in het vliegtuig :-(
Yggdrasil- schreef:
15-07-2018 06:15
Das ook stom: ze zitten niet naast elkaar in het vliegtuig :-(
Hadden ze geen stoelen gereserveerd van te voren? Bij boeken kun je altijd al aanvinken waar je wil zitten. Neem aan dat ze zo'n reis niet vlak van te voren de vlucht pas geboekt hebben. Zit die kist helemaal vol? Soms heb je nog ergens een vrij rijtje achterin en kun je daar gaan zitten/liggen.
Ik heb werkelijk geen idee.
Ze hebben nu een transfer.
Ik hoor het wel. Of niet.
Het is wat het is dan maar.
#levenslessen
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
14-07-2018 14:45
in China alleen met gids ? Ik heb vorig jaar 3 weken door China gereisd.. zonder gids... Tibet en Bhutan is wat ingewikkelder
In China kan je met je eigen auto of motor niet alleen reizen. Zonder eigen vervoermiddel is het geen probleem om door China te reizen. Ik snap ook niet waarom het niet kan met eigen motor.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Ze konden toch wel naast elkaar zitten gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ben je nu geruster, nu ze zijn aangekomen op de plek waar hun rondreis begint?
(daar ga ik voor het gemak van uit dan he :) )
Komt goed, maar een dikke :hug: voor jou! Vind het altijd heel erg gaaf om te lezen dat (jonge) mensen dit doen. Zeker als het voor een aantal maanden/jaar is. Ik was (en ben wellicht) een stuk behoudender als het om reizen/vakanties gaat maar vind het heel soms wel jammer dat ik niet wat avontuurlijker ben aangelegd.
Vertrouw er op en vraag zo nu en dan slechts om een appje/mailtje als dat lukt.
Ze hebben het ZO tegek!!! Man wat ben ik trots. Ze zitten in een hostel en hebben super leuke contacten opgedaan, en ze maken zulke super vette dingen mee. Het is dat ik gewoon om mijn en hun privacy moet denken maar echt wat had ik graag even een beetje uit de school geklapt. Overmorgen vliegen ze verder naar hun volgende bestemming en vandaar uit gaan ze echt zelfstandig trekken. Dat vind ik wel weer spannend. Dat ze over allerlei moeilijke wegen zelf gaan rijden. Maar loslaten is het devies. Dus ik ga dat heel hard proberen. Kleine kinderen worden groot. En dat terwijl ik zelf nog zo jong ben ;-)
Klinkt geweldig! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven