Kinderwagen, nieuw of tweedehands?

18-09-2017 15:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jarenlang roep ik dat als ik zwanger zou zijn ik een Bugaboo koop en dan het liefste tweedehands. Nu is het eindelijk zo ver en blijkt man de wagen niet fijn te vinden. Hij vindt hem te laag en het boodschappenmandje te dicht op de wagenbak zitten (met dat laatste ben ik het overigens eens, dat vind ik ook echt niet praktisch). Hij heeft zijn oog laten vallen op een Joolz Day 2. Ik vind de Joolz Day 2 ook prima, maar de prijs minder. Bijna 1100 euro! Ookal krijgen we de wagen cadeau, ik vind zoveel geld besteden aan een wagen echt onnodig. Aan de andere kant vind ik de wagen ook heel leuk en heeft nieuw ook wel wat, maar ik ben een beetje bang dat dat de hormonen zijn :$. Nu heb je natuurlijk ook nog de oude Joolz Day, maar daarvan vinden we beiden het boodschappenmandje erg klein en ik vind het ook praktisch dat bij de nieuwe Day 2 de kap wat verder naar voren geschoven kan worden tegen de zon. Man geeft ook als argument dat we de wagen tegen de tijd dat we hem weg willen doen goed kunnen verkopen (we weten nog niet of we het bij één kind willen houden of niet, eerst maar eens kijken hoe het met één gaat). Daarnaast vind ik het ook lastig inschatten of we de wagen veel zullen gebruiken. We wonen in een dorp waar ik wel om een boodschap kan, maar even lekker in/naar de stad wandelen gaat dus niet. In de natuur wandelen kan wel, maar doe je dat ook echt? We gebruiken de auto nu vrijwel altijd als we ergens naar toe willen/naar werk gaan.

Kortom, ik twijfel dus. Man wil hem gewoon kopen, maar ik ben er nog niet uit. Verder nog het punt dat er nu een actie is op de Day 2 waarbij je een waardebon van € 200 euro krijgt (of 15% korting). Geen idee of dat een goede deal is. Wat zouden jullie doen?
fiool schreef:
18-09-2017 16:21
De mijne was in perfecte staat. En echt, huidvet van andere mensen? O_o
Ja joh je weet wel wat in bedoel. Ik heb van die cognac leren handvaten en het vet van je handen trekt daarin. Net als bijv handvat van je tas ofzo.
Mij hemel, ik schrik van dat bedrag. Wat een geld voor een kinderwagen 😂 Bezopen gewoon!
Wij hebbenniet eens zoveel geld uitgegeven in totaal voor onze 3 kindere.

Wij hadden een 'geen idee' kinderwagen 2de hands en alles erop en eraan: 150 euro. Amper gebruikt, want ik droeg ze altijd in een doek of drager, vond ik makkelijker. Voor 80 euro weer verkocht na kind 2.
Nu komt kind 4 en denk ik dat ik een leuke ouderwetse koop, zodat de baby buiten mee in de tuin kan slapen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ok, dat is vrij duidelijk. Bedankt dames! Ik ga het vanavond nog eens met mijn man bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip is om je in ieder geval niet blind te staren op het bedje. Dat heb ik echt maar heel kort gebruikt, maximaal een half jaar. Het buggy gedeelte gebruik je veel langer en daar is het fijn bij als je je kindje ook plat neer kan leggen. Geen idee hoe dat bij jouw beide opties is, maar wij hadden een nieuwe gekocht (merk weet ik niet meer), maar hebben uiteindelijke een lichtgewicht buggy met ligstand veel meer gebruikt dan de kinderwagenbuggy. Probleem van je man herken ik wel. Veel kinderwagens en buggys zijn erg laag.
Alle reacties Link kopieren
Elifantje schreef:
18-09-2017 16:16
Ik vind het erg veel geld. Wij hebben een maxi cosi mura gekocht. Een stuk goedkoper en voldoet aan al mijn eisen.
Ja! dat is zo'n fijne wagen! die had ik ook. toevallig zoek ik er nu een voor iemand en marktplaats staat er vol mee. maar nieuw is ie ook niet zo duur. ongeveer 699
en nee ik heb geen aandelen :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Carry_lm schreef:
18-09-2017 17:47
Mijn tip is om je in ieder geval niet blind te staren op het bedje. Dat heb ik echt maar heel kort gebruikt, maximaal een half jaar. Het buggy gedeelte gebruik je veel langer en daar is het fijn bij als je je kindje ook plat neer kan leggen.
Volledig eens. Zwangere vrouwen focussen vaak op de reiswieg, terwijl het buggy-stoeltje veel belangrijker is.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven