Kind wil niks anders...

12-08-2017 21:08 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen gaan naar de vakantiebso en volgende week is er eentje jarig. Enigste leuke traktatie is "dat er Nutella in bladerdeeg gaan bakken."
Ik wil dat niet omdat de bso voorschrijft dat er alleen gezond getrakteerd mag worden. Krijg ik te horen "maar madelief nam fruitsalades mee en daar werd mee gegooid."

Ik weet echt niet wat ik hiermee moet. Eigenlijk denk ik eraan om maar niks te laten trakteren. Maar ja, wij zijn een late regio dus wordt er op school nooit getrakteerd omdat de verjaardag al te lang geleden is. Dat is ook zielig.
Alle reacties Link kopieren
Mag knakworst in bladerdeeg wel? is dat gezond genoeg?

Jammer zeg, anders.
Later is nu
Dan trakteer je alsnog de eerste schooldag.

Of je beschildert een set bananen of appels met Nutella.
Of je geeft iets niet-eetbaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een waterijsje een leuk idee.
Dat hij niet op school mag trakteren voor of na de vakantie is best zielig. Dat doen vrijwel alle kinderen die in de vakantie jarig zijn. Ik zou ook geen fruitsalade gaan trakteren waar mee gegooid wordt.
anoniem_15025 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 21:14
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap helemaal niks van deze openingspost. Welk kind wil niks anders? En waarom moet je nutella in bladerdeeg bakken als je dat niet wilt?
...
Alle reacties Link kopieren
Of je maakt hengels van soeptengels en dropveters en knutselt een simpele aquarium erbij, Vind ik persoonlijk leuker dan die bladerdeegrolletjes
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd snap ik dat wel, dat kinderen niet heel blij worden van fruitsalade als traktatie. Ze moeten al elke dag fruit. Is het feest, en wat krijgen ze? Fruit.
Ik snap zeker het belang van het aanleren van gezonde eetgewoontes, maar zeg nou zelf; als je ergens op verjaardag gaat en je krijgt bij je koffie geen taart maar een mandarijn met rozijnen oogjes, dan sta je ook even raar te kijken.
Vraag daar wat ze scharen onder gezond. Lijkt me nogal een vaag begrip voor sommige ouders.

En mijn oudste heeft op 2 scholen gezeten en 2 BSO's en de jongste zit ook op school en heeft op de PZS gezeten. Nog nooit hebben 'ze' ergens met fruitsalade gesmeten. Word gewoon opgegeten of soms door eentje of 2 kinderen laten staan.

Of ze kunnen geen orde houden en dan word er vaker gegooid met spullen of je kind heeft een grote fantasie.
Rooss4.0 schreef:
12-08-2017 21:13
Ik snap helemaal niks van deze openingspost. Welk kind wil niks anders? En waarom moet je nutella in bladerdeeg bakken als je dat niet wilt?
Ik ook niet, maar de anderen blijkbaar wel?
Rooss4.0 schreef:
12-08-2017 21:13
Ik snap helemaal niks van deze openingspost. Welk kind wil niks anders? En waarom moet je nutella in bladerdeeg bakken als je dat niet wilt?
De zoon van TO is bijna jarig en wil bladerdeeg met nutella trakteren, maar dat mag niet want niet gezond.
En een wrap met een klein beetje Nutella en aardbeien en bananen erin? Dat zit er toch wat Nutella bij maar is voornamelijk gezond.
Vraag wat wel allemaal mag en gooi het internet aan, zat leuke dingen te vinden buiten kale fruitsalade om te trakteren. Kijk anders samen naar iets lekkers wat wel mag.

Heel vervelend voor je kind maar soms kan iets niet wat ze willen. Leert hij dat ook meteen. En jij dat je ook kan opvoeden in zulke gevallen er altijd wat anders te bedenken is.
Jufjoke schreef:
12-08-2017 21:15
Eerlijk gezegd snap ik dat wel, dat kinderen niet heel blij worden van fruitsalade als traktatie. Ze moeten al elke dag fruit. Is het feest, en wat krijgen ze? Fruit.
Ik snap zeker het belang van het aanleren van gezonde eetgewoontes, maar zeg nou zelf; als je ergens op verjaardag gaat en je krijgt bij je koffie geen taart maar een mandarijn met rozijnen oogjes, dan sta je ook even raar te kijken.
Een juf naar mijn hart :love:

Ik vind het echt zo'n onzin, die gezonde traktaties. Als ouders thuis elke dag patat en frikandellen serveren keer je het tij toch ook niet met die paar paprikaclowntjes per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon die bladerdeeg met nutella laten trakteren. Maar... daar moet ik wel bij zeggen dat zowel school als BSO aangeven dat alleen gezonde traktaties mogen, maar er bij elk feestje van BSO en/of school zelf er blijkbaar wel ongezonde dingen gegeten en gedronken mogen worden. Dus ik ben gestopt me iets van die regel aan te trekken.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
AnnA_C schreef:
12-08-2017 21:31
Ik zou gewoon die bladerdeeg met nutella laten trakteren. Maar... daar moet ik wel bij zeggen dat zowel school als BSO aangeven dat alleen gezonde traktaties mogen, maar er bij elk feestje van BSO en/of school zelf er blijkbaar wel ongezonde dingen gegeten en gedronken mogen worden. Dus ik ben gestopt me iets van die regel aan te trekken.
Bij veel scholen mag je dan of niet uitdelen of het moet naar huis ipv meteen opeten. Als dat niet bij jullie gebeurt heb je mazzel.

Lijkt me ook niet heel leuk voor je kind. Waarom niet gewoon vragen wat wel oke is en dan iets maken waarvan je weet dat het wel mag en je kind geen drama heeft op zijn verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Thanks, lady Voldemort! :high5:
Alle reacties Link kopieren
Nutella bevat 13% hazelnoten. Hazelnoten zijn gezond.

Een portie van 20 gram bevat 1 gram eiwit. Eiwit is gezond.

Het is zoutarm dat is gezond.

Oke het bevat veel suiker en vet. Nou dan doen ze maar en extra actief spel. Bewegen ze de calorieën er wel weer af.

Een verjaardag is feestelijk daar hoort gewoon wat extra lekkers bij en fruit eet je al standaard iedere dag dus is niet feestelijk.
Nutella in bladerdeeg wordt een rommel. Ik zou knakworstjes in bladerdeeg doen.
Dat kind niks anders wil en jij daarin mee gaat vind ik raar.
AnnA_C schreef:
12-08-2017 21:31
Ik zou gewoon die bladerdeeg met nutella laten trakteren. Maar... daar moet ik wel bij zeggen dat zowel school als BSO aangeven dat alleen gezonde traktaties mogen, maar er bij elk feestje van BSO en/of school zelf er blijkbaar wel ongezonde dingen gegeten en gedronken mogen worden. Dus ik ben gestopt me iets van die regel aan te trekken.
Dit is hier precies zo, daarom trakteren wij meestal op een ijsje of een lollipop (zo'n rond cakeding op een stokje)
Ik zou alleen Nutella/bladerdeeg niet zo snel doen. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik was superblij met ons kdv waar een zelfgebakken appeltaart met rozijnen als gezond gezien werd. Kind blij, vriendjes blij! Mag dat wel?
Sowieso idioot hoe scholen ermee omgaan. Hier moest je op vrijdag fruit mee, de andere dagen maakt niet uit.
Mijn dochter nam elke dag fruit mee, in tegenstelling tot anderen, en toen ze eens op vrijdag wat anders mee had omdat het fruit op was werd ze daarom aangesproken.
Ik was geneigd om haar vanaf die dag op vrijdag een reep chocola mee te geven. :-)
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
12-08-2017 21:34
Bij veel scholen mag je dan of niet uitdelen of het moet naar huis ipv meteen opeten. Als dat niet bij jullie gebeurt heb je mazzel.

Lijkt me ook niet heel leuk voor je kind. Waarom niet gewoon vragen wat wel oke is en dan iets maken waarvan je weet dat het wel mag en je kind geen drama heeft op zijn verjaardag.
Dat is inderdaad wel een goed punt. Ik wist van andere traktaties (van andere kinderen dus) dat die ook altijd gewoon uitgedeeld werden, dus dat maakt het natuurlijk wat makkelijker. Als je dat niet zeker weet kan je het inderdaad beter even overleggen met de BSO. Ik ben dan trouwens wel weer zo'n muts die aan de juf vraagt of er kinderen met allergieën zijn. Maar die hebben allemaal hun eigen bakje op school staan, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Maak je kleine bladerdeegvierkantjes met opstaande rand waar je Nutella op strijkt en daaroverheen mooie plakjes aardbei of banaan. Ziet er feestelijk uit, bovenkant oogt reuzegezond en je jarige kind kan blij bladerdeeg/Nutella uitdelen aan zijn sociale kring.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
12-08-2017 21:40

Dat kind niks anders wil en jij daarin mee gaat vind ik raar.
Ze is maar 1 x per jaar jarig.
Dat je zelfs op zo'n dag niet zelf mag kiezen wat je wil trakteren dat vind ik dan weer raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven