Leuke kinderboeken zoals Pluk

04-03-2021 15:45 63 berichten
Wie weet er een leuk kinderboek zoals Pluk van de Petteflet? (En de rest van het repertoire van Annie MG Schmidt)
Dus een lekker dik boek met korte verhaaltjes, maar samen ook één doorlopend verhaal. Pluk hebben we namelijk al zes keer uit...
Alle reacties Link kopieren
Alles van Roald Dahl wat mij betreft.
Miek_ schreef:
04-03-2021 15:48
Alles van Roald Dahl wat mij betreft.
Maar natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
04-03-2021 15:48
Alles van Roald Dahl wat mij betreft.
Precies dit wilde ik typen :)

Bij de Kruidvat heel vaak te koop als luisterboek. Fijn voor relaxed momentje of voor in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Roald Dahl is ook nog eens leuk voor volwassenen. Ergens zijn zijn boeken best wel duister, sadistisch en luguber maar als kind heb je dat helemaal niet door en zijn het fantastische verhalen en als volwassenen snap je de dubbele lading die erin zit :)
De kleine kapitein van Paul Biegel
Alle reacties Link kopieren
Roald Dahl is natuurlijk erg leuk, maar de hoofdstukken zijn niet echt korte verhaaltjes, maar echt onderdeel van een doorlopend verhaal toch?

Wat dochter verder bijv. leuk vind/vond:
- de lotje omnibus (wel oud)
- superjuffie (maar meer doorlopend) en andere boeken van dezelfde schrijver (oa. botje)
- de gorgels
-Dolfje Weerwolfje.

-De geheimzinnige boomhut.

-Oma boef.
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
04-03-2021 16:18
Roald Dahl is natuurlijk erg leuk, maar de hoofdstukken zijn niet echt korte verhaaltjes, maar echt onderdeel van een doorlopend verhaal toch?
Je kan een doorlopend verhaal natuurlijk prima per hoofdstuk voorlezen. Pluk van de Petteflet is ook een doorlopend verhaal. Hij heeft ook 3 rijmboeken geschreven die uit korte verhalen bestaat, namelijk gruwelijke rijmen, rijmsoep en rotbeesten.
Pinkeltje
Alle reacties Link kopieren
de boeken van Marianne Busser (vind zelf "het opa en oma" boek en "het grote voorleesboek" heel leuk)

aadje piraatje
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
04-03-2021 16:28
Je kan een doorlopend verhaal natuurlijk prima per hoofdstuk voorlezen. Pluk van de Petteflet is ook een doorlopend verhaal. Hij heeft ook 3 rijmboeken geschreven die uit korte verhalen bestaat, namelijk gruwelijke rijmen, rijmsoep en rotbeesten.
ben ik het mee eens hoor. en de boeken die ik heb genoemd zijn uiteindelijk ook een doorlopend verhaal.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
04-03-2021 16:29
Pinkeltje
Is wel leuk, maar echt oud taalgebruik en heel veel zwartjes/negers, enzo.

Qua spanning is het wel heel leuk voor jonge kinderen. (Gebeurt niets, haha) En dat de dieren meedoen.
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Vos en Haas. Heel erg leuk!!
Korte verhaaltjes in een langere verhaallijn en eindeloos veel boeken
Alle reacties Link kopieren
Oké is geen verhaaltjes boek, gewoon 1 verhaal. En je moet van een beetje gek doen/stemmetjes houden.

Maar "het boek zonder tekeningen" was hier altijd een dikke hit. Kinderen lagen in een deuk.
chachachaa wijzigde dit bericht op 04-03-2021 17:17
Reden: Autocorrect
3.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
- Kolletje
- En dan is er nog een boek, dat in mijn herinnering de poepfabriek heette, maar dat klopt niet (zoekopdracht google.). Misschien weet iemand anders het?
Het gaat over een gezin met volgens mij 3 kinderen, waar vader de boel draaiende houdt (omdat moeder aan het werk is)? Er gebeuren hele foute, hilarische taferelen. o.a. e badkamer die helemaal blank staat.
Alle reacties Link kopieren
De dierenverhalen van Toon Tellegen (Bijna Iedereen Kon Omvallen, maar er zijn nog meer bundels).

De Boze Heks boeken van Hanna Kraam.
Meester Jaap!
Alle reacties Link kopieren
Willem en dikke Teun van J. Vriens
Het grote boek van Rintje
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
04-03-2021 17:48
Willem en dikke Teun van J. Vriens
Het grote boek van Rintje
Rintje wilde ik ook al typen. Een echt succesnummer!
Ik ben krik, krik ben ik
Krabbel en Nies
Kikker en Pad
Scheetjesles
Astrid Lindgren. Pippi of Madelieke en Liesbeth
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
04-03-2021 16:18
Roald Dahl is natuurlijk erg leuk, maar de hoofdstukken zijn niet echt korte verhaaltjes, maar echt onderdeel van een doorlopend verhaal toch?

Wat dochter verder bijv. leuk vind/vond:
- de lotje omnibus (wel oud)
- superjuffie (maar meer doorlopend) en andere boeken van dezelfde schrijver (oa. botje)
- de gorgels
Nee, maar mijn dochter vindt én Pluk, én alles van Roald Dahl én de Kleine Kapitein meer dan fantastisch. Het zijn haar lievelingsboeken, dus ik denk dat ze wel wat overeenkomsten hebben.
Wipneus en Pim
De Narnia reeks
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
04-03-2021 16:29
Pinkeltje
Heb je dat zelf recent nog gelezen?
Echt niet meer te doen.
Alle reacties Link kopieren
Astrid Lindgren heeft prachtige kinderboeken geschreven. Misschien Michiel van de hazelhoeve eens proberen of de kinderen van Bolderburen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven