Lastig!

13-02-2018 09:51 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Tja hoe leg je het uit. Probeer in het kort even de situatie te schetsen voor jullie. Ik zou graag eens meningen van andere horen hierover.

Een eengezinswoning 3 slaapkamers waarvan er een aan de douche grenst.
Zoon 1 slaapt in de kamer naast de douche.
De huizen zijn natuurlijk al gehorig en al helemaal om 6.30 of 7.00 als alles nog donker en stil is in huis.
Zoon van 19 moet om 8.00 op voor werk, mijn vriend echter al om 6.00 dus ontbijten douchen en aankleden. Nu "klaagt" mijn zoon dat ie wakker word als hij gaat douchen zo vroeg, terwijl hij pas 8.00 op hoeft te staan. Ook in het weekend als zoon laat gaat slapen 2.30 bv, wij zijn vaak vroeg op in het weekend zo rond 9.00, ontbijtje douchen aankleden boodschappen doen rommelen in huis, dan krijg ik een appje van boven of het zachter kan, terwijl we gewoon normaal "leven" ons ding doen. Hij zegt ik word elke morgen wakker van het douchen en vraagt of ie niet wil gaan douchen maar dat s'avonds te doen. Echter ik weet van mijn vader vroeger nog wel dat ie ook altijd smorgens douchte om wakker te worden.. Nu wilt zoon op zichzelf gaan wonen om deze reden, wat ik raar vind want ja in een studentenhuis is het nog gehoriger en zijn er nog meer mensen die lawaai maken op elk uur van de dag..

Of zie ik dat verkeerd..
Weet niet zo goed wat ik hiermee moet... Sommige vriendinnen zeggen, tja 19 bijna 20 mooie leeftijd om op jezelf te gaan wonen.

Groetjes Dollie
Alle reacties Link kopieren
DollyLollie schreef:
13-02-2018 10:10
Mijn vriend doucht al vanaf dat hij werkt, al heel wat jaren, smorgens om wakker te worden, vind dat fijn en zegt dat ie dat nodig heeft om op te starten in de morgen.
Andere kamer is een optie, maar dan nog hoor je het als er iemand wakker is, de linne kamer is daarnaast en de kast gaat open en dicht voor kleren, wij slapen op zolder en trap op en af hoor je ook.. Tis gewoon gehorig..
Nou ja, in het ergste geval pak je ' s avonds je kleren voor de andere dag. En met krakende traptreden enzo KUN je, als je wilt, rekening houden.

Is jouw vriend de vader van je zoon ? Zo niet : had je zoon daar als kind geen last van dan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ergert je zoon zich aan jouw vriend of aan alle leefgeluiden in huis?

Ik vind hem best verstandig. 19 jaar is een prima leeftijd om uit huis te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso niet douchen in de ochtend maar dat terzijde. Wakker worden door douchen kun je m.i. ook vervangen door in de frisse ochtendlucht een rondje te wandelen of een plens koud water in je gezicht te gooien.

In het weekend vind ik 9.00 een volstrekt normale tijd om wakker te worden. Het is wel zo gezond om in het weekend een beetje je doordeweekse ritme aan te houden. Toen ik nog thuis woonde, werden wij geacht 's ochtends om 9.00 aan het ontbijt te zitten. 's Avonds een vent, 's ochtends een vent. Dan moet hij maar eerder gaan slapen.

Laat hem maar lekker op kamers gaan. Als de reden geluid is dan komt hij er nog wel van terug. Feestjes tot 5.00 of 6.00 doordeweeks terwijl jij er wél op een normale tijd uit moet zijn echt lollig. Dan stelt een douche of een ontbijtende moeder niets meer voor. Hoe moet dat nou als hij ooit een baby krijgt :roll:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem inderdaad lekker op zichzelf laten wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat als ie op zichzelf woont soms denkt dat het thuis niet zo slecht was :biggrin:
Nee hij werkt niet in de horeca, hij begint om 9. 30 en dan heel de dag. Als ie vrij is een dag gaat ie s'avonds wel heel laat slapen omdat ie dan met vrienden nog wat gamed enz dus ja als hij dan om 3 uur gaat slapen en wij gewoon in 6 uur opstaan, is dat niet mijn probleem.. Ik vraag geen oplossing en er is geen probleem, vind het lastig dat ie daarom alleen het huis uit gaat. Kijk ik zou liever horen mam ik ga op kamers omdat ik wil doen en laten wat ik zelf wil en omdat hij dan dochter bij zijn school zou wonen ivm reistijd.. Snap je.. Tis ook geen big deal maar vind de rede gewoon een beetje mwa hihi
Alle reacties Link kopieren
anna89 schreef:
13-02-2018 10:16
Ik zou sowieso niet douchen in de ochtend maar dat terzijde. Wakker worden door douchen kun je m.i. ook vervangen door in de frisse ochtendlucht een rondje te wandelen of een plens koud water in je gezicht te gooien.

In het weekend vind ik 9.00 een volstrekt normale tijd om wakker te worden. Het is wel zo gezond om in het weekend een beetje je doordeweekse ritme aan te houden. Toen ik nog thuis woonde, werden wij geacht 's ochtends om 9.00 aan het ontbijt te zitten. 's Avonds een vent, 's ochtends een vent. Dan moet hij maar eerder gaan slapen.

Laat hem maar lekker op kamers gaan. Als de reden geluid is dan komt hij er nog wel van terug. Feestjes tot 5.00 of 6.00 doordeweeks terwijl jij er wél op een normale tijd uit moet zijn echt lollig. Dan stelt een douche of een ontbijtende moeder niets meer voor. Hoe moet dat nou als hij ooit een baby krijgt :roll:
Dus omdat jouw ouders aan een Spartaanse opvoeding deden is dat maar de norm ? Geen idee waarom kinderen die in het weekend zijn wezen stappen om 9.00 zouden moeten ontbijten. Ik vind dat nogal pesterig, eigenlijk.
En vind jij echt dat je een 19 jarige al voor moet bereiden op baby's ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
DollyLollie schreef:
13-02-2018 10:19
Ik vraag geen oplossing en er is geen probleem, vind het lastig dat ie daarom alleen het huis uit gaat. Kijk ik zou liever horen mam ik ga op kamers omdat ik wil doen en laten wat ik zelf wil en omdat hij dan dochter bij zijn school zou wonen ivm reistijd.. Snap je.. Tis ook geen big deal maar vind de rede gewoon een beetje mwa hihi
hij benoemt dit als reden, maar eigenlijk is het verhaal groter:
hij past (als volwassen man) niet meer in het huishouden.
anna89 schreef:
13-02-2018 10:16
Ik zou sowieso niet douchen in de ochtend maar dat terzijde. Wakker worden door douchen kun je m.i. ook vervangen door in de frisse ochtendlucht een rondje te wandelen of een plens koud water in je gezicht te gooien.

In het weekend vind ik 9.00 een volstrekt normale tijd om wakker te worden. Het is wel zo gezond om in het weekend een beetje je doordeweekse ritme aan te houden. Toen ik nog thuis woonde, werden wij geacht 's ochtends om 9.00 aan het ontbijt te zitten. 's Avonds een vent, 's ochtends een vent. Dan moet hij maar eerder gaan slapen.

Laat hem maar lekker op kamers gaan. Als de reden geluid is dan komt hij er nog wel van terug. Feestjes tot 5.00 of 6.00 doordeweeks terwijl jij er wél op een normale tijd uit moet zijn echt lollig. Dan stelt een douche of een ontbijtende moeder niets meer voor. Hoe moet dat nou als hij ooit een baby krijgt :roll:
Alsof een jongen van 19 zich nu al druk moet maken over eventuele baby geluiden en daarom nu de situatie maar moet accepteren. Op die leeftijd op kamers is prima en uiteraard gaat hij zich daar irriteren, maar dat is altijd nog minder erg dan je in het ouderlijk huis irriteren.

Overigens vind ik je kinderen verplichten ook in het weekend om 9 uur aan tafel te zitten bizar. Ik had ook vrienden waarvan de ouders hen dat oplegden. Laat kinderen lekker puber zijn en als ze dat zelf willen laat je ze op kamers gaan.
anoniem_95458 wijzigde dit bericht op 13-02-2018 10:24
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-02-2018 10:22
hij benoemt dit als reden, maar eigenlijk is het verhaal groter:
hij past (als volwassen man) niet meer in het huishouden.
Dat.
En of je houdt rekening met het hele lichte slapen wat hij kennelijk doet, of je zwaait hem liefdevol uit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij hoeft zeer zeker niet om 9.00 op te staan omdat wij dat willen, hij mag best uitslapen tot 12 ofzo, geen probleem. Maar ik wil wel mijn ding kunnen doen rond 9.30 zonder op de tenen te moeten lopen omdat hij anders wakker word..
Hij is niet de vader van mijn zoon, en hij stoort zich in het algemeen of dat ik het nu ben of zijn broer of mijn vriend maakt niet uit.

Ik moet er ook niet aan denken smorgens te douchen maar ja ieder zijn ding om wakker te worden denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Je reageert toch niet op zo'n appje hoop ik?
Het lastige is niet dat hij zich stoort en jij op eieren moet lopen, het lastige is dat je zoon het huis uit wil maar dat de reden voor jou niet goed genoeg is omdat jij daar andere ideeën over had. Klopt dat? Ik zou daar eens mee aan de slag gaan, ipv bedenken hoe het badkamerschema eruit kan komen te zien. Iets met accepteren en loslaten enzo..
lilalinda schreef:
13-02-2018 10:22
hij benoemt dit als reden, maar eigenlijk is het verhaal groter:
hij past (als volwassen man) niet meer in het huishouden.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
DollyLollie schreef:
13-02-2018 10:19
Ik denk ook dat als ie op zichzelf woont soms denkt dat het thuis niet zo slecht was :biggrin:
Nee hij werkt niet in de horeca, hij begint om 9. 30 en dan heel de dag. Als ie vrij is een dag gaat ie s'avonds wel heel laat slapen omdat ie dan met vrienden nog wat gamed enz dus ja als hij dan om 3 uur gaat slapen en wij gewoon in 6 uur opstaan, is dat niet mijn probleem.. Ik vraag geen oplossing en er is geen probleem, vind het lastig dat ie daarom alleen het huis uit gaat. Kijk ik zou liever horen mam ik ga op kamers omdat ik wil doen en laten wat ik zelf wil en omdat hij dan dochter bij zijn school zou wonen ivm reistijd.. Snap je.. Tis ook geen big deal maar vind de rede gewoon een beetje mwa hihi
Maar dat is toch precies hetzelfde als zeggen 'ik erger me aan jullie ritme'? Hij wil laat naar bed en laat opstaan.

Overigens hebben man en ik allebei een andere dag vrij in de week. Dan legt degene die moet werken 's avonds al kleding klaar zodat we de ander (die dan vrij heeft) 's ochtends zo min mogelijk storen. En probeert zo zachtjes mogelijk te doen. Kleine moeite. Maar hell no dat ik niet zou douchen of iets anders (voor mij) essentieels in mijn ochtendroutine zou weglaten.
The owls are not what they seem
Oordoppen nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
Dan is het toch beter/handiger voor iedereen dat hij uit huis gaat? Ik zou ook geen zin hebben in dat gedoe van appjes uit zijn kamer sturen of een gezicht op onweer omdat je smorgens even de afwas opruimt. Dat zijn geen rare dingen die je smorgens doet. Zou het zelf wel storend vinden hóe hij reageert, en zou hem wel daarop aanspreken. Mijn man werkt in ploegen en we hebben kinderen, dus ik houd wel degelijk rekening mee als hij 'snachts gewerkt heeft, dat we overdag wat zachtjes doen, maar dat is omdat hij gewerkt heeft en ook rust nodig heeft.
Als je zoon tot 'snachts laat aan het gamen is, is zijn eigen keus en niks mis mee, maar dan kan toch het hele huis er geen rekening mee houden als je 'smorgens op een normale tijd wat gaat doen?
Dus laat hem gewoon uit huis gaan, niks slechts aan op deze leeftijd, goed en leerzaam denk ik juist.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
13-02-2018 10:20
Geen idee waarom kinderen die in het weekend zijn wezen stappen om 9.00 zouden moeten ontbijten. Ik vind dat nogal pesterig, eigenlijk.
Ach, ik ken er 1 die nog erger is.
Als zij moet werken moeten de kinderen (pubers) ook om 06.30 op om te ontbijten. Zelfs als de kinderen vakantie hebben worden ze geacht (en verplicht) om mee te ontbijten met de werkende ouders.

Mijn oudste (dan net 19) gaat na de zomer ook op zichzelf wonen. Aan de andere kant van het land nog wel.
Vind ik het leuk; Nee.
Maar ik ben wel super trots op hem dat hij zijn droombaan heeft gevonden en het er vreselijk naar zijn zin heeft.
Het hoort gewoon bij de leeftijd.
Liever (naar mijn gevoel) jong het huis uit dan een plakker die op zijn 27ste nog steeds in "hotel mamma" woont
Alle reacties Link kopieren
wanneer je samen in een huis woont, ja dan hoor je de gewone woongeluiden. vaatwasser uitpakken, douchen, wc doortrekken, etc dat hoort er allemaal bij.

je zoon zal dit ook horen wanneer hij in een studentenhuis gaat wonen. dan bestaat ook de kans dat je de kamer naast de wc of douche krijgen.

koop een paar goede oordoppen voor je zoon, erken zijn frustratie, en laat het daar verder bij.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
DollyLollie schreef:
13-02-2018 09:51
Nu wilt zoon op zichzelf gaan wonen om deze reden, wat ik raar vind want ja in een studentenhuis is het nog gehoriger en zijn er nog meer mensen die lawaai maken op elk uur van de dag..

Geloof me
Een studenthuis is in de ochtend zelden tot nooit gehorig
Iedereen ligt dan namelijk te tukken

Studentenhuizen gaan pas, of dat was in ieder geval bij mij zo, pas leven vanaf een uur of 10.00

Ik vind jou heel erg moederkloekken
Laat dat joch lekker op zichzelf, prima leeftijd voor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
anna89 schreef:
13-02-2018 10:16
Ik zou sowieso niet douchen in de ochtend maar dat terzijde. Wakker worden door douchen kun je m.i. ook vervangen door in de frisse ochtendlucht een rondje te wandelen of een plens koud water in je gezicht te gooien.
Ik douche wél het liefste 's morgens.
Trouwens, als je 's nachts of 's morgens sex hebt met jouw partner, dan kruip je 's morgens toch wel graag even onder de douche ?
Alle reacties Link kopieren
dat appjes sturen of het zachter kan zou ik echt grappig vinden trouwens en dan heel jolig emoticons terug gaan sturen, het spookje of de sirene ofzo

daarna krijgt ie van mij wat oordopjes en een preek als ie nog durft te mauwen

prinsje op de erwt...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Een studentenhuis is s ochtends nooit gehorig? Onze dochter heeft toch ook wel colleges die om 09.00 uur beginnen.
Koop een paar oordoppen voor hem.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
13-02-2018 10:50
Geloof me
Een studenthuis is in de ochtend zelden tot nooit gehorig
Iedereen ligt dan namelijk te tukken

Studentenhuizen gaan pas, of dat was in ieder geval bij mij zo, pas leven vanaf een uur of 10.00

Ik vind jou heel erg moederkloekken
Laat dat joch lekker op zichzelf, prima leeftijd voor
Studenten zijn niet alleen maar leven de lol en feestjes. Er zijn ook genoeg studenten die gewoon om half negen in hun eerste college zitten, dus niet tot tien uur liggen te tukken. En dan wordt er van te voren ook gedouched, met een beetje pech direct naast jouw kamer.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan kan hij nog lachen als hij in een studentenhuis gaat wonen.
Vorige week was ik er een avond en mam man wat een teringherrie!!!!!.
Ik zou dat echt niet trekken hoor
Alle reacties Link kopieren
Het is niet dat jullie keihard muziek draaien of in het weekend al voor dag en dauw op zijn, het zijn normale leefgeluiden. Als hij daar niet tegen kan moet hij oordoppen dragen. Of inderdaad op zichzelf gaan, maar daar is het ook niet stil.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven