Kleinkinderen te logeren

07-07-2020 09:28 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort komen de kleinkinderen van mijn man voor het eerst een weekend logeren. Tot nu toe heb ik ze nooit zonder ouders gezien, dus ook niet na hoeven denken hoe ze bezig te houden.
Hebben jullie leuke ideeën om te doen met 2 kinderen van 8 en 11 jaar oud?
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Aandacht. Dan is het prima. Zestien keer mens erger je nieten, samen koken of bakken, iets in de tuin doen. Activiteiten zijn ook prima, zoals zwembad of dierentuin.
Alle reacties Link kopieren
Voor thuis of voor een uitje?
Weet je het voldoende ruim van te voren, dat je een dierentuin of zo kan "reserveren"?
Heeft je man nog ideeen daarover?
Alle reacties Link kopieren
Zijn het jongens of meisjes?
Alle reacties Link kopieren
Ha, je klinkt als mijn moeder! (mijn kinderen hebben dezelfde leeftijd.)
Die maakt zich van tevoren altijd zorgen voor een logeerpartij, maar de tijd vliegt altijd om. Als de kinderen onderling goed met elkaar op kunnen schieten, komen ze vast zelf met allerlei suggesties.

Maar goed, een paar opties die mijn kinderen leuk vinden:
- bioscoop
- zwemmen
- trampolinepark
- midgetgolfen / glowgolfen
- bowlen
- lekker eten
- spelletjes doen (alleen met oma overigens, thuis hebben ze daar nooit zin in)

Of vraag het hen als ze er zijn, dat kunnen ze vast wel aangeven. Wonen ze bij jullie in de buurt (als in: zijn ze bekend met de opties?) Zo nee, kijk dan eens op Kidsproof van je woonplaats, dan kom je vast allerlei kinderdingen tegen, waarvan je niet wist dat ze bestonden.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-07-2020 09:33
Voor thuis of voor een uitje?
Weet je het voldoende ruim van te voren, dat je een dierentuin of zo kan "reserveren"?
o ja dat is een goede. Veel van de opties die ik noem zijn wel (bij mij in de buurt althans) wel mogelijk, maar nagenoeg allemaal op reservering, ook het zwembad.
Alle reacties Link kopieren
Leuke leeftijd 8 en 11! Eigenlijk kun je alles met deze leeftijd.
Pretpark, dierentuin, klimpark, bios, thuis dingen doen...etc etc
Alle reacties Link kopieren
Tip: Ga niet van alles uit de kast trekken om leuk gevonden te worden.
Gewoon relaxed en jezelf zijn.
Geef ze het gevoel dat ze welkom zijn en jullie het leuk vinden dat ze er zijn.
Een uitje maken is gezellig, maar je hoeft ze niet fulltime te entertainen.
Alle reacties Link kopieren
Spelletjes doen! Gezellig aan tafel...
iets bakken, ook heel leuk met oma
Helpen koken...
Een film kijken...
Naar de stad om een boek uit te zoeken (en dan thuis lekker lezen met chocomel en/of chips)...
Etc
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Om even de vragen te beantwoorden:

Thuis en uit. Ze zijn hier van vrijdag tm maandag, dus tijd genoeg voor een uitje en om thuis leuke dingen te doen. Bovendien verwacht ik ze wel vaker te logeren.

Man heeft ideeën natuurlijk, maar ik wil ook graag meedenken.

Een jongen (8) en een meisje (11).

Ze wonen niet direct in de buurt (3 kwartier rijden ongeveer). Kidsproof is een goede tip, bedankt!

Aan reserveren heb ik gedacht, daarom vraag ik het nu, heb ik daarvoor nog even de tijd.

Ik kan gelukkig goed met ze opschieten (het zijn heerlijke kinderen), dus ik sta er wel relaxed in, we willen gewoon iets leuks met ze gaan doen in het weekend dat ze hier zijn. En aangezien ik daar geen ervaring mee heb, vraag ik het hier.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Vraag wat de kinderen leuk vinden om te gaan doen. Mijn zoon vindt alles leuker bij opa en oma dan thuis... Het eten is lekkerder, de spelletjes zijn leuker etc... Komt vast goed. Veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen (8 en bijna 11) vinden het leuk als ze logeren bij opa en oma om spelletjes te doen, iets te bakken, lang in bad te gaan en een uitstapje is natuurlijk altijd leuk. Jumpsquare vinden ze bijvoorbeeld geweldig, of een klimbos, dierentuin, zwembad, bioscoop, leuk museum. Ik weet niet waar jullie wonen maar Geofort in Herwijnen is echt heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
vrijdag komen ze 's avonds? dus iets lekkers eten, en dan knus een spel doen / samen iets kijken
Zaterdag een activiteit (dierentuin) ergens iets eten?
Zondag besluiten wat je gaat eten met elkaar. Boodschappen doen
Aanklungelen, samen koken etc??
Alle reacties Link kopieren
Uitje zoals hierboven genoemd.

Bordspellen, zelf pizza laten maken (kunnen ze mooi hun favoriete beleg kiezen), zwemmen, picknick met voetbal, vliegers en badmintonset mee.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
07-07-2020 09:57
Tip: Ga niet van alles uit de kast trekken om leuk gevonden te worden.
Gewoon relaxed en jezelf zijn.
Geef ze het gevoel dat ze welkom zijn en jullie het leuk vinden dat ze er zijn.
Een uitje maken is gezellig, maar je hoeft ze niet fulltime te entertainen.
oei, herkenbaar! Bij de eerste logeerpartij van mijn neefje hadden wij een heel programma bedacht maar hij wilde eigenlijk alleen maar met onze hond knuffelen en samen lego bouwen (en patat eten, dat dan weer wel.)
Alle reacties Link kopieren
We wonen in Werkendam, dus Herwijnen is te doen. Als het wat anders wordt, hou ik dit zeker in gedachten voor een volgende keer.

Ze komen vrijdagavond, dus dan hoeven we niets te plannen. Hooguit wat chips en fris en een leuke film op Netflix.
Koekjes/cupcakes bakken vinden we zelf ook leuk om te doen, dus dat willen we op zondag doen.

Ik heb zelf zulke fijne herinneringen aan logeren bij mijn grootouders, dat wil ik hen ook graag meegeven :)
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Dreamchild schreef:
07-07-2020 11:20
Ik heb zelf zulke fijne herinneringen aan logeren bij mijn grootouders, dat wil ik hen ook graag meegeven :)
:heart: wat lief
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen vonden vooral zwemmen-met-opa geweldig.
Maar goed, mijn vader is ook wel een erg leuke rare opa :flirting:
Pindakaasjes schreef:
07-07-2020 09:57
Tip: Ga niet van alles uit de kast trekken om leuk gevonden te worden.
Gewoon relaxed en jezelf zijn.
Geef ze het gevoel dat ze welkom zijn en jullie het leuk vinden dat ze er zijn.
Een uitje maken is gezellig, maar je hoeft ze niet fulltime te entertainen.

Dit vind ik nou een hele goed tip.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer wat lilalinda zegt.

Vrijdag hun lievelings eten en daarna met elkaar een film kijken.

Zondag dierentuin en daarna naar de pizzeria of pizza’s laten bezorgen.
Of zelf patat bakken met kroketten en frikandellen.

Zondag uitgebreid ontbijt.
En verder de zondag rustig houden. Eventueel nog een spelletje of een film.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zelf altijd leuk vind wanneer ik iemand te slapen krijg, is een klein cadeautje op bed neerleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven