Leuke leesboeken voor slimme 6/7 jarigen

03-04-2020 20:57 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, mijn zoontje van 6 jaar (bijna 7) kan heel goed lezen. De boeken die we hier hebben, is hij een beetje ontgroeid. Nog wel genoeg informatieve boeken, maar nu op zoek naar iets anders. Wie kan helpen met leuke leesboeken? Iets met een combi met plaatjes wordt gewaardeerd. Alleen letters schrikken nog teveel af. En een grappig boek ook. Daarnaast fijn als hij er ook even mee bezig is en het niet met een uurtje uit heeft :)
Waanzinnige boomhut
Geronimo stilton.
Dolfje Weerwolfje.
Alle reacties Link kopieren
Dog man
Alle reacties Link kopieren
Bob Popcorn!
Alle reacties Link kopieren
Dolfje weerwolfje vindt hij niet leuk. Half jaar geleden echt nog te spannend en dat idee laat hij niet los
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik echt de waanzinnige boomhut kiezen. Plaatjes, veel grappen, ze worden hier (zelfde leeftijd) verslonden.
Alle reacties Link kopieren
Ons klein net 7 jarige leesmonster leest naast allerlei soorten Donald Duck ,
De serie van de waanzinnige boomhut, dog man, Meneer Gom en Bot..
Alle reacties Link kopieren
Weet je het leesniveau van de laatste leestoets. Hij zou nu gemiddeld in E3 moeten zitten. In mijn groep 3 zijn de niveaus van avi start t/m e5
Alle reacties Link kopieren
Het leesniveau weet ik niet, maar hij leest vloeiend. Zou mij niets verbazen als hij op e5 zit. Hij heeft een grote woordenschat. Donald Duckjes verslindt hij ook, zowel de bladen als de pockets.
Alle reacties Link kopieren
Hier doet trouwens het scratch boek ( programmeren ) het ook super
Boeken in de serie Julius Zebra werden hier ook verslonden!
Alle reacties Link kopieren
Het geheim van de afgebeten vingers was een hit bij mijn kinderen op die leeftijd. Niet heel veel plaatjes alleen.
Alle reacties Link kopieren
Al een aantal keren de boomhut. Dat kan dan niet missen toch? Ik ga direct even kijken. Zijn de kinderen daar ook wel even zoet mee?
Boomhut is ontzettend leuk, wel weinig te lezen maar hilariteit alom.
Alle reacties Link kopieren
Nee ze zijn wel onzettend snel uit !
Waanzinnige boomhut en aanverwante delen (billosaurus, boek over je lichaam etc.).

Julius Zebra

De Gorgels

Ministerie van oplossingen (wel meer tekst)
anoniem_366925 wijzigde dit bericht op 03-04-2020 21:33
2.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat scratch boek is dat om te lezen of moet je dan op een computer aan de slag?
Alle reacties Link kopieren
Als hij vloeiend leest misschien ook ook Harry Potter deel 1. Dochter, maart 7 jaar, groep 4, vindt het helemaal geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft het eerst van voor tot achter uitgelezen en is op het moment op de computer net scratch bezig ( is gratis en super leuk om te doen )
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij de bibliotheek, daar kun je e-books lenen (als je kind nog geen lid is kun je dat online makkelijk regelen).
Bij bol.com kun je nu 10 kinderboeken (e-boeken) kopen voor 1 cent per stuk.

Beide opties om verschillende genres te proberen en uit te vinden wat hij echt leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo stilton
Fantasia
En misschien Roald dahl. Hij heeft een paar redelijk vriendelijke boeken geschreven: de giraffe, de peli en ik, bijvoorbeeld, en daantje, de wereldkampioen. Daar zitten plaatjes in, maar het heeft ook uitdaging qua lezen.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het boek ministerie van oplossingen nog iets te lastig is qua inhoud. Of denk je dat dat past bij een 6/7 jarige?
Alle reacties Link kopieren
Harry Potter zie ik hem nog niet lezen. Denk dat dat too much is. Hij houdt juist ook wel van plaatjes. En liever niet (te) spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven