Kinderen naar hun vader, het went niet!

22-01-2021 14:31 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven, want het wil maar niet wennen. De kinderen gaan af en toe 10 dagen met hun vader mee in zijn camper. Hij heeft hier geen huis omdat hij in het buitenland woont en dwaalt dan rond in zijn camper.
Vanaf vandaag dus ook weer. Kinderen hebben er nooit zin in, bedplassen, hoofdpijn, het hele circus de week vooraf. Het gaat ook niet altijd goed. Van kleine pesterijtjes tot grote dingen zodat school een melding bij veilig thuis maakte.
Nu heeft hij goddank een huisje gehuurd, maar moeten de kinderen wel alles in de buurt missen. Het sporten en de beste vriendin is jarig, kind had afgesproken om met de klas voor het raam te zingen en cadeaus te geven. Blijkt dus niet door te kunnen gaan. De cadeaus zijn al gekocht en wil ze heel graag geven, maar vader vind het hij het regelt en heeft de boel zonder overleg afgebeld bij de moeder van het vriendinnetje. Ze moet het een week later maar brengen.
Vriendinnetje was buiten, dus nog geopperd het nu alvast te geven.
Nee dus....
Kind in tranen, want ze leeft hier al ruim een week naar toe.

Communicatie is erg slecht, hij is woest op me.
Er komt nog een uitspraak van de rechter, eigenlijk deze week, maar vertraagd dus volgende week, waarschijnlijk ten nadele van hem. Hij drinkt al, maar bij stress wordt dat alleen maar meer en is snel opvliegend.
Jeugdzorg was betrokken, maar omdat vader daar zoveel strijd mee aanging zijn ze er maar mee gestopt.
Normaal gaan ze naar school of zijn ze bij hem thuis, dan is er nog enige sociale controle. Nu dus niets.
Natuurlijk is alles relatief en zal het wel weer loslopen, maar het zit me nu niet lekker .... het zal wel weer zakken, maar nu voel ik me echt niet oké :'(
Thanks voor het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
22-01-2021 14:52
Jeugdzorg zag nu wel zorgen, maar vond dat geen reden om te blijven. Op school gaat het goed en vader zegt dat het goed gaat. Dat weegt zwaar.
Niemand die de kinderen te spreken krijgt omdat hij er dwars voor gaat liggen, ondanks vervangend toestemming, komt er dus niets van de grond.
En tja, er zijn wel meer moeders bezorgd he...
Dit lijkt me echg heel onwaarschijnkijk. Zij trekken hun handen er echt niet vanaf als de zorgen zo groot zijn terwijl zij betrokken zijn. Kan het zijn dat je ze gewoon erg mist? Ik kan me voorstellen dat het lastig is, zeker als het daar thuis anders gaat als dat je zou willen maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
22-01-2021 14:57
O zo kom je van Jeugdzorg af O_o
Bizar inderdaad!!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de meeste betrokken ouders prima kunnen inschatten wanneer hun kinderen ergens onder lijden. Maar goed, je kunt als ouder inderdaad doen alsof je het je verbeeldt dat je kinderen ergens onder lijden. Dat lost het probleem niet op, maar maakt het misschien minder erg; zeker als je er niets aan kunt veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
22-01-2021 15:08
Dit lijkt me echg heel onwaarschijnkijk. Zij trekken hun handen er echt niet vanaf als de zorgen zo groot zijn terwijl zij betrokken zijn. Kan het zijn dat je ze gewoon erg mist? Ik kan me voorstellen dat het lastig is, zeker als het daar thuis anders gaat als dat je zou willen maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is.
Mensen die dit nooit van dichtbij hebben meegemaakt kunnen zich dit misschien niet voorstellen, maar uit ervaring weet ik helaas dat dit wel degelijk gebeurt. In ons geval was er nadat alle onderzoeken en rechtzaken afgelopen waren, nog twee jaar een OTS. Daarna geen enkel toezicht meer. Ik lees hier ook weer een aantal keer terug dat omgang met de vader in het belang is van het kind. Wanneer er sprake is van verbaal en emotioneel geweld en verwaarlozing, geloof ik daar niet in. Elke minuut die mijn siblings en ik als kind hebben doorgebracht bij mijn onstabiele vader was er een teveel, en wij hebben er alledrie ernstige psychische schade aan overgehouden. Maar ja, hij had recht op omgang. Dus daar moesten we het mee doen. Gelukkig had ik bij mijn moeder wel een veilig thuis. En hopelijk is de situatie voor de kinderen van TO niet zo ernstig als hij bij ons was.

TO, ik wens je heel veel sterkte toe. Ik ben bang dat je er op dit moment niet zoveel aan kan doen, behalve dan je kinderen bij jou in ieder geval een veilig thuis bieden.
Alle reacties Link kopieren
ozymandias schreef:
22-01-2021 15:19
Mensen die dit nooit van dichtbij hebben meegemaakt kunnen zich dit misschien niet voorstellen, maar uit ervaring weet ik helaas dat dit wel degelijk gebeurt. In ons geval was er nadat alle onderzoeken en rechtzaken afgelopen waren, nog twee jaar een OTS. Daarna geen enkel toezicht meer. Ik lees hier ook weer een aantal keer terug dat omgang met de vader in het belang is van het kind. Wanneer er sprake is van verbaal en emotioneel geweld en verwaarlozing, geloof ik daar niet in. Elke minuut die mijn siblings en ik als kind hebben doorgebracht bij mijn onstabiele vader was er een teveel, en wij hebben er alledrie ernstige psychische schade aan overgehouden. Maar ja, hij had recht op omgang. Dus daar moesten we het mee doen. Gelukkig had ik bij mijn moeder wel een veilig thuis. En hopelijk is de situatie voor de kinderen van TO niet zo ernstig als hij bij ons was.

TO, ik wens je heel veel sterkte toe. Ik ben bang dat je er op dit moment niet zoveel aan kan doen, behalve dan je kinderen bij jou in ieder geval een veilig thuis bieden.
Dankje, inderdaad de rauwe werkelijkheid.
Omgang is niet altijd heilig.
Ik weet niet altijd wat daar gebeurt, af en toe hoor ik eens iets, wat meestal tenenkrommend is. Wat ik wel weet is dat ze er niet heen willen en ik fiks kan puin ruimen als ze terug komen.
Niemand die het meer wist in de rechtbank, volgens de rechter zouden de kinderen hier zeker weten last van krijgen als ze ouder zijn, maar voor nu is er weinig concreets en zijn ze vader spuugzat met zijn gedreig met het tuchtcollege.
Na een uurtje bezoek weet je natuurlijk perfect hoe het er aan toegaat bij vader en is hun verslag weer gemaakt voor de rechtbank. Bureau weer schoon en de volgende casus wacht weer.
Alle reacties Link kopieren
Je ex woont in het buitenland en dwaalt rond in zijn camper? Dan geef je je kinderen toch niet mee en al helemaal niet als ze er zo van in de war raken en hun gedrag alle kanten op gaat. Hij zou de pot op kunnen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
22-01-2021 15:08
Dit lijkt me echg heel onwaarschijnkijk. Zij trekken hun handen er echt niet vanaf als de zorgen zo groot zijn terwijl zij betrokken zijn. Kan het zijn dat je ze gewoon erg mist? Ik kan me voorstellen dat het lastig is, zeker als het daar thuis anders gaat als dat je zou willen maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is.
Bijna schattig je naïviteit. Ik heb bij oa mijn stiefkinderen zelf meegemaakt (en die werden mishandeld en verwaarloosd) dat het echt een hele slechte organisatie is. We zien ze al jaren niet meer, soms bellen ze stiekem en er is nog steeds ots maar er gebeurd niets verder. Bij mijn neefjes is ook een hele periode niets gedaan. Pas toen oudste zei als ik er nog een keer heen moet maak ik mijzelf van kant werd er ingegrepen. Niet vader werd aangepakt maar kind kreeg een diagnose...
Pioen00 schreef:
22-01-2021 15:37
Je ex woont in het buitenland en dwaalt rond in zijn camper? Dan geef je je kinderen toch niet mee en al helemaal niet als ze er zo van in de war raken en hun gedrag alle kanten op gaat. Hij zou de pot op kunnen hoor.
ook mijn reactie
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet heel goed dat je ze voor tien dagen meegegeven hebt. Ben je bang dat het tegen je werkt als je dat niet zou doen? Of is dat de regeling die jullie op papier hebben (dat als hij naar NL komt ze 10 dagen bij hem zijn)?

Lijkt me een vreselijke situatie, sterkte :hug: .
Alle reacties Link kopieren
Pioen00 schreef:
22-01-2021 15:37
Je ex woont in het buitenland en dwaalt rond in zijn camper? Dan geef je je kinderen toch niet mee en al helemaal niet als ze er zo van in de war raken en hun gedrag alle kanten op gaat. Hij zou de pot op kunnen hoor.
En dan stapt hij naar de rechter omdat de moeder zich niet aan de omgangsregeling houdt en de kinderen bij hem weghoudt. En dan krijgt moeder van Jeugdzorg te horen dat ze kan kiezen, of kinderen naar de vader, of uithuisplaatsing. Ook dit heb ik als kind meegemaakt, toen mijn moeder ons niet achter wilde laten om een weekend te logeren bij mijn vader die midden in een psychose zat. Echt, je staat zo machteloos in dit soort zaken. TO heeft al een hele geschiedenis bij de rechtbank en Jeugdzorg, ik kan mij voorstellen dat ze dit niet wil riskeren. Zo makkelijk is het echt niet.
ozymandias schreef:
22-01-2021 16:02
En dan stapt hij naar de rechter omdat de moeder zich niet aan de omgangsregeling houdt en de kinderen bij hem weghoudt. En dan krijgt moeder van Jeugdzorg te horen dat ze kan kiezen, of kinderen naar de vader, of uithuisplaatsing. Ook dit heb ik als kind meegemaakt, toen mijn moeder ons niet achter wilde laten om een weekend te logeren bij mijn vader die midden in een psychose zat. Echt, je staat zo machteloos in dit soort zaken. TO heeft al een hele geschiedenis bij de rechtbank en Jeugdzorg, ik kan mij voorstellen dat ze dit niet wil riskeren. Zo makkelijk is het echt niet.


Dit kán toch niet de vastgestelde omgangsregeling zijn?

4-5 vakanties per jaar? Dat zijn dus álle vakanties? 10 dagen achtereen tijdens schoolweken (er is nu geen officiële vakantie), geregeld rondzwervend in een camper?
Sowieso op deze leeftijd lang achtereen terwijl ze hem dus niet vaak zien?

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de rechter zo'n voorstel neerlegt.

Als het wel zo is dan zou ik als ik TO was me eens gaan verdiepen in micro-spionage artikelen voor in bijv een knuffel... dan weet je tenminste wat er gaande is en heb je bewijs als het niet oké is. Geen idee of dat mag maar daar zou ik dan even schijt aan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Voor sommige ongeloof, maar echt dit is de werkelijkheid. Die 10 dagen zijn onder jeugdzorg in het leven geroepen naar wens van vader...
Na jaren huiselijk geweld, in Nederland weer wat opbouwen, jeugdzorg rechtszaken, een dwangsom (omdat ik ze idd een keer thuis hield toen hij heel raar deed) en een burnout is het een beetje op bij mij.
Moe gestreden. De kinderen een warme veilige plek bieden, voor mezelf zorgen en een leuk leven gaan leiden is wat er over blijft.
Deze momenten zullen er bij blijven horen helaas.
Net een stuk met de hond gelopen, nu thee, chocola en Netflix :-)
Wat zijn dan die verhalen van vaders die hun kinderen nauwelijks zien omdat moeder de omgang saboteert?

De problemen met dan je recht halen werkt twee kanten uit. TO kan haar gelijk niet halen maar veel vaders waarvan de omgangsregeling gesaboteerd wordt door moeder, óók niet, lijkt het.

Ik weet niet precies hoe ze het doen en je moet het maar durven, maar het kan blijkbaar. Rekken en saboteren tot ze oud genoeg zijn om niet meer te hoeven. Kind is net ziek, vergist in de datum, autopech, toevallig in corona-quarantaine enz.
Appeltaartmetrozijn schreef:
22-01-2021 16:19
Voor sommige ongeloof, maar echt dit is de werkelijkheid. Die 10 dagen zijn onder jeugdzorg in het leven geroepen naar wens van vader...
Na jaren huiselijk geweld, in Nederland weer wat opbouwen, jeugdzorg rechtszaken, een dwangsom (omdat ik ze idd een keer thuis hield toen hij heel raar deed) en een burnout is het een beetje op bij mij.
Moe gestreden. De kinderen een warme veilige plek bieden, voor mezelf zorgen en een leuk leven gaan leiden is wat er over blijft.
Deze momenten zullen er bij blijven horen helaas.
Net een stuk met de hond gelopen, nu thee, chocola en Netflix :-)

In schoolweken ook? En de rechter vindt dat ook zo?
Je hebt het opgegeven zeg je. Tja, dan is het wat het is.

Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
22-01-2021 16:22
Wat zijn dan die verhalen van vaders die hun kinderen nauwelijks zien omdat moeder de omgang saboteert?
Zwaar overdreven, gok ik. Als je in Nederland omgang wil, dan krijg je die. Er is ook een groep vaders die wel heel graag zeurt over de moeder die de kinderen weghoudt, maar niet daadwerkelijk stappen onderneemt om de kinderen vaker te zien.
Alle reacties Link kopieren
Helaas is dit idd wat de nederlandse rechtstaat beslist, niet alleen bij to. Ik zie het in mijn omgeving ook, vader heeft gewoon recht op omgang al heeft hij geen normaal onderdak of werk en gebruikt hij softdrugs. Helaas.. hij is de vader en heeft evenveel recht op de kinderen als moeder. Vroeger was dat wel anders, toen had pa geen pooot om op te staan ook al had hij alles nog zo voor elkaar, als moeder de kinderen niet wilde meegeven gebeurde dat niet. Als moeder dat nu doet krijgt ze een dwangsom aan de broek en wordt zij op de vingers getikt hoe onveilig de situatie ook is bij vader. Daar word alleen wat mee gedaan als er harde bewijzen zijn, anders word het van tafel geveegd.
Alle reacties Link kopieren
Welnee. Word amper op gehandhaafd. Ex van man komt al jaren mee weg. Nooit de boete of gevangenisstraf gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Kan school bijhouden hoe hij 't schoolwerk (zeker van de oudste) aanpakt?

En als ie dan toch in de buurt zit, hoeveel moeite moet ie dan doen om dat cadeautje even te gaan afgeven?
Ik veronderstel dat ze voor de rest ook geen 24u op 24 in dat huisje zitten en af en toe buitengaan?

Of moet ie eigenlijk in quarantaine - gezien covid - omdat ie zo'n beetje recht uit 't buitenland komt?


Is er eigenlijk kans op parentale ontvoering?
Als hij hier met een camper is, zou ik doodsbang zijn dat ie ze gewoon meeneemt.
Niemand aan de grens die controleert ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Dat school zal wel een prestige project van hem worden (helaas)
Kinderen hebben weinig moeite met de lesstof.
Hij zit aan de andere kant van Nederland, vast iets met goedkope huisjes.

En ze zullen vast naar buiten gaan en natuurlijk moet hij in quarantaine, maar daar heeft hij zo zijn eigen ideeën over.
Alle reacties Link kopieren
Is er eigenlijk kans op parentale ontvoering?
Als hij hier met een camper is, zou ik doodsbang zijn dat ie ze gewoon meeneemt.
Niemand aan de grens die controleert ...
[/quote]

Nu valt het mee denk ik, hoop ik ....
In het verleden heeft hij daar wel mee gedreigd.
Ook heeft hij ze weleens niet terug gebracht, geen idee waar ze waren. Heb toen de politie gebeld, die is langs geweest en heeft ze als vermist opgegeven. Een dag later zette hij ze op school af, dat leek hem beter. Ik had niet zo in paniek moeten raken en zon show moeten opvoeren met de politie volgens hem.

Ik kan een boek schrijven...
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
22-01-2021 14:58
Je hebt weinig keus in dit soort situaties. Vaders hebben recht op omgang met hun kinderen en mogen die omgang binnen een ruime bandbreedte invullen zoals het hun goeddunkt. Het is verdrietig als de kinderen daar onder lijden, maar daar is niet heel veel aan te doen.

Sterkte straks met het reparatiewerk :hug:
Nouuuuu alles binnen het redelijke he.
Als ik lees dat de kinderen van To met een knoop in hun maag opzien tegen de dag dat ze weer naar papa moeten, dan lijkt me dat geen gezonde situatie.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
22-01-2021 18:49
Nouuuuu alles binnen het redelijke he.
Als ik lees dat de kinderen van To met een knoop in hun maag opzien tegen de dag dat ze weer naar papa moeten, dan lijkt me dat geen gezonde situatie.

Nee, dat hoeft niet binnen het redelijke. De enige die het probleem signaleert is de moeder en die zien instanties niet als een serieuze gesprekspartner. Zolang niet een instantie die wèl wordt gezien als volwaardige gesprekspartner meent dat het redelijke wordt overschreden, is er geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
22-01-2021 17:09
Helaas is dit idd wat de nederlandse rechtstaat beslist, niet alleen bij to. Ik zie het in mijn omgeving ook, vader heeft gewoon recht op omgang al heeft hij geen normaal onderdak of werk en gebruikt hij softdrugs. Helaas.. hij is de vader en heeft evenveel recht op de kinderen als moeder. Vroeger was dat wel anders, toen had pa geen pooot om op te staan ook al had hij alles nog zo voor elkaar, als moeder de kinderen niet wilde meegeven gebeurde dat niet. Als moeder dat nu doet krijgt ze een dwangsom aan de broek en wordt zij op de vingers getikt hoe onveilig de situatie ook is bij vader. Daar word alleen wat mee gedaan als er harde bewijzen zijn, anders word het van tafel geveegd.
Terecht toch, dat vaders (eindelijk) net zo veel rechten hebben gekregen als de moeders?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-01-2021 19:23
Terecht toch, dat vaders (eindelijk) net zo veel rechten hebben gekregen als de moeders?
In veel gevallen wel.

Met instabiele oelewapper-toestanden en -gedrag van pa weet ik het niet zo.
(Zou ik trouwens net zo goed zeggen als moeder teveel zuipt of aan de drugs zit.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
22-01-2021 19:24
In veel gevallen wel.

Met instabiele oelewapper-toestanden en -gedrag van pa weet ik het niet zo.
(Zou ik trouwens net zo goed zeggen als moeder teveel zuipt of aan de drugs zit.)
Precies. Heel veel vaders die graag hun kinderen vaker zouden willen zien, vaders met een keurig appartement en een nette baan en geen problemen, worden dwarsgezeten door moeders die elk extra contact dwarsbomen. Ik vind het goed dat daar langzamerhand een einde aan komt en dat eindelijk ook vaders hun rechten krijgen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven