Kolven, oversture baby in draagdoek, HOE?!?!

26-01-2020 19:21 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze baby van 6 weken heeft 2 dagen geleden een klein ingreepje gehad. Daar heeft hij logischerwijs nu pijn van. Ik heb een draagdoek en als ik rondloop/dans en liedjes zing gaat het prima. Dus speel vandaag voor kangaroe en heb baby al uren bij me. So far, so good.

Maar, zodra de doek uitgaat is het krijsen. Echt KRIJSEN! Rood aanlopen, schreeuwen, brullen, dikke tranen.

Nu het probleem: ik heb inmiddels ontploffende tieten. Want ik moet kolven, maar zodra ik alleen maar ga zitten is het brullen. Dit weet ik overigens omdat ik moest poepen en op de WC zat met een baby in de draagdoek, ik echt niet kon opstaan en baby flink ging huilen.

Naar de wc gaan lukt, eten lukt (al viste ik een halve boterham met hagelslag uit het haar van baby, maar dat zijn details), de was opvouwen lukt, koken lukt. Alleen dat verdraaide kolven niet.

Dus, wie o wie heeft een oplossing?

Vader is over 1,5 uur thuis en idealiter kolf ik voor die tijd nog.

(NB: verwachting is dat baby zich morgen weer veel beter voelt. Er is geen koorts, er wordt gedronken, baby is levendig en relatief vrolijk zolang ik als een idioot door de huiskamer en keuken hups, doet in de doek af en toe een slaapje. Betrokken zorgverlener is op de hoogte.)
Alle reacties Link kopieren
Baby ene borst kolven andere borst?
Of wil hij/zij ook niet drinken?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
26-01-2020 19:23
Baby ene borst kolven andere borst?
Of wil hij/zij ook niet drinken?

Baby drinkt niet aan de borst (vanwege probleem in de mond, daar was ook de ingreep voor) en drinkt nu kleine beetjes uit de fles. Vanochtend lukte het met de ene borst en dan de andere borst, maar dat lukte net niet (minuut of 5 lukte met 1 borst, maar toen was het geduld van de baby weer op)
pergamon wijzigde dit bericht op 26-01-2020 19:27
1.39% gewijzigd
Als je geen andere oplossing hebt: in vijf-tien minuten de ergste druk met de hand boven de wastafel kolven terwijl baby ligt te brullen en zodra het kan goed kolven.
Alle reacties Link kopieren
Kolf op kastje. Baby beetje naar de zijkant frutten en ondersteunen met de arm aan die kant. Schouder los, tiet eruit en staand naast kastje, heen en weer schommelend kolven.
Alle reacties Link kopieren
Rhododendron schreef:
26-01-2020 19:26
Als je geen andere oplossing hebt: in vijf-tien minuten de ergste druk met de hand boven de wastafel kolven terwijl baby ligt te brullen en zodra het kan goed kolven.

Dan kolf ik liever even met de pomp denk ik. Of is dat juist niet goed?
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
26-01-2020 19:27
Kolf op kastje. Baby beetje naar de zijkant frutten en ondersteunen met de arm aan die kant. Schouder los, tiet eruit en staand naast kastje, heen en weer schommelend kolven.

Ohjaaaa! Dit ga ik proberen!!!!
Alle reacties Link kopieren
Arme kleine, arme jij.
Wiebelstoeltje? Kinderwagen? Maxicosi? Laten schommelen met je voet terwijl je kolft?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus bond de doek om in baby laten boeren op de schouder houding. En dan staand/wiebelend kolven. Wisselen van kant ook baby naar andere schouder. Haar man zat een week in het buitenland een week in Nederland..
Alle reacties Link kopieren
Och ik zou de baby toch even wegleggen.... je moet het nog wel kunnen volhouden. Desnoods even 5 min. ergens gaan zitten waar je de baby niet hoort
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook een handkolf? Dan kan je al kolvend door het huis hupsen met de baby een beetje naar de zijkant geschoven...
Pergamon schreef:
26-01-2020 19:28
Dan kolf ik liever even met de pomp denk ik. Of is dat juist niet goed?
Ow denk het wel hoor. Maar ik kon het zelf sneller handmatig, en even relaxed kolven met een huilende baby werkt toch niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Zittend op de bank, baby tegen je benen aan en kolven. Dan maar even huilen, je bent in de buurt.
Of iemand vragen langs te komen.
Lukt rugdragen je al? Mag maar op 1 manier met zo'n kleintje maar ben even kwijt welke.

En anders wipstoeltje en oordopjes? Wat moet dat moet
De buurvrouw om hulp vragen. Als ik je buurvrouw was zou ik met alle liefde even met de baby wandelen.
Heb je de melk echt nodig of wil je vooral van die knalborsten af? Anders lekker onder de warme douche gaan staan met je baby. Ontspannend voor je kleine, en (bij mij in ieder geval) gingen die borsten dan gelijk stromen en was ik van die knalborsten af. Het kost je dan wel een voeding, maar misschien heb je nog genoeg voorraad? En dan kolven als je partner weer thuis is en de baby over kan nemen.

Op je rug dragen is ook een goede. Newborn back carry of Rucksack dan vind je m wel. Wrapyouinlove heeft goede tutorials op youtube.
De halve straat desnoods afbellen of er iemand dat kind effe 15 minuten kan komen vast-houden en wiegen.
Alle reacties Link kopieren
Dankzij de tip van Dropdrop in dik 10 min even de ergste druk er af kunnen halen. Ik houd het nu wel vol tot vriend thuis is en dan ga ik er even goed voor zitten.

Dank dank dank voor alle goede tips! Ik voel me inmiddels wel echt gepromoveerd van "nieuwbakken moeder" naar "niet zo nieuwbakken moeder"
Alle reacties Link kopieren
CallieB schreef:
26-01-2020 19:51
Heb je de melk echt nodig of wil je vooral van die knalborsten af? Anders lekker onder de warme douche gaan staan met je baby. Ontspannend voor je kleine, en (bij mij in ieder geval) gingen die borsten dan gelijk stromen en was ik van die knalborsten af. Het kost je dan wel een voeding, maar misschien heb je nog genoeg voorraad? En dan kolven als je partner weer thuis is en de baby over kan nemen.

Op je rug dragen is ook een goede. Newborn back carry of Rucksack dan vind je m wel. Wrapyouinlove heeft goede tutorials op youtube.

Ik wou van de knalborsten af en dat is inmiddels gelukt!
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
26-01-2020 19:45
Lukt rugdragen je al? Mag maar op 1 manier met zo'n kleintje maar ben even kwijt welke.

En anders wipstoeltje en oordopjes? Wat moet dat moet

Nog nooit geprobeerd maar daar ga ik deze week nog verandering in brengen
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
26-01-2020 19:45
Lukt rugdragen je al? Mag maar op 1 manier met zo'n kleintje maar ben even kwijt welke.
Knopen is het de Ruck(sack). Met draagzak is het alleen aan te raden na speciaal consult.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
26-01-2020 19:57
Dankzij de tip van Dropdrop in dik 10 min even de ergste druk er af kunnen halen.
Ahh gelukkig maar! Hopelijk komt de kleine snel tot rust, arme jullie.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is de haakaa iets voor jou? https://haakaa.com/collections/new-arri ... ction-base

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven