Lompe opmerkingen in kraamtijd

08-06-2011 16:08 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd, wie wint de award?

Hoorde laatst van een vriendin een leuke toen ze met een verse baby aan haar borst lag:

'Jeeej, je buik ziet eruit alsof je nog moet bevallen.'

Een andere kennis van me was in tranen omdat haar schoonmoeder had gezegd dat ze de naam die ze hadden uitgekozen voor hun zoontje echt niet leuk vond. En daar bleef ze zich een aantal keer over verbazen. Prima, meningen verschillen. Maar moet dat nou op dat moment gezegd worden?

Wat is er tegen jou gezegd wat je onder invloed van alle hormonen net niet zo goed kon hebben op dat moment?

Opmerkingen

Totaal aantal stemmen: 82

* Wat een naam. Arm kind. (35%)
* Mén, wat een plofkop! Je zei toch dat het vocht was? (35%)
* Niet echt een knapperd he die baby van jullie. (29%)
Oh ja nog eentje.

We zijn inmiddels gestart met de bouw van een woonvorm voor mijn zoontje en nog 11 andere kinderen.

En er kwam bezwaar.

Tijdens de eerste meeting met de bezwaarmakers (we dachten ze nog wel een beetje gezond verstand aan te kunnen praten..)

een van de bezwaarmakers vroeg zich af waarom in godsnaam zulke kinderen op zo'n mooie plek moesten wonen....

Ehhh huh?

Om dezelfde reden dat u er woont?

En later " Ja maar jullie willen een mooie en veilige plek voor die kinderen, maar zelf merken ze daar toch niks van?"

Ik sta niet gauw met mijn mond vol tanden maar toen was ik totaal lamgeslagen..

Achteraf, ja achteraf.. had ik wel wat te zeggen.. maar verspilde moeite.

Uiteindelijk hebben ze anderhalf jaar vertraging opgeleverd..

Eikels!

En nu zijn ze uit op geld, want: "Hun huis wordt minder waard nu" Nou nou, wat moet ik dan wel, waar kan ik planschade halen... want mijn plannen hebben ook behoorlijke schade opgelopen...

(laat ik maar ophouden, boeken vol kan ik schrijven.. )
En hoewel sommige opmerkingen heel lomp zijn, lees ik hier ook opmerkingen waarvan ik zeker weet dat ze helemaal niet verkeerd bedoeld waren. Ik zou ook in staat zijn om tegen een ventje van vier met blauwe plekken te zeggen: "goh, ben je gevallen? Heb je je pijn gedaan?" of weet ik veel wat. Ik kan toch niet ruiken dat er wat anders achter zit? Maakt dat mij dan gelijk lomp? Ik vind om eerlijk te zijn van niet.
God wat zijn veel (schoon)ouders toch ontzettend veel met zichzelf bezig. Huilend opbellen omdat zij hun kleindochter nog niet hebben kunnen vasthouden...tjongjonge, ja dat is echt prioriteit nummer 1 na al die toestanden.
quote:Popje1975 schreef op 09 juni 2011 @ 15:04:

Ja en dat is het, je bent op het moment zelf zó verbouwereerd. Gewoon lamgeslagen.

Dan wel niet m.b.t. bevalling, maar hoe vaak ik niet heb moeten horen: Was het wel gepland??

En dat ik dan ook nog ANTWOORD gegeven heb. Kan je het verzinnen? Eigenlijk te idioot voor woorden.ja belachelijk impertinente vraag inderdaad. Moet je eigenlijk voor de gein een heel verhaal ophangen dat je per ongeluk zwanger bent van je sexvriendje, dat je wel een MAP hebt genomen maar dat die mislukt was, en dat je eigenlijk helemaal niet voor het kindje kunt zorgen, maar je vindt die kleine kleertjes zo lief, dus je kon het niet over je hart verkrijgen om abortus te plegen, etc etc. Dan druipen ze zo af.
Tjeessss... wat een opmerkingen allemaal. Vreselijk hoe ontactisch mensen kunnen zijn.

Bij mij viel het allemaal wel mee. Helaas kwam mijn schoonmoeder hier in huis (woonde in het buitenland) en die vond het nodig om alles en iedereen te bekritiseren want "vroeger ging dat wel anders". Toen zij na 6 weken (!) eindelijk zou opdonderen kwam mijn man met de mededeling dat hij een paar dagen naar het buitenland moest. Haar reactie: "Nou, dan annuleer ik mijn vlucht wel... jij bakt er toch niets van, alleen!" Ik stond aan het aanrecht met een mes in mijn handen en had mij er bijna mee omgedraaid.

Grappig was dat een collega van mij ooit had verteld dat, als zij op kraambezoek ging en ze de baby lelijk vond, zij altijd zei dat het "een lief kindje was". Toen kwam ze bij ons, dook met haar hoofd in het babybedje en reageerde; "Oh, wat een lief kindje!" Terwijl ik vond dat het een bloedmooi mannetje was, wat daar lag te slapen. Ik heb het later aan haar gevraagd en zij was zich van geen kwaad bewust... ze vond dat wij een leuk kindje hadden. Nou ja... hoe maak je een moeder gek zeg?

Ik vind die 'onderwereld' van Bokito (13.20 uur) geniaal!
quote:astrape schreef op 09 juni 2011 @ 16:25:

En hoewel sommige opmerkingen heel lomp zijn, lees ik hier ook opmerkingen waarvan ik zeker weet dat ze helemaal niet verkeerd bedoeld waren. Ik zou ook in staat zijn om tegen een ventje van vier met blauwe plekken te zeggen: "goh, ben je gevallen? Heb je je pijn gedaan?" of weet ik veel wat. Ik kan toch niet ruiken dat er wat anders achter zit? Maakt dat mij dan gelijk lomp? Ik vind om eerlijk te zijn van niet.

Is ook waar. Het is meer de toon die de muziek maakt he. Je kan ook vragen wat er is...

en ik heb ook geregeld mensen verteld wat er aan de hand was hoor, maar degenen die meteen dijenkletsend begonnen te lachen....
ronduit stuitend dat er volwassenen zijn die gehandicapte kinderen niet eens een eigen huis gunnen.

Kijk ik kan me voorstellen dat de buurt er huiverig voor kan zijn. Ze kunnen bang zijn dat het de hele dag een komen en gaan van taxibusjes is of dat de kinderen veel herrie maken, of dat het personeel alle parkeerplaatsen inpikt, maar daar kun je toch afspraken over maken???
O jammer: het is een rooie.

Van je (niet rode) familie moet je het hebben.
Offtopic maar newwoman wat herkenbaar. Mijn broer is meervoudig complex gehandicapt en woont ondertussen alweer heel wat jaren binnen het kleinschalig wonen in een gewone buurt. Ook daar waren buren er enorm op tegen en er zijn er zelfs een aantal om verhuisd (omdat er dus gehandicapten in de straat kwamen wonen). Ook werd er over mijn broer geklaagd dat hij onmenselijke geluiden uitstootte en dat dat zo vreselijk was. De grap was dat hij die dag niet eens thuis was dus het ging nergens over.
quote:Starshine schreef op 09 juni 2011 @ 16:41:

ronduit stuitend dat er volwassenen zijn die gehandicapte kinderen niet eens een eigen huis gunnen.

Kijk ik kan me voorstellen dat de buurt er huiverig voor kan zijn. Ze kunnen bang zijn dat het de hele dag een komen en gaan van taxibusjes is of dat de kinderen veel herrie maken, of dat het personeel alle parkeerplaatsen inpikt, maar daar kun je toch afspraken over maken???

Dat leek ons ook.

We dachten, onbekend maakt onbemind, laten we ze uitleggen wat de bedoeling is..

Echter in het eerste onderhoud al werden er zeer, zeer kwetsende en kortzichtige dingen gezegd.

Zo erg dat we werkelijk helemaal stil vielen..

Geen energie meer ingestoken, in die mensen.

De Gemeente heeft het verder afgehandeld.

*beetje off-topic excuses*
quote:witch87 schreef op 09 juni 2011 @ 17:14:

Ook werd er over mijn broer geklaagd dat hij onmenselijke geluiden uitstootte en dat dat zo vreselijk was. De grap was dat hij die dag niet eens thuis was dus het ging nergens over.

Tssssk, nou die is helemaal mooi. Hij was het niet dus.. haha

Nou 'onze' bezwaarmakers hebben er nog een heel groot stuk tussen zitten hoor..

Voortuin, stoep, plantsoen, straat, brede berm, sloot, brede berm, straat, stoep...

Mensen verhuisd zeg je???

Ongelofelijk toch..

*ja off-topic.. I know..*
Ik beviel bij mijn eerste met een ongeplande keizersnede. De kraamtijd was een vrij zware tijd met een baby die veel huilde, ik die haast niets mocht doen in het huishouden en borstvoeding die niet goed ging. Denk maar niet dat mijn moeder ook maar een keer heeft aangeboden te komen helpen. Niets. Ik ben zo op haar afgeknapt toen. En jaren na dato kan ik er nog kwaad om worden.
quote:_newwoman_ schreef op 09 juni 2011 @ 17:19:

[...]

Dat leek ons ook.

We dachten, onbekend maakt onbemind, laten we ze uitleggen wat de bedoeling is..

Echter in het eerste onderhoud al werden er zeer, zeer kwetsende en kortzichtige dingen gezegd.

Zo erg dat we werkelijk helemaal stil vielen..

Geen energie meer ingestoken, in die mensen.

De Gemeente heeft het verder afgehandeld.

*beetje off-topic excuses*maar nu komt dat huis dus toch in die buurt? En ik begrijp dat men nog steeds tegen is....wil je uberhaupt je kind nog wel in die buurt hebben?
Mijn voormalige lijdinggevende (geen typfout) toen ik vertelde dat ik zwanger was: "Oh jee, is het wel gepland ?"

Toen zij later zelf beviel heb ik me moeten inhouden om geen "Oh gut, wat erg, is het wel gepland en kon je er niets meer tegen doen" kaartje te sturen.

K*twijf !!!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Starshine schreef op 09 juni 2011 @ 17:51:

[...]

maar nu komt dat huis dus toch in die buurt? En ik begrijp dat men nog steeds tegen is....wil je uberhaupt je kind nog wel in die buurt hebben?

Jawel hoor, het is een nieuwe wijik in aanbouw, er staan nog maar een paar huizen daar, een enkele daarvan maakten bezwaar, de rest niet.

En 'ons' huis wordt nu gebouwd. Toekomstige bewoners weten dus dat dit er staat.

We hebben ook netjes de hele buurt uitgenodigd bij de eerste bouwhandeling volgende week.

Denk dat het wel goed komt.
@ Kaetje: Wat las ik net in de trein?

Gefeliciteerd!!
Hier een ongeplande zwangerschap. Ook heeeel vaaaaak de vraag gehad of t gepland was. Nee zei mijn vriend dan , Zespri heeft mij er ingeluisd. Ik blijf nu maar bij der wat moet je anders he ?. Je had die koppen moeten zien van die mensen.. En ik , ik stond er gewoon naast bloedserieus

En wanneer we wegliepen hadden vriend en ik de grootste lol samen..
Een collega liet een foto zien van haar 'stevige' baby. Ze was anti borstvoeding dus ik heb haar gevraagd of ze haar kindje gecondenseerde melk gaf. Is dat ook een foute opmerking?

Het was wel een mooi kindje voordat het Flipje effect in werking trad
Zie QR
De oma van van mijn vriend heeft 60 jaar geleden een doodgeboren tweeling gehad. Ze kreeg toen de opbeurende woorden te horen: 'het was Gods wil'. Ze is toen heel kwaad geworden, en gelijk van haar geloof gevallen. Heeft daarna nooit meer wat met het geloof gedaan.
mag een voor de bevalling opmerking of suggestie ook?

Manlief en ik hebben altijd gezegd dat we niet willen weten wat wij krijgen (jongen/meisje) nu we eindelijk een kindje gaan krijgen is dat gevoel alleen maar sterker geworden. Maar schoonloeder vindt dat stom en onhandig, nu kan ze geen kleertjes kopen (er zijn toch unisex dingen?). Nu heeft ze heel serieus voorgesteld dat ze toch de verloskundige (vriendin van mij) die met 16 weken een echo gaat maken (extra echo als wij in NL zijn, wonen in het buitenland) kan vragen wat wij gaan krijgen. Ze begrijpt niet dat ik hier lichtelijk ontstemd door was. Ze ziet echt niet in waarom dat niet zou kunnen....

ehmmm dat wij het niet willen weten wil dus ook zeggen dat niemand anders (tenzij vriendin het ziet) het mag weten, al helemaal de aanstaande opa en oma niet...

Zucht nu is ze pissig dat wij zo moeilijk doen...
@floortje: jeetje wat een stomzinnige gedachte!!!

Bij ons het omgekeerde....

wij weten wat we krijgen en hoe mensen daar dan moeite voor doen om je dat te ontfutselen.....
@ammayake, oh dat lijkt me ook vervelend. Jullie zwangerschap, jullie keuze.

Voor mijn schoonloeder is het wel extra zwaar hoor, ze moet namelijk behalve unisex kleren ook een vliegticket kopen en tja zo'n bevalling is wat lastig te plannen. Misschien moet ik maar vragen om en keizersnede bij 37 weken ofzo, zodat het bezoek niet te vroeg of te laat komt. Vindt ze vast een goede optie...
Wat een onzin zeg, dat je schoonmoeder vindt dat jullie 'moeilijk doen'. Tjongejonge zeg, ze kan toch gewon neutrale kleertjes kopen (die zijn er zeker genoeg) of andere leuke unisex dingen als rammelaars, speelgoedjes, knuffelbeesten etc..

En voor haar kan het zo toch ook een leuke verrassing zijn!?

trouwens: 2 vriendinnen van mij die beiden in de afgelopen 3 maanden een kindje kregen wisten beiden niet wat het geslacht was van tevoren, beiden vonden ze het achteraf echt een super leuke verrassing. Een van de vriendinnen zei nog dat mochten wij ooit voor een tweede gaan, ze het echt kan aanraden om het juist niet te weten vooraf..

Wij wisten het wel, maar hebben wel de naam geheim gehouden, maar daar hebben ook veel mensen (lees: familieleden) tot treurens toe naar gevraagd..
De ouders van mijn man zijn allebei jong overleden, zijn vader overleed toen ik 22 weken zwanger was van onze eerste.

De oudste broer van de moeder van mijn man (zijn oom dus) wierp zich op als pater familias. Ik had een zeer zware zwangerschap, en een hele heftige bevalling, met een ernstige fluxus waar ik heel ziek van was.

Oom wilde 4 dagen na de bevalling op bezoek komen, in eerste instantie stemden wij er mee in omdat we nog niet wisten hoe het zou gaan. Ik was echter dusdanig ziek dat we besloten om geen bezoek te ontvangen, toen mijn man hem afbelde was hij zeer verontwaardigd, en kregen we te horen dat hij dan voorlopig geen plek meer in zijn agenda had, en dus niet kwam. Nou prima toch, alleen ons kind is ondertussen anderhalf, en we hebben nooit ,eer wat van de hele familie gehoord. De meesten hebben hem nooit gezien, voor zijn 1e verjaardag heeft hij geen enkele kaart of reactie van die kant van de familie gehad.

Mijn man moet dus niet alleen zijn ouders, maar ook zijn hele familie missen, toch wel erg pijnlijk.
larissje, jeetje zeg wat vreselijk. Dat is echt ontzettend lomp. Ik vind het niet zo gek dat je nog niet aan bezoek toe was hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven