Kind op ponykamp... hoeveel kleding mee???

13-07-2018 22:43 31 berichten
Er zijn hier vast ouders met ervaring.
Hoeveel (paardrij)kleding geef ik mijn kind mee?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel. In ieder geval niet vergeten zeker twee paar sokken per dag en geen dure kleding meegeven. Er raakt veel zoek tijdens zo een week.
Maar hoeveel paardrijbroeken? Ze heeft er 2 en om nu heel veel bij te kopen vind ik wel een beetje zonde voor 1 week....
Alle reacties Link kopieren
2 paardrijbroeken moet kunnen. Schoon blijf je toch niet tussen de paarden dus een vieze rijbroek valt daar niet op, maar het is wel fijn om tijdens het avondprogramma schone kleding aan te kunnen.
Toen ik op ponykamp ging vroeger ging er 1 rijbroek mee.
1 had er niet meer. Ja een spierwitte voor wedstrijden. Maar die bleef thuis.
Prima mee gered.

2 spijkerbroeken/ 2 korte broeken voor na het rijden en vooral veel schone shirts en sokken.
Alle reacties Link kopieren
Veel! 2 rijbroeken zijn wel genoeg maar zou ook veel joggingsbroeken en shirts en vesten meenemen want je dochter gaat echt enorm goor worden maar ze gaat wel echt een geweldige week tegemoet!
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik dacht bij het eerst judokamp ook, ik moet veel mee geven.
Niet dus, dit jaar gaat er nauwelijks iets mee, ze dragen het toch niet. En vies worden hoort er bij.
acmp schreef:
13-07-2018 23:01
2 paardrijbroeken moet kunnen. Schoon blijf je toch niet tussen de paarden dus een vieze rijbroek valt daar niet op, maar het is wel fijn om tijdens het avondprogramma schone kleding aan te kunnen.
Dit.
Die twee broeken en dan wat andere, gemakkelijke kleding mee die vies mag worden, zodat ze zich aan het einde vd dag kan omkleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had 3 rijbroeken mee. Zo'n 12 jaar geleden.
2 rijbroeken is prima voor een weekje.
Alle reacties Link kopieren
Vooral shirtjes :). 2 broeken zijn zat maar lekker veel shirtjes en schone sokken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter gaat over 2 weken, ik geef mee:
4 rijbroeken (heeft een eigen paard en dus een voorraad ;) )
6 shirtjes
6 paar paardrijsokken.
Gewone kleding, voor ‘s avonds kort en lang.
Zwemkleding

Denk aan stevige dichte schoenen, heel de dag op rijlaarzen is erg warm. Ik geef mijn dochter altijd jodphurs en chaps mee ipv rijlaarzen, veel minder warm. (Kosten bijna niets bij Decathlon)

Uit ervaring... bij jongere kinderen komt 80% schoon en ongedragenterug. 😂😂
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
14-07-2018 09:19
Mijn dochter gaat over 2 weken, ik geef mee:
4 rijbroeken (heeft een eigen paard en dus een voorraad ;) )
6 shirtjes
6 paar paardrijsokken.
Gewone kleding, voor ‘s avonds kort en lang.
Zwemkleding

Denk aan stevige dichte schoenen, heel de dag op rijlaarzen is erg warm. Ik geef mijn dochter altijd jodphurs en chaps mee ipv rijlaarzen, veel minder warm. (Kosten bijna niets bij Decathlon)

Uit ervaring... bij jongere kinderen komt 80% schoon en ongedragenterug. 😂😂
Vallen de jodphurs van decathlon op maat? Die wil ze al langer maar geen decathlon in de buurt om te passen.
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn dochter draagt gewoon de maat die ze heeft.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
14-07-2018 09:19
Mijn dochter gaat over 2 weken, ik geef mee:
4 rijbroeken (heeft een eigen paard en dus een voorraad ;) )
Wat heeft een eigen paard met een voorraad rijbroeken te maken?
Ik had ook een pony en ik deed het prima met één wedstrijdbroek en één voor gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
14-07-2018 10:22
Wat heeft een eigen paard met een voorraad rijbroeken te maken?
Ik had ook een pony en ik deed het prima met één wedstrijdbroek en één voor gewoon.
Ik bedoel, dat ik ze niet speciaal voor kamp gekocht heb, maar ze, ze toch heeft. Omdat TO zegt, dat ze speciaal aanschaffen zonde vind.

Overigens ben ik het met je eens hoor, wasmachine doet wonderen.
lovedobby wijzigde dit bericht op 14-07-2018 11:00
1.38% gewijzigd
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
14-07-2018 10:22
Wat heeft een eigen paard met een voorraad rijbroeken te maken?
Ik had ook een pony en ik deed het prima met één wedstrijdbroek en één voor gewoon.
Een manege meisje rijdt vaak maar 1x in de week. Dan is 1 rijbroek voldoende.

Iemand met een eigen paard rijdt bijna dagelijks.
Dan zou ik niet elke dag weer in dezelfde vieze rijbroek willen stappen.
Dan ben je in mijn ogen echt een viezerik.

En dagelijks je rijbroek uitwassen is ook niet handig.

Voor een ponykamp zou ik zeker wel 2 rijbroeken meegeven. Dat is eigenlijk wel een beetje weinig. Maar om nou een extra rijbroek te gaan kopen voor een meisje wat normaal 1 x in de week rijdt en nog in de groei is zou ik dan ook weer niet doen.
Nou dan was ik dus een viezerik.
Vreselijk zeg dat mijn ouders het onzin vonden om na een uur rijden (op een schoon zadel) mijn rijbroek te wassen.
Wat een ontzettende kul.
sugarmiss schreef:
14-07-2018 10:52
Een manege meisje rijdt vaak maar 1x in de week. Dan is 1 rijbroek voldoende.

Iemand met een eigen paard rijdt bijna dagelijks.
Dan zou ik niet elke dag weer in dezelfde vieze rijbroek willen stappen.
Dan ben je in mijn ogen echt een viezerik.

Ik draag mijn rijbroeken 2x, soms 3. Heb eigen paard, rijd 4 tot 5x per week. Twee broeken voor een week kan makkelijk. Ik zou er niet speciaal eentje extra kopen. Vroeger had ik een pony, maar maar één rijbroek. Plus een witte wedstrijd broek.

En dagelijks je rijbroek uitwassen is ook niet handig.

Voor een ponykamp zou ik zeker wel 2 rijbroeken meegeven. Dat is eigenlijk wel een beetje weinig. Maar om nou een extra rijbroek te gaan kopen voor een meisje wat normaal 1 x in de week rijdt en nog in de groei is zou ik dan ook weer niet doen.
Nee joh, 2 is prima.
Alle reacties Link kopieren
Eh..

Mijn dochter droeg in die week doorgaans alleen haar rijbroek. Ze nam er drie mee en twee kwamen ongedragen terug. Datzelfde gold ook voor de gewone kleding, ondergoed, sokken, shirts, handdoeken en op foto´s heeft ze dan ineens een vest aan dat niet van haar is, want andermeisjes kleding is altijd leuker dan je eigen.

Alles, maar dan ook alles wat ze meeneemt stinkt naderhand alsof ze in de mesthoop heeft liggen rollen.

Geef die twee rijbroeken mee, denk vooral aan een bikini (anders douchen ze helemaal niet), een paar slippers voor ´s avonds op de gang, een paar shirtjes die niet persé weer thuis hoeven te komen, een vestje en een regenjas. Komt ze een heel eind mee.
Echt waar ;-D .

Investeer wel in een paar fijne handschoenen als ze die nog niet heeft. Cap is logisch. En een eigen longeertouw en poetskist zijn ook erg fijn.

Bij die van ons was een ongevallenverzekering overigens verplicht, dus kijk dat ook even na.
ceylon wijzigde dit bericht op 14-07-2018 11:40
15.90% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
14-07-2018 09:19


Uit ervaring... bij jongere kinderen komt 80% schoon en ongedragenterug. 😂😂
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Zo weinig mogelijk.
Mijn kind heeft welgeteld 1 lievelingsrijbroek naast een voorraad van een stuk of 18 rijbroeken en de lieveling; daar wordt het liefst zelfs in geslapen. Twee jaar geleden was het zo warm op ponykamp dat ze in slaapshirt buiten sliepen.
Wel schoon ondergoed en schone polo's en hempjes en lange en korte sokken. Paar slippers, korte broeken.
De jodhpurs worden hier ook tot bouillon gedragen en meestal is het direct een uur weken in bad bij thuiskomst. (complete kind hoor!)
Gelukkig nog niet helemaal in de pubertijd, dus met de zweetlucht valt het nog mee. De paardenlucht overheerst nog.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
14-07-2018 11:32
Eh..

Investeer wel in een paar fijne handschoenen als ze die nog niet heeft. Cap is logisch. En een eigen longeertouw en poetskist is ook erg fijn.

Bij die van ons was een ongevallenverzekering overigens verplicht, dus kijk dat ook even na.
Bij de manege waar mijn dochter heen gaat, zijn eigen borstels verboden (hebben ooit een hardnekkige schimmelinfectie gehad). En je bedoelt denk ik een halstertouw, geen longeerlijn.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
14-07-2018 11:42
Bij de manege waar mijn dochter heen gaat, zijn eigen borstels verboden (hebben ooit een hardnekkige schimmelinfectie gehad). En je bedoelt denk ik een halstertouw, geen longeerlijn.
Oh, dat zou kunnen. Het is niet echt mijn hobby. Maar ik weet wel dat er op kamp genoeg waren, maar niet allemaal even mooi en nieuw natuurlijk, dus het was elke ochtend een gevecht voor de beste touwen, terwijl dat ding bij de decathlon echt bijna niks kostte.

Kamp had ook wel poetskisten, maar niet voldoende omdat de meeste meiden dat zelf meenemen. Maar ze is inderdaad ook wel eens ergens geweest waar ze verzocht werd om de kist thuis te laten. Daar had ze ook geen beddengoed nodig. Kostte ook meer (maar ze ging als begeleiding dus dat maakte toen voor ons niks meer uit).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Oh en geef je dochter (of zoon) manenelastiekjes en versierspullen mee, meestal is er een pony versieractiviteit.
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven