Koorts en ijlen

08-12-2018 22:34 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 7 heeft nu koorts (40.7) en is aan het ijlen. Ze ziet dingen die er niet zijn en is angstig. Ik stel haar zo goed als ik kan gerust. Op zich maak ik me geen echte zorgen maar dat ijlen is niet leuk. Heeft iemand hier ervaring mee? Wanneer zou je de huisarts bellen?
Alle reacties Link kopieren
Bij ijlen zou ik wel bellen naar de HAP.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou ook even bellen.
Nu! Koorts is prima, maar ijlen en daar angstig van worden niet. Beterschap en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Kinderen ijlen eerder dan volwassenen omdat ze eerder en sneller koorts krijgen. Heb je al paracetamol of iets anders koortsverlagends gegeven? Verder is haar bijstaan en geruststellen het enige wat je kan doen. Voordeel is dat ze zich er niks meer van zal herinneren als de koorts weer zakt.
paracetamol gegeven? vroeger deden we de baby’s natte sokjes aan om de koorts omlaag te brengen
Inderdaad, heb je al paracetamol gegeven?
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste dochter had dat ook erg snel. Als ze maar iets van verhoging had dan had ze al enge dromen en praten in haar slaap. Erg eng, net of was ze wakker maar dat was dus niet zo.
' kijk mam! Daar bij de trap, die zijn schattig die kunnen ook wel mee ' .
Of ' mam ik had puppies besteld maar het zijn er zoveel! '

Klinkt erg grappig als je het zo leest, maar met een koortsig kind in je armen denk je daar anders over....

Ik denk niet dat je daar nu iets mee kunt. Bij je kind zijn, gerust stellen, etcetera, eventueel een glaasje water....

En als je het niet vetrouwt altijd de dokter bellen. Die is toch wakker want hij heeft dienst, die wordt er ook voor betaald om klaar te staan dus bij twijfel altijd bellen voor advies.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Paracetamol wordt niet geadviseerd om koorts te verlagen: https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kin ... eft-koorts
Maline schreef:
08-12-2018 22:58
Paracetamol wordt niet geadviseerd om koorts te verlagen: https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kin ... eft-koorts
Wel als het kind erg ziek is, pijn heeft of niet wil drinken. Voor mij zou ijlen ook een reden zijn om paracetamol te geven en als het niet verbetert zou ik de HAP bellen.
Maline schreef:
08-12-2018 22:58
Paracetamol wordt niet geadviseerd om koorts te verlagen: https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kin ... eft-koorts
Wel als een kind zich ziek voelt. Staat in dezelfde link.
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel kun je altijd de huisartsenpost bellen. Vinden ze echt niet erg daar een ze geven advies of stellen gerust of adviseren om toch een arts te zien. Dan weet je ook dat je iemand spreekt met een medische achtergrond.
Sterkte. Naar om je kind zo te zien zeg.
Maline schreef:
08-12-2018 22:58
Paracetamol wordt niet geadviseerd om koorts te verlagen: https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kin ... eft-koorts
Dit kind is behoorlijk ziek en heeft wel iets meer dan een beetje koorts. HAP zal ook paracetamol adviseren verwacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Dubbele post
babs87 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 23:13
96.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Babs87 schreef:
08-12-2018 23:08
Ik heb dit ook gehad als kind! Ik was een jaar of 10 al denk en was ook flink ziek. Kreeg hoge koorts en zag mijn knuffels uit de opberg manden "marcheren" zo bizar. Ik herinner me niet alles.. Maar dit wel. Nu is dit al 20 jaar geleden, maar de huisarts kwam bij ons thuis langs.. Niet zozeer vanwege het ijlen opzich. Maar vanwege de koorts die almaar hoger werd.. Ik was ook wel bang maar ook erg warrig kan ik me nog herinneren.. Mijn ouders hebben me echt gerustgesteld en dat kwam toch bij me binnen. Maar bel de huisarts als je het niet vertrouwd hoor...
Wél een paracetamol geven, kleding uittrekken zodat het lijfje kan afkoelen. Water of ander vocht geven. Staat de verwarming uit op haar slaapkamer?

Lijkt me best eng zo'n hoge koorts en ijlen, voor de zekerheid zou ik de hap bellen voor overleg. Succes
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel altijd bellen
Koelen (lauw bad, niet teveel kleding aan) en paracetamol geven. 40,7C is erg hoog, ook voor een kind.
Mijn kind ijlt ook bij hoge koorts en op advies van de huisarts moeten we de temperatuur niet zo hoog op laten lopen.
Ik zou de HAP even bellen voor advies.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso nu de HAP bellen!

En verder PCM geven, geen pyama aan in bed maar gewoon ondergoed, lauw washandje op haar voorhoofd en verder goed in de gaten houden en kijken of ze wil drinken.
Alle reacties Link kopieren
Hiervoor zou ik ook de HAP bellen inderdaad! Heb je gebeld? En hoe is het vannacht gegaan of gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Doktersdienst bellen!!!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het advies. Ik heb uiteindeljk niet gebeld. Het gaat nu beter gelukkig. Ik heb gelezen dat ze er in principe niets mee doen.
Alle reacties Link kopieren
haringkje schreef:
09-12-2018 07:56
Bedankt voor het advies. Ik heb uiteindeljk niet gebeld. Het gaat nu beter gelukkig. Ik heb gelezen dat ze er in principe niets mee doen.
Weet je de oorzaak van de koorts? Dat zou voor mij een groot verschil maken.
Alle reacties Link kopieren
Het is griep. Ze heeft verder geen rare symptomen of vlekken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had dat gisteren ook, kwam huilend naar beneden dat zijn kussen zo groot was, ik heb hem paracetamol gegeven en toen heeft hij verder rustig geslapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven