Kinderschoenen onderhouden

04-05-2025 22:41 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb deze schoenen voor mijn dochter gekocht

https://www.shoesme.nl/shoesme-sneaker- ... st25s006-g

Maar ik heb altijd ruzie met onderhoud (ofwel ik kan het niet). Wat zijn jullie gouden tips om dit soort schoenen (een beetje) netjes te houden (en ja ze mogen wel in de zandbak, voetballen etc)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-05-2025 10:08
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Suède is onmogelijk netjes te houden, zelfs bij mijn eigen schoenen lukt me dat niet...
Dit soort sneakertjes zijn gedoemd om vies te worden in de zandbak en met voetballen. Misschien werkt een spray tegen vuil een beetje, maar het materiaal en de structuur zijn gewoon een risico. Als je dat niet wilt, kan je beter voor een schoen gaan met een gladde buitenstof (leer bijv).
Er staat een onderhoudsadvies bij …
Ik heb deze ook voor kind en ze blijven best mooi vind ik. Niet wit uiteraard… maarja dat is ook en utopie met kids. En ze zijn er toch zo weer uitgegroeid 🙈 Ik neem de zolen af en toe af met een nat doekje. De suede is onbegonnen werk, dat laat ik maar lekker.
Oh en Vinted is mijn beste vriend op dit gebied. Voor weinig nette schoentjes. Waardoor ik vervolgens niet hoef te huilen om de eerste zwarte veeg erop…
Bbubbels schreef:
04-05-2025 22:56
Oh en Vinted is mijn beste vriend op dit gebied. Voor weinig nette schoentjes. Waardoor ik vervolgens niet hoef te huilen om de eerste zwarte veeg erop…
Exact en ik vermijd dit soort materiaal voor kinderen schoenen.
Waarom koop je een suède kinderschoen? Is echt onbegonnen werk om die een soort van schoon te houden.
Niet.
Gelukkig groeien de meeste kinderen vrij snel uit hun schoenen.
Ik gooi mijn sneakers met enige regelmaat in de wasmachine.
Ben-ik-weer schreef:
05-05-2025 00:52
Ik gooi mijn sneakers met enige regelmaat in de wasmachine.
Ook die van suède ??
Hoe oud is het kind?
Ze groeien er zo snel uit dat onderhoud m.i. overbodig is.
Niet! Spelen vond ik belangrijker dan nette schoenen
gonniegijsje schreef:
04-05-2025 22:43
Suède is onmogelijk netjes te houden, zelfs bij mijn eigen schoenen lukt me dat niet...
En mesh is ook een drama.
gonniegijsje schreef:
05-05-2025 03:04
Ook die van suède ??
Ik doe dat ook met mijn suède Adidasjes, gaat prima.

Bedenk me net dat ik suède jasjes ook weleens heb gewassen, kwam er ook top uit.
Moet zeggen dat ik het wel erg leuke schoenen vind!!
gonniegijsje schreef:
04-05-2025 22:43
Ik heb hier vorig jaar nog een discussie over gehad met een verkoopster. Volgens haar is het onderhoud van suède makkelijker dan leer en blijft suède lang mooi. Maar dan moest je wel geregeld borstelen en inspuiten. Vind ik toch echt meer werk dan onderhoud van leren schoenen.
Phlox24 schreef:
05-05-2025 10:55
Ik heb hier vorig jaar nog een discussie over gehad met een verkoopster. Volgens haar is het onderhoud van suède makkelijker dan leer en blijft suède lang mooi. Maar dan moest je wel geregeld borstelen en inspuiten. Vind ik toch echt meer werk dan onderhoud van leren schoenen.
Leren schoenen moet je toch ook poetsen? Of je nou borstelt of poetst, wat maakt het uit.
gonniegijsje schreef:
05-05-2025 03:04
Ook die van suède ??
Yep.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven