Kinderfeestje vragen

15-09-2020 20:14 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter word 5. Ze wil een kinderfeestje bij balorig. Kinderfeestjes zijn nieuw voor mij dus wat vragen.

Op welke dag is dat het beste om te doen? Weekend? Doordeweeks na school?

Van hoe laat tot hoelaat word dit meestal gedaan (friet en snack zit er ook bij)

Worden kinderen gebracht en gehaald naar de locatie door ouders? Ik heb geen auto. De balorig is op 5 min fietsen van school.

Verder wil ze wat kinderen uit haar klas uitnodigen die ik niet ken. De ouders wel van zien maar nooit gesproken op een hallo na. Ze speelt af en toe met ze op school niet veel. Zouden jullie de ouders aanspreken en die kinderen uitnodigen?

Sorry als dit stomme vragen zijn. Ben nogal onzeker over hoe het moet. En vrij verlegen met aanspreken van nieuwe mensen vandaar graag advies Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Nog een andere tip: noteer van elk kind het telefoonnummer van de ouder/ verzorger. Stel er is iets (ziek, vallen, broekplassen) dan kun je bellen om het kind eerder op te laten halen/ schone kleren te laten brengen. Informeer ook even naar allergieën en diëten.

Op die leeftijd deden wij ook ongeveer het aantal gasten naar de leeftijd. (5 jaar = 5 gasten). Als broer of zus mee ging, mocht hij/ zij een eigen vriendje uitnodigen en had ik er dus nog 2 bij.
Het feestje duurde meestal een uurtje of 3.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-09-2020 20:55
Als je het feestje op een doordeweekse dag doet, hebben de ouders vaak een probleem ivm werk.
Ik nam de hele groep direct vanuit school mee, wij hebben 2 autos en op reed bijvoorbeeld mee
Als ouders zelf moeten brengen is dat wel een probleem, maar als je ze meeneemt uit school kunnen de kinderen die normaal naar oppas of BSO gingen, rechtstreeks met je mee lopen. Het enige wat ik wel moest afstemmen was of bij iedereen wel een ouder of oppas al om 17:00 uur thuis was. Maar door corona was dat het geval
Ik heb beide keren op zaterdagmiddag gedaan (5e en 6e verjaardag). Met vijf jaar thuis (cake, spelletjes, ik doe het niet nog een keer) en met zes jaar naar een museum waar ze zowel zelf dingen gingen maken en een "scheikundige proefjes-show" kregen. Inmiddels staat 7e verjaardag voor de deur. Dat wordt zeker weer buitenhuis gevierd maar we zijn er nog niet uit wat en of het een woensdag of zaterdag wordt, beetje afhankelijk wat we gaan doen.
Hier gewoon uitnodigingen in de tasjes gedaan of gegeven aan de kinderen. Wij deden het op een lange school dag. Namen de kids zelf mee naar de indoor speeltuin, en de ouders kwamen de kinderen zelf weer ophalen. Hier hadden we al een WhatsApp groep met alle ouders erin, en uiteindelijk met iedere ouder wel even WhatsApp contact gehad uiteindelijk. Zou gewoon jullie nummers op de kaartjes zetten. Wij hebben rond een uur of 4 frietjes gegeten met een snack. Geen taart.

Hier was het trouwens tot 6. Meeste ouders halen de kids rond die tijd ook op van de bso.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben feestje bij de ballenbak op zaterdagochtend gedaan. Daar laten brengen om 10 uur en na de patat laten ophalen (1 uur)
Ook een app groep aangemaakt met deze ouders om tussendoor foto’s te sturen. En nog wat mededelingen op te doen.
Uitnodigingen opgestuurd.
Alle reacties Link kopieren
remedialteacher schreef:
15-09-2020 21:52
Wij hebben feestje bij de ballenbak op zaterdagochtend gedaan. Daar laten brengen om 10 uur en na de patat laten ophalen (1 uur)
Ook een app groep aangemaakt met deze ouders om tussendoor foto’s te sturen. En nog wat mededelingen op te doen.
Uitnodigingen opgestuurd.
Zo hebben wij het bij de oudste ook gedaan toen ze 5 werd, van 10-13.30 was het bij ons. 12.00 patat en daarna nog even uitrazen en ze werden opgehaald.

Ik zou zelf nu wel kunnen doordeweeks ivm thuiswerken. Bij ons zou anders maandag en donderdag echt een probleem worden. Feestjes worden bij dochter in de klas alleen op woensdag (korte dag op school bij haar), zaterdag of zondag gegeven (behalve soms op een studiedag).

Bij ons worden kaartjes op t schoolplein of in de klas gegeven. Vind t trouwens grappig dat veel mensen daar moeite mee hebben, maar niet met feestjes na schooltijd. Dochter vindt t veel lastiger om vriendinnetjes na schooltijd mee te zien gaan naar een feestje dan om gepasseerd te worden met uitnodigingen, maar misschien is ze de enige.
Dochter mocht uitnodigingen trouwens van mij niet in de klas uitdelen.
Alle reacties Link kopieren
Feestjes in het weekend vind ik erg onhandig eigenlijk.

Is Ballorig vijf minuten lopen vanaf school?
Je kan er dan ook voor kiezen om meteen vanuit school daarheen te lopen met de kinderen. Dan hebben ouders die op zo’n dag BSO hebben geen gedoe en hoeven ze alleen maar opgehaald te worden.

Wij deden altijd aantal kinderen uitnodigen zo oud ze werden tm 8 jaar. Dus als ze vijf worden, vijf kinderen uitnodigen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Is er toevallig een studiedag rondom de verjaardag van je kind?

Anders zou ik vanuit school gaan, en als het kan gewoon lopend, of anders met een paar auto's (vraag zitverhogers mee naar school te nemen!) of een busje als iemand die heeft. Als jullie school een bakfietsen cultuur heeft kan je ook een paar ouders vragen mee te fietsen natuurlijk. Dan om 17u ophalen bij ballorig. Je kan eventueel in de uitnodiging zetten om contact met je op te nemen als dat niet lukt.

Anders is zo'n zaterdagochtend ook nog wel ene optie, al zou dat niet mijn voorkeur hebben als ouder i.v.m. hobby van kind 's middags, maar erger dan dat is het ook niet.

Ik zou ook kijken naar de locatie, wat hun goedkopere en duurdere momenten zijn, hoe lang je mag blijven (stel 14-17 is niet eens een optie)
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de schooltijden? Hier heeft groep 1 tm 4 op vrijdagmiddag vrij, de oudere kinderen niet. Dat is dus rustiger bij gelegenheden als binnenspeeltuinen, dan bijvoorbeeld de woensdag. En ze hebben volgende dag vrij, dus kunnen evt uitslapen.

Nodigt ze vooral oudere of jongere kinderen uit? De kleintjes zijn vaak erg moe na een schooldag, 5-jarigen kunnen dat over het algemeen beter handelen.

In onze omgeving zijn 5e verjaardagen vaak op zaterdag, en dat vind ik wel fijn.

Zelf zou ik in dit geval denk ik zaterdagochtend doen, en na de lunch naar huis.
Dan heb je ook niet dat ze een halve dag lopen te stuiteren 'wanneer begint t feestje nou??' en kunnen ze smiddags nog bijkomen.
nootboek wijzigde dit bericht op 15-09-2020 22:57
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meestal op woensdagmiddag of studiedag ofzo. Uitnodigingen uitdelen. Vragen aan ouders om tel nr aan je door te geven en appgroepje maken. Handig voor logistieke zaken en fotos.

Op woensdagmiddag nam ik kinderen mee vanuit school en kinderen werden opgehaald/ thuisgebracht.

Alle feestjes hier nu thuis. Wel handig om met 2 volwassenen te zijn.

Dochter mag zelf kinderen uitkiezen, maar ik stuur wel bijv als ze iemand niet noemt waar ze wel veel mee speelt.

Is dochter nog niet op feestje van ander geweest? Dat geeft vaak idee van wat gebruikelijk is op school.
Alle reacties Link kopieren
Als je weet wie de ouders zijn, idd gewoon aanspreken. Of appen. Als je de nrs niet hebt, vragen in de groepsapp van de klas, als die bestaat. En dan een aparte groep maken voor t feestje.

Het is hier gebruikelijk om ook ff de datum te peilen, stel dat 4 vd 5 gasten niet kunnen op de dag die jij in gedachten hebt, is dat beetje jammer. Daarna maak je uitnodigingen, die je uitdeelt op school of bij de huisadressen bezorgt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je aan de huisadressen? Gewoon vragen aan de ouders? Maar dan kun je toch net zo goed meteen de uitnodiging overhandigen?
Ik weet niet of je de telefoonnummers van de ouders hebt, maar hier wordt altijd een appgroep aangemaakt ‘feestje Jantje (ofzo)’ en daar dan alle info in.

2,5 uur is lang zat!
Ouders laten halen en brengen heel normaal
Op woensdag of vrijdagmiddag, andere dagen gaan veel kinderen naar bso
Ps ik bracht de uitnodigingen altijd langs met kind. Adressen van de klassenlijst. Heb je geen lijst gekregen met ouders en hun adressen en telefoonnummers?
Ik zou het de ouders van de gasten zo makkelijk mogelijk maken.

Dus kindjes mee uit school nemen. Lopend naar die toko.
En thuisbrengen.

Niet op zaterdag doen. Dat is lastig ivm andere verplichtingen. Bijv zwemles etc
En ik zou vooral ook hulp vragen. Iemand met een auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lopend naar Ballorig gaan. Daar aangekomen ranja en cake. Vervolgens cadeautjes uitpakken. Spelen. Tussendoor nog een keer ranja. Dan eten en kinderen laten ophalen door de ouders bij Ballorig. Snoepzakje mee naar huis geven.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
16-09-2020 00:45
Ps ik bracht de uitnodigingen altijd langs met kind. Adressen van de klassenlijst. Heb je geen lijst gekregen met ouders en hun adressen en telefoonnummers?
Dat mogen scholen niet meer uitdelen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-09-2020 06:48
Dat mogen scholen niet meer uitdelen
Wij krijgen hem nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Mijn 4 jarige mag binnenkort voor het eerst op het kinderfeestje van een klasgenootje komen. Ik kreeg een appje van de moeder met wat ze gaan doen en met de datum en of dat uitkwam. Het is voor ons natuurlijk net op een bso dag (continuerooster) maar we laten kleuter wel gewoon gaan, aangezien t meteen uit school is. Later kwam de uitnodiging thuis. Op het schoolplein mag waarschijnlijk niet meer. Ik heb zelf nog geen idee op welke dag wij het kinderfeestje zelf zouden gaan doen. Mijn eerste ingeving is vrijdagmiddag, want dan kunnen bij kleuter de meeste klasgenootjes ook afspreken. Maar dan moet mijn man er wel voor vrij nemen ;-D
Alle reacties Link kopieren
happyapple schreef:
16-09-2020 07:26
Ik lees even mee. Mijn 4 jarige mag binnenkort voor het eerst op het kinderfeestje van een klasgenootje komen. Ik kreeg een appje van de moeder met wat ze gaan doen en met de datum en of dat uitkwam. Het is voor ons natuurlijk net op een bso dag (continuerooster) maar we laten kleuter wel gewoon gaan, aangezien t meteen uit school is. Later kwam de uitnodiging thuis. Op het schoolplein mag waarschijnlijk niet meer. Ik heb zelf nog geen idee op welke dag wij het kinderfeestje zelf zouden gaan doen. Mijn eerste ingeving is vrijdagmiddag, want dan kunnen bij kleuter de meeste klasgenootjes ook afspreken. Maar dan moet mijn man er wel voor vrij nemen ;-D
Als jij alleen vrij neemt is voldoende hoor! Of hij alleen. Beide is zwaar overdreven, met vier jaar kun je bijvoorbeeld 3 of 4 andere kleuters uitnodigen en wat spelletjes doen. Ze zijn nog klein, alles is mooi en leuk.

Cadeautjes verstoppen , zingen, lekkers, spelletjes met prijsjes (voor iedereen ;-) nog even zelf laten spelen, op laten halen, klaar.
permis wijzigde dit bericht op 16-09-2020 08:34
3.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
16-09-2020 06:50
Wij krijgen hem nog wel.
dan hebben alle ouders ervoor getekend, dat kan
(of de school zit er fout)
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
16-09-2020 08:32
Als jij alleen vrij neemt is voldoende hoor! Of hij alleen. Beide is zwaar overdreven, met vier jaar kun je bijvoorbeeld 3 of 4 andere kleuters uitnodigen en wat spelletjes doen. Ze zijn nog klein, alles is mooi en leuk.

TO ik zou ook niet naar Ballorig gaan. Thuis is ook leuk met zulke kleine kinderen. Cadeautjes verstoppen , zingen, lekkers, spelletjes met prijsjes (voor iedereen ;-) nog even zelf spelen, op laten halen, klaar.
en ik vond juist wel naar iets als ballorig gaan heel fijn.
De rotzooi heb je elders, je kind is minder overstuur, omdat er (noem eens iets geks, iemand aan zijn spullen zit)
En je hebt duidelijk een begin en een eind
lilalinda wijzigde dit bericht op 16-09-2020 08:47
0.14% gewijzigd
Ik zou zeker wel naar balorig gaan! Veel relaxter als ouder. Kinderen vermaken zich, geen troep. En op die leeftijd vinden de kinderen het fantastisch.

Ik heb inmiddels een speeltuin-feestje, JumpXL feestje, kookfeestje (extern) en mcdonaldsfeestje gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Adressenlijst mag idd niet meer ivm avg. We krijgen van school ook de achternamen van klasgenoten niet meer te horen, weet niet of dat ook niet meer mag?

Toch weet ik waar de vriendjes van kind wonen. Wel zo handig met afspreken ;) En als ik t nog niet wist, staat t in een vriendenboekje of vraag ik de ouder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven