Leuke sokken met de maat erop. Tips?

12-07-2020 21:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt een non-issue natuurlijk. Maar toch zou ik tips wel waarderen om het gezinsleven hier net wat makkelijker te maken.
Waar koop ik leuke (kleurtjes, patroontjes en zo) kindersokken met de maat erop, zodat ik weet welke sokken van wie zijn, en dan ook nog betaalbaar? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zelf erop borduren?
Alle reacties Link kopieren
(is een grapje, hoor ;-D )
Bij mijn sokken van de Zeeman staat de maat erop. Misschien bij de kindersokken ook?
bij mijn sokken van de hema staat het er ook op, geen idee of dat bij de kindersokken ook zo is
Heel simpel verschillende kleuren naaigaren
Rood is voor pietje groen is voor rosa blauw is voor klara
Allemaal een merkje er in naaien
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
12-07-2020 21:37
Gewoon zelf erop borduren?
Ja dat is mij door een bemoeizuchtige dame wel aangeraden. Want zo deed zij dat vroeger ook gewoon. Je leest hier vast al de veroordeling die er uit die tip sprak: wat was ik een waardeloze moeder dat ik niet 'gewoon' in elke sok een letter borduurde :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Tip: Zet in de boord met een textielstift of permanent marker één stip in de sokken van het oudste kind, twee stippen in de sokken van het tweede kind enzovoorts. Als sokken dan doorschuiven omdat kind1 eruit gegroeid is, zet je er gewoon een stipje bij.

Ik heb drie kinderen in dezelfde sokmaat (35-38) dus de maat schiet hier echt niet op.
snowy2 wijzigde dit bericht op 12-07-2020 21:41
Reden: typo
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
12-07-2020 21:40
Heel simpel verschillende kleuren naaigaren
Rood is voor pietje groen is voor rosa blauw is voor klara
Allemaal een merkje er in naaien
Ja dat ga ik dus echt niet doen met 3 x 30 paar sokken..
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
12-07-2020 21:41
Tip: Zet in de boord met een textielstift of permanent marker één stip in de sokken van het oudste kind, twee stippen in de sokken van het tweede kind enzovoorts. Als sokken dan doorschuiven omdat kind1 eruit gegroeid is, zet je er gewoon een stipje bij.

Ik heb drie kinderen in dezelfde sokmaat (35-38) dus de maat schiet hier echt niet op.
Geniaal! Blijft dat een beetje goed zitten ook? Oh man, waarom heb ik dat zelf niet bedacht.. Overlappende maten hebben wij ook inderdaad!
Kersensnoep schreef:
12-07-2020 21:41
Ja dat ga ik dus echt niet doen met 3 x 30 paar sokken..
Avondje netflix aan wn het is zo klaar
Alle reacties Link kopieren
Bij de zeeman koop ik sokken voor de kids met maat erop. Nooit meer verkeerde sokken in de kast ;-).
Of bij TerStal. Daar staat ook de maat op.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had mn broers (zelfde maat, zelfde soort sokken) een wasnetje gegeven om de vieze sokken in te doen. Sokken gingen dus in het netje in de was, daarna in de droger en dan in het netje op de juiste kamer.
Gen gedoe meer welke sokken van wie waren
Alle reacties Link kopieren
Banaantjee schreef:
12-07-2020 21:44
Mijn moeder had mn broers (zelfde maat, zelfde soort sokken) een wasnetje gegeven om de vieze sokken in te doen. Sokken gingen dus in het netje in de was, daarna in de droger en dan in het netje op de juiste kamer.
Gen gedoe meer welke sokken van wie waren
Dat werkt hier niet, ze trekken te pas en te onpas hun sokken uit en er staan op elke verdieping wasmanden. Ik ben al blij als de sokken in een wasmand belanden :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochters schelen niet veel in leeftijd en hebben dezelfde schoenmaat dus daarbij kan ik je niet helpen, ik kocht gewoon zwarte en roze sokken en gooide die dan ongeveer evenredig verdeeld in hun kast.

Qua ondergoed had de ene roze en de ander paars.

Misschien kan je bepaalde kleuren sokken kopen in bepaalde maten?

Maar die permanente stift tip van hierboven is beter :)
Alle reacties Link kopieren
Ik koop sokken bij de zeeman
Voor de 1 met een printje er op
En de ander heeft streepjes sokken.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Hier ook twee dochters met overlappende maten. Ik overweeg om ze dezelfde sokken te geven. Of beiden een verschillende uni-kleur. Ben je er ook van het probleem af.
Niet dezelfde sokken kopen. Ieder kind zijn eigen leuke sokken.

En ze dan zelf even laten uitzoeken na de was.

Doen de jongens hier ook met boxers. De patroontjes die jongste kiest, moest oudste dan niet kiezen. Ik stuurde ze dan samen naar de Action. Inmiddels hebben ze even niet dezelfde maat.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel winkels hebben dat gewoon. Ik heb laatst voor de oudste zoon sokken gekocht bij Action en daar staat onderop de maat.
Stressed is just desserts spelled backwards
De HEMA heeft in het bordje tegenwoordig een kleurtje aan de binnenkant. Groen voor 35/38, geel voor 39/42 en ik meen blauw voor 43/46. Daar sorteer ik hier de zwarte sneakersokken op.
Alle reacties Link kopieren
Kersensnoep schreef:
12-07-2020 21:43
Geniaal! Blijft dat een beetje goed zitten ook? Oh man, waarom heb ik dat zelf niet bedacht.. Overlappende maten hebben wij ook inderdaad!
Ja, permanent marker vervaagt na een keer of 100 wassen wel een beetje, maar blijft nog goed genoeg zichtbaar. Textielstift houdt het beter. Maar anders is even weer inkleuren ook zo gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Pietje heeft witte sokken
En klaasje zwarte sokken

Pietje heeft stipjes sokken
Klaasje streepjes sokken

Vrij simpel toch
Alle reacties Link kopieren
Bollie08 schreef:
12-07-2020 22:41
Pietje heeft witte sokken
En klaasje zwarte sokken

Pietje heeft stipjes sokken
Klaasje streepjes sokken

Vrij simpel toch
En dan wil Klaasje witte sokken en Pietje strepen aan zijn voeten en is het oorlog en vliegen de sokken je om de oren?

Schelen de maten erg?
Ik vind te grote sokken namelijk geen ramp.
Ik zou dus 1 maat kopen.

Of het bolletjes-systeem.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Bij de Hema kindersokken staat de maat in de boord :)
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
12-07-2020 22:45
En dan wil Klaasje witte sokken en Pietje strepen aan zijn voeten en is het oorlog en vliegen de sokken je om de oren?

Schelen de maten erg?
Ik vind te grote sokken namelijk geen ramp.
Ik zou dus 1 maat kopen.

Of het bolletjes-systeem.
Nee scheelt weinig, maat 29-30-34. Maar ze hebben allemaal hun eigen sokken. Want de een wil paw patrol en de ander dino's en weer een ander glitter. Maar die ene glittersokken zijn dan toch weer van de dinolover en zo. Nu ik er wat beter over na heb gedacht, denk ik dat het matensysteem ook niet zou werken. Het leeftijdsysteem met stippen vind ik nog het mooiste. Met wat creativiteit, want de jongste heeft niet de kleinste voeten :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven