Lastig!

13-02-2018 09:51 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Tja hoe leg je het uit. Probeer in het kort even de situatie te schetsen voor jullie. Ik zou graag eens meningen van andere horen hierover.

Een eengezinswoning 3 slaapkamers waarvan er een aan de douche grenst.
Zoon 1 slaapt in de kamer naast de douche.
De huizen zijn natuurlijk al gehorig en al helemaal om 6.30 of 7.00 als alles nog donker en stil is in huis.
Zoon van 19 moet om 8.00 op voor werk, mijn vriend echter al om 6.00 dus ontbijten douchen en aankleden. Nu "klaagt" mijn zoon dat ie wakker word als hij gaat douchen zo vroeg, terwijl hij pas 8.00 op hoeft te staan. Ook in het weekend als zoon laat gaat slapen 2.30 bv, wij zijn vaak vroeg op in het weekend zo rond 9.00, ontbijtje douchen aankleden boodschappen doen rommelen in huis, dan krijg ik een appje van boven of het zachter kan, terwijl we gewoon normaal "leven" ons ding doen. Hij zegt ik word elke morgen wakker van het douchen en vraagt of ie niet wil gaan douchen maar dat s'avonds te doen. Echter ik weet van mijn vader vroeger nog wel dat ie ook altijd smorgens douchte om wakker te worden.. Nu wilt zoon op zichzelf gaan wonen om deze reden, wat ik raar vind want ja in een studentenhuis is het nog gehoriger en zijn er nog meer mensen die lawaai maken op elk uur van de dag..

Of zie ik dat verkeerd..
Weet niet zo goed wat ik hiermee moet... Sommige vriendinnen zeggen, tja 19 bijna 20 mooie leeftijd om op jezelf te gaan wonen.

Groetjes Dollie
Alle reacties Link kopieren
wijze zoon, die is rijp voor op kamers
Laat hem lekker op zichzelf wonen. Dat is inderdaad een mooie leeftijd.

Oordoppen nog een optie misschien?
Alle reacties Link kopieren
Hier denkt er ook 1 dat hij geen lawaai maakt maar daar word ik ook altijd wakker van terwijl ik de rest nooit hoor.
Andere kamer is geen optie ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft inderdaad een mooie leeftijd om op zich zelf te gaan wonen.
En ik vermoed dat ze in het gemiddelde studentenhuis niet om 06:00 opstaan.
Mooie leeftijd idd om uit huis te gaan, maar jij ziet dat nog niet zitten? Of wat is eigenlijk het probleem?
Een andere kamer in huis betrekken is geen optie?

Herkenbaar overigens, mijn dochter slaapt ook op 'die' slaapkamer en in de winter gaat het nog wel want ook geluiden van de radiator e.d. maar in de zomer is het alleen de douche en wordt ze dus ook vroeger wakker. Nu scheelt het wel dat zij 4 is en dat ik om 6/half 7 uur douche en zij om 7 uur opstaat voor school.

Als zij op de leeftijd komt dat ze er last van heeft gaan we waarschijnlijk ook wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Als er iemand uitslaapt ga ik ook de gang niet stofzuigen, oid. Een beetje rekening met elkaar houden is nooit weg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ooh die leeftijd, nou dan idd lekker op zichzelf gaan laten wonen.
Alle reacties Link kopieren
ja hoor laat gaan, word nog lachen inderdaad met lawaaige medestudenten
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Op zichzelf gaan wonen kan prima als je 19 bent. Is het echt geen optie voor je man overigens om 's avonds te douchen? Voor mij valt dat ook wel een beetje onder rekening houden met elkaar.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je zoon wel.
Bij ons is de kamer naast de douche, een kantoor.
Dus toch lawaai van de computer e.d.
Maar toch, als mijn vriend doucht, hoor ik het ontzettend goed.
(Scheelt misschien dat wij een inbouwkraan hebben, maar het is wel nieuwbouw)
Alle reacties Link kopieren
Hij werkt nu maar gaat in september weer studeren,en dus ja hij is volwassen genoeg om op zichzelf te gaan wonen, kan met geld omgaan enz dus dat is het probleem niet. Maar ik vindt raar dat dat de rede moet zijn om op je zelf te willen gaan wonen.

Ik hou ook rekening met het huishouden als er iemand slaapt, dan ga ik inderdaad niet stofzuigen en boven rommelen. Maar soms de vaat wasser uitpakken rond 9.30 maakt volgens hem al lawaai omdat je de borden en glazen in de kast zetten al hoort beneden (onder zijn kamer) of als er smorgens een vriendin op visite komt als ze om 8.30 de kids naar school heeft gebracht en we gezellig aan het kletsen zijn, tja dan hoort ie dat ook en word daar ook wakker van, vraagt nog net niet of het zachter kan, maar komt beneden met een gezicht op onweer..
Alle reacties Link kopieren
Hij wil gewoon (terecht) op zichzelf gaan wonen, wedden dat de leefgeluiden hem daar een stuk minder irriteren?

Wat is het probleem?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Werkt je zoon in de horeca, omdat hij 's ochtends uit kan slapen, terwijl hij werkt?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me juist de perfecte reden om op jezelf te gaan wonen.

Dit hoort gewoon bij het proces van volwassen worden.
Alle reacties Link kopieren
DollyLollie schreef:
13-02-2018 10:04
Hij werkt nu maar gaat in september weer studeren,en dus ja hij is volwassen genoeg om op zichzelf te gaan wonen, kan met geld omgaan enz dus dat is het probleem niet. Maar ik vindt raar dat dat de rede moet zijn om op je zelf te willen gaan wonen.

elke reden, is een goede reden. Die jongen is volwassen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij toch van elke poep en een scheet wakker wordt ( al zal die vriendin om half negen waarschijnlijk aangebeld hebben en in de gang gepraat hebben ) dan houdt het wel een beetje op, denk ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend doucht al vanaf dat hij werkt, al heel wat jaren, smorgens om wakker te worden, vind dat fijn en zegt dat ie dat nodig heeft om op te starten in de morgen.
Andere kamer is een optie, maar dan nog hoor je het als er iemand wakker is, de linne kamer is daarnaast en de kast gaat open en dicht voor kleren, wij slapen op zolder en trap op en af hoor je ook.. Tis gewoon gehorig..
Alle reacties Link kopieren
dan is het jammer voor zoon.. wij hebben hier ook mensen met verschillende tijden. Je doet zo zachtjes mogelijk en meer is het niet.. Anders doe je maar oordoppen in.
Alle reacties Link kopieren
DollyLollie schreef:
13-02-2018 10:10
Mijn vriend doucht al vanaf dat hij werkt, al heel wat jaren, smorgens om wakker te worden, vind dat fijn en zegt dat ie dat nodig heeft om op te starten in de morgen.
Andere kamer is een optie, maar dan nog hoor je het als er iemand wakker is, de linne kamer is daarnaast en de kast gaat open en dicht voor kleren, wij slapen op zolder en trap op en af hoor je ook.. Tis gewoon gehorig..
oke, alternatief: je zoon blijft thuis wonen en je vriendje gaat het huis uit.
Ga latten.
Prima optie om op kamers te gaan. Goed ook dat hij er zelf mee komt. Het was een probleem geweest als hij zeurt, maar zelf geen actie wil onderneme .
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dat een rare reden? Dat je je op een gegeven moment niet meer wilt voegen naar alle regels en ritmes van je ouders maar dat zelf wilt bepalen is toch juist een reden om uit huis te gaan?

Laat hem lekker op kamers gaan, en dan zullen jij en hij merken dat sommige dingen hem inderdaad beter bevallen daar en het op andere punten nog helemaal zo gek niet was thuis. Heel gezond.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
overigens klinkt dit als standaard puber gedrag. Mijn18 jarige slaapt graag uit (lees tot na 12.00 uur) Hij is dan beledigd als ik om 1030 stofzuig.. beneden... Ja toedeloe hoor..
DollyLollie schreef:
13-02-2018 10:10
Mijn vriend doucht al vanaf dat hij werkt, al heel wat jaren, smorgens om wakker te worden, vind dat fijn en zegt dat ie dat nodig heeft om op te starten in de morgen.
Andere kamer is een optie, maar dan nog hoor je het als er iemand wakker is, de linne kamer is daarnaast en de kast gaat open en dicht voor kleren, wij slapen op zolder en trap op en af hoor je ook.. Tis gewoon gehorig..
Je wilt niet dat hij het huis uit gaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven