Kind zonder gordel

23-09-2019 13:48 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met een uitstapje is mijn kind zonder autogordel om vervoerd. Nog erger voor mij maakt dat ze in het midden zat en er 4 ipv 3 kindjes op de achterbank zaten.
Er is dus weggereden met te veel kinderen.

Even babbeltje gaan maken met de ouder. Kreeg reacties: mijn man reed, ik weet niet welke auto hij heeft gepakt en volgende keer moet ik meerijden of beter plannen, maakte het voor mij erger.

Waarom? Had een reactie verwacht van door de drukte vergeten of kind(eren) werkte niet mee.

Nee, als mijn kind dit mij bij binnenkomst als eerst verteld nadat ik vraag hoe het feestje was, plus dat de ouder(s) mij niks duidelijk kunnen vetellen, vind ik heel vervelend.

Het is niet meer terug te draaien en vroeger zat een kind ook los in de auto, maar in deze tijd zijn er andere regels. Met andermans kinderen ben je nóg voorzichtiger. Vind het deels ook dubbel, maar je doet dit gewoon niet. Wat niet past, past niet. Gordel vergeten zou ergens nog kunnen, maar te veel kids in de auto? Waarom doe je dat( zo makkelijk).

Meer ouders dit dit apart vinden of zal het niet zwaar wegen voor je?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso vind ik de wetgeving hier echt tekort schieten. Kinderen mogen incidenteel zonder zitje/zitverhoging vervoerd worden, zolang het maar niet gaat om regulier vervoer en om afstanden korter dan 50 km. WTF? Je gaat toch zelf ook geen 50 km rijden zonder gordel om?
Een te klein kind heeft helemaal niets aan een reguliere gordel, bij een aanrijding schieten ze eronderdoor, met alle gevolgen van dien.
Alle reacties Link kopieren
Violet-Nebula schreef:
24-09-2019 08:42
Ik snap TO wel. Je bent met kinderen extra voorzichtig maar blijkbaar denkt niet iedereen daar hetzelfde over. De één denkt: ik doe er gewoon 2 in 1 gordel, de ander doet de eigen kinderen in de achterbak en laat de genodigden veilig rijden. Ik vraag meestal hoe vervoer geregeld is bij feestjes.

Dit topic doet me denken aan mijn eigen kinderfeestjes vroegah: alle kinderen in de achterbak en op achterbank, pasten er makkelijk 10 in de auto, en dan als ouder ook nog even lekker een slinger maken zodat iedereen gillend van plezier door de auto vloog. En altemaal roepen "nog een keer!!!" :D En iedereen deed het, dat zie ik niet meer zo gauw gebeuren haha!
Ik zag vorig weekend nog een dergelijk kinderfeestje hier in de buurt, er zat zelfs nog een kind op schoot bij de bestuurder :facepalm: . Meerdere kinderen in de bagageruimte van een station vervoeren en de hond moest blijkbaar ook nog mee o_o
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
ik heb nav dit topic mijn vriendin gevraagd om nog een extra auto te regelen voor het partijtje van haar zoon vanmiddag. Elf kinderen in twee auto's, gaat hem natuurlijk niet worden :bonk:
Ze heeft meteen de moeder van een andere jongen die ook meegaat gebeld!

Thanks TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven