Kinderen naar hun vader, het went niet!

22-01-2021 14:31 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven, want het wil maar niet wennen. De kinderen gaan af en toe 10 dagen met hun vader mee in zijn camper. Hij heeft hier geen huis omdat hij in het buitenland woont en dwaalt dan rond in zijn camper.
Vanaf vandaag dus ook weer. Kinderen hebben er nooit zin in, bedplassen, hoofdpijn, het hele circus de week vooraf. Het gaat ook niet altijd goed. Van kleine pesterijtjes tot grote dingen zodat school een melding bij veilig thuis maakte.
Nu heeft hij goddank een huisje gehuurd, maar moeten de kinderen wel alles in de buurt missen. Het sporten en de beste vriendin is jarig, kind had afgesproken om met de klas voor het raam te zingen en cadeaus te geven. Blijkt dus niet door te kunnen gaan. De cadeaus zijn al gekocht en wil ze heel graag geven, maar vader vind het hij het regelt en heeft de boel zonder overleg afgebeld bij de moeder van het vriendinnetje. Ze moet het een week later maar brengen.
Vriendinnetje was buiten, dus nog geopperd het nu alvast te geven.
Nee dus....
Kind in tranen, want ze leeft hier al ruim een week naar toe.

Communicatie is erg slecht, hij is woest op me.
Er komt nog een uitspraak van de rechter, eigenlijk deze week, maar vertraagd dus volgende week, waarschijnlijk ten nadele van hem. Hij drinkt al, maar bij stress wordt dat alleen maar meer en is snel opvliegend.
Jeugdzorg was betrokken, maar omdat vader daar zoveel strijd mee aanging zijn ze er maar mee gestopt.
Normaal gaan ze naar school of zijn ze bij hem thuis, dan is er nog enige sociale controle. Nu dus niets.
Natuurlijk is alles relatief en zal het wel weer loslopen, maar het zit me nu niet lekker .... het zal wel weer zakken, maar nu voel ik me echt niet oké :'(
Thanks voor het lezen.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
23-01-2021 15:41
To is gevlucht uit een agressieve relatie met de kinderen lees ik, vergeet niet dat er bij te vermelden.. vind ik nogal wat anders dan zomaar weggaan bij vader en de kinderen meenemen naar een ander land.
Als de vader de kinderen mee zou nemen naar een ander land, heet het opeens kidnapping...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
23-01-2021 11:13
Hier ben ik het zo hartgrondig mee eens.
De mensen die bij jeugdzorg werken zijn echt niet goed opgeleid voor hun taak.

Er worden mensen aangenomen die opgeleid zijn als maatschappelijk werkster die nauwelijks enige kennis meekrijgen via hun opleiding van pedagogiek of psychische problemen.

Maar ze hebben wel een air van alwetendhdid en denken er wel door heen te kunnen prikken als 1 of beide ouders de boel manipuleren.

En interpreteren daarbij de signalen die kinderen afgeven ook egelmatig nogal eens verkeerd.

Als ze nou eens een universitaire studie psychologie of orthopedagogiek zouden vereisen voor de medewerkers bij jeugdzorg zou deze organisatie volgens mij veel beter functioneren.
Gelukkig werken de mensen uit een wijkteam in teamverband waar diverse disciplines aanwezig zijn daarnaast wordt er altijd meegekeken door een gedragswetenschapper die hier wel de nodige kennis van heeft. Neemt niet weg dat ouders met mooie praatjes mensen ook om de tuin kunnen leiden. Maar ook dat sommige moeders er alles aan doen om de omgang met vader tegen te werken.
Helaas heb ik hier prive maar ook werkinhoudelijk mee te maken gehad.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n gedragswetenschapper ziet de ouders niet zelf. Het is dus maar net wat de jeugdzorgmedewerkster wel of niet zegt. Net zoals ze in tv programma's als married at first site of boer zoekt vrouw je heel anders neer kunnen zetten door doelbewust iets wel of juist niet uit te zenden. Zo kan een jeugdzorg medewerker je ook heel anders neerzetten bij een Gedragswetenschapper.
Alle reacties Link kopieren
martinaa als je to loept lees je dat ze in een agressieve relatie zat met alcoholmisbruik.
Alle reacties Link kopieren
pejeka ik krijg het idee dat jij denkt dat ik altijd tegen de vader ben, dat is absoluut niet waar. in tegendeel, ik ben er voor dat er naar wordt gekrken hoe beide ouders met de kinderen omgaan ongeacht wat ze tussen de benen hebben. ik ben zelf vroeger bij mijn vader weggehouden dmv leugens en manipulatie van zij die me heeft uitgepoept (en dat ik haar zo noem zegt meer dan genoeg denk ik over wie hier echt de foute ouder was) en weet dus dondersgoed hoe dat is. ik zie echter nu in mijn directe kring het tegenovergestelde gebeuren, wat ik ook niet goed vind. daarom: kijk naar het gedrag van de ouders en wat goed is voor de kinderen, nergens anders naar.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
24-01-2021 11:35
pejeka ik krijg het idee dat jij denkt dat ik altijd tegen de vader ben, dat is absoluut niet waar. in tegendeel, ik ben er voor dat er naar wordt gekrken hoe beide ouders met de kinderen omgaan ongeacht wat ze tussen de benen hebben. ik ben zelf vroeger bij mijn vader weggehouden dmv leugens en manipulatie van zij die me heeft uitgepoept (en dat ik haar zo noem zegt meer dan genoeg denk ik over wie hier echt de foute ouder was) en weet dus dondersgoed hoe dat is. ik zie echter nu in mijn directe kring het tegenovergestelde gebeuren, wat ik ook niet goed vind. daarom: kijk naar het gedrag van de ouders en wat goed is voor de kinderen, nergens anders naar.
Ik denk dat het goed is voor de kinderen contact te hebben met beide ouders, en zo lang die ouders geen criminelen zijn of verslaafden of mishandelaars, e.d., moet je dat niet tegenhouden. Die vader van je kinderen leidt in jouw ogen een leven dat jij niet OK vindt, maar dat is het criterium dus niet. Maar ik ben oprecht verbaasd dat gescheiden ouders zo vaak negatief ten opzichte van elkaar staan en dat, bewust of onbewust, ook overbrengen op hun kinderen. OK, je bent tot de conclusie gekomen dat je niet meer met die persoon wilt samenleven, om welke reden dan ook. Maar daarmee is die ander niet opeens een rotmens, of een slecht mens, of slecht voor de kinderen. Ik vind het zo wonderlijk dat vele moeders na een scheiding (want kinderen komen na een scheiding nog steeds voornamelijk bij de moeders terecht) opeens vinden dat de kinderen alleen "hún" kinderen zijn en dat het aan hén is te beoordelen of en wanneer de kinderen de vader mogen zien, en of de vader een geschikte vader is of niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Dan zijn we het dus met elkaar eens pejeka, daarom heb ik ook al 11 jaar een co ouderschap met mijn ex over onze zoon die we zonder tussenkomst van derden in stand hebben kunnen houden zonder problemen. En daar ben ik heel blij om :-)
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
24-01-2021 11:27
martinaa als je to loept lees je dat ze in een agressieve relatie zat met alcoholmisbruik.
N.a.v. jouw bericht heb ik de berichten van TO geloept.

Jij weet het onnodig uit te vergroten.

TO heeft geschreven dat zij vindt dat hij teveel alcohol drinkt en dat alcohol zijn beste vriend is. Maar dat is haar perceptie.

En hoe ben jij tot de conclusie van een “agressieve relatie” gekomen?
Ik lees vooral een overbezorgde moeder die alle gedragingen van haar kinderen onder de loep legt en bij iedere -in haar ogen- negatieve uiting van gedrag vindt dat de vader geen goede opvoeder is en zo min mogelijk bij de opvoeding betrokken moet worden.

Ik vind dat heel erg triest voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
23-01-2021 15:43
Voor wat het waard is in deze discussie, ik ben toendertijd in overleg en met toestemming in Nederland gaan wonen.
Overigens niet duizenden km, maar een paar honderd.
Sinds wanneer is Zuid Frankrijk slechts een paar honderd km?
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je zeker alleen to's berichten in dit topic gelezen en niet wat ze in bijv. de topics 'rode laggen in een relatie' en 'vriend in het verleden agressief tegen ex' heeft geschreven? Daar staat toch duidelijk hoe de relatie met haar ex was wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
24-01-2021 21:59
Dan heb je zeker alleen to's berichten in dit topic gelezen en niet wat ze in bijv. de topics 'rode laggen in een relatie' en 'vriend in het verleden agressief tegen ex' heeft geschreven? Daar staat toch duidelijk hoe de relatie met haar ex was wat mij betreft.
Ach Lizenlotte, het mag toch wel duidelijk zijn dat op het forum niet alleen de taalpolitie aanwezig is, maar ook de emotiepolitie. Oordelen of de emoties van TO wel gerechtvaardigd zijn :blabla: :-D
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
24-01-2021 21:59
Dan heb je zeker alleen to's berichten in dit topic gelezen en niet wat ze in bijv. de topics 'rode laggen in een relatie' en 'vriend in het verleden agressief tegen ex' heeft geschreven? Daar staat toch duidelijk hoe de relatie met haar ex was wat mij betreft.
Op basis van deze topics lijkt het mij een goed idee dat TO samen met de vader een coach in de armen neemt om samen tot een goede omgangsregeling te komen en te accepteren dat de vader net zoveel rechten heeft als zij.

Topic omgangsregeling:
Overigens, wat ik ook vind van vader, ik blijf neutraal naar de kinderen.
Echter wanneer de kinderen dingen meemaken die hun niet leuk vinden en die dat ook niet zijn, dan bevestig ik hun wel in hun gevoelens. En vertel ik dat een papa dat niet hoort te doen.

Topic omgangsregeling en afdwingen niet-verzorgende ouder:
Je hebt er niet zoveel aan, maar mijn ex eist de kinderen dus wel op, terwijl de kinderen geen zin hebben en moe / gefrustreerd terug komen. Het is niet in orde daar, ik zie de lichtjes in de ogen van de kinderen doven. Ook op school vinden ze ze vlak en moe.
Jeugdzorg is inmiddels betrokken en vader maar strijden dat hij recht heeft op de kinderen...

Topic Omgangsregeling: zorgen om kinderen
Waar het mij omgaat, is de omgangsregeling goed voor de kinderen? Ik vind zijn gedrag en de reactie van de kinderen daarop zorgelijk. Maar ook ik kan een overbezorgde wrokkige moeder zijn en hebben kinderen voldoende veerkracht om alles te handelen...
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
23-01-2021 13:02
Dat valt helemaal niet mee. Jeugdzorg kan gewoon zeggen wij vinden dat de kinderen beter af zijn bij vader.
Dat zou kunnen maar dan sta je bij de rechter en bewijs je dat vader in een busje rondtrekt en dat je kinderen al een week voordat ze in contact komen met die vader zwaar in de stress zitten.
Als je alles goed laat vastleggen (documenteren en een goede advocaat is alles) gaat de rechter never nooit niet uitspreken dat in een dergelijke situatie de kinderen bij de vader worden ingeschreven.
.
martinaa schreef:
23-01-2021 15:16
TO is met haar kinderen van 2 en 4 terug gekeerd uit het Zuid-Frankrijk, ex is daar gebleven, heeft ze in een ander topic geschreven.

Ik vind het erg jammer dat TO zelf is vertrokken en een paar duizend km verderop is gaan wonen, en vervolgens niet heel liefdevol en begripvol overkomt mbt een vader en het contact met zijn zijn kinderen.
Dat wist ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven