Kind in groep 8 schooljaar 2019-2020 kletstopic.

15-07-2019 17:11 272 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog een paar dagen en dan hebben wij ook eindelijk zomervakantie! Middelste dochter gaat na de vakantie naar groep 8. Bijzonder jaar met kamp, eindmusical, het kiezen van een nieuwe school en adviezen.
Bij mijn oudste dochter heb ik 2 jaar meegeschreven in het groep 8 topic van dat jaar en het brugpiepertopic van dit jaar. En dat lijkt me weer leuk.
Wie schrijft er mee?
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
28-06-2020 22:45
Ik ben zelf een best wel nuchter persoon maar bij films ed moet ik altijd janken.
Ik moet nu al bijna janken als ik aan de musical denk en het afscheid🙈. (Heb ik overigens ook altijd aan het einde van het schooljaar, afscheid van mijn leerlingen ed)

Ze hebben hier maandag en dinsdag overdag musical voor de andere klassen en beide avonden voor de ouders. Vroeger deden ze het ook nog voor het verpleeghuis. Ze zijn die dagen om 12u vrij.
Woensdag beginnen ze pas om 10u en is het opruimen ed.
Donderdag gaan ze snoepstrooien in de klassen en worden ze om 11u uitgezwaaid.
Wow, zoveel vrij, terwijl ze al maanden vrij hadden? :hyper: Gelukkig (voor ons als ouders) heeft onze dochter nog gewoon 2 weken normale schooltijden. Even nog wat ritme :)
Zonder oorzaak geen gevolg
polkat schreef:
29-06-2020 14:21
Die brief :rofl: Onze dochter vond vooral de algemene aanhef al zo'n afknapper dat ze hem verder niet meer heeft gelezen.

Ik bracht het nog heel positief in de trant van: wat bijzonder dat je zo’n brief krijgt!

Maar mijn kind vond de toon die in de brief werd aangeslagen “een beetje al te kinderachtig”.
Alle reacties Link kopieren
Het zit erop, groep 8, dàààg!

Woensdag heeft ze kennis gemaakt met haar nieuwe klas. Zegt ze na afloop aan de telefoon (ze was bij haar vader). Het was heel leuk maar de andere kinderen zijn niet echt mijn type. Ik zei tegen haar: hoe kan je dat nou weten? Je hebt elkaar maar een uur gezien. Nou zegt ze, ze hebben alleen maar als hobby op hun telefoon zitten :rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
02-07-2020 16:58
Het zit erop, groep 8, dàààg!

Woensdag heeft ze kennis gemaakt met haar nieuwe klas. Zegt ze na afloop aan de telefoon (ze was bij haar vader). Het was heel leuk maar de andere kinderen zijn niet echt mijn type. Ik zei tegen haar: hoe kan je dat nou weten? Je hebt elkaar maar een uur gezien. Nou zegt ze, ze hebben alleen maar als hobby op hun telefoon zitten :rofl:
Ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen als je zelf bijvoorbeeld van sporten houdt of creatief bent. Maar waarschijnlijk dachten ze lekker veilig.
En voor jullie zit het er al op. Heerlijk hoor! Wij nog twee weken.
Gisteren wel met oudste en middelste dochter lekker schoolspullen gaan kopen. Heerlijk! De oudste wilde heel graag mee met de middelste zodat ze kon uitleggen wat handig was en wat niet. En lekker samen leuke dingetjes uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de school ook afgelopen sinds woensdag. Dochter moest er wel even van huilen. Afgelopen maandag heeft ze kennisgemaakt met haar brugklas. Ze heeft met een meisje gepraat die ze aardig vond en de mentor vindt ze ook aardig. Ouders kregen een praatje van een teamleider. Ging o.a. over de driehoek leerling-ouder-school. Oftewel, als ouder moet je ook aan de bak. Ik mocht vroeger alles zelf uitzoeken... We gaan het meemaken!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, daar ben ik ook weer. Zoon moet nog 1 week en is helemaal in musicalstemming.

Grappig om die wisselende reacties op de brief te lezen. Ik vond het ook een leuk gebaar en bijzonder, zo'n brief van de minister, maar zoon vond het ónzin. Zijn woorden: Ik heb kamp gemist, ik moest stom thuiswerk doen, de musical kan misschien niet doorgaan en die minister zegt alleen maar "ja je hebt een zwaar jaar gehad, ik zal het doorgeven aan de middelbare school."

Ik geloof dat hij meer had verwacht ;) Man werkt in de zorg en ik in het onderwijs en wij zijn beide door onze werkgever wel verwend met Corona-post (incl chocola, snoep en cadeaubonnen). Jongste zoon heeft van zijn BSO ook een persoonlijk kaartje gekregen met een klein cadeautje (denk aan een bellenblaas oid), wellicht dat hij daarom zijn brief wat mager vond.

Maar goed, tijd voor de musical. Die wordt op school alleen uitgevoerd voor broertjes en zusjes en dan opgenomen. Voor ouders wordt hij alleen bij mooi weer 's avonds op het schoolplein opgevoerd. Mocht dat niet lukken, dan moeten we het doen met de film. Ik hoop echt op een live performance. Niet eens voor mezelf, maar voor de kinderen is het natuurlijk veel leuker met publiek.

Ook hij is inmiddels bij zijn nieuwe school geweest. We hebben de brief met schoolspullen gekregen en gaan binnenkort lekker shoppen.Gelukkig krijgt zoon geen boeken en hoeft hij geen laptop mee, dus ik hoef niet te investeren in een dure stevige tas. Ik vond het wel grappig dat er specifiek een Casio rekenmachine aangeschaft moet worden: volgens mij stond die in mijn tijd al standaard op de brugklasbenodigdhedenlijst, samen met de geodriehoek :-D En mijn man heeft deze week een nieuwe fiets met zoon uitgezocht. Dat vind ik ook echt zo'n brugklasdingetje.
Alle reacties Link kopieren
Geniet van jullie vakantie! Wij buffelen nog even door.
Zijn er geïnteresseerden voor een 'Mijn kind is een brugpieper 2020-2021' topic? Ik vond bij mijn oudste dat ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog 1,5 weer school.
Gelukkig is het toch een goed einde aan het worden.
Het belangrijkste, het kamp van 8! Dagen) ging niet door. Maar in plaats hiervan is een dag georganiseerd van 8-23.30 uur. Hij vond het super.

Wij als ouders hebben een nacht georganiseerd op de laatste schooldag. Van 15-14 de volgende dag. En de musical gaat ook door. Ook voor opa's en oma,s .

De nieuwe klas heeft hij gezien. 2 goede vrienden komen erin.

Schoolspullen zijn er ook.
Incl een schooltas. Een grote eastpack is het geworden. 2 grote vakken, met laptopvak.

De Bosatlas haal ik niet. Een nieuwe rekenmachine is er wel. Ziet er ook iets anders uit dan mijn oude casio😂. En een dik woordenboek. Zwaar ding joh.

Maar hij is er klaar voor!
Alle reacties Link kopieren
jessicaca schreef:
04-07-2020 22:38
Hier nog 1,5 weer school.
Gelukkig is het toch een goed einde aan het worden.
Het belangrijkste, het kamp van 8! Dagen) ging niet door. Maar in plaats hiervan is een dag georganiseerd van 8-23.30 uur. Hij vond het super.

Wij als ouders hebben een nacht georganiseerd op de laatste schooldag. Van 15-14 de volgende dag. En de musical gaat ook door. Ook voor opa's en oma,s .

De nieuwe klas heeft hij gezien. 2 goede vrienden komen erin.

Schoolspullen zijn er ook.
Incl een schooltas. Een grote eastpack is het geworden. 2 grote vakken, met laptopvak.

De Bosatlas haal ik niet. Een nieuwe rekenmachine is er wel. Ziet er ook iets anders uit dan mijn oude casio😂. En een dik woordenboek. Zwaar ding joh.

Maar hij is er klaar voor!
Als docent aardrijkskunde zeg ik: wel doen de atlas. Sowieso mooi om in huis te hebben maar huiswerk maken gaat toch makkelijker met een atlas in huis ;)
Mijn leerlingen moesten iig wel gewoon de atlasopdrachten thuis maken en als ze dus geen atlas hadden dan moesten ze op school alles doen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Brugklastopic lijkt mij prima 👍🏻
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hoeven geen atlas te kopen, tenminste in de 1e en 2e. Misschien komt dat nog.
Hier ook vakantie! Kind is op een slaapfeestje, nog ff gezellig met elkaar kletsen voor iedereen op vakantie gaat,
Schoolspullen zijn gekocht, bosatlas was niet verplicht en toen ik de prijs zag heb ik hem nog even in de winkel laten liggen. o_o
Nu afgesproken dat als kind hem echt mist qua huiswerk maken we hem alsnog halen.

Kind heeft heel veel zin in het nieuwe schooljaar, eindelijk weer gewoon school en dingen leren. Vakantie kon wel afgeschaft worden haha :O Was de rest van het gezin het niet mee eens.

Brugklastopic is leuk. Ik ben alleen geen fervente schrijver :-$
tess07 schreef:
05-07-2020 09:52
Brugklastopic is leuk. Ik ben alleen geen fervente schrijver :-$

Idem.
Hier nog twee weken te gaan op de basisschool. Een en al (slaap)feestjes, afscheidsrituelen en leuke dingen. Ik ben echt blij dat ze toch goed kunnen afronden :)
Alle reacties Link kopieren
Hier zit het er ook op! Ging echt snel ineens,na de Pinksteren weer met zn allen in de klas, en nu alweer vakantie. School heeft het goed opgepakt, en samen met de ouders hebben we er echt nog wat moois van weten te maken! Zoon kan terug kijken op een mooie laatste periode met alleen maar leuke dingen.

Intussen ook kennis gemaakt met zijn nieuwe klas, boeken besteld, van de week een fiets kopen en schoolspullen, en verder vooral vakantie vieren! Wij gaan nog lekker naar Frankrijk,en daar heb ik extra veel zin in na alle rare maanden.

Voor ons ook de periode op de basisschool afgesloten. Dubbel gevoel, "uit de kleine kinderen" zijn is wel gek,maar ook zo lekker niet meer dat basisschoolgemuts, mee hoeven op verregende schoolreisjes waar ik altijd de ingewikkelde kinderen mee kreeg want "jij hebt daar ervaring mee", of dat er dan weer ineens ergens een schoenendoos vandaan getoverd moest worden voor een Paasontbijt waarvan zoon het strookje verfrommeld zijn tas had zitten.Dat soort dingen :-D
Maar stiekem moest ik ook wel even een flink traantje laten....
Dolfijn911 schreef:
05-07-2020 10:42

Voor ons ook de periode op de basisschool afgesloten. Dubbel gevoel, "uit de kleine kinderen" zijn is wel gek,maar ook zo lekker niet meer dat basisschoolgemuts, mee hoeven op verregende schoolreisjes waar ik altijd de ingewikkelde kinderen mee kreeg want "jij hebt daar ervaring mee", of dat er dan weer ineens ergens een schoenendoos vandaan getoverd moest worden voor een Paasontbijt waarvan zoon het strookje verfrommeld zijn tas had zitten.Dat soort dingen :-D
Maar stiekem moest ik ook wel even een flink traantje laten....

Haha, goede samenvatting wel, inclusief de schoolreisjes waar mijn man exact dezelfde ervaring mee heeft als doorgewinterde hulpouder. Wij mogen gelukkig nog een jaar met ons andere kind :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
05-07-2020 09:25
Mijn kinderen hoeven geen atlas te kopen, tenminste in de 1e en 2e. Misschien komt dat nog.
Hoeft niet te zijn hoor. Veel scholen hebben hem in het boekenpakket van school zitten of kiezen ervoor atlasvragen over te slaan of alleen op school te doen.
Ik heb mazzel dat ik de GB altijd gratis krijg als docent ak. Vind het anders ook best een uitgave.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
05-07-2020 11:40
Hoeft niet te zijn hoor. Veel scholen hebben hem in het boekenpakket van school zitten of kiezen ervoor atlasvragen over te slaan of alleen op school te doen.
Ik heb mazzel dat ik de GB altijd gratis krijg als docent ak. Vind het anders ook best een uitgave.
Ik hoor van oudste dochter dat ze de atlas soms op school gebruiken.
suzyqfive schreef:
05-07-2020 11:40
Hoeft niet te zijn hoor. Veel scholen hebben hem in het boekenpakket van school zitten of kiezen ervoor atlasvragen over te slaan of alleen op school te doen.
Ik heb mazzel dat ik de GB altijd gratis krijg als docent ak. Vind het anders ook best een uitgave.
Wij hebben hem bij de oudste aangeschaft (vond hem toen wel duur) en daar moeten de twee andere het maar mee doen. Deel ik de prijs door het aantal middelbare schooljaren vind ik de afschrijving van € 6,00 per jaar wel te doen.

De eerste week vakantie zit er al weer op en ik merk dat de jongste echt bij moest slapen. De laatste weken waren wel intensief met het alternatieve kamp, de musical in 10 dagen uit de grond stampen en opnemen en het definitieve afscheid nemen van die leuke schoolperiode. Ze heeft geen traan gelaten, maar daar was de sfeer ook helemaal niet naar. De afscheidsavond was heel ontspannen.
Bij ons op de lijst staat dat het “sterk aangeraden” wordt om de Bosatlas in huis te hebben. Ik ga ‘m wel aanschaffen, het jaar erop gaat mijn andere kind naar de brugklas en in de meest recente Bosatlas die wij in huis hebben, bestaat het IJzeren Gordijn nog.
Alle reacties Link kopieren
Zo, hier zit de afscheidsavond er ook op. Morgen moet dochter nog een uurtje naar school en dan heeft zij ook vakantie.
Mijn arme klas heeft morgen pas afscheidsavond, dat komt dus door mij. Zij moeten nog een dag langer.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
05-07-2020 12:36
Bij ons op de lijst staat dat het “sterk aangeraden” wordt om de Bosatlas in huis te hebben. Ik ga ‘m wel aanschaffen, het jaar erop gaat mijn andere kind naar de brugklas en in de meest recente Bosatlas die wij in huis hebben, bestaat het IJzeren Gordijn nog.
:rofl: dat is idd een oude 😬. Dat moet dan minstens de 49e zijn.

Overigens zijn er hele mooie omnummertabellen voor de bosatlas. Mocht je een 54e hebben en ze werken op school of in een methode met een andere versie dan kan je die tabel erbij pakken voor de kaart die je in jouw atlas nodig hebt.
https://www.bosatlas.nl/voortgezet-onde ... ertabellen
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
14-07-2020 23:25
Zo, hier zit de afscheidsavond er ook op. Morgen moet dochter nog een uurtje naar school en dan heeft zij ook vakantie.
Mijn arme klas heeft morgen pas afscheidsavond, dat komt dus door mij. Zij moeten nog een dag langer.
Hehehe, goed geregeld 😬. Dochters vader miste dus de diploma-uitreiking van zijn mentorleerlingen. Ik zei nog tegen hem, we hadden zo aan meester kunnen vragen of we op de eerste avond konden. Had mij niet uitgemaakt. Maar hij had al een collega geregeld dus dat hoefde niet 🥴.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven