Lengte ski's peuter

10-12-2018 12:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Voor degene met ervaring met skieen met peuters deze vraag. Wij zoeken nu ski's voor onze dochter van bijna 3. Vorig jaar (toen bijna 2) had ze ski's van 70 cm en skischoenen maat 25. Ze is 94 cm lang, en lengte tot haar kin is 77 cm.

Moeten we dit jaar weer voor 70 cm gaan ( want lees vaak; korter = makkelijker) of al voor 80 cm gaan? Ze heeft schoenmaat 27, neemt bijna een hele ski van 70 cm in beslag haha.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet huur je die dingen ter plekke en koop je niet ieder jaar nieuwe voor zo'n uk en die verhuurders kunnen je prima adviseren. Krijg een beetje ikwilcomplimemtenvoormijnkind idee bij deze post.
Ik huurde altijd ter plekke, je kunt dan makkelijk omruilen als iets toch niet passend lijkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre gaat ze echt skiën? Ga je dat dan zelf met haar doen? Veel skischolen geven nog geen skikles aan zulke jonge kinderen. Ik zou overigens eerder voor kort gaan dan voor lang.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
10-12-2018 12:19
Voor zover ik weet huur je die dingen ter plekke en koop je niet ieder jaar nieuwe voor zo'n uk en die verhuurders kunnen je prima adviseren. Krijg een beetje ikwilcomplimemtenvoormijnkind idee bij deze post.

wij willen kopen, want willen vaker skien en ze heeft nog een jonger zusje dus uiteindelijk voordeliger.
Maar als je geen tips hebt hoef je niet te reageren he, ik zie vaker van die zure reacties van jou.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
10-12-2018 12:20
In hoeverre gaat ze echt skiën? Ga je dat dan zelf met haar doen? Veel skischolen geven nog geen skikles aan zulke jonge kinderen. Ik zou overigens eerder voor kort gaan dan voor lang.
Ze gaat lessen krijgen en ook met ons wat skieen op de kinderpiste. Ja ik denk nu ook aan korter, bedankt voor je reactie
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch op die leeftijd nog geen ski's kopen hoor. Op jongere leeftijd gingen mijn ouders altijd een paar voor mij huren, ik kreeg echt elk jaar andere. Dan ben je echt goedkoper uit dan kopen, want daar kunnen ze max 1 jaar mee (ik ga er even vanuit dat je niet minimaal 3 keer per jaar gaat?).

En ik wilde echt pas vanaf mijn 4e een beetje skien, daarvoor vond ik dat nog helemaal niet leuk. Dat is echt zonde om daarvoor ski's te kopen, ook al wil je dat niet horen.
Alle reacties Link kopieren
lalala1992 schreef:
10-12-2018 12:21
wij willen kopen, want willen vaker skien en ze heeft nog een jonger zusje dus uiteindelijk voordeliger.
Maar als je geen tips hebt hoef je niet te reageren he, ik zie vaker van die zure reacties van jou.
Nou ik vind de tip van huren wel een hele goeie anders hoor. En ik ben niet de enige. En nee ook met een jonger zusje niet voordeliger. Dat meerdere keren per jaar is ook nog maar één jaar hé. Leerplicht enzo.
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 10-12-2018 12:28
8.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waar gaan jullie heen? Weet je al zeker of ze op skikes kan? Ik weet dat veel skischolen pas les geven vanaf 4 jaar.
lalala1992 schreef:
10-12-2018 12:21
wij willen kopen, want willen vaker skien en ze heeft nog een jonger zusje dus uiteindelijk voordeliger.
Maar als je geen tips hebt hoef je niet te reageren he, ik zie vaker van die zure reacties van jou.

Dan laat je je in een wintersportwinkel adviseren, die hebben er verstand van.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
10-12-2018 12:26
Nou ik vind de tip van huren wel een hele goeie anders hoor. En ik ben niet de enige. En nee ook met een jonger zusje niet voordeliger. Dat meerdere keren per jaar is ook nog maar één jaar hé. Leerplicht enzo.
eigenlijk helemaal geen zin ok hierop te reageren maar kan het niet laten.

Wij hebben gekeken naar huren en kopen, en vergeleken. Ze kan dit jaar nog buiten vakanties, volgend jaar en het jaar erop, want we gaan niet altijd een volle week en als ze bijna 5 is is ze ook nog niet leerplichting. Maargoed dat was totaal niet de vraag, de vraag was 70 of 80 cm.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
10-12-2018 12:27
Waar gaan jullie heen? Weet je al zeker of ze op skikes kan? Ik weet dat veel skischolen pas les geven vanaf 4 jaar.
Ja ze kan lessen krijgen, ze heeft vorig jaar ook al een dagje les gehad.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-12-2018 12:29
Dan laat je je in een wintersportwinkel adviseren, die hebben er verstand van.
denk dat dat idd de beste tip is haha, ga dat gewoon doen, wilde op marktplaats/of nieuwe via internet kopen maar winkel is wss toch handiger!
lalala1992 schreef:
10-12-2018 12:33
denk dat dat idd de beste tip is haha, ga dat gewoon doen, wilde op marktplaats/of nieuwe via internet kopen maar winkel is wss toch handiger!

Ga je daar passen en koop je ze vervolgens op marktplaats ;-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk lekker skiën. Zou het idd vragen bij een wintersportwinkel of de skischool. Zij kunnen denk ik het beste adviseren.
lalala1992 schreef:
10-12-2018 12:21
wij willen kopen, want willen vaker skien en ze heeft nog een jonger zusje dus uiteindelijk voordeliger.
Maar als je geen tips hebt hoef je niet te reageren he, ik zie vaker van die zure reacties van jou.
Met het risico zuur te reageren: weet je dan al zeker dat haar zusje ook al wil skien op zo'n jonge leeftijd? Bij ons wilde op die leeftijd van alles in de sneeuw, behalve skiën, dat werd pas een succes vanaf 4-5 jaar. Eerder hadden ze de beheersing en kracht nog niet om te remmen en bochten te maken.

Maar als je vaak een paar dagen wilt gaan skiën snap ik ook wel weer dat je niet elke keer langs een verhuurder wilt.
Alle reacties Link kopieren
lalala1992 schreef:
10-12-2018 12:21
wij willen kopen, want willen vaker skien en ze heeft nog een jonger zusje dus uiteindelijk voordeliger.
Maar als je geen tips hebt hoef je niet te reageren he, ik zie vaker van die zure reacties van jou.
Dan koop je dus ski's voor 2x een jaar? En dat jaar is dan hoe vaak skien?

Het lijkt misschien wel een zure reactie, maar ski's kopen voor een peuter is toch een beetje geld over de balk smijten. Mag hoor.
Alle reacties Link kopieren
Waarom op deze jonge leeftijd al skiën?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
10-12-2018 13:09
Waarom op deze jonge leeftijd al skiën?
Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
10-12-2018 13:15
Waarom niet?
Beetje jong, totaal niet nodig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
10-12-2018 13:15
Waarom niet?
Omdat het een flinke inspanning is die de jonge gewrichten en spieren nog niet aankunnen. Het is niet goed voor zo'n lijfje. Daarom word en ook niet echt les gegeven, ook niet met 4. Het is wat lopen in de sneeuw, kleine stukjes glijden etc. En ja goede ski's kopen is daar vreselijk zonde voor.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
10-12-2018 13:20
Omdat het een flinke inspanning is die de jonge gewrichten en spieren nog niet aankunnen. Het is niet goed voor zo'n lijfje. Daarom word en ook niet echt les gegeven, ook niet met 4. Het is wat lopen in de sneeuw, kleine stukjes glijden etc. En ja goede ski's kopen is daar vreselijk zonde voor.
Dit dus
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
lalala1992 schreef:
10-12-2018 12:33
denk dat dat idd de beste tip is haha, ga dat gewoon doen, wilde op marktplaats/of nieuwe via internet kopen maar winkel is wss toch handiger!
https://sportadvies.decathlon.nl/tips/h ... nd-tp_1494
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
10-12-2018 13:20
Omdat het een flinke inspanning is die de jonge gewrichten en spieren nog niet aankunnen. Het is niet goed voor zo'n lijfje. Daarom word en ook niet echt les gegeven, ook niet met 4. Het is wat lopen in de sneeuw, kleine stukjes glijden etc. En ja goede ski's kopen is daar vreselijk zonde voor.
Heb je een bron?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
calvijn1 schreef:
10-12-2018 13:17
Beetje jong, totaal niet nodig

Je doet je nick eer aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven