LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Ik heb wel wat mouwloze rompertjes gekocht juist, lijkt mij zo'n geprop met zo'n klein popje en dan 2x lange mouwen over elkaar. Dacht gewoon een lekkere omslagdoek te pakken idd en verder ligt ze toch veel onder een dekentje toch?! Heb nu wel winterkleertjes, iets dikkere tricot dan zomerspul, maar nog net geen joggingstof. Echte joggingstof vind ik wel erg dik nl. Die dubbele broeken van he*ma zijn toch ook veel te stijf?? Nou ja, ik koop gewoon van alles wat, gaat vast wel lukken de komende maanden.

Trusten Pien!!
Ha meisjes. Ik ben alleeheen! Het is zo raar, s' avonds thuiskomen in een leeg huis, dat gebeurt echt nooit (want er is toch altijd iemand bij elevmeisje en die is meestal alleen uit logeren als we zelf ook weg zijn). Ik krijg steeds de neiging om even boven bij mijn moppie te gaan kijken.. Gelukkig komt man over een half uurtje ook thuis.

Beng, ik vond veel van die warme kleertjes juist heerlijk, bijvoorbeeld die broekjes met een dubbele laag, die zo zacht als een pluche knuffeltje zijn.. Kennen jullie trouwens www.dpam.com? Dat is ook niet zo gek duur en die Franse babydingen zijn altijd zo lekker knuffelig en lief.

Vanmiddag was erg leuk trouwens. De mentor/tutor/hoogleraar/hoenoemjezoiemand van mijn zus was echt Heel Erg tevreden en vol lof over haar, dus we werden nog veel trotser. Ze kreeg haar bul Met Genoegen en had een negen voor haar stage... *nog trotser dan vanmiddag*

Pienie, gelukkig dat je kalme giant meisje (ik ga ook heel verbaasd zijn als het een jongen wordt) wel weer even van zich liet horen.

Nu ga ik nog even Pauw & Witteman kijken tot mijn liefje thuiskomt. En dan... lekker door- en uitslapen. (Hoewel ik wel om half tien paraat moet staan voor peuterdansles, dus dat uitslapen valt nog wel een beetje tegen.) Slaap lekker allemaal!
Ik heb er helemaal geen verstand van blijkt wel. Zal nog wel even advies vragen in een babywinkel ook. En ik heb nog een maand of 4 om me binnenstebuiten en achterstevoren te shoppen natuurlijk.

Ga ook nog even op jouw linkje kijken hoewel ik bij knuffelig en lief even mijn wenkbrauwen omhoog voelde schieten. Maar volgens mij ben jij toch niet zo van de zoete kleertjes?
En wat gaaf van je zus!! Kan me voorstellen dat je e n o r m trots bent!!!!!
sorry, even weer enorm ego bericht...

Gisterenochtend op de polikliniek bij de wondcontrole, werd gezegd dat er dus thuiszorg was geregeld en dat er dus vrijdagavond (gisterenavond) iemand langs zou komen (en dat 2 weken lang, 2 keer per dag). Maar gisterenavond de hele avond gewacht (terwijl ik allang in bed wilde liggen), maar er kwam niemand!!! Mijn wond moet twee keer per dag verschoond worden, maar zo lukt dat dus niet! Gelukkig is mijn schoonmoeder verpleegkundige, dus die hebben we nog laat gebeld en kwam langs om mijn wond te behandelen. Maar nu is het zaterdagochtend (mijn schoonmoeder kan pas vanavond weer komen) en ik zie verdomme nog steeds niemand van de thuiszorg!

Ik heb net verschillende afdelingen van het ziekenhuis gebeld (verpleegafdeling chirurgie en de eerste hulp), maar niemand kan zien welke thuiszorg-organisatie is aangevraagd.... GRRRRR. Ik wordt hier zó idioot woest van!

Bij de verpleegafdeling zeiden ze al dat ik dan maar langs moest komen bij hen, dan deden zij wel de wondverzorging. Maar ik wil verdomme gewoon iemand hier thuis! Ik rij al élke dag naar het ziekenhuis deze week! Ben het zat!

Nu zijn ze op de eerste hulp aan het uitzoeken welke organisatie is aangevraagd en bellen me straks terug. Hopelijk kan het achterhaald worden want dit is echt belachelijk.
Naaah zeg, dit is echt ronduit bespottelijk Luus. Pfff afhankelijk zijn van een stel knuppels is waardeloos. Sterkte en ik hoop dat het snel is opgelost.
Krijg je een reuzebaby Pien? Misschien toch ook wat in maat 50 kopen hoor... Ik had dan écht een ukkie, maar Luusbaby was 46cm bij de geboorte en verzoop gewoon nog in maat 50...

lev, wat goed van jou zus; Met Genoegen! Wauw! Ontzettend goed en wat zul je trots zijn! Ik had bijna met genoegen...(maarja net niet dus).
Nou Beng, ik heb dan nog geluk dat mijn schoonmoeder verpleegkundige is en gisterenavond langs kon komen. Anders zat ik nu al bijna 24 uur met hetzelfde gaasje in mijn borst. En dan was ik nu al 2 dagen maar één keer per dag verschoond ipv twee keer.

Ik wil gewoon een goed genezende wond en niet ook nog eens een bacterie of iets anders erboven op krijgen omdat het niet goed verzorgd is... Ik wil dat dit nu gewoon in één keer goed gaat, zodat ik het kan afsluiten. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd...
Schandalig Luus!!!! Wat is dat toch voor raar ziekenhuis waar jij zo van afhankelijk bent. Ik zou straks (als je daar weer energie voor hebt) eens een flinke boze brief die kant op sturen. Want het wordt steeds belachelijker. Lang leve je schoonmoeder inderdaad!

Ik heb net in bed even liggen huilen van geluk. Ik ben zo blij met dit kindje (die net heerlijk lag te wiebelen in mijn buik) en ik kan echt niet wachten tot het geboren is. Ik voel me een beetje gek omdat ik er om moet huilen maar het zijn hele blije tranen.

Ik vind het zo grappig dat sommigen van jullie zo overtuigd zijn van een meisje. Zoals ik al zei ik weet het niet. Maar ik durf ook eigenlijk niet aan bepaalde gevoelens daarover toe te geven omdat ik niet een bepaald beeld wil vormen dat dan niet blijkt te kloppen. Maar ik vind het dus wel geinig al dat gespeculeer, inclusief dat van mezelf.

Denk ook niet dat het een gigantische baby zal worden hoor. Maar ja die Chinezen vonden ons reuzen dus zou onze baby ook wel een reus worden. Hehehehehe!!!

Als kleine voetjes een voorbode zijn dan wordt het zeker geen reus.

Elevie waarom was je helemaal alleen gisteravond? Had je Elevmeisje uit logeren gebracht? Wat schattig trouwens dat ze op peuterdansles zit. Het klinkt zo leuk.

En wat supergoed van je zus zeg!!! Was er nog een gezellig feestje daarna? Was Elevmeisje toen wel mee? Of kan ze niet lang genoeg stilzitten voor zo'n uitreiking?

Ik ga gelijk even op je site kijken. Jij barst van de site ideeen. Ik ben zo verliefd op ons kind vandaag dat ik vrees dat ik toch echt iets moet kopen.

En een grotere beha voor mezelf. Jawel!!
Luus, wat een stelletje zakkenwassers zeg, niet te geloven. Ik kan me je woede zo goed voorstellen, ik begin me er nu ook over op te winden merk ik. Jonge, jonge, denk je dat alles eindelijk eens goed gaat, komen ze niet opdagen, hoe kan dat nou?! Wel superfijn dat je schoonmoeder je kon helpen!

Pien, ik denk ook een meisje. Maar pin me er niet op vast

Elev, peuterdansles? Wat leuk! En dat gevoel wat je beschrijft over alleen in huis zijn en dat gevoel van stilte... Met een gezin is het eigenlijk nooit meer echt stil in huis En eigenlijk vind ik dat zo'n fijn geluid
Blz 186 bijgelezen:

Miniemeis is vandaag een maand oud en begint nu voorzichtig in 56 te passen haha! Voorlopig maken wij ons geen zorgen over maat 62 in ieder geval. En we hebben ook al 7 outfitjes liggen in maat 62, dus mocht het opeens snel gaan dan hoeft ze nog niet in haar blote kontje.

Sproet, waaaaaaaaaaaaaah! Tickets boeken, nu komt het wel echt echt echt heel dichtbij zeg!

En Pien en Beng, ik vind shoppen voor Miniemeisje ook veel leuker hoor, dan shoppen voor mezelf. Mijn tante zei: "Als je dit tentamen haalt, krijg je van mij iets HEEL ERG leuks. Mag jij kiezen of het voor jou is of voor Miniemeis." En ik keek haar aan en zei: "Dan is de keus niet zo moeilijk. Voor Miniemeis natuurlijk!"

*Gaat volgende blz bijlezen*
Blz 187:

Och Luus, wat een gezeik weer met het ziekenhuis. Het is ook altijd wat hè? Pff.. Ik kan me je frustratie zo goed voorstellen! Bah.

Beng, je hebt inderdaad nog tijd zat om lekker te shoppen! Het valt trouwens reuze mee hoor, met die 2 lange mouwen over elkaar. Ze hebben daar geen last van, of iig Miniemeis niet. Als we naar buiten gaan en ze heeft haar jas aan heeft ze soms zelfs 3 lange mouwen over elkaar.

Pien, ik zou inderdaad ook zorgen voor 1 of 2 pakjes in maat 50 (dus niet de combimaat 50/56, daar verzoop Miniemeis de eerste dagen echt in) en 1 of 2 pakjes in 62. Gewoon voor de zekerheid. Je krijgt (is mijn ervaring) bergen met kleertjes in 62 en heel weinig in de kleinste maatjes.
Oh ja, Elev! Gefeliciteerd met je zusje! Echt megagoed van haar! Met genoegen én een 9 voor haar stage... *ook trots op elevzus*

Wij gaan vandaag naar een kinderkledingbeurs! Met tweedehands kleertjes en nieuwe outlet-merkkleertjes. Ben benieuwd of er wat leuks voor Miniemeisje tussen zit. Ik heb Minieman in ieder geval al geïnstrueerd dat hij een volle portemonnee meeneemt.

KK kan iets nieuws zeggen! "*naam* nootje?" Ik zeg dat altijd tegen hem als hij een nootje krijgt, maar hij zei het nooit terug. En nu kan hij het.

Laatst deed -ie nog zoiets grappigs (en stiekem extreem schattig): Miniemeisje was aan het huilen in de box in de woonkamer en ik was even bezig in de keuken dus ik kon haar niet pakken. Opeens hoor ik KK vanuit de woonkamer: "Oh moppie, mama komt zo." Ik viel zowat om van het lachen! En nu zegt hij dat elke keer als ze huilt.
Elev, superknap van je zus! Ik zou ook heel trots zijn! En een 9 voor haar stage, dat is wel een prestatie hoor, gefeliciteerd!

Mijn lieve, lieve babyjongetje is aan het kletsen, van die hele schattige geluidjes en als ik dan naar hem kijk geeft hij me een dikke big smile!
Minie wat onzettend schattig van KK, "Oh moppie.. ", te lief!

Luus wat een belachelijke instelling is dat ziekenhuis nu weer. Lijkt me toch de normaalste zaak van de wereld dat als zorg wordt overgedragen aan een andere afdeling of instantie, er een aantekening wordt gemaakt in de notities van de patient wie het overneemt, voor alle compleetheid zou daar in moeten staan met wie men gesproken heeft om dit over te dragen en op welk nummer ze bereikbaar zijn. Maar goed ik kom uit een dienstverlenende sector, misschien den ik ik te logisch...?? Maar te zot voor woorden, ik zou er ook een klacht van maken potverdorie zeg GGGRRRRRRrrrrrrr

Hier nog alles rustig. Ik zou die krampjes/buiken nog geen romme;en willen noemen hoor, dat was iets van 2 keer op een dag nu weer niks. Wel verrot geslapen maar dat is al normaal, na 2 of 3 uur wakker want moet naar toilet, dan weer verder slapen.

Ik lig nog heel even bij te komen van mega-onbijt, beetje teveel gegeten... maar ga zo opstaan en aan mij dag beginnen!

Tot vanavond :-)
Oh ik heb nog meer te vertellen bedenk ik me ineens!

Mijn moeder is gisteren voor 2 weken naar Marokko vertrokken met mijn oma en mijn tante. Spannend hoor! Maar komt wel goed. Ze hadden alle inentingen nog van toen ze naar Kenia waren gegaan (om de as van mijn opa uit te strooien ) en ze zijn al 2x eerder met zijn drieën weg geweest. Maar toch spannend.

En ik heb vannacht de nacht doorgeslapen! 's Avonds allebei de borsten helemaal leeg gekolfd en in de logeerkamer geslapen. Minieman heeft de hele nacht voor Miniemeisje gezorgd. Die overigens om 22:00 uur haar fles op had (met meer erin dit keer) en vervolgens tot 3:30 uur geslapen heeft! Sterretje is het! En toen had Minieman dus borstvoeding opgewarmd en gegeven en heeft ze tot 8:30 uur geslapen. En toen was ik er weer, had ik één borst al leeg gekolfd (110 ml, ik stond echt op knappen) en heeft zij de andere leeggedronken. Nu ligt ze wakker te worden van die voeding, dus ik ga zo haar luiertje verschonen en weer aanleggen.

Duft, wat lief die kletskous van je!
Oh, Luus, wat een onzettende sukkels daar zeg, niet te geloven! Inderdaad wil je nu dat het gewoon beter gaat, en er niet nog andere complicaties bijkomen omdat de zaken daar niet goed geregeld worden. tjongejongejonge, ik kan er niet over uit!

Pien, wat klinkt dat vreselijk lief zeg, dat je moet huilen van geluk omdat je zo blij bent met Pieniemini. Ik krijg er ook tranen van in mijn ogen! Ik droomde vannacht dat ik beviel (uiteraard in een nogal vreemde setting, zoals dat gaat met dromen. Wel maar in anderhalf uur en vrij pijnloos ) en vanmorgen had ik nog steeds dat kleine verkreukelde lijfje in mijn hoofd, ik moest echt even wennen dat ze (het was een ze in de droom) er nog niet was. En nu vind ik het opeens nog zó lang wachten!

Ik was inderdaad alleen omdat elevmeisje uit logeren was. En hoera voor je beha!

Mien, die vogel van jou, wat ! Ben benieuwd wat jullie vandaag weer scoren voor de kleine prinses.

Duft, wat schattig, die kletsende V. Peuterdansles is echt geweldig inderdaad, de juf doet het ook erg leuk. En die stilte: het was zo gek, ik denk dat het in de afgelopen drie jaar nog maar één keer voorgekomen was dat we 's avonds zonder haar thuis waren (meestal logeert ze alleen halve nachtjes als we gewoon terugkomen).

Ik ben zoooo moe, het voelt alsof ik maar 4 uur slaap heb gehad, in plaats van acht (ononderbroken ook nog!). Net nog een half uur op de bank geslapen, maar nu is man weer werken, dus moet ik wakker blijven. Gaaaap.
Jongens wat een ellendig gedoe zeg. Er was een aanvraag gedaan door het ziekenhuis, voor thuiszorg, maar de huisarts kaatste het weer terug naar het ziekenhuis. Dus de huisarts vond dat het ziekenhuis het moest regelen en het ziekenhuis dacht dat de huisarts het verder ging regelen. Uiteindelijk was er dus helemaal geen drol geregeld. Ik ben uiteindelijk maar gewoon naar het ziekenhuis gereden en naar de verpleegafdeling van chirurgie gelopen en daar ge-eist dat iemand mijn wond ging verschonen. Uiteindelijk ben ik daar dus geholpen door een hele lieve verpleegkundige die zich ook enorm zat op te winden hierover. Ze heeft iets anders in mijn borst gestopt, een soort engelenhaar... ziet er heel eng uit als dat je borst ingaat (was heel bang dat die pluisjes achter zouden blijven in mijn wond...maar ze verzekerde me dat dat niet het geval zou zijn). Ik mocht van haar morgenmiddag gewoon weer terugkomen op de verpleegafdeling, maar ze belde me net dat ze toch zelf de thuiszorg had gebeld net en heeft geregeld dat er dus vanaf vanavond een wijkverpleegkundige komt.

Prima! Maarrr ik moet het eerst nog zien óf er daadwerkelijk iemand vanavond hier komt. Ik geloof nog niks.

Volgens haar had ik ook enkele catheters moeten meekrijgen om de wond mee te spoelen. Heb ik dus ook niet gekregen. Met een douchekop kan nooit de hele wond gespoeld worden omdat het een hele diepe wond is. Ik heb nu iig 1 catheter meegekregen van haar en die moet dan zo'n 5cm mijn borst in en dan sproeit ie water door mijn borst. Volgens haar kan ik hem gewoon uitkoken en dan hergebruiken. Maa eigenlijk had ik er meerdere moeten krijgen op recept.

Het is toch ongelooflijk wat er verdomme allemaal mis gaat...

Chiekje, hoe is het nu met chiekbaby?
Jemig luus, elke keer denk ik "zou het nu dan ei-de-lijk eens klaar zijn met alle gedoe, en dan krijg je dit

Mén, wat een gezeik allemaal zeg, en wat vreselijk slecht geregeld!

Laten we hopen en duimen dat er vanavond daadwerkelijk iemand bij je aanbelt die je gaat helpen en begeleiden, het zou toch verdorie nu wel eens keer keer goed moeten kunnen gaan voor de verandering???

Heeeele dikke knuffel voor alle pijn en ellende!

Hier gaat alles prima, ik ben nu nieuwe foto's aan het uploaden, dus over 5 min kunnen jullie kijken op de groep!

We hadden toch de discussie over of je je eigen kind lelijk kunt vinden? Nou, ik zal een foto plaatsen waarop ik ons meisje bepaald geen schoonheid vindt

Maar.... juist omdat ze er enorm kneuzig opstaat, vind ik het toch weer ontzettend schattig en ontwapenend

Vinden jullie dit herfstweer stiekem ook zo heerlijk? Het regent een beetje, het waait... en wij zitten lekker binnen. Man ligt met meisje op zijn schoot een dutje te doen op de bank, en ik zit met een kop thee en koekjes met de laptop op schoot; heerlijk!
Net gebeld door een wijkverpleegkundige, ze komt tussen 20.00 en 20.30.

Yeh!
Hallooooo, nou wat een fijn middagje gehad, genoten van hardstikke leuk gezelschap en lekker broodje en taartje. Ook nog schattige rompertjes en een slabbetje met print van een parelketting gekocht, beetje fout en daarom leuk haha.

En nu kom ik thuis en staat (logeer=kraam)bed op klossen, meeeeeen wat fijn is dat joh! Echt perfecte in en uitstaphoogte met de pijnlijke heupjes van me, ben helemaal blij en voel me net een prinsesje op statige hoogte haha.

Luus, ik duim voor je dat het nu eindelijk eens goed gaat. Wat een waardeloos gedoe allemaal, ik zou echt zo'n hennes schoppen wat een schofterig slechte behandeling al met al, je houd het gewoon niet voor mogelijk.... ik heb zo met je te doen met dit alles, wordt gewoon helemaal boos als ik het alleen al lees!!!

Ik ga even verder Lost kijken, val ik waarschijnlijk bij in slaap, malief gaat straks koken dus ik hoef vandaag verder helemaal niks meer. Oh moet nog steeds tas inpakken, maar heb al een lijstje dus dat is zo gepiept en anders doe ik het morgen.

Fijne avond allemaal! :-D
Hoi!

De beurs was echt leuk! Ik dacht dat het weer zo'n crappy bedoening zou zijn waar je nooit echt iets leuks tussen vindt zitten, maar oef... We hadden 100 euro meegenomen (je kunt daar nooit pinnen) en het mocht van Minieman eigenlijk niet helemaal op. Nou, ik heb voor 99 euro kleertjes gevonden. Niet helemaal op toch? Maar Minieman vond alle kleertjes zo leuk dat hij het niet erg vond.

We hebben alles in 62 en 68 gekocht, herfst/winter/lente is prima te doen met wat we hebben. Alles lange mouwen en wat dikker spul dan zomergoed. Lekkere romper eronder en dan komt het helemaal goed.

We hebben gekocht:

*een te schattige bruine jas met capuchon met berenoren erop

*een geruite broek met zwartfluwelen strik en bijpassend zwart truitje

*een gestreept truitje met Ondeugend! erop en bijpassende knalroze broek

*een krijtstreep spijkerbroek

*een zachtpaars truitje met witte broek

*een heel tof retro-truitje, namelijk groen met paarse bloemetjes. Echt een jaren '70 behangetje

*een grijs truitje waar in geel 'girl' op staat

*een spijkerovergooiertje/jurkje

*een mosgroen vestje met 1 bloemetje op de 'broche'plek

*een grijs vestje met korte mouw (als enige) en ieniemini zakjes op de voorkant.

Te schattig! We hadden eerst een veel grotere stapel, maar ja, je kon daar niet pinnen en het werd met bijna 200 euro ook wel een beetje te gortig. Winkelen voor hele kleine meisjes is veel leuker dan winkelen voor jezelf! Precies wat Elev zei: alles staat leuk!
Ik heb alweer geshopt (stiekem denk ik dat de code van de schaamsmiley niet voor niks uit oa een dollarteken bestaat....)

Luus, ik heb gewoon geen woorden voor deze ellende...je zal 's niet mondig en fit genoeg zijn om t heft in eigen handen te nemen. Dan kom je er echt slecht vanaf volgens mij, ze laten je gewoon verrekken. Lang leve de zorg.
Ha Dot, leuk hè, winkelen voor je meisje? Wacht maar tot ze er is, ik spreek uit ervaring: het wordt alleen maar erger.
Klinkt leuk wat je allemaal hebt gekocht Mien!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven