Kind wil niet sporten

11-02-2019 17:09 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 10 heeft asperger. Sinds hij 6 was is hij voller geworden en hebben wij hem op sport gezet (hij zat er daar voor ook al op). Hij is begonnen met turnen toen hij 4 was en wij nog geen idee hadden dat hij ASS heeft. Op 6 jarige leeftijd wilde hij hier niet meer heen.
Sindsdien hebben wij zoveel sporten geprobeerd. Hij is toen een tijd gestopt omdat hij op zwemmen zat. Na zijn A diploma wilde hij ook absoluut niet meer verder voor zijn B.
Daarna hebben we zoals gezegd diverse sporten geprobeerd. Hij begint enthousiast en na enkele lessen krijgen we hem met geen mogelijkheid meer naar zijn sport. Hij heeft de volgende sporten geprobeerd: Turnen, karate, judo, American Football, voetbal, kickboksen, atletiek en als laatste honkbal. Hij heeft net 2 lessen gevolgd en net begon al te mopperen dat hij niet gaat. IN de auto bleef hij schreeuwen dat hij niet wilde gaan en ben teruggekeerd. Hoe nu verder? ik besef dat hij gewoon niet van sport houdt, maar ik wil juist dat hij iets vindt waar hij het wel naar zijn zin heeft.
Aan de ene kant denk ik, laat maar zitten, dan maar geen sport. HIj krijgt op school 2 uurtjes gym. Aan de andere kant vind ik het wel belangrijk dat hij aan beweging doet. Soms gaan we samen een lange wandeling maken, maar ook daar kan ik hem niet altijd voor porren.
Solomio schreef:
16-02-2019 21:48
Huh? Wat een raar beeld van schoolgym heb jij.
Op de lagere school hier toch ook wel.

Elk kind mocht met zijn verjaardag een spelletje kiezen om te doen tijdens gym.
Keuze uit een stuk of 3 à 4 spelen

30 leerlingen in een klas = 30 spelletjes = zowat elke week de halve les aan 't honkballen of koningsbal aan 't spelen


Ik kan niet zeggen dat ik tijdens de lagere school echt veel geleerd heb bij gym

Behalve dan hoe snel je kan uitliggen bij 't honkballen.
En hoe een merde het is dat je altijd als laatste wordt gekozen bij 2 teams maken.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
16-02-2019 21:52
Op de lagere school hier toch ook wel.

Elk kind mocht met zijn verjaardag een spelletje kiezen om te doen tijdens gym.
Keuze uit een stuk of 3 à 4 spelen

30 leerlingen in een klas = 30 spelletjes = zowat elke week de halve les aan 't honkballen of koningsbal aan 't spelen


Ik kan niet zeggen dat ik tijdens de lagere school echt veel geleerd heb bij gym

Behalve dan hoe snel je kan uitliggen bij 't honkballen.
En hoe een merde het is dat je altijd als laatste wordt gekozen bij 2 teams maken.
Teams kiezen is volgens mij al heel lang geleden afgeschaft.
En wat moet je leren bij gym? Het gaat toch om het belang van bewegen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
16-02-2019 21:56
Teams kiezen is volgens mij al heel lang geleden afgeschaft.
En wat moet je leren bij gym? Het gaat toch om het belang van bewegen?
Bwa,
Verschillende soorten sporten en hoe je ze moet uitvoeren / verschillende soorten oefeningen / ...


Maar ik stond dus het merendeel van de tijd stil bij gym op de lagere school.
Ofwel dus tijdens spelletjes, ofwel dus wachtend op mijn beurt om bijvoorbeeld een oefening te doen.

Veel beweging zat er niet in.
Alle reacties Link kopieren
Wielrennen?
Trampoline in de tuin werkt vaak goed.

Misschien dat skateboarden of (stunt)steppen iets voor hem is?
Je hebt dan samen les (dat wil zeggen: je bent op dezelfde tijd op dezelfde plek), maar doet dingen voor jezelf. Kiest zelf wat je wil oefenen.
De sfeer is altijd heel goed: je moet niets met elkaar maar iedereen is blij voor elkaar als een trick lukt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter zit op boxing fitness... dus lekker tegen boksballen rammen, touwtjes springen, planken, buikspieroefeningen, luchtsparren, ...
dus de voordelen van boksen zonder de nadelen (iemand die tegen je hoofd mept)

Het is een gemengde groep (alle leeftijden) en iedereen traint gewoon voor zichzelf, waardoor je geen competitie krijgt met leeftijdsgenoten.

Misschien is zoiets wel leuk voor je zoon ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven