Kinderfeestje vragen

15-09-2020 20:14 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter word 5. Ze wil een kinderfeestje bij balorig. Kinderfeestjes zijn nieuw voor mij dus wat vragen.

Op welke dag is dat het beste om te doen? Weekend? Doordeweeks na school?

Van hoe laat tot hoelaat word dit meestal gedaan (friet en snack zit er ook bij)

Worden kinderen gebracht en gehaald naar de locatie door ouders? Ik heb geen auto. De balorig is op 5 min fietsen van school.

Verder wil ze wat kinderen uit haar klas uitnodigen die ik niet ken. De ouders wel van zien maar nooit gesproken op een hallo na. Ze speelt af en toe met ze op school niet veel. Zouden jullie de ouders aanspreken en die kinderen uitnodigen?

Sorry als dit stomme vragen zijn. Ben nogal onzeker over hoe het moet. En vrij verlegen met aanspreken van nieuwe mensen vandaar graag advies Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
16-09-2020 08:45
Ik zou zeker wel naar balorig gaan! Veel relaxter als ouder. Kinderen vermaken zich, geen troep. En op die leeftijd vinden de kinderen het fantastisch.

Ik heb inmiddels een speeltuin-feestje, JumpXL feestje, kookfeestje (extern) en mcdonaldsfeestje gedaan.
lees hier nu paar keer over MacD-feestjes, dat had echt niet gekund op onze geitenwollensokken-Montessori-basisschool!
:rolling:
lilalinda schreef:
16-09-2020 08:51
lees hier nu paar keer over MacD-feestjes, dat had echt niet gekund op onze geitenwollensokken-Montessori-basisschool!
:rolling:
Ja, daar heb ik schijt aan 😂
Alle reacties Link kopieren
-
liane77 schreef:
15-09-2020 20:32
Ben je alleen? Zo ja, dan zou ik als 1e iemand erbij regelen.

Hier was de regel dat de kinderen altijd werden gebracht naar ons huis en dat wij dan voor vervoer moesten zorgen naar een locatie en terug naar huis. Als je geen auto hebt en het is een klein stukje, dan lijkt het mij geen probleem voor ouders om te rijden.

Op die leeftijd spelen ze nog met veel verschillende kinderen. Maximaal 5 laten kiezen is mooi voor een 1e feestje. Kaartjes in de bus doen, niet op school uitdelen (was hier ook niet toegestaan).

Inderdaad op een korte dag na schooltijd. Stel ze hebben tot 12.00 uur school, dan thuis laten eten en bv. 13.30 uur bij Ballorig. Begin je eerst aan tafel met cadeautjes uitpakken en ranja. Vervolgen spelen en tegen 16.30 uur friet eten. 17.00/17.30 uur weer ophalen is dan lang zat.

Fijne verjaardag alvast!
De " regel" dat ze naar je huis gebracht worden????dat is toch gewoon per feestje verschillend
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
16-09-2020 09:51
De " regel" dat ze naar je huis gebracht worden????dat is toch gewoon per feestje verschillend
Vooral bij de kleintjes was het vaak wel gebruikelijk hoor. Voor kleuters is het best fijn, als pa of ma even mee naar binnen kan op het feestje
Best spannend namelijk
lilalinda schreef:
16-09-2020 09:53
Vooral bij de kleintjes was het vaak wel gebruikelijk hoor. Voor kleuters is het best fijn, als pa of ma even mee naar binnen kan op het feestje
Best spannend namelijk
Nee hoor. En mijn kinderen zijn al 19 en 22.
Vaak mee uit school ook bv. Ik zei dat het vooral elke keer anders was. Niet dat het niet zo ging.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
16-09-2020 09:59
Nee hoor. En mijn kinderen zijn al 19 en 22.
Vaak mee uit school ook bv. Ik zei dat het vooral elke keer anders was. Niet dat het niet zo ging.
mijne zijn ook al ruim uit de kinderfeestjes leeftijd (vergelijkbaar met die van jou). Vooral oudste vond het erg fijn, als ik heel even bleef
en degene waar jij op reageerde zegt ook niet dat het een algemene regel is he? Gewoon dat zij het zo doen.
lilalinda schreef:
16-09-2020 10:01
mijne zijn ook al ruim uit de kinderfeestjes leeftijd (vergelijkbaar met die van jou). Vooral oudste vond het erg fijn, als ik heel even bleef
en degene waar jij op reageerde zegt ook niet dat het een algemene regel is he? Gewoon dat zij het zo doen.
Ja dat lees ik wel. Ik snap gewoon niet dat daar een " regel" voor moet zijn.
Ook voor andere dingen, je hoeft toch niet op te letten wat een ander doet?
Als ik zie waar je blijkbaar allemaal aan moet denken, dan was het vroeger toch een stuk simpeler.
Hier is het gebruikelijker dat je je kind zelf ophaalt. En dat het uit school meegaat naar het feestje.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
16-09-2020 10:05
Ja dat lees ik wel. Ik snap gewoon niet dat daar een " regel" voor moet zijn.
Ook voor andere dingen, je hoeft toch niet op te letten wat een ander doet?
Als ik zie waar je blijkbaar allemaal aan moet denken, dan was het vroeger toch een stuk simpeler.
Ik vond kinderfeestjes vroeger ook al veel gedoe hoor
Stress bij de jarige, stress bij de bezoekers
Rotzooi in huis (ik deed ze liefst buitenshuis) etc

Was blij, dat vanaf de brugklas er geen kinderfeestjes meer gevierd werden.
De grote fout die wij maakten, was dat het kinderfeestje veel te lang duurde toen die van ons vijf werd. Ook waren er te veel kinderen uitgenodigd.
Uit ervaring weet ik nu dat zelfs maar twee uurtjes prima is, en dat vier genodigden ook genoeg zijn als de kinderen zo jong zijn. Als je het inclusief eten doet, is 2,5 uur lang genoeg. Hoe ouder het kind, des te meer genodigden. Ook duren de feestjes iets langer als het kind ouder wordt.

Ouders de kinderen laten brengen en halen is bij ons nooit een probleem geweest, Thuis verzamelen, taart eten en cadeautjes uitpakken kan ook; dan neem je de kinderen wel zelf mee. Eventueel kan je de ouders de kinderen dan bij jouw thuis op laten halen. Als wij het zo deden, of als we een kinderfeestje thuis organiseerden, dan bleven de ouders achteraf een drankje doen terwijl de kinderen nog even een film keken of zoiets.

De feestjes buiten de deur vond ik wel altijd het prettigst, omdat thuisfeestjes heel intensief zijn.
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
16-09-2020 11:47

Eventueel kan je de ouders de kinderen dan bij jouw thuis op laten halen. Als wij het zo deden, of als we een kinderfeestje thuis organiseerden, dan bleven de ouders achteraf een drankje doen terwijl de kinderen nog even een film keken of zoiets.
en juist om daar vanaf te zijn :)
Ben ik na een paar jaar standaard de feestgangers thuis gaan brengen. Dan weet je tenminste zeker wanneer je het huis leeg hebt en je een flesje open kan trekken
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-09-2020 11:48
en juist om daar vanaf te zijn :)
Ben ik na een paar jaar standaard de feestgangers thuis gaan brengen. Dan weet je tenminste zeker wanneer je het huis leeg hebt en je een flesje open kan trekken

Waarom verlangen veel mensen toch naar een leeg huis? Feestje uitbesteden, wegbrengen zodat je geen ouders hoeft te ontvangen..
Maar die huizen zijn 160 uur per week al alleen voor het gezin (er vanuit gaande dat je wekelijks maar een uur of 8 gasten hebt) moet dat echt die ene keer per jaar ook nog?
Kan juist zo leuk zijn, een feestelijk huis vol. Mooie herinneringen.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
16-09-2020 11:55
Waarom verlangen veel mensen toch naar een leeg huis? Feestje uitbesteden, wegbrengen zodat je geen ouders hoeft te ontvangen..
Maar die huizen zijn 160 uur per week al alleen voor het gezin (er vanuit gaande dat je wekelijks maar een uur of 8 gasten hebt) moet dat echt die ene keer per jaar ook nog?
Kan juist zo leuk zijn, een feestelijk huis vol. Mooie herinneringen.
Ik ben dol op feestjes met mijn eigen vrienden
Maar vond kinderfeestjes vooral veel gedoe
Ik zal wel een slechte moeder zijn ofzo?
JackyBee schreef:
16-09-2020 11:47
De grote fout die wij maakten, was dat het kinderfeestje veel te lang duurde toen die van ons vijf werd. Ook waren er te veel kinderen uitgenodigd.
Uit ervaring weet ik nu dat zelfs maar twee uurtjes prima is, en dat vier genodigden ook genoeg zijn als de kinderen zo jong zijn. Als je het inclusief eten doet, is 2,5 uur lang genoeg.
Dit vind ik erg kort als je ergens naar toe gaat. Dan heb je ook nog reistijd.

Brengen en/of halen doen wij net hoe het uit komt.
Vaak hebben wij het feestje thuis en dan brengen en halen de ouders hun kinderen. Wij hebben maar 1 auto en dan is dat praktischer. Als we toch ergens heen gaan dan brengen we de kinderen thuis. We hebben ze ook al een paar keer meteen mee genomen uit school. Voordeel daarvan vind ik dat het feestje optijd afgelopen is en de jarige nog even kan spelen met de cadeau's voor ze naar bed moet.
permis schreef:
16-09-2020 11:55
Waarom verlangen veel mensen toch naar een leeg huis? Feestje uitbesteden, wegbrengen zodat je geen ouders hoeft te ontvangen..
Maar die huizen zijn 160 uur per week al alleen voor het gezin (er vanuit gaande dat je wekelijks maar een uur of 8 gasten hebt) moet dat echt die ene keer per jaar ook nog?
Kan juist zo leuk zijn, een feestelijk huis vol. Mooie herinneringen.
Het klopt wat je zegt hoor, het kan heel leuk zijn. Alleen is een huis vol opgewonden kinderen vooral leuk als het niet al te lang duurt.
Ik ben nogal een perfectionist dus ik was vooraf aan de thuisfeestjes al een poos zenuwachtig of ik alles wel goed had georganiseerd, of de kinderen het wel naar hun zin zouden hebben etc. Als het feestje dan afgelopen was, was ik best opgelucht. Tegelijkertijd genoten we natuurlijk ook van de kinderen en achteraf met de ouders, maar het was wel erg intensief en vond het best fijn als alles achter de rug was.
Bij feestjes die we buiten de deur gaven, was alles altijd goed geregeld en hoefde ik niet wakker te liggen vanwege de organisatie.

Ik kan me voorstellen dat de grootte van je huis en de afmeting/aanwezigheid van een buitenruimte ook invloed heeft op de feestvreugde als je een thuisfeestje organiseert.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment lijkt het me sowieso logisch dat je streeft naar zo weinig mogelijk ouders die binnenkomen bij het halen en brengen, aangezien het momenteel ook niet zo de bedoeling is om een huis vol te hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
watdachtjehiervan schreef:
16-09-2020 12:03
Dit vind ik erg kort als je ergens naar toe gaat. Dan heb je ook nog reistijd.

Brengen en/of halen doen wij net hoe het uit komt.
Vaak hebben wij het feestje thuis en dan brengen en halen de ouders hun kinderen. Wij hebben maar 1 auto en dan is dat praktischer. Als we toch ergens heen gaan dan brengen we de kinderen thuis. We hebben ze ook al een paar keer meteen mee genomen uit school. Voordeel daarvan vind ik dat het feestje optijd afgelopen is en de jarige nog even kan spelen met de cadeau's voor ze naar bed moet.
Ja, in dat geval is het exclusief reistijd inderdaad.
Susan schreef:
16-09-2020 12:08
Op dit moment lijkt het me sowieso logisch dat je streeft naar zo weinig mogelijk ouders die binnenkomen bij het halen en brengen, aangezien het momenteel ook niet zo de bedoeling is om een huis vol te hebben.
In principe kan je maximaal 6 extra volwassenen thuis uitnodigen mits je genoeg ruimte hebt om afstand te houden. Kinderen tot 12 jaar vallen daar niet onder. Dus als het een ouder per kind is, kan het wel.
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
16-09-2020 12:11
In principe kan je maximaal 6 extra volwassenen thuis uitnodigen mits je genoeg ruimte hebt om afstand te houden. Kinderen tot 12 jaar vallen daar niet onder. Dus als het een ouder per kind is, kan het wel.
Het is maar voor korte tijd, natuurlijk, bij het halen en brengen, maar de gemiddelde gang en voordeur zijn echt niet gebouwd op afstand houden. Dit lijkt me gewoon iets dat je beter kunt vermijden, als je ook niet weet hoe die andere mensen erin staan.
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
16-09-2020 12:07
Het klopt wat je zegt hoor, het kan heel leuk zijn. Alleen is een huis vol opgewonden kinderen vooral leuk als het niet al te lang duurt.
Ik ben nogal een perfectionist dus ik was vooraf aan de thuisfeestjes al een poos zenuwachtig of ik alles wel goed had georganiseerd, of de kinderen het wel naar hun zin zouden hebben etc. Als het feestje dan afgelopen was, was ik best opgelucht. Tegelijkertijd genoten we natuurlijk ook van de kinderen en achteraf met de ouders, maar het was wel erg intensief en vond het best fijn als alles achter de rug was.
Bij feestjes die we buiten de deur gaven, was alles altijd goed geregeld en hoefde ik niet wakker te liggen vanwege de organisatie.

Ik kan me voorstellen dat de grootte van je huis en de afmeting/aanwezigheid van een buitenruimte ook invloed heeft op de feestvreugde als je een thuisfeestje organiseert.
en (dat wisten we toen echt nog niet) onze oudste scoort binnen het ASS
Die kon zelfs heel slecht tegen de feestjes. Die was aan het eind van het feestje als een vaatdoek op de bank.
lilalinda schreef:
16-09-2020 12:16
en (dat wisten we toen echt nog niet) onze oudste scoort binnen het ASS
Die kon zelfs heel slecht tegen de feestjes. Die was aan het eind van het feestje als een vaatdoek op de bank.
Ja dan doe je je kind ook geen plezier met teveel drukte. Mijn ervaring is ook dat de meeste (erg) jonge kinderen het ook niet op prijs stellen als feestjes te druk zijn en/of te lang duren.
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
16-09-2020 12:11
In principe kan je maximaal 6 extra volwassenen thuis uitnodigen mits je genoeg ruimte hebt om afstand te houden. Kinderen tot 12 jaar vallen daar niet onder. Dus als het een ouder per kind is, kan het wel.
Dat mag inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat mensen niet altijd die ruimte hebben, zeker niet als er meerdere ouders tegelijkertijd komen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Quincy2 schreef:
16-09-2020 12:15
Het is maar voor korte tijd, natuurlijk, bij het halen en brengen, maar de gemiddelde gang en voordeur zijn echt niet gebouwd op afstand houden. Dit lijkt me gewoon iets dat je beter kunt vermijden, als je ook niet weet hoe die andere mensen erin staan.
Daar heb je wel een punt inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
16-09-2020 09:51
De " regel" dat ze naar je huis gebracht worden????dat is toch gewoon per feestje verschillend
Ik typte ook 'hier', bij ons op de basisschool. Eigenlijk ook dat het inclusief eten was. Nee, was niet per feestje verschillend. Ouders genodigden brengen, ouders jarige brengen thuis. Geen grote school/groep, vaak dezelfde kinderen. Scheelde weer vragen, alhoewel vaak wel op het kaartje iets stond als: "Je wordt met volle maag rond... uur weer thuis gebracht".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven