Kinderen naar hun vader, het went niet!

22-01-2021 14:31 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven, want het wil maar niet wennen. De kinderen gaan af en toe 10 dagen met hun vader mee in zijn camper. Hij heeft hier geen huis omdat hij in het buitenland woont en dwaalt dan rond in zijn camper.
Vanaf vandaag dus ook weer. Kinderen hebben er nooit zin in, bedplassen, hoofdpijn, het hele circus de week vooraf. Het gaat ook niet altijd goed. Van kleine pesterijtjes tot grote dingen zodat school een melding bij veilig thuis maakte.
Nu heeft hij goddank een huisje gehuurd, maar moeten de kinderen wel alles in de buurt missen. Het sporten en de beste vriendin is jarig, kind had afgesproken om met de klas voor het raam te zingen en cadeaus te geven. Blijkt dus niet door te kunnen gaan. De cadeaus zijn al gekocht en wil ze heel graag geven, maar vader vind het hij het regelt en heeft de boel zonder overleg afgebeld bij de moeder van het vriendinnetje. Ze moet het een week later maar brengen.
Vriendinnetje was buiten, dus nog geopperd het nu alvast te geven.
Nee dus....
Kind in tranen, want ze leeft hier al ruim een week naar toe.

Communicatie is erg slecht, hij is woest op me.
Er komt nog een uitspraak van de rechter, eigenlijk deze week, maar vertraagd dus volgende week, waarschijnlijk ten nadele van hem. Hij drinkt al, maar bij stress wordt dat alleen maar meer en is snel opvliegend.
Jeugdzorg was betrokken, maar omdat vader daar zoveel strijd mee aanging zijn ze er maar mee gestopt.
Normaal gaan ze naar school of zijn ze bij hem thuis, dan is er nog enige sociale controle. Nu dus niets.
Natuurlijk is alles relatief en zal het wel weer loslopen, maar het zit me nu niet lekker .... het zal wel weer zakken, maar nu voel ik me echt niet oké :'(
Thanks voor het lezen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-01-2021 19:29
Precies. Heel veel vaders die graag hun kinderen vaker zouden willen zien, vaders met een keurig appartement en een nette baan en geen problemen, worden dwarsgezeten door moeders die elk extra contact dwarsbomen. Ik vind het goed dat daar langzamerhand een einde aan komt en dat eindelijk ook vaders hun rechten krijgen.
Welkom in de echte wereld Pejeka. Je idealen is niets mis mee, maar soms is de werkelijkheid anders. Dit lijkt me niet de plek om een idealistische wereld te propageren. Voor mijn gevoel zit ik daar nu heel ver vandaan en vele ouders met mij zoals je in dit topic kan lezen.
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
22-01-2021 19:34
Welkom in de echte wereld Pejeka. Je idealen is niets mis mee, maar soms is de werkelijkheid anders. Dit lijkt me niet de plek om een idealistische wereld te propageren. Voor mijn gevoel zit ik daar nu heel ver vandaan en vele ouders met mij zoals je in dit topic kan lezen.

Tenzij je wil dat je topic overgenomen wordt heb ik maar één advies: negeren, negeren, negeren.
Alle reacties Link kopieren
Als hij dan toch zo graag pronkt met zijn kinderen ...

Is er eigenlijk een zinnige reden waarom hij in 't buitenland blijft wonen?

En niet gewoon hier komt wonen tot de kinderen pakweg 16 of 18 zijn?
Zodat ie een échte omgangsregeling kan hebben met hen?


Want ik gok dat 5 keer per jaar opnieuw je vader moeten leren kennen - die je buiten die weken nooit ziet - ook wel geen deugd zal doen aan de verhoudingen en de buikpijn van de kinderen.
(Los nog van zijn alcohol-troubles.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
22-01-2021 19:34
Welkom in de echte wereld Pejeka. Je idealen is niets mis mee, maar soms is de werkelijkheid anders. Dit lijkt me niet de plek om een idealistische wereld te propageren. Voor mijn gevoel zit ik daar nu heel ver vandaan en vele ouders met mij zoals je in dit topic kan lezen.
Waar het om gaat is dat het bij een scheiding niet vanzelfsprekend moet zijn dat vaders op de tweede rang zitten. Heeft niks met idealisme te maken, maar alles met gelijkwaardige behandeling als ouder. We moeten af van het idee dat sommige moeder hebben na een scheiding, dat de kinderen alleen "van hen" zijn en dat de vader bij gods gratie en met instemming van moeder heel misschien af en toe even hun kinderen mogen zien.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-01-2021 19:49
Waar het om gaat is dat het bij een scheiding niet vanzelfsprekend moet zijn dat vaders op de tweede rang zitten. Heeft niks met idealisme te maken, maar alles met gelijkwaardige behandeling als ouder. We moeten af van het idee dat sommige moeder hebben na een scheiding, dat de kinderen alleen "van hen" zijn en dat de vader bij gods gratie en met instemming van moeder heel misschien af en toe even hun kinderen mogen zien.
Daar zijn ze bij jeugdzorg al heel lang vanaf gestapt.

Tegenwoordig is het eerder andersom.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-01-2021 19:49
Waar het om gaat is dat het bij een scheiding niet vanzelfsprekend moet zijn dat vaders op de tweede rang zitten. Heeft niks met idealisme te maken, maar alles met gelijkwaardige behandeling als ouder. We moeten af van het idee dat sommige moeder hebben na een scheiding, dat de kinderen alleen "van hen" zijn en dat de vader bij gods gratie en met instemming van moeder heel misschien af en toe even hun kinderen mogen zien.
Daar zijn ze bij jeugdzorg al heel lang vanaf gestapt.

Tegenwoordig is het eerder andersom.
Maar goed jou kinderen zijn nu bij een vader die niet te vertrouwen is.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al jullie reacties, het deed me goed.
Inmiddels is de meeste emotie weer gezakt en is het zoals het is. Hoe beroerd ook voor de kids.
Ik ga mijn huis opruimen, genieten van de rust en misschien toch nog eens kijken of er tegengeluiden zijn van mensen die deze gekkigheid willen hervormen.
Vechtscheidingen onderbrengen bij de ggz ipv bij jeugdzorg zal al een grote stap voorwaarts zijn denk ik, die kinderen gaan er dan wel aan onder door, maar het zijn de ouders die de oorzaak zijn. Die meisjes van jeugdzorg hebben echt geen kaas gegeten van enige persoonlijkheids problematiek en dan wordt het een heel akelig spel waar de kinderen en de gezonde ouder de dupe van zijn.
2 hoofdig gezag en co ouderschap mag ook uit het heilige hoekje van mij.
Normaal gesproken allemaal prima, maar er moet wel gezegd mogen worden dat het niet altijd goed is.
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
23-01-2021 10:29
Dank voor al jullie reacties, het deed me goed.
Inmiddels is de meeste emotie weer gezakt en is het zoals het is. Hoe beroerd ook voor de kids.
Ik ga mijn huis opruimen, genieten van de rust en misschien toch nog eens kijken of er tegengeluiden zijn van mensen die deze gekkigheid willen hervormen.
Vechtscheidingen onderbrengen bij de ggz ipv bij jeugdzorg zal al een grote stap voorwaarts zijn denk ik, die kinderen gaan er dan wel aan onder door, maar het zijn de ouders die de oorzaak zijn. Die meisjes van jeugdzorg hebben echt geen kaas gegeten van enige persoonlijkheids problematiek en dan wordt het een heel akelig spel waar de kinderen en de gezonde ouder de dupe van zijn.
2 hoofdig gezag en co ouderschap mag ook uit het heilige hoekje van mij.
Normaal gesproken allemaal prima, maar er moet wel gezegd mogen worden dat het niet altijd goed is.
Het enige wat beroerd is voor de kids, is dat ze moeten dealen met twee ouders die niet met elkaar overweg kunnen. Die kinderen hebben er niet om gevraagd hè, om op de wereld te worden gezet in een dysfunctionele relatie. Maar dié zijn in feite wel de pineut, want speelbal in het gevecht tussen hun ouders. En dan kan je die medewerkers van Jeugdzorg voor hun voeten werpen dat ze nergens kaas van gegeten hebben, maar blijkbaar had je dat zelf ook niet door kinderen te krijgen terwijl je relatie niet stabiel was. Die medewerksters van Jeugdzorg doen eigenlijk niks anders dan hun stinkende best om de rotzooi die je zelf geschapen hebt, op te ruimen. Want zo is het ook nog een keer.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
23-01-2021 10:34
Het enige wat beroerd is voor de kids, is dat ze moeten dealen met twee ouders die niet met elkaar overweg kunnen. Die kinderen hebben er niet om gevraagd hè, om op de wereld te worden gezet in een dysfunctionele relatie. Maar dié zijn in feite wel de pineut, want speelbal in het gevecht tussen hun ouders. En dan kan je die medewerkers van Jeugdzorg voor hun voeten werpen dat ze nergens kaas van gegeten hebben, maar blijkbaar had je dat zelf ook niet door kinderen te krijgen terwijl je relatie niet stabiel was. Die medewerksters van Jeugdzorg doen eigenlijk niks anders dan hun stinkende best om de rotzooi die je zelf geschapen hebt, op te ruimen. Want zo is het ook nog een keer.
Je weet wel dat je beter kunt zwijgen in bepaalde situaties toch? Bijvoorbeeld als je het zelf niet hebt meegemaakt en alles wat je zegt alleen maar bedoeld is om iemand na te trappen.🤐
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
23-01-2021 10:29

Vechtscheidingen onderbrengen bij de ggz ipv bij jeugdzorg zal al een grote stap voorwaarts zijn denk ik, die kinderen gaan er dan wel aan onder door, maar het zijn de ouders die de oorzaak zijn. Die meisjes van jeugdzorg hebben echt geen kaas gegeten van enige persoonlijkheids problematiek en dan wordt het een heel akelig spel waar de kinderen en de gezonde ouder de dupe van zijn.
2 hoofdig gezag en co ouderschap mag ook uit het heilige hoekje van mij.
Normaal gesproken allemaal prima, maar er moet wel gezegd mogen worden dat het niet altijd goed is.
Hier ben ik het zo hartgrondig mee eens.
De mensen die bij jeugdzorg werken zijn echt niet goed opgeleid voor hun taak.

Er worden mensen aangenomen die opgeleid zijn als maatschappelijk werkster die nauwelijks enige kennis meekrijgen via hun opleiding van pedagogiek of psychische problemen.

Maar ze hebben wel een air van alwetendhdid en denken er wel door heen te kunnen prikken als 1 of beide ouders de boel manipuleren.

En interpreteren daarbij de signalen die kinderen afgeven ook egelmatig nogal eens verkeerd.

Als ze nou eens een universitaire studie psychologie of orthopedagogiek zouden vereisen voor de medewerkers bij jeugdzorg zou deze organisatie volgens mij veel beter functioneren.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
23-01-2021 10:47
Je weet wel dat je beter kunt zwijgen in bepaalde situaties toch? Bijvoorbeeld als je het zelf niet hebt meegemaakt en alles wat je zegt alleen maar bedoeld is om iemand na te trappen.🤐
Niet bedoeld om na te trappen, maar om duidelijk te maken wie de werkelijke slachtoffers zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-01-2021 11:16
Niet bedoeld om na te trappen, maar om duidelijk te maken wie de werkelijke slachtoffers zijn.
Als kinderen het slachtoffer zijn van een vechtscheiding dan moet je als jeugdzorg medewerker zorgen dat de situatie waarin ze zitten beter wordt zodat ze minder het slachtoffer van de scheiding worden.

Dat bereik je niet met domweg te roepen beide ouders hebben evenveel rechten.

Bovendien is een vrouw die mishandeld is door haar ex waarvan vervolgens de kinderen worden weggehaald omdat ze haar kinderen wil beschermen tegen een gewelddadige ex ook wel degelijk een slachtoffer.

Of vindt jij dat een vrouw bij haar man moet blijven ook al wordt ze het hele huis door gemept?

En ja er bestaan ook heksen die zonder redenen hun kinderen weg houden bij hun ex uit pure rancune terwijl ze zelf zijn vreemdgegaan en de scheiding in gang hebben gezet en als klap op de vuurpijl hun ex ook nog proberen kaal te plukken.

Maa dat deze vrouwen bestaan wil nog niet zeggen dat er geen manipulerende mannen zijn die echt niet goed zijn voor hun kind maar er toch mee weg komen omdat ze de zieligheidskaarg mijn ex is een heks die niet wil dat ik de kinderen zie uitspelen
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
23-01-2021 11:34
Als kinderen het slachtoffer zijn van een vechtscheiding dan moet je als jeugdzorg medewerker zorgen dat de situatie waarin ze zitten beter wordt zodat ze minder het slachtoffer van de scheiding worden.

Dat bereik je niet met domweg te roepen beide ouders hebben evenveel rechten.

Bovendien is een vrouw die mishandeld is door haar ex waarvan vervolgens de kinderen worden weggehaald omdat ze haar kinderen wil beschermen tegen een gewelddadige ex ook wel degelijk een slachtoffer.

Of vindt jij dat een vrouw bij haar man moet blijven ook al wordt ze het hele huis door gemept?

En ja er bestaan ook heksen die zonder redenen hun kinderen weg houden bij hun ex uit pure rancune terwijl ze zelf zijn vreemdgegaan en de scheiding in gang hebben gezet en als klap op de vuurpijl hun ex ook nog proberen kaal te plukken.

Maa dat deze vrouwen bestaan wil nog niet zeggen dat er geen manipulerende mannen zijn die echt niet goed zijn voor hun kind maar er toch mee weg komen omdat ze de zieligheidskaarg mijn ex is een heks die niet wil dat ik de kinderen zie uitspelen
Het bestaat allemaal, en alles daar tussenin ook nog. Maar feit is nog steeds dat bij een scheiding de kinderen meestal aan de moeder worden toegewezen en dat vaders het moeten doen met een zaterdagje samen met hun kinderen. En veel moeders hebben dan ook het idee dat zij de hoofdzeggenschap hebben over waar en wanneer hun kinderen vader mogen zien. Terwijl dat helemaal niet de insteek is van de omgangsregeling. Of je krijgt van die moeders die dan zaniken dat vader de kinderen te vroeg ophaalt op vrijdag ("we hadden 1800 uur afgesproken en toen stond hij gewoon om 17.30 uur op de stoep"), of te laat terugbrengt op zondag ("afspraak was 19.00 uur, komt hij om 20.30 uur aanzetten met de kinderen"). Ja duh, misschien zaten ze wel een potje Monopoly te spelen na het eten op zondag, en wilden ze dat graag even uit spelen, maak je niet zo druk.

Maar in feite zijn bij een scheiding de kinderen de sjaak. Want die MOETEN elke zoveel dagen weer hun koffertje pakken en verkassen. Of ze het nou leuk vinden of niet. En vaak zijn ze ook nog eens speelbal in het gekissebis tussen vader en moeder. Vind je het gek dat veel van die kinderen volkomen verknipt opgroeien?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
sugarmiss schreef:
23-01-2021 11:13
Hier ben ik het zo hartgrondig mee eens.
De mensen die bij jeugdzorg werken zijn echt niet goed opgeleid voor hun taak.

Er worden mensen aangenomen die opgeleid zijn als maatschappelijk werkster die nauwelijks enige kennis meekrijgen via hun opleiding van pedagogiek of psychische problemen.

Maar ze hebben wel een air van alwetendhdid en denken er wel door heen te kunnen prikken als 1 of beide ouders de boel manipuleren.

En interpreteren daarbij de signalen die kinderen afgeven ook egelmatig nogal eens verkeerd.

Als ze nou eens een universitaire studie psychologie of orthopedagogiek zouden vereisen voor de medewerkers bij jeugdzorg zou deze organisatie volgens mij veel beter functioneren.

Dat is duur. Die krijgen meer salaris en er is vreselijk bezuinigd op jeugdzorg en alles waar het woord 'zorg' in voor komt. Als we met z'n allen wat linkser stemmen wordt dat pas weer beter.
Alle reacties Link kopieren
ozymandias schreef:
22-01-2021 16:02
En dan stapt hij naar de rechter omdat de moeder zich niet aan de omgangsregeling houdt en de kinderen bij hem weghoudt. En dan krijgt moeder van Jeugdzorg te horen dat ze kan kiezen, of kinderen naar de vader, of uithuisplaatsing.
Nee, dat valt wel mee toch? Dit soort dingen zit niet in het strafrecht en je kan als moeder echt wel je kinderen voor langere tijd weghouden bij een vader zonder echte consequenties en zeker als die geen vaste woon- of verblijfplaats heeft.
Alle reacties Link kopieren
Pioen00 schreef:
23-01-2021 11:57
Nee, dat valt wel mee toch? Dit soort dingen zit niet in het strafrecht en je kan als moeder echt wel je kinderen voor langere tijd weghouden bij een vader zonder echte consequenties en zeker als die geen vaste woon- of verblijfplaats heeft.
Dat valt helemaal niet mee. Jeugdzorg kan gewoon zeggen wij vinden dat de kinderen beter af zijn bij vader. Flansen een rapportje ij elkaar vol leugens en de rechter beslist op basis van dat rapportje dat ze naar vader moeten.

Hoewel ze dat in het geval van een vader zonder vaste woon of verblijfplaats niet zullen doen. Je moet je kind wel onderdak kunnen bieden natuurlijk.

En een vader of moeder kan wel degelijk een dwangsom eisen als de andere ouder de omgangsregeling niet nakomt.

Dus de ene ouder kan echt niet de kinderen zonder consequenties bij de andere ouder weg laten.

Dan moet de ouder die zijn of haar kinderen niet ziet wel de moeite nemen om naar de rechter te stappen om die dwangsom te laten opleggen.

Als ze dat niet doen moeten ze ook niet gaan piepen dat ze er alles aan gedaan hebben.
pejeka schreef:
23-01-2021 11:16
Niet bedoeld om na te trappen, maar om duidelijk te maken wie de werkelijke slachtoffers zijn.
Dat zijn sowieso de kinderen. Maar t is zo laag om te zeggen dat iemand het zelf heeft veroorzaakt. Je weet niet wat iemand met een ex-partner heeft meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-01-2021 11:47
Het bestaat allemaal, en alles daar tussenin ook nog. Maar feit is nog steeds dat bij een scheiding de kinderen meestal aan de moeder worden toegewezen en dat vaders het moeten doen met een zaterdagje samen met hun kinderen. En veel moeders hebben dan ook het idee dat zij de hoofdzeggenschap hebben over waar en wanneer hun kinderen vader mogen zien. Terwijl dat helemaal niet de insteek is van de omgangsregeling. Of je krijgt van die moeders die dan zaniken dat vader de kinderen te vroeg ophaalt op vrijdag ("we hadden 1800 uur afgesproken en toen stond hij gewoon om 17.30 uur op de stoep"), of te laat terugbrengt op zondag ("afspraak was 19.00 uur, komt hij om 20.30 uur aanzetten met de kinderen"). Ja duh, misschien zaten ze wel een potje Monopoly te spelen na het eten op zondag, en wilden ze dat graag even uit spelen, maak je niet zo druk.

Maar in feite zijn bij een scheiding de kinderen de sjaak. Want die MOETEN elke zoveel dagen weer hun koffertje pakken en verkassen. Of ze het nou leuk vinden of niet. En vaak zijn ze ook nog eens speelbal in het gekissebis tussen vader en moeder. Vind je het gek dat veel van die kinderen volkomen verknipt opgroeien?
Deze reactie heeft toch niks met dit specifieke topic te maken? Het is TO volgens mij volkomen duidelijk dat haar kinderen de Sjaak zijn zoals jij dat noemt.
Alle reacties Link kopieren
Pioen00 schreef:
22-01-2021 15:37
Je ex woont in het buitenland en dwaalt rond in zijn camper? Dan geef je je kinderen toch niet mee en al helemaal niet als ze er zo van in de war raken en hun gedrag alle kanten op gaat. Hij zou de pot op kunnen hoor.
TO is met haar kinderen van 2 en 4 terug gekeerd uit het Zuid-Frankrijk, ex is daar gebleven, heeft ze in een ander topic geschreven.

Ik vind het erg jammer dat TO zelf is vertrokken en een paar duizend km verderop is gaan wonen, en vervolgens niet heel liefdevol en begripvol overkomt mbt een vader en het contact met zijn zijn kinderen.

Het is en blijft de vader van je kinderen. En ik vind dat je als ouder daar rekening mee moet houden en het contact tussen vader en kinderen zo goed mogelijk moet fasciliteren .
martinaa schreef:
23-01-2021 15:16
TO is met haar kinderen van 2 en 4 terug gekeerd uit het Zuid-Frankrijk, ex is daar gebleven, heeft ze in een ander topic geschreven.

Ik vind het erg jammer dat TO zelf is vertrokken en een paar duizend km verderop is gaan wonen, en vervolgens niet heel liefdevol en begripvol overkomt mbt een vader en het contact met zijn zijn kinderen.

Het is en blijft de vader van je kinderen. En ik vind dat je als ouder daar rekening mee moet houden en het contact tussen vader en kinderen zo goed mogelijk moet fasciliteren .
Dat maakte het verhaal anders. Ik zou ook woest zijn als mijn man na een scheiding weggaat met de kinderen en duizenden kilometers verderop in een ander land gaat wonen.

Ik denk dat dit verhaal meer kanten heeft dan TO laat zien.
Alle reacties Link kopieren
To is gevlucht uit een agressieve relatie met de kinderen lees ik, vergeet niet dat er bij te vermelden.. vind ik nogal wat anders dan zomaar weggaan bij vader en de kinderen meenemen naar een ander land.
Alle reacties Link kopieren
Voor wat het waard is in deze discussie, ik ben toendertijd in overleg en met toestemming in Nederland gaan wonen.
Overigens niet duizenden km, maar een paar honderd.
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
23-01-2021 15:43
Voor wat het waard is in deze discussie, ik ben toendertijd in overleg en met toestemming in Nederland gaan wonen.
Overigens niet duizenden km, maar een paar honderd.
Dan kan je nu ook in goed overleg een zo goed mogelijke omgangsregeling bewerkstelligen en accepteren dat jullie een andere manier van opvoeden hebben, waarbij ook sprake is van respect naar elkaar en een kind ook het leuk mag hebben bij een vader, zonder te denken daarbij niet meer loyaal te zijn richting de moeder
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
23-01-2021 15:41
To is gevlucht uit een agressieve relatie met de kinderen lees ik, vergeet niet dat er bij te vermelden.. vind ik nogal wat anders dan zomaar weggaan bij vader en de kinderen meenemen naar een ander land.
Agressieve relatie?
Huh?

TO heeft hierover zelf het volgende geschreven:
“ Helaas lijkt mijn ex niet geschikt te zijn om de kinderen bij zich te hebben. Kinderen zijn zodanig van slag en gestresst wanneer ze bij hem vandaan komen, dat ik me zorgen maak. En jeugdzorg ook.
Ik heb inmiddels van ruim een jaar dossier opgebouwd en wil hier graag mee aan de slag.
(...)
ik heb echt het beste voor met iedereen maar dit gaat gewoon niet. Ik heb het ruim een jaar de kans gegeven,maar kinderen hebben ook recht op een veilige omgeving.”


Blijkbaar is ze al 3 jaar bezig met jeugdzorg en allerlei andere instanties om de rol van de vader te beperken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven