Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Kinderfeestje - wie uitnodigen?

11-07-2018 17:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
zoon wordt over een paar weken 7, en is al tijden plannen aan het maken voor zijn kinderfeestje: het thema, en wie er mag komen. Nu heeft hij op zijn lijstje van genodigden voornamelijk kinderen van school staan. Dat zijn 3 vaste vriendjes, met wie hij na school wel eens speelt (niet vaak, zie het andere topic, maar dat terzijde). Daarnaast wil hij nog 3 andere kinderen uit zijn klas uitnodigen die 'ineens' hele goede vrienden zijn, maar eerder hoorde ik hem er nooit over en ze hebben ook nog nooit samen gespeeld na schooltijd. Ik vermoed dat twee van die kinderen heel graag op het feestje willen komen, en dat zoon ze ook kiest op basis van hun 'stoerheid'.
Aan de andere kant wordt er hier heel veel (elke dag) met kinderen uit de buurt gespeeld. Soms blijven er wel eens buurtkinderen eten, en andersom. En een van de buurtkinderen die binnenkort jarig is, heeft al aangekondigd dat onze zoon is uitgenodigd voor zijn feestje.

Eigenlijk ben ik geneigd om die buurtkinderen ook uit te nodigen, maarja: met de schoolkinderen erbij komen we op 10 kinderen (jongens!) en dat vind ik wel een beetje veel. Daar komt bij dat de kinderen van school wat ouder zijn (zoon gaat naar groep 4/5) en dat de buurtkinderen net iets jonger zijn (daarvan gaan er een paar nog naar groep 2). Twee feestjes zie ik niet zo zitten, en de buurtkinderen uitnodigen op het feest voor familie en bekenden ook niet zo. Vorig jaar hadden we dat laatste gedaan en toen zijn er wat vervelende dingen gebeurd met een horde kinderen die zonder toezicht boven hadden gespeeld, terwijl de buren, familie en vrienden gezellig beneden zaten (huis was iets te vol, zeg maar).

Wat ik eigenlijk wilde weten: in hoeverre bepaal je als ouder wie er op het kinderfeestje mag komen, op deze leeftijd? (7 jaar). Zoon mag van ons zo'n 6 à 7 kinderen uitnodigen.
Kind laten kiezen. En als hij wil kiezen obv coolheid dan doet ie dat maar. Gebeurde vroeger bij ons in de klas ook al.
Ik bepaal alleen het aantal. Hier inderdaad ook zo’n 6 kinderen op die leeftijd. Wel hielp ik soms met suggesties: ‘Je zou die en die kunnen uitnodigen, daar ben je laatst nog geweest’. Maar als kind dat bij z’n eigen lijstje blijft, laat ik het ook gewoon gebeuren.
Ik zou geen 7 à 8-jarigen gaan mixen met 5-jarigen.
Dat gaat niet echt werken.

Dan desnoods maar 2 feestjes of de buurkinderen gewoon op een ander moment op taart of een ijsje trakteren. Zonder er specifiek de term "verjaardagsfeestje" aan vast te hangen.
Ik ben niet eigenwijs, mijn manier is gewoon beter!
Kind kiest. Toen dochter 10 werd en er 12 meisjes in de klas zaten, kwamen ze allemaal.
De kinderen die niet op mijn feestje kwamen kwamen meestal op mijn verjaardag zelf (idd vooral jongere kinderen of buurtkinderen).
Je wil toch zo graag dat je kind vriendjes krijgt op school. Dan zou ik dus zeker die 3 vaste vriendjes en de drie nieuwe kinderen van school uitnodigen..

De buurtkinderen zou ik zeker niet uitnodigen op zijn kinderfeestje. Het leeftijdsverschil tussen groep en groep 4/5 is gewoon te goot.

Denk ook niet dat je kind die jongere kinderen echt als vrienden beschouwd maar alleen met ze speelt omdat leeftijdgenoten er niet zijn.

Terwijl zo'n groep 2 kind zo'n grote vriend wel cool vindr en daarom zegt dat jouw zoon op zijn verjaardag mag komen.

Ik zou de jonge kinderen uitnodigen voor het feest voor familie en vrienden en dan verbieden dat ze naar boven gaan.
Doe je twee feestjes. De kinderen uit de buurt kennen de kinderen van zijn school natuurlijk niet echt dus lijkt me dat samen te doen niet zo handig.
Hoeft niet zo duur te zijn toch? Gewoon patat bakken, ijsje, zet een zwembad op.
Op die leeftijd is een verschil van twee jaar te groot, meestal.
Ik zou zelf twee feestjes geven.
Zeker voor die kleintjes hoeft het echt niet " groots " te zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Er staan drie jongens op het lijstje die je nog nooit gezien hebt? Je hebt dus geen idee hoe die zich gedragen....

Ik zou het feestje in een speeltuin regelen en gewoon alle kinderen in één keer uitnodigen, waarbij je één (of twee) van de ouders van de jongere kinderen lief vraagt of ze je wil helpen. Desnoods laat je een broertje ook nog meekomen, dat ene broodje en ijsje zullen je de kop niet kosten.

Zo heb ik het ooit gedaan en dat werkte prima. Jongere kinderen speelden samen, oudere kinderen speelden samen, moeder van andere kinderen letten een beetje mee op én voor mij was het ook een stuk gezelliger. Wij waren uiteindelijk met vier moeders, voornamelijk omdat de moeders van de buurtkinderen het zelf ook erg leuk vonden om met elkaar te kletsen.

Tip; neem een fluitje mee, dat scheelt een schorre keel ;-D
Follow your heart, but take your brain with you.
Ik bepaal alleen het aantal kinderen en zoon kiest zelf uit wie er komen. Alleen kinderen die zich het jaar ervoor vreselijk hebben gedragen mogen niet meer uitgenodigd worden en dat weg ik er dus bij. Kinderen die veel jonger zijn zou ik op een ander moment uitnodigen om samen iets te doen zoals cakejes versieren of pannenkoeken eten.
Ja dat klopt maar dat heeft hier nu even niks mee te maken
Hier mag zoon kiezen, zijn feestje, zijn leermoment.
En een 5 jarige met 8 jarige gaat niet samen op een kinderfeestje met thema enz. Hooguit in een speeltuin waar ze hun eigen gang kunnen gaan.
Ik bepaal hoeveel, zij bepaalt wie. En eigenlijk zijn dat altijd kinderen uit de klas.
Currahee!
Jezus, is een kinderfeestje nou ook al een leermoment?

Ik word oud.
Wat kut site is dit kijken of ik weer weg kan hier stelletje Dome mensen
Lady*Voldemort schreef:
11-07-2018 18:27

Ik word oud.
Jij schrijft het, ik dacht het.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lady*Voldemort schreef:

Ik word oud.
Niet als zodanig bedoeld. Maar ik ga dus niet als to ondervangen dat zoon op basis van stoerheid kiest. Daar komt hij dan vanzelf achter dat dat misschien niet het meest handige criterium is.
Het jaar daarna koos hij voor andere kinderen.
Vier is wel genoeg voor een feestje. Dan hebben ze gezellig vriendjes bij elkaar.
........................
Wat Ceylon zegt, goed idee. 2 feestjes zou ik niet aan beginnen dan blijf je aan de gang.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lekker kind laten kiezen. Ik bepaal hoeveel kinderen er komen. En ja dat zijn ook kinderen waar aan ik weet dat ze er niet mee spelen maar dat is hun keuze.
Leef je mooiste leven...
blijfgewoonbianca schreef:
11-07-2018 18:05
Op die leeftijd is een verschil van twee jaar te groot, meestal.
Ik zou zelf twee feestjes geven.
Zeker voor die kleintjes hoeft het echt niet " groots " te zijn.
Dit zou ik ook doen. Kinderen uit de buurt uitnodigen om een keer patat of pannenkoeken te komen eten, ervoor of erna misschien nog film kijken. Als die kinderen zo vaak komen is dat toch niet zo lastig om te doen? En dan met de kinderen uit de klas een ander feestje, hoeft ook niet per se groot of ingewikkeld.
Lady*Voldemort schreef:

Ik word oud.
Zeker wel, op sociaal gebied.
Zelf laten kiezen.

Kinderen uit de buurt op z’n verjaardag? Of dagje wat leuks doen in de vakantie? (Aangezien ze toch al veel samen spelen is dat ook geen grote extra onderneming toch?)

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven