Kind in groep 8, wie kletst er mee?

03-10-2017 10:36 429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk, ervaringen uitwisselen etc...is toch een bijzonder jaar.

Heb dus een zoon in groep 8. Hij vindt alle schoolwerk stom. Heeft wel leuke klas. Favo vakken: pauze en gym 😄
Verheugt zich erg op kamp en musical...
En huiswerk? Tja...dat is nu al een ramp 😉
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Jonna, hoe heeft hij het gehad?

Haha, broodfan, hij gedraagt zich vast wel de eerste tijd op de middelbare.

Dochter had afgelopen maandag kennismaking op haar nieuwe school, ze kwam helemaal enthousiast thuis. Ze zit bij haar vriendin in de klas, plus een meisje uit de andere groep 8 en riep dat ze ook al 2 nieuwe vriendinnen had. Klas van 20, waarvan 14 meiden, die meteen een groepsapp hebben aangemaakt. De appjes vliegen haar nu om de oren.

Vrijdag doen de de musical voor het eerst voor de school. Ze zei net wel verontwaardigd dat ze morgen gewoon moeten werken. Tja, het is nog ruim een week, je moet toch nog iets doen natuurlijk. Over een week is de afscheidsavond met musical voor de ouders, ik ben erg benieuwd! En vrijdag nog een eindfeest met alle groep 8-leerlingen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Goede kennismaking dus voor je dochter Juultje ..Wat veel meiden in haar klas.

Ja de tijd gaat snel nu. Hier pas de late vakantie...deze week kamp dus....
Pas 18 juli afscheidsavond en dan is het klaar.....
Alle reacties Link kopieren
Hoi
Zoon heeft superkamp gehad. Genoten van begin tot eind. Heeft ook twee fantastische juffen. Lief, gek, enthousiast en streng als het nodig is.

Nog een paar weekjes groep 8....time flies....musical, sportdag, schoolfeest, afscheidsavond....en dan is het klaar!!
Leuk, Broodfan, dat je zoon zo genoten heeft van kamp!

Nog even terugkomend op de kennismakingsdag van mijn zoon: hij vond het te gek. Toen hij thuis kwam straalde hij van oor tot oor en zei dat het ZO leuk was, dat hij nu nóg meer zin heeft in de middelbare school :) De klas heeft exact evenveel meisjes als jongens. Alleen zijn alle meisjes, niemand uitgezonderd, een kop groter dan alle jongens, haha. Gelukkig trekt dat nog wel bij.

Ik zag van de week al kinderen shoppen (bij Hema) voor nieuwe schoolspullen. Het schooljaar is nog niet eens afgelopen! Wij hebben ook nog geen informatie ontvangen over zoon zijn rooster of benodigdheden dus de focus ligt nu nog even op het afsluiten van dit schooljaar. Daarna zien we wel weer verder.

Hoewel...er zijn een hoop dingen waar ik al wel over nadenk. Al mijn vrienden hebben kinderen die een jaar tot meerdere jaren jonger zijn dus ik kan het van hun niet afkijken.
Dingen zoals:
• hoeveel zakgeld gaan we straks geven, en doen we dat per week of per maand, en op zijn rekening of contant of beiden een beetje. Dan moet hij natuurlijk ook gaan oefenen met een pinpas want die heeft hij nog niet.
• welk telefoonabonnement gaan we hem straks geven, hij heeft nu nog prepaid zonder internet
• welke fiets gaan we kopen
• gaat zijn ov chip kaart automatisch over naar een 12+ pas of moeten we zelf een andere pas aanvragen (weet iemand dat toevallig?)

Man is overal heel relaxed over en vindt dat we dat allemaal nog niet hoeven te regelen (op de fiets en ov na dan). Als hij niet uit komt met zijn huidige prepaid roept hij op een gegeven moment wel, en als hij meer zakgeld nodig heeft of ook wil kunnen pinnen omdat iedereen om hem heen dat ook kan, dan roept hij ook wel.
Ik ben liever voorbereid zodat ik met een weldoordacht plan kom als het zover is.

Zijn jullie hier ook mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Haha, deze week geregeld een sim only abonnement bij hollandsnieuwe, 1500 mb/minuten/sms 8 euro per maand. Zaterdag gaan we een fiets kopen, waarschijnlijk een gazelle heavy duty. Zakgeld op de bankrekening, op school kan niets betaald worden met contant geld, dus een kop thee moet al met pas betaald worden. Ze heeft al twee jaar een rekening met pinpas, dat lijkt me dus wel goed gaan. Maar de hoogte, ze krijgt 5 euro per maand van haar opa (contant) en nu 1 euro per week van ons, ik denk dat we gaan naar 10 van ons per maand, dan krijgt ze 15 euro per maand en het Nibud zegt 15 tot 20 euro per maand. Aan de andere kant vind ik het best wel veel, wij betalen het abonnement, dus wat heeft ze nodig? Misschien als ze vaker naar de bioscoop gaat of zwemmen.
OV chipkaart hebben wij niet, misschien is dat nog wel nodig, maar dan haal ik een anonieme.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me opgeworpen om in allerijl nog een lied voor de meester te schrijven, voor donderdagavond. Ik schud die dingen zo uit mijn mouw, maar vind nu wel weer dat er weinig reactie komt als ik bijvoorbeeld vraag of we dan donderdag wel een halfuurtje kunnen oefenen. Dan zijn die ouders zo laks, kan me daar enorm aan storen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hier ook vorige week kennismaking ehad, dochter kwam heel blij thuis. Wat een opluchting na de stomme klas waar ze nu in zit.
Zaterdag gelijk schoolspullen gekocht, wilde ze graag en dan zijn we maar klaar.

Ze krijgt een Cortina fiets, heeft oudste ook en zijn wr tevreden over.

Zakgeld, €2,- per week contant. Vind het belangrijk dat ze ziet wat ze uitgeeft. Pinpas heeft ze ook, als ze klusjes doet storten we dat geld daarop. Heeft nog nooit iets uitgegeven haha!

Kinderen hebben hier Dekamobiel van de Dekamarkt. Ze hebben alleen WiFi en dat gaat prima. Bij oudste (14) is het ook nog genoeg zo. Als ze bij vriendjes zijn of hier wordt de wificode gegeven en dan kunnen ze ook internetten.

Ov-kaart hebben we niet.

Dochter kan niet wachten tot het schooljaar af is, is er helemaal klaar mee. Ik ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden volgend jaar!
Alle reacties Link kopieren
tess07 schreef:
03-07-2018 13:14


Zakgeld, €2,- per week contant. Vind het belangrijk dat ze ziet wat ze uitgeeft. Pinpas heeft ze ook, als ze klusjes doet storten we dat geld daarop. Heeft nog nooit iets uitgegeven haha!

En als ze naar het zwembad wil of de bioscoop betalen jullie dan? En cadeautjes voor vrienden of als broer/zus jarig is? Dan is 2 euro per week niet veel. Geen kritiek hoor, ik twijfel zelf gewoon enorm. Wat moet ze er straks mee doen, hoeveel is dan nodig.
Dochter krijgt hier vanaf haar twaalfde 20 euro per maand. Tientje moet ze op haar spaarrekening zetten, tientje vrij te besteden.
Jonna, als de ov chipkaart gepersonaliseerd is gaat hij automatisch over. Heb je een kidsvrij op de kaart krijg je vanzelf een aanbieding vanaf 12 jaar.

Hier is het heerlijk rustig, kind is op kamp. Voor het eerst had ze er erg veel zin in. Boeken kunnen bij ons vanaf eind deze week worden besteld, de iPad is al binnen. Haar schoolspullen wil ze op vakantie kopen. We hoeven gelukkig niet op jacht naar een agenda.

Geniet nog even van de laatste dagen/weken van groep 8. Je draait je om en het nieuwe schooljaar begint alweer.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
03-07-2018 13:31
Dochter krijgt hier vanaf haar twaalfde 20 euro per maand. Tientje moet ze op haar spaarrekening zetten, tientje vrij te besteden.
En waar is het tientje per maand dan voor? Mag ze zelf een spaardoel kiezen? En het tientje vrij te besteden, koopt ze daar zelf een kaartje voor de bios voor, of doen jullie dat?
Gatinmijnsok schreef:
03-07-2018 13:54
En waar is het tientje per maand dan voor? Mag ze zelf een spaardoel kiezen?

Welk tientje van de twee? Het spaartientje of het uitgeeftientje?

Spaartientje mag ze zelf een spaardoel voor kiezen (al moet het wel iets 'groots' zijn, iPad, Lego Mindstorms, tv, telefoon, zoiets). Uitgeeftientje gaat nu bijvoorbeeld vaak op op de markt en ingrediënten voor slijm ;-)
Gatinmijnsok schreef:
03-07-2018 13:20
En als ze naar het zwembad wil of de bioscoop betalen jullie dan? En cadeautjes voor vrienden of als broer/zus jarig is? Dan is 2 euro per week niet veel. Geen kritiek hoor, ik twijfel zelf gewoon enorm. Wat moet ze er straks mee doen, hoeveel is dan nodig.
We doen het bij oudste net zo en die komt altijd makkelijk uit. Hij heeft eigenlijk altijd bioscoopbonnen liggen, zwembad hebben we een abbonement. Kind geeft niet heel veel uit.
Brood wordt altijd van thuis opgegeten, Koopt nooit wat in kantine. Ik vond het ook niet veel maar dacht we proberen het eerst eens zo.
En dat gaat dus prima. Omgerekend kom je op bijna €10,- in de maand.
Dochter is nu ook naar het zwembad, entree is 4,-. Hoeft ze niet zelf te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Jonna, dochter zegt dat iemand uit haar nieuwe klas vorige week alles al had… Ik ga met dochter nog naar Londen, we gaan dan eerst daar kijken voor spulletjes. We moeten nog maar eens goed kijken wat ze precies nodig heeft aan schriften enzo. Ze wil van die rekbare kaften voor haar boeken, maar daar moet ik eerst nog een naar kijken, ik vraag me af of dat dan voor elk boek geschikt is?

Wat jouw vragen betreft, heb ik wel antwoord op wat wij doen:
- vanaf 1 juli krijgt ze 15 euro per maand overgemaakt op haar bankrekening. Een pinpas heeft ze al een tijdje, ze neemt hem alleen bijna nooit mee, dus daar zal ze aan moeten gaan wennen.
- ze heeft sinds kort een abonnement bij Simpel, wij betalen dat. Kost het eerste half jaar 1 euro per maand, daarna 7,50 plus aansluitkosten van 20 euro. Daar heeft ze 2 GB data voor, 100 minuten bellen en 500 smsjes. Lijkt me zat ;-)
- fiets heeft ze een half jaar geleden al nieuw gekregen, ze paste toen op een volwassen maat fiets
- OV chipkaart heeft ze niet

Yella, dat is hier ook zo, ik organiseer het dan wel niet, maar ik hoor de organiserende moeders wel dat er zo weinig reactie komt.

Tees, fijn dat je dochter tevreden is met haar nieuwe klas!

Boeken hoeven we niet te bestellen, die moeten ze op school ophalen. iPad of laptop is niet nodig, maar ze heeft een oude macbook van ons, die ze mag gebruiken. Agenda moet juist weer wel.

Van haar zakgeld betaalt ze dingen als naar de film (gaat ze bijna nooit), zwemmen (doet ze eigenlijk ook nooit), make-up/haar/beautymeuk, soms iets van kleding als ik vind dat ze genoeg heeft, maar zij haar zinnen op iets heeft gezet, een ijsje/kipnuggets/kaasbroodje als ze met een vriendin naar de stad/winkelcentrum gaat, cadeautjes voor vriendinnen per het nieuwe schooljaar etc
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
•Jonna• schreef:
03-07-2018 10:15
• gaat zijn ov chip kaart automatisch over naar een 12+ pas of moeten we zelf een andere pas aanvragen (weet iemand dat toevallig?)
Dat gaat automatisch ja. Of eigenlijk gebeurt er niets. Elke keer dat je incheckt controleert het systeem je leeftijd. Bij een persoonlijke kaart tenminste. Dus dat gaat zo:

Is deze persoon vandaag 12 t/m 64 jaar?

Nee > korting.
Ja > vol tarief.

Tegen de tijd dat de kaart verloopt (dat staat erop) krijg je vanzelf bericht dat je een nieuwe aan moet vragen als je met de OV-chip wilt blijven reizen.

(Bij mijn 10-jarige hebben ze toen de foto van de oude kaart hergebruikt. De kaart is 5 jaar geldig, dus nu staat er dus tot 15 jaar een portretje van een 5-jarige op. Beetje suf. Officieel moet je trouwens een nieuwe kaart aanvragen als je niet meer op je foto lijkt. Dus mocht kind over 3 jaar paars haar hebben, een uilenbril en een zootje piercings, dan moet er een nieuwe komen)
Alle reacties Link kopieren
Zakgeld is nu 10 euro per maand. Gewoon contant in het handje. Komt hij makkelijk mee uit.
Pinpas heeft hij nog niet.
Soms betaalt hij zwembad ofzo zelf, soms doen wij dat.

Ov-chip wordt hier zelden gebruikt....

Nieuwe fiets moet hij nog wel...leesciets over Cortina. Is dat wat?
Past hij al op een herenfiets, zoon is ca 1.53 m...

Schoolspul nog niet voor geshopt....wel al een lijst wat er aangeschaft dient te worden....ook een laptop ( chromebook ). En een schooltas. En..en....zat dus...
Maar de boeken zijn gratis 😂😂

Verder geniet zoon van het moment. Het was kermis dit weekend, en ze hebben het Pokemon vangen herontdekt :)

Ook nog een laatste fuif op 14 juli....
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn klaar! Gisteravond de musical gehad. Vandaag nog opruimen en dan sluiten we de basisschool tijd echt af!

Nu ons inderdaad eens gaan verdiepen in de praktische zaken als zakgeld, fiets, telefoon en school spullen.

Qua fiets.... Cortina is hier een hype maar toch hoor ik ook dat je die beter niet kunt nemen ivm een voorvork die gelast is ipv uit 1 stuk en dus kwetsbaarder is.

Zakgeld krijgt zoon nog niet. Gewoon omdat we het steeds vergeten. We gaan nu een rekening met pinpas voor hem openen en dan krijgt hij een deel gestort (automatisch dan vergeten we het niet) en een deel contant.

Het afscheidskado was hier nog wel een dingetje. Ik heb in februari een voorstel gedaan waar iedereen het mee eens was. In mei heb ik aangegeven dat ik eea wilde gaan regelen. Er kwam toen van een andere moeder een nieuw voorstel voor een kado waar iedereen zich in kon vinden (want goedkoper). Dus ik dacht prima, regel het maar. Helaas was betreffende moeder niet van plan om het te regelen. En de rest reageerde niet. Aangezien dit niet het eerste gedoetje was heb ik mijn eigen plan getrokken en persoonlijke kadootjes geregeld. En toen was het ineens paniek een paar dagen geleden want de ouders hadden zelf niets geregeld. Alsof je kind ineens afscheid moet nemen! Dat weet je toch al een heel jaar! Ze gingen er zonder overleg maar gewoon vanuit dat ik het wel zou regelen. Niet dus.
Lekker dan Ikbenik, dus zonder enig overleg moet jij het dan dus maar regelen. Lekker makkelijk!
Hier ook gezamenlijk cadeau. Bedenk mij net dat ik nog geld moet overmaken, gelijk maar doen.

Oudste fietst hier al 2 jaar op Cortina zonder problemen.
Wij vallen onder regio noord, dus de komende weken gaat dochter nog gewoon naar school. Niet meer werken, maar vooral aan de slag met de musical. Decor etc wordt allemaal zelf gemaakt, dus ze zijn er maar druk mee.

Schoolkamp ook achter de rug, erg leuk gehad, wel helemaal kapot terug gekomen en zo hoort het ook een beetje :-D

Volgende week een kennismaking met haar nieuwe klas en mentor. Beetje zenuwachtig is ze, in de positieve zin. Ze weet in elk geval dat er twee meiden uit haar huidige klas in dezelfde klas komen in het voortgezet onderwijs, dus dat is hartstikke leuk en geeft een prettige start.

Alle bovenstaande vragen, denk ik ook over na. Ze krijgt nu 3 euro zakgeld per week(ik vergat het ook altijd). Sinds ze 12 is heeft ze een pinpas en stort ik het bedrag wekelijks naar haar rekening. Tot nu toe geeft ze heel weinig uit. Ik weet ook niet zo goed wat er nodig is. Ik wacht eerst het begin van het jaar af.

Telefoon: hier ook prepaid vanaf haar 12de verjaardag. Ik twijfel of het voor straks genoeg is. Geen internet bundel, dus alleen als er WIFI is, kan ze er gebruik van maken.

Voor het afscheid van groep acht, wordt er nog een verrassingsfeest gegeven, de avond na de musical ik ben heel benieuwd hoe ze dat gaat vinden!


Ik kan me wel verheugen op het kopen van nieuwe spulletjes. Toen ik zelf naar de middelbare ging, vond ik dat ook altijd zo leuk. Lekker naar de VenD, naar de schoolcampus. Jammer dat dat nu niet meer kan.

En die rekbare kaften, heeft iemand daar al ervaring mee?
De rekbare kaften gebruikt oudste hier wel, maar alleen voor boeken met harde kaft. Zeg maar 50/50. Hij moet volgende week boeken inleveren dus we zullen horen of ze het goed gehouden hebben haha!
Alle reacties Link kopieren
Was de musical leuk, Ikbenik? Lekker dan, met dat cadeau. Je werd er niet op aangekeken hoop ik?

Mallebeppie, dochter kwam inderdaad ook helemaal kapot terug van kamp. En dan over een paar maanden weer in de brugklas..
Leuk dat ze al weet dat er 2 bekenden in haar nieuwe klas komen volgend jaar. Dat haalt de spanning er wat af.

Tess, passen die boeken een beetje om elk formaat boek? En alleen handig bij boeken met harde kaften dus. Dat wordt laat aanschaffen dan, ze krijgt haar boeken pas op de maandag na de vakantie, daarvoor geen idee hoeveel, wat en hoe. Misschien een paar van die rekbare dingen kopen en toch ook wat kaftpapier.

Vanavond is de musical! Dochter ging helemaal opgetut voor haar rol naar school, vanmorgen doen ze hem voor opa’s en oma’s. Mijn ouders en schoonouders zijn er niet, ik geloof niet dat ze het heel erg vond. Ik vond het vanwege de afstand en gezondheid niet te doen voor mijn ouders. Ik film vanavond wel een en ander en zal dat (in overleg met dochter, eigenlijk wil ze dat niet) doorsturen naar de opa’s en oma’s.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb dit hele topic doorgelezen en het lijkt me leuk om mee te schrijven.

Ik heb een zoon in groep 8.
Dit is mijn eerste kind in groep 8 dus alles is nog nieuw en ik vind het best spannend allemaal. Gelukkig is er internet...

Zoon is ook wel klaar met de basisschool en heeft veel zin om naar het voortgezet onderwijs te gaan.

Kamp (een dag van tevoren wilde hij niet meer, maar volgens mij vond hij het gewoon heel erg spannend) en de musical (wat was het leuk en wat heeft hij het goed gedaan!) zijn al achter de rug.
Ze moeten hier (regio noord) nog 2,5 week en op school wordt er gewoon doorgewerkt. Ze hebben nog wel wat leuke dagen en uitstapjes op het programma.

De kennismaking op de nieuwe school is al geweest.
Hij dacht dat er 30 kinderen in zijn klas zitten, een stuk of 5 uit ons dorp (van andere basisschool) Maar volgens hem zijn dat bijna allemaal meisjes.

Ik lees hier over zakgeld, beltegoed en fietsen enzo:

Hij krijgt al een paar jaar zijn zakgeld (automatisch) op zijn bankrekening gestort, omdat we het met contant geld steeds vergaten of geen kleingeld hadden.
Daar mocht hij in principe mee doen wat hij wilde, maar niet onnodig snoep/eten kopen (wel een keer een patatje in het zwembad of een broodje halen met vrienden).

Zijn pasje had ik tot nu toe in beheer en die kreeg hij mee als hij er om vroeg.
Tot nu toe ging zijn zakgeld op aan Lego en een tweedehands Playstation, zwembad/bioscoop en af en toe wat prullaria.

Hij krijgt nu €8,00 per maand en dat was tot nu toe ruim voldoende.
Een paar weken geleden heb ik hem zijn bankpas zelf gegeven.
Hij heeft er meteen een aantal keren snoep en ijsjes van gekocht.
We hebben aangegeven dat dat niet verstandig is.
We gaan het niet verbieden, maar wanneer hij snoep blijft kopen, krijgt hij geen zakgeldverhoging in september.
Dan heeft hij waarschijnlijk snel door dat het niet handig is om zijn geld aan snoep uit te geven en dan niks meer over te hebben voor bioscoop/zwembad/beltegoed enz.

Hij heeft in januari mijn oude gsm gekregen. Hij heeft zelf een prepaidkaartje met beltegoed (€7,50) gekocht, maar daar is al €5,00 af gegaan omdat hij een nieuwe sim-kaart moest aanschaffen omdat de oude geblokkeerd was (een aantal keren zijn pin- en pukcode verkeerd ingevoerd)

Voorlopig houden we het bij prepaid, mocht hij niet goed uitkomen dan kunnen we nog eens een goedkoop abonnementje nemen.

Een goede fiets zijn we nog naar op zoek.
Dat is nog lastiger dan ik dacht.
Het moet geen nieuwe en dure fiets zijn, voor zover ik begrepen heb worden die dingen nogal vaak gesloopt, ondanks bewaakte fietsenstalling op school.
Het moet wel een goede fiets zijn, hij moet 8 km. (enkele reis) fietsen.
Hij is nog niet zo groot (rond 1,55m) dus de framemaat moet niet te groot zijn.
We zoeken wel naar een damesfiets. Dat lijkt me het handigst met opstappen (tas achterop enzo)

Schooltas is al gekocht, op internet gelezen dat Eastpak een gangbare en kwalitatief goede tas is. De kinderen die ik hier in de buurt zie fietsen hebben ook bijna allemaal een Eastpak.
Zoon heeft een Out of Office met camouflagekleuren uitgezocht. Hij is er helemaal gelukkig mee.

Vanmiddag gaan we samen even langs Hema en Action voor schriften, kaftpapier, agenda en de geo-driehoek enzo. Mooi op tijd, zodat alles nog voorradig is.
Ik denk dat we wat rekbare kaften meenemen en wat gewoon kaftpapier.

We hebben al een lijst van school gekregen met wat we moeten aanschaffen.
Rekenmachine is al via school besteld, boeken gaan ook via school.
Woordenboeken heb ik laatst goedkoop bij Action meegenomen.

Ik vind het alles bij elkaar best een uitgave trouwens, bijna €200 schoolgeld (kluisje, fietsenstalling, tekendoos enz.), €125 brugklaskamp, minstens €100 voor de rest van de schoolspullen en dan ook nog een fiets...
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bijela!

Het is volbracht hier... de basisschool zit erop!
Vanavond afscheid. De 'musical' was een toneelstuk, er kwam geen lied aan te pas. Er ging het een en ander fout, maar dat was natuurlijk juist leuk.
Ik had namens de ouders een liedtekst gemaakt (of eigenlijk meerdere teksten, het was een hele act), dus was er toch nog wat muziek, haha. Er was niet geoefend (daar had niemand tijd voor), alleen door mij en een andere moeder, en het ging niet naar mijn zin, maar ach. De versie die de andere moeder en ik gisteren hier hebben ingezongen, en doorgeappt naar de andere ouders om dan in elk geval het een keer gehoord te hebben, heb ik nog maar even doorgestuurd naar de meester, zodat hij het rustig nog eens kan naluisteren (en dat het dan wel verstaanbaar is, haha). Hij was behoorlijk ontroerd door alles, hij heeft deze leerlingen eerst een jaar één dag in de week en vervolgens drie jaar fulltime gehad, dus dat is nogal wat.
Nu komt er echt een nieuwe fase, we zijn er wel aan toe maar toch... boehoe!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt leuk, Yella!

Hier was het woensdagavond ook leuk. Ook hier ging het een en ander fout, zo vergat de 'buschauffeur' zijn stuur mee te nemen en bracht een andere leerling dat achter hem aan, en zweette 'Donald Trump' zich een ongeluk onder zijn masker. Maar wel echt leuk allemaal en ook met een hoop lol en humor erin gemaakt.
Dochter was erg zenuwachtig, maar kwam op een gegeven moment toch wel een beetje los. Na de musical uitreiking van de rapporten, met over elk kind kort wat persoonlijks aan de hand van kenmerken die klasgenoten over hem of haar hadden gezegd.

Vandaag laatste schooldag gehad van jongste, die eindigt altijd met een picknick, groep 8 kwam traditiegetrouw ook nog even langs om de restjes op te maken, daarna is dochter met een deel van groep 8 gaan zwemmen.

Volgende week vlieg ik met dochter naar Londen voor een lang weekend, erg veel zin in!

Welkom Bijela! Wat is de musical vroeg bij jullie! Bij ons zijn ze daarna vrij, dus die is altijd in de laatste week op woensdag of donderdag.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven