Kinderen s'avonds nog spelen?

26-01-2022 18:49 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mogen jullie kinderen s' avonds nog met andere kinderen spelen? Dus niet zomers buiten , maar zoals nu gewoon binnen.

Hoe gaat dit bij jullie? Of mag het bij jullie vanaf een bepaalde leeftijd? :)
knusengezellig wijzigde dit bericht op 26-01-2022 19:53
53.47% gewijzigd
Voor donker thuis, nee dus.
Alle reacties Link kopieren
Op die leeftijd en in de winter zeker niet.
Of willen ze bij jullie spelen? Daar zou ik ook geen trek in hebben.
Daar zou ik ook geen zin in hebben. Wij eten om 6 uur, en daarna is het douchen, tanden poetsen, en nog een half uurtje relaxen of tv kijken (of soms hebben ze sport - die van mij zijn 7 en 9), en daarna gaan ze naar bed. Ze liggen er meestal tussen acht en half negen wel in, dus daar is helemaal geen tijd voor. Ik zou dan ook duidelijk zijn tegen die buurkinderen, en zeggen dat ze na het eten niet meer langs hoeven komen. Spelen doen ze maar overdag.
Alle reacties Link kopieren
Nee, in de winter na het eten niet meer. In de zomer buiten vind ik het prima. Maar zo als het donker is dan zijn we lekker samen binnen. En sowieso zijn wij om 6 uur nog niet klaar met eten hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als ze daar elke keer weer terug staan ... Wat zeggen de buren?

Ik zou hen duidelijk maken dat de openingsuren stoppen rond etenstijd.
En dat ze hun kroost dus maar thuis houden of naar een ander sturen na die tijd.

En ik zou de buren (niet de kinderen) ook melden dat je dat liever geen 27 keer wil herhalen tegen hun kinderen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Nee mijn dochter van 7 gaat rond half 8 naar boven. Na het eten is het tijd om nog even wat tv te kijken of te relaxen.

In de zomer buiten vind ik wat anders, maar tijdens schoolweken eigenlijk ook niet meer.

Hoe laat gaan je buurkinderen dan naar bed?
Alle reacties Link kopieren
Ja. Kind is 11 en speelt nog buiten met een vriendinnetje. Kind van 9 zou wel mogen maar wil meestal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de leeftijd, de buurt en de kinderen. Vorig jaar gebeurde het in de winter hier wel. Dan gingen ze na het in het donker nog even naar het pleintje met de lampjes in de wielen rondrijden en spelen (van die lampjes in fiets wielen en stepjes, dat is leuker in het donker). Alleen zijn er 3 buurjongens verhuisd en de oudste buurjongen uit de straat is van het chillen ipv spelen inmiddels. De groep is een beetje uit elkaar gevallen en die oudste die nu wil is mijn 7 jarige en verder zouden er 3 vier jarige uit de staat mee kunnen. Dat vind ik te veel verantwoordelijkheid voor de 7 jarige dus gaat niet gebeuren. Vorig jaar waren het twee 6 jarige 2 9 jarige en een 10 jarige die meestal samen gingen. Dat vond ik een heel ander verhaal en die speelde overdag ook samen buiten op straat.

De meeste 6 en 7 jarige verder in de wijk spelen ook niet nu nog buiten, misschien dat het van de zomer en komende winter weer anders is.
Alle reacties Link kopieren
Nee, zeker op die leeftijd niet. In de zomer wel buiten, maar niet binnen.
Alle reacties Link kopieren
Na 17 uur wil ik geen kinderen van andere mensen over de vloer. Dan is het tijd voor het gezin waarbij gegeten moeten worden en het avondritueel begint.
Zou ik niet aan beginnen.

Gewoon 1 keer duidelijk zijn: nee, Pietje komt niet spelen want na het avondeten (of als het donker wordt) mag hij niet meer spelen.

Of lekker de bel eruit trekken. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Nee. Tijd voor rust in het gezin, zeker als het de volgende dag een schooldag is. Buitenspelen mag in de zomer nog wel na het avondeten. Ik vind het ook best raar, je eigen kinderen nog bij andere gezinnen laten aanbellen in de avond.
Alle reacties Link kopieren
Nee zeker niet.
Geen drukte vlak voor het slapen gaan.

En je mag de buurkinderen best vaker de deur wijzen als het niet fijn voelt. Jouw huis.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, helemaal niet gek.
Ze staan hier soms tussen half 5 en 5 uur voor de deur of mijn kinderen nog buiten komen spelen.
Nee dus en ook niet in huis.
Tegen die tijd ben ik druk met koken en zitten de kinderen in relax stand met hun schermpje
En na het eten ook niet, dan is het onze tijd, douchen, tv kijken (klokhuis en jeugdjournaal) wat drinken en dan klaar maken voor bed.

Als ze willen spelen kan dat 's middags na schooltijd of in het weekend kunnen ze vroeg op de middag proberen

Ik zou ze echt heel duidelijk vertellen dat ze 's avonds niet weer aan de deur mogen komen.
En dit ook duidelijk naar hun ouders communiceren
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Als het een klasgenootje is dat is blijven eten vind ik het een ander verhaal trouwens. Die stuur ik niet stipt om 18.00 naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om binnen spelen. Met het speelgoed zoals overdag ook gewoon.
knusengezellig wijzigde dit bericht op 26-01-2022 19:52
Reden: Herkenbaarheid
83.76% gewijzigd
Mijn dochter mocht 's avonds naar hartelust spelen bij haar bestie, of haar bestie bij ons. Bestie woonde twee huizen verderop, dus als het echt uit de klauw liep kwamen we dochter gewoon halen, of andersom :lol:

Maar geleuter met allerlei vreemde kinderen die je nazaat bij nacht en ontij op komen halen zou ik ook geen zin in hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hele duidelijke grenzen aangeven. Niet na het avondeten. In het weekend niet voor 11.00 uur bijvoorbeeld. En als er dan wel aangebeld wordt zou ik boos worden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 1 speelplek wat ik vanuit mijn huis kan zien, en daar spelen ze dan buiten. Binnen gebeurt amper.
knusengezellig schreef:
26-01-2022 19:09
Het gaat om binnen spelen. Met het speelgoed zoals overdag ook gewoon.

En geloof me, we hebben sturen ze heel vaak weg. Lees: weekends om kwart over 9, een kwartier nadat we ze hebben weggestuurd omdat we eten moeten en ze dan alweer voor de deur staan, weekends is het 's morgens, 's middags en s'avonds. Dus in het weekend gaat zo'n 10 keer de bel. Als we weg zijn geweest en we komen thuis duurt het ongeveer 5 minuten tot de bel gaat. We hebben inmiddels wel 100x ze wegstuurd maar ouders blijven maar pushen. Het is ook niet dat ze nooit mogen spelen. Want ze spelen ook vaak genoeg wel. Maar je moet elke dag opnieuw je grenzen aangeven. En dat wordt op het laatst best irritant....
Vooral omdat we als buren zicht op elkaar hebben en het voelt alsof er misbruik van je wordt gemaakt..
Ik zou ouders erop aan spreken. En tot die tijd wegsturen en als je echt gek wordt de bel eruit trekken. Bloed irritant toch dit?
Dan zou ik het bij de ouders aangeven. Hé, jullie kinderen komen elke avond na het eten aan deur. Wil je ze zeggen dat niet meer te doen?’
Alle reacties Link kopieren
Nee moet er niet aan denken! Ik zou het nog een keer duidelijk zeggen en daarna gewoon niet meer open doen als ze in de avond of het weekend aanbellen. Kan je de bel niet uitzetten?
Het is jullie huis, laat niet over je grenzen gaan. Als kinderen dat al lukt..
Alle reacties Link kopieren
O zulke buren heb ik ook gehad. Ze zijn goddank verhuisd.

Durf je wat tegen de buren te zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven