Kindjes insmeren tegen de zon?

03-06-2020 11:06 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeten donkere kindjes ook ingesmeerd worden tegen de zon en met welke factor?
En als ze dan ingesmeerd zijn, kunnen ze dan nog wel vit D opnemen?
Weet iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Loveforfortnite schreef:
03-06-2020 13:06
In grote lijnen komt het er dus op neer dat smeren belangrijker is dan vit D?

Oke dank u voor de reacties.
en nog belangrijker is: als Ma vindt, dat zij niet hoeft te smeren, dan hoeft ze niet te smeren (ook al vindt het hele forum, dat jij gelijk hebt)
Of het moet je een rechtszaak waard zijn
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-06-2020 13:08
en nog belangrijker is: als Ma vindt, dat zij niet hoeft te smeren, dan hoeft ze niet te smeren (ook al vindt het hele forum, dat jij gelijk hebt)
Of het moet je een rechtszaak waard zijn
Dat vind jij, door niet te smeren schaadt ze mogelijk hun gezondheid en dat zou mij een rechtszaak wel waard zijn.
Alle reacties Link kopieren
Loveforfortnite schreef:
03-06-2020 13:11
Dat vind jij, door niet te smeren schaadt ze mogelijk hun gezondheid en dat zou mij een rechtszaak wel waard zijn.
nou... succes!
Alle reacties Link kopieren
Loveforfortnite schreef:
03-06-2020 11:09
Ik denk dat ze dan verbranden in de zon maar hun moeder denkt daar dus anders over en zegt dat ze met de factor 50 die ik mee had gegeven geen vit D meer opnemen, is dit waar?
Allebei is waar.
Alle reacties Link kopieren
Vitamine D kun je ook met een pilletje of druppels binnen krijgen, een verbrandde of beschadigde huid doe je niks meer aan. Dus daarom is smeren belangrijker dan vitamine D. Als moeder echt niet wil, kun je ook nog kijken of je iets minder heftig dan factor 50 kunt meegeven. Als de kinderen heel donker zijn, hebben ze namelijk wel meer natuurlijke bescherming dan blonde Hollanders. Beter ingesmeerd met een iets lagere factor dan helemaal niet met een hoge factor zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
03-06-2020 13:14
Vitamine D kun je ook met een pilletje of druppels binnen krijgen, een verbrandde of beschadigde huid doe je niks meer aan. Dus daarom is smeren belangrijker dan vitamine D. Als moeder echt niet wil, kun je ook nog kijken of je iets minder heftig dan factor 50 kunt meegeven. Als de kinderen heel donker zijn, hebben ze namelijk wel meer natuurlijke bescherming dan blonde Hollanders. Beter ingesmeerd met een iets lagere factor dan helemaal niet met een hoge factor zeg maar.
Ze zijn niet zo donker als hun moeder maar ook niet zo wit als mij, ze kleuren ook heel snel bij. De jongste krijgt nog flesvoeding, en daar zit ook vit D in en de oudste krijgt 1 keer per dag nog opvolgmelk. Dus dan kan ze ze best insmeren vind ik
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is jouw relatie tot de kinderen?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Loveforfortnite schreef:
03-06-2020 13:19
Ze zijn niet zo donker als hun moeder maar ook niet zo wit als mij, ze kleuren ook heel snel bij. De jongste krijgt nog flesvoeding, en daar zit ook vit D in en de oudste krijgt 1 keer per dag nog opvolgmelk. Dus dan kan ze ze best insmeren vind ik
je kunt eens echt advies inwinnen, bij een huisarts En een advocaat, maar ik denk, dat je dit niet winnen gaat.
Want hoe gaan ze controleren dat mama de kinderen echt ingesmeerd heeft? Videocamera erop? 24 uur?
Pick your battles, insmeren is slimmer, maar er geen punt van maken is ook heel wijs

en dan smeer je ze gewoon de halve week, dat ze bij jou zijn flink in
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-06-2020 13:32
je kunt eens echt advies inwinnen, bij een huisarts En een advocaat, maar ik denk, dat je dit niet winnen gaat.
Want hoe gaan ze controleren dat mama de kinderen echt ingesmeerd heeft? Videocamera erop? 24 uur?
Pick your battles, insmeren is slimmer, maar er geen punt van maken is ook heel wijs

en dan smeer je ze gewoon de halve week, dat ze bij jou zijn flink in
Het is niet dat we er ruzie om hebben gemaakt ofzo, maar ik vind het wel gewoon belangrijk genoeg om er iets van te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
03-06-2020 13:28
Maar wat is jouw relatie tot de kinderen?
Ik ben hun vader
Alle reacties Link kopieren
Loveforfortnite schreef:
03-06-2020 13:37
Het is niet dat we er ruzie om hebben gemaakt ofzo, maar ik vind het wel gewoon belangrijk genoeg om er iets van te zeggen.
en dat heb je gedaan, en mama vindt smeren onzin
en meer dan dat kun je niet
Alle reacties Link kopieren
Loveforfortnite schreef:
03-06-2020 13:38
Ik ben hun vader

Oké, dan vind ik dat je er net zoveel over te zeggen hebt als de moeder.

Hoe staat moeder tegenover een lagere factor? Misschien hebben ze vanwege de huidskleur inderdaad geen factor 50 nodig, maar kan het ook met bijvoorbeeld factor 30?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Smeren, alsjeblieft! Verbranden lijkt mij geen alternatief. Hier word gesmeerd met factor 30&50.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
03-06-2020 13:42
Oké, dan vind ik dat je er net zoveel over te zeggen hebt als de moeder.

Hoe staat moeder tegenover een lagere factor? Misschien hebben ze vanwege de huidskleur inderdaad geen factor 50 nodig, maar kan het ook met bijvoorbeeld factor 30?
Ik kocht meteen een paar tubes, allemaal factor 50 omdat ik dacht dat dat goed genoeg moest zijn, ze wil helemaal niet smeren want haar moeder heeft haar nooit ingesmeerd en ze is opgegroeid op een tropisch eiland en met haar huid is ook niks mis volgens haar, dus ze vind het onzinnig en doet het dus ook niet, nu kan ik natuurlijk moeilijk gaan doen maar waarschijnlijk is het inderdaad slimmer om dit te laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Loveforfortnite schreef:
03-06-2020 13:53
Ik kocht meteen een paar tubes, allemaal factor 50 omdat ik dacht dat dat goed genoeg moest zijn, ze wil helemaal niet smeren want haar moeder heeft haar nooit ingesmeerd en ze is opgegroeid op een tropisch eiland en met haar huid is ook niks mis volgens haar, dus ze vind het onzinnig en doet het dus ook niet, nu kan ik natuurlijk moeilijk gaan doen maar waarschijnlijk is het inderdaad slimmer om dit te laten gaan.
en jouw halve week, smeer je ze gewoon lekker extra in, en de ochtend van vertrek weer

sterkte, lijkt me rottige situatie
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
03-06-2020 13:47
Smeren, alsjeblieft! Verbranden lijkt mij geen alternatief. Hier word gesmeerd met factor 30&50.
Ja ik smeer ze wel in maar hun moeder niet, en wij hebben een weekregeling dus als het een heel zonnige week is en het is haar week worden ze dus niet ingesmeerd, en dat geeft mij een onprettig gevoel dat ze dan dus onbeschermd in de zon spelen
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben een zeer blanke, lichte huid. Ik smeer hen altijd in met factor 50 omdat ik zelf weet hoe pijnlijk zonnebrand is. Hun vader smeert weinig en denkt er niet aan. Ik kreeg dit weekend apje van kind dat hij zo leuk gezwommen had maar wel erg verbrand was. Daar vind ik iets van, ja. Maar ik laat het toch daar. Zijn dagen, zijn zorg. Als ik vind dat mijn kind slecht verzorgd word dan zal ik daar iets van zeggen. Ik vind dit te klein om onze slechte communicatie nog verder te laten verslechteren. De volgende keer gebeurd het weer. Mijn kind zal er ook zelf aan moeten gaan denken.

Maar als mijn kinderen een getinte huid hadden gehad zou ik mij geen zorgen maken. Houd de zonnekracht in de gaten en bepaal zelf of je smeert. Als ze bij jou zijn verzorg jij ze, bepaal jij. Wat deden jullie qua smeren toen jullie nog samen waren?
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
03-06-2020 13:14
Allebei is waar.
Volgens mij niet hoor: 'Conclusie: alleen als je dag in dag uit een dikke laag crème gebruikt, loop je kans op vitamine-D-gebrek. Maar dan weer niet op huidkanker.'
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/kr ... vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-06-2020 13:55
en jouw halve week, smeer je ze gewoon lekker extra in, en de ochtend van vertrek weer

sterkte, lijkt me rottige situatie
Wij hebben een weekregeling, halve week gaf teveel gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Loveforfortnite schreef:
03-06-2020 13:56
Ja ik smeer ze wel in maar hun moeder niet, en wij hebben een weekregeling dus als het een heel zonnige week is en het is haar week worden ze dus niet ingesmeerd, en dat geeft mij een onprettig gevoel dat ze dan dus onbeschermd in de zon spelen
Lijkt mij een mooie middenweg totdat ze zelf kunnen kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Loveforfortnite schreef:
03-06-2020 13:57
Wij hebben een weekregeling, halve week gaf teveel gedoe.
dan leer je ze in jouw week aan hoe belangrijk smeren is, en geef je ze een tube mee naar huis
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat jij je zorgen maakt over de gezondheid van jouw kinderen op het moment dat de kinderen bij hun moeder zijn. Dat lijkt me een machteloos gevoel. Ik merk dat jullie allebei in uitersten denken: jij wil de kinderen insmeren met factor 50, de hoogste factor die er is en zij wil de kinderen helemaal niet insmeren. Is een zonnebrand met een lagere factor: factor 20, wel een optie voor moeder?

Kun je misschien met moeder spreken over andere opties om verbranding tegen te gaan? Je kunt hierbij denken aan het dragen van kleding tussen het zwemmen, dragen van een zonnehoedje, zoveel mogelijk in de schaduw blijven op het heetst van de dag,
De vader van mijn kinderen is getint en zij hebben zijn huidtype. Maar we smeren ze alsnog in. Hij smeert zichzelf ook in, niet eens om verbranding te voorkomen (dan moet het wel heel extreem weer zijn), maar wel om huidveroudering en huidkanker tegen te gaan. Om dezelfde reden gaan we ook niet zonnebaden of uren in de felle zon zitten. Voor mij levert dat gelijk fysiek ongemak op, het is zichtbaar slecht, voor man en kinderen niet per se, maar dat maakt het nog geen goed idee.
Ik ben daar dus echt wat strenger in.
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
03-06-2020 13:56
Mijn kinderen hebben een zeer blanke, lichte huid. Ik smeer hen altijd in met factor 50 omdat ik zelf weet hoe pijnlijk zonnebrand is. Hun vader smeert weinig en denkt er niet aan. Ik kreeg dit weekend apje van kind dat hij zo leuk gezwommen had maar wel erg verbrand was. Daar vind ik iets van, ja. Maar ik laat het toch daar. Zijn dagen, zijn zorg. Als ik vind dat mijn kind slecht verzorgd word dan zal ik daar iets van zeggen. Ik vind dit te klein om onze slechte communicatie nog verder te laten verslechteren. De volgende keer gebeurd het weer. Mijn kind zal er ook zelf aan moeten gaan denken.

Maar als mijn kinderen een getinte huid hadden gehad zou ik mij geen zorgen maken. Houd de zonnekracht in de gaten en bepaal zelf of je smeert. Als ze bij jou zijn verzorg jij ze, bepaal jij. Wat deden jullie qua smeren toen jullie nog samen waren?
Ik kan verder wel redelijk met hun moeder overweg, beter dan tijdens ons huwelijk, toen we nog samen waren heb ik haar er ook steeds op gewezen dat ze hem in moet smeren en zelf gedaan als ik thuis was. Zonder resultaat blijkt nu
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-06-2020 14:00
dan leer je ze in jouw week aan hoe belangrijk smeren is, en geef je ze een tube mee naar huis
Ze zijn 2,5 en 6 maanden en dus afhankelijk van hun moeder wat smeren betreft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven