Lelijke kleding van schoonmoeder gekregen.

27-03-2016 18:21 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn lieve schoonmoeder verwend onze kinderen graag, ontzettend lief natuurlijk maar vaak zijn de dingen mijn smaak niet. Met speelgoed heb ik er minder moeite mee maar met kleding vaak wel. Nu hebben we dit wanstaltige jurkje met legging gekregen voor de zomer. Met de tekst Sweet Heart Wat vinden jullie hier nou van? Dit kun je een kind toch niet aan doen, vind het zo tokkie achtig. Vrees dat dit pas het begin is, vind het zonde van haar geld als de kinderen het toch niet aan krijgen maar wil haar ook niet kwetsen.
Ik kreeg ook 'lelijke' jurken tot mijn 8ste of zo van oma, maar ik vond ze geweldig en begreep niets van de ontzetting bij ouder. Een jurkje cadeau krijgen alleen al was ik erg blij mee en het dragen ervan vond ik juist leuk.

Dus ik zou het aan dochter zelf over laten, hoe jong ook. Haar cadeau, niet die van jou. Het is maar betrekkelijk allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Zal het paar keer aantrekken als we op bezoek gaan, foto maken en volgende keer gewoon vertellen dat het mijn smaak niet is, hopen dat ze het goed oppakt. Als het eenmalig was is het niet erg maar ze komt vaker aan met kleding ook voor de oudere kinderen en ik vind het gewoon jammer dat ze het dan maar een keer aan hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 27 maart 2016 @ 18:49:

[...]



De kliko betekend bij mij bij dingen zoals een mini oventje dat ik het voor de deur bij de kliko zet en op straat als grofvuil komt. Echt afval scheiden doen we niet. Alleen elektrische apparaten/meubels/witgoed gaan met het grofvuil mee, glas in de glasbak en tuinafval en gft in de andere kliko.Awh ja dat verklaart een hoop. Ik vond het al zo'n gek gezicht, een oventje tussen al dat gft afval. Overigens kan afval scheiden ook niet zoveel kwaad, maar goed dat is weer een hele andere discussie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat het jurkje alleen in kleine maatjes is.. Ik zou anders zeggen een spijkerjasje om het net wat stoerder te maken. (Overigens vind mijn dochter dit soort jurken helemaal geweldig)

Wellicht is er een vestje te krijgen wat net wat stoerder is.

En anders zit er niks anders op dan eerlijk te vertellen tegen schoonmoeder dat je het super lief vind maar liever zelf de kleding van je dochter uitzoekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 27 maart 2016 @ 18:48:

Wat vindt je kind er van?Kind is nog te jong om er iets van te vinden.
quote:-Suze- schreef op 27 maart 2016 @ 18:48:

Wat vindt je kind er van?Ik denk niet dat het de baby nu al zoveel uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 27 maart 2016 @ 18:32:

Ziet er gevoelig uit voor in de was
Alle reacties Link kopieren
Kan je schoonmoeder het geld missen? Dan zou ik de kleding af en toe aandien en er een foto van maken. Ik merk dat het voor oma's erg leuk is om te zien dat ze iets aan hebben dat zij hebben gekocht. Heeft ze erg weinig geld dan is het misschien zonde om het uit te geven aan iets dat weinig gedragen wordt. Subtiele hints dan? Of het gewoon een keertje zeggen? Ik vind dat laatste altijd wel een ding. Als ze zo jong zijn maakt het toch niet uit als ze een keer iets dragen dat ik niet zelf had uit gezocht.
Alle reacties Link kopieren
Zo erg vind ik het trouwens niet maar ik zal wel een tokkie zijn dan. Als je verder uit 86 komt en huisvrouw bent ben je nu wellicht te herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat aan de lopende band. Helaas spant mijn moeder de kroon qua lelijke cadeaus kopen.



Oprah zei ooit: 'just because it was a goft doesn't mean you have to keep it.'



Dus wat ik doe: 1x aan, foto ervan maken, naar oma appen en hup naar stichting babyspullen ermee.
quote:swifty schreef op 27 maart 2016 @ 18:50:

Ik kreeg ook lelijke jurken tot mijn 8ste of zo van oma, maar ik vond ze geweldig en begreep niets van de ontzetting bij ouder. Een jurkje cadeau krijgen alleen al was ik erg blij mee. Denk aan zwart wit geblokt jurkje met kraag en al. Tja....Maar was er super blij mee.

Dus ik zou het aan dochter zelf over laten, hoe jong ook. Haar cadeau, niet die van jou. Het is maar betrekkelijk allemaal.



Haha ik heb tijdenlang in iets zelfgemaakts van oma rondgelopen. Ik zag er een 'volksdans' jurk in, iets met folkloristische print en erop geborduurd etc.

Eerst was hij maxi en verzoop er half in, toen zat hij qua lengte goed maar veel te breed, en in de brugklas droeg ik hem 'punk' met een netpanty

Mijn moeder klaagt nu nog ' en dat VOND ze dat kreng weer'.
Ik heb de Humanabak flink gesponsord met de aankopen van mijn schoonmoeder. Als het echt te lelijk was of in een totaal verkeerde maat ben ik het op een gegeven moment wel direct gaan teruggeven. Nadat subtiel aangeven dat er echt geen kleding nodig was keer op keer niet werkte.



Ik heb er dus nooit foto's van gemaakt met kind erin. Dan moedig je het alleen maar aan dat ze nog meer koopt.
X
anoniem_7760 wijzigde dit bericht op 10-07-2016 23:20
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook regelmatig kleding gekregen van mijn lieve schoonmoeder die een andere smaak heeft op kledinggebied dan ik. Met name voor mijn dochter. Voor mijn zoon vond ik de keuze meestal beter. Ik deed het mijn kinderen een paar keer aan als we naar haar toegingen en dan waren zeer meestal wel weer te groot voor & dan ging het naar het leger des heils oid. Ik nam ook elke keer een foto van haar in het kledingstuk en dat was dan ook voor oma. Na een paar jaar was het probleem opgelost want toen begon dochter een eigen smaak te krijgen en ging ze vaak met oma mee winkelen. Sommige dingen van oma die ik niet mooi vond die vond zij wel mooi overigens.Zoon boeide het niet zo verder en droeg het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-schoonmoeder koopt ook heel vaak van die tokkie outfits voor mijn dochter. Met tijgerprints! En tegenwoordig is de vriendin van mijn ex daar ook mee begonnen.

Soms draagt ze het een paar keer maar dan

gooi ik het in de legerdesheilsbak. Ik zou niet weten wie ik er verder blij mee kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een reactie kiezen en die niet meer veranderen want ik vermoed dat iemand zich ontzettend belazerd kan voelen als uitkomt dat je blijdschap geveinsd hebt. Vooral als die zijn geld beter had kunnen gebruiken.



Mocht ze erover beginnen om iets van kleding te willen geven zeg dan dat je er graag bij wil blijven (voor de bruikbaarheid want misschien heeft ze al 40 speeljurkjes) en anders: vraag een fashioncheque.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben denk ik heel makkelijk. Ik gooi het in de kast. Trek het ze aan naar degene van wie ze het hebben gekregen. Of nou ja, dat deed ik. Nu hebben ze zelf een mening . En idd als reserve kleding voor het kdv of als ze kruipt gewoon naar het kdv, dan wordt alles zo snel vies. Mijn kinderen hebben regelmatig kleding aangehad, die ik niet geweldig vond. Alleen ooit 1 broekje gehad (van kraamvisite die ik toch nooit zag), die echt maar 1 keer uit nood gedragen is als reserve kleding. Ik ben wel heel blij dat ze geen kleding met disneyprint of tijgerprint krijgen, daar zou ik wel wat meer moeite mee hebben. Maar als pyjama, buitenspeelkleding of soms in bepaalde combinaties kan het best. Dit setje zou ik gewoon aantrekken. Waar ik de grens trok was bij oncomfortabele kleding of dingen met capuchon en koordjes toen ze nog kleine baby's waren.
Eerlijkheid duurt het langst.

Eerste keer voelt dat rot, want het is oma en die wil je ook graag blij en trots zien. Maar uiteindelijk is het voor jullie allen wel het prettigst. Want keer op keer geld uitgeven aan dingen die niet gewenst of gewaardeerd zijn is erg rot en ook zonde van het geld.



Het feit dat het kleding van Zeeman is vind ik overigens geen enkel probleem. Zeeman verkoopt prima kleding. Het feit dat het niet je smaak is is wel een probleem. Een keertje kan geen kwaad, echter keer op keer frustreert.
quote:Nouschi schreef op 27 maart 2016 @ 18:46:

Doe haar op ballet.
Ik zou toch wat proberen te zeggen, heb ik ook gedaan na een corderoybroek met een bambiplaatje op de kontzak. Nu gaan we 2x per jaar samen winkelen met de kinderen en dat is hartstikke leuk voor iedereen.



En oma koopt dan graag net die 1e lelijke trui die mijn kind dan graag wil, prima 1 trui of rok is te overzien.
quote:Goede-Fee schreef op 27 maart 2016 @ 19:16:

Ik zou toch wat proberen te zeggen, heb ik ook gedaan na een corderoybroek met een bambiplaatje op de kontzak. Nu gaan we 2x per jaar samen winkelen met de kinderen en dat is hartstikke leuk voor iedereen.



En oma koopt dan graag net die 1e lelijke trui die mijn kind dan graag wil, prima 1 trui of rok is te overzien. Dit is toch wel de beste tip!
Wel ok, maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk. Doe het een keer aan als je naar schoonmoeder gaat, die vindt het vast leuk dat het gedragen wordt en laat het verder in de kast liggen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen ? M'n schoonma deed dat ook dikke truien en overhemden niet aan mijn kids besteedt. Op een gegeven moment gezegd dat ik het heel lief vind, maar dat de jongens het niet LEKKER vinden zitten en het ook niet echt onze smaak is. Nu maakt ze af en toe een bedrag over en daar koop ik dan een shirt ofzo van. Probleem opgelost
quote:Het-groepje schreef op 27 maart 2016 @ 18:59:

[...]





Haha ik heb tijdenlang in iets zelfgemaakts van oma rondgelopen. Ik zag er een 'volksdans' jurk in, iets met folkloristische print en erop geborduurd etc.

Eerst was hij maxi en verzoop er half in, toen zat hij qua lengte goed maar veel te breed, en in de brugklas droeg ik hem 'punk' met een netpanty

Mijn moeder klaagt nu nog ' en dat VOND ze dat kreng weer'.Ja ik heb ook nog mooie herinneringen aan de 'vreselijke'jurkjes van oma. Superlief van haar. Wellicht zette dat de basis voor mijn ietwat aparte smaak, de aparte jurkjes.
Alle reacties Link kopieren
Het goede nieuws is... als je je hierom druk kan maken dan heb je een verdomd mooi leven. En blijkbaar genoeg kleren voor je kind om kritisch te kunnen zijn. Dat kan lang niet iedereen zeggen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven