Kleding maat tabel Peuter Jongen

23-09-2019 17:06 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek mezelf gek met alle kleding maattabels. Ik zit met het volgende probleem...
Mijn zoontje is 3 jaar oud. Zijn lichaamslengte is 103 cm, borstomtrek 60 cm, taille omtrek 62 cm en heupomtrek 60 cm, de lengte van zijn buitenbeen ik 57 cm.

Zijn schoenmaat is maat 28.

Hij was al groot toen hij geboren werd. Maar hij valt dus niet binnen het ''plaatje'' van de 3 jarige. Kwa kleding maat weet ik mij geen raad mee.
Hij draagt nog 110-116 en wordt nu aardig krap. Dus dan maar 122 of gelijk 128? Iemand ervaring met een grote peuter? :)
In mijn ervaring ligt dat helemaal aan het merk. Want niet alle kleding valt hetzelfde. Even passen dus.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is er dan mis mee om passende kleding in 116 of 122 te kopen? Ik die maat hebben ze toch joggingbroeken en shirts met helden erop?
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn heel veel spaties.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En je geen raad weten begrijp ik ook niet zo. Gewoon de maat kopen die hij nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hij is 103 cm en maat 116 wordt krap? Dan is hij behoorlijk fors denk ik?
Ik dacht altijd, lengte in cm is kledingmaat (Klopt ook wel ongeveer).

Verder zou ik gewoon kopen wat hem past, wat maakt het uit of het groot is voor een peuter?
.
Alle reacties Link kopieren
Ja kleding passen is natuurlijk wel een optie.. Maar in een winkel passen is niet te doen.Dus ik moet wel of zelf in een winkel kopen of via internet op de gok. Ja natuurlijk ga ik voor een maat groter. Maar kan ik dan beter 122 of 128 nemen? Want als ik via internet koop gaat dat via Kiabi.nl
Het is zo, dat ik niet aan het kopen nu wil blijven maar dat hij even de herfst/winter ermee door kan. Ik ben gewoon nogal onzeker moeder en wilde graag adviezen van andere moeders lezen. Dus dank voor jullie helpende reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit een omtrek o.i.d. gemeten. Ik weet dat onze zoon ook lang is. 4 jaar en is 1.23m lang. Meestal komt zijn lengte wel redelijk uit met de maten van kleding. En inmiddels weet je wel wat hij draagt, gaat hij daaruit groeien wordt het automatisch een maat groter. Ik kijk ook niet naar leeftijden op labels, dat zijn gemiddelde en dat is hij qua lengte niet. Volgens de zara valt hij nu onder 7 jarige. Het beste kan je gewoon een winkel zoeken waarvan de kleren goed zitten. En dan zoveel mogelijk daar voortaan kopen.

Ik haal eigenlijk alles bij de zara. Skinny broeken en geen loose fit bovenkleding, daar verzuipt hij in.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is in een winkel passen geen optie? Hij is 3, ervaring leert hier dat je hem geen 100 shirts of broeken moet laten aan- en uittrekken, maar 2 of 3 modellen broek in een winkel en dan gelijk meerdere (kleuren) van de best passende meenemen. Zelfde met shirts, daar kan je in 5 minuten mee klaar zijn.

En als hij vervelend wordt beloof je hem voor de gelegenheis wat lekkers :-)
Gewoon wat bestellen in diverse maten en wat niet past stuur je weer terug.
Maar wat past er dan niet aan de kleding in die maten?

Dochter is een grote bijna vierjarige. 107cm en schoenmaat 28. Maar die past 110-116 nog ruimschoots. Gewoon alle merken, van krap naar ruim vallende.

Is je zoon naast lang ook erg stevig?
JonathanStrange schreef:
23-09-2019 18:32
Maar wat past er dan niet aan de kleding in die maten?

Dochter is een grote bijna vierjarige. 107cm en schoenmaat 28. Maar die past 110-116 nog ruimschoots. Gewoon alle merken, van krap naar ruim vallende.

Is je zoon naast lang ook erg stevig?
Hier precies hetzelfde met zoon. Dan moet de zoon van TO ook wel stevig zijn wil hij daar niet meer in passen.
Mijn driejarige is ook groot en daarbij zwaar. En volgens mij groter dan jouw zoon. Zij zit nu in maat 116, ook omdat ze de breedte nodig heeft, zeker bij broeken.
Zou vooral passen en kijken welke merken goed zitten bij zijn lichaamsbouw.
Qua broeken merk ik trouwens wel eens dat de skinny's bij dochter niet goed zitten rond haar stevige benen, daarin kan ik me het wel weer voorstellen, haar bouw is niet geschikt voor skinny's (net als mijn bouw... ;-) )
Misschien ook geen dubbele maten kopen. Als 110-116 nu krap wordt, kan het best zijn dat 116 wel goed zit. En inderdaad opletten qua modellen en materiaal.
Maar heb je nog geen merken waarvan je weet dat ze goed zitten?
Alle reacties Link kopieren
mandylion schreef:
23-09-2019 17:15
Hij is 103 cm en maat 116 wordt krap? Dan is hij behoorlijk fors denk ik?
Ik dacht altijd, lengte in cm is kledingmaat (Klopt ook wel ongeveer).

Verder zou ik gewoon kopen wat hem past, wat maakt het uit of het groot is voor een peuter?
Is hier ook zo, lengte = kledingmaat. Dus peuter (net 2) is 96 cm = maat 92-98.

Ik zou verschillende merken proberen afhankelijk vd bouw van je kind. Hier is bijv hema maat groter kopen, h&m maat kleiner, zara normale maat etc.
Herfstblaadje19 schreef:
23-09-2019 18:35
Hier precies hetzelfde met zoon. Dan moet de zoon van TO ook wel stevig zijn wil hij daar niet meer in passen.
Ja en dus? Dat maakt het verhaal toch niet anders? Mijn driejarige is ook gewoon breed, brede schouders, stevige benen, grote voeten, groot hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan denk ik eerst zoeken of er kinderkleding is die breder valt, want maat 128 valt meteen wel heel lang, of je moet het inkorten of omslaan, maar ik denk dat het dan qua model niet meer goed zit. Ik zie hier dat bijvoorbeeld C&A jongensbroekjes verkoopt met een extra wijde tailleband.

https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/kids ... xtra-slank
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
SallySpectra* schreef:
23-09-2019 19:16
Ja en dus? Dat maakt het verhaal toch niet anders? Mijn driejarige is ook gewoon breed, brede schouders, stevige benen, grote voeten, groot hoofd.
Nee maar ik snap dan ook niet zo goed wat het probleem is. Dan koop je een maat groter, probleem opgelost toch?
Herfstblaadje19 schreef:
23-09-2019 19:25
Nee maar ik snap dan ook niet zo goed wat het probleem is. Dan koop je een maat groter, probleem opgelost toch?
Ik begreep dat ze twijfelde tussen 1 of 2 maten groter, maar dat lijkt me ook niet zo moeilijk. Sowieso moet je niet al maanden vooruit gaan kopen.
Alle reacties Link kopieren
Roosjje5 schreef:
23-09-2019 17:18
Ja kleding passen is natuurlijk wel een optie.. Maar in een winkel passen is niet te doen.Dus ik moet wel of zelf in een winkel kopen of via internet op de gok. Ja natuurlijk ga ik voor een maat groter. Maar kan ik dan beter 122 of 128 nemen? Want als ik via internet koop gaat dat via Kiabi.nl
Het is zo, dat ik niet aan het kopen nu wil blijven maar dat hij even de herfst/winter ermee door kan. Ik ben gewoon nogal onzeker moeder en wilde graag adviezen van andere moeders lezen. Dus dank voor jullie helpende reacties.
Dan had je beter naar ervaringen met kiabi.nl qua maten kunnen vragen....

Ik heb daar wel eens iets besteld, dameskleding was goed op maat (jurkjes wel iets aan de korte kant), maar mijn ervaring is dat kinderkleding van kiabi sowieso ontzettend klein en kort valt.
Koffiepot schreef:
23-09-2019 19:46
Dan had je beter naar ervaringen met kiabi.nl qua maten kunnen vragen....

Ik heb daar wel eens iets besteld, dameskleding was goed op maat (jurkjes wel iets aan de korte kant), maar mijn ervaring is dat kinderkleding van kiabi sowieso ontzettend klein en kort valt.
Niet zo gek ook want het is een Frans merk. Die maattabellen met leeftijden kloppen dus niet voor het gemiddelde Nederlandse kind.

Een spamtopic?
Ken je Next? Die kleding valt redelijk ruim, wel een beetje afhankelijk van het model. Maar ze hebben veel keus, en tegenwoordig gratis retourneren, geloof ik.
Roosjje5 schreef:
23-09-2019 17:18
Ja kleding passen is natuurlijk wel een optie.. Maar in een winkel passen is niet te doen.Dus ik moet wel of zelf in een winkel kopen of via internet op de gok. Ja natuurlijk ga ik voor een maat groter. Maar kan ik dan beter 122 of 128 nemen? Want als ik via internet koop gaat dat via Kiabi.nl
Het is zo, dat ik niet aan het kopen nu wil blijven maar dat hij even de herfst/winter ermee door kan. Ik ben gewoon nogal onzeker moeder en wilde graag adviezen van andere moeders lezen. Dus dank voor jullie helpende reacties.
Waarom alleen kiabi.nl? Ik zou zoeken naar een merk met beter passende kleding.
Kiabi valt inderdaad klein. Maar ook redelijk smal dus misschien is dat niet de beste optie voor jouw kind?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven