Lompe opmerkingen in kraamtijd

08-06-2011 16:08 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd, wie wint de award?

Hoorde laatst van een vriendin een leuke toen ze met een verse baby aan haar borst lag:

'Jeeej, je buik ziet eruit alsof je nog moet bevallen.'

Een andere kennis van me was in tranen omdat haar schoonmoeder had gezegd dat ze de naam die ze hadden uitgekozen voor hun zoontje echt niet leuk vond. En daar bleef ze zich een aantal keer over verbazen. Prima, meningen verschillen. Maar moet dat nou op dat moment gezegd worden?

Wat is er tegen jou gezegd wat je onder invloed van alle hormonen net niet zo goed kon hebben op dat moment?

Opmerkingen

Totaal aantal stemmen: 82

* Wat een naam. Arm kind. (35%)
* Mén, wat een plofkop! Je zei toch dat het vocht was? (35%)
* Niet echt een knapperd he die baby van jullie. (29%)
quote:istar_ schreef op 21 juli 2011 @ 17:05:

Ik heb er eentje over de kraamtijd van mijn moeder. Drie uur na de bevalling is mijn zus overleden. Mijn vaders moeder kwam een dag later langs en het eerste wat ze zei: "wat ben je nou voor vrouw, je kan niet eens gezonde kinderen baren."

Langer dan die zin heeft ze ook niet in de ziekenhuiskamer gestaan.Wat een verschrikkelijk w*f! Sorry hoor, maar dat kun je echt echt echt niet zeggen. Ik neem aan dat er daarna flinke ruzie is geweest. Wat heftig!
Wat staan er verschrikkelijke k•topmerkingen tussen!!!
quote:jomi schreef op 21 juli 2011 @ 20:55:

Ik werk zelf op de kraamafdeling, maar wat een horken komen jullie tegen! Ik probeer er juist, voor zover mogelijk, een feestje van te maken in het ziekenhuis.Mag ik in dat geval in jouw ziekenhuis bevallen? Ah toe, please?
Wat een vreselijk dingen kunnen mensen zeggen zeg...blegh...

Als toevoeging:

Toen ik net bevallen was van mijn oudste wilde ik graag bv gaan geven. Helaas ging dit niet makkelijk en moest ze na 7 dgn opgenomen worden in het zkh en sondevoeding. Na 1 week mochten we weer naar huis met nog steeds een voedingsprobleem. Inmiddels deed ik mijn best om zoveel mogelijk te kolven, zit ik te kolven midden op de dag, stappen mijn schoonouders binnen, gaat ze zitten kijken (ik ben niet zo close met hen dat dat normaal is) en maakt de opmerking dat dat kolven ook niet opschiet en dat er nauwelijks melk uit komt.......tja....jullie komst en deze opmerking zijn niet echt productieverhogend als er al problemen met voeding zijn.
quote:buaya schreef op 09 juni 2011 @ 23:26:

[...]

Lompe opmerking over mijn broertje, waar mijn moeder bij stond: "Wat een monster, zeg!"

Mijn broertje is een paar weken te laat dmv keizersnede geboren en was met 9 pond dus een flinke baby. Naast alle andere pasgeborenen in het ziekenhuis was hij aardig groot. Maar om dat nou zo te verwoorden...?!

Oja die ken ik ook.

Al onze kinderen waren flink bij de geboorte, maar dochter 2 (3e kind van 4) spande de kroon met 4825gram.

Zegt zwager "zo hee, wat een varken!" Zus was erg ontstemd en schaamde zich dood voor haar man en hij zelf gelukkig ook wel.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:Soley schreef op 21 juli 2011 @ 20:54:

[...]

Sooo, deze nomineer ik voor een top 3 positie. Wat een ***! Ik mag hopen dat je vader haar regelrecht het ziekenhuis uit heeft geschopt (van drie hoog, bij voorkeur)?!

Is dat ooit nog goedgekomen met het contact met haar en je ouders?

Tjees, maak je zoiets heftigs mee, krijg je dat....

Het contact was al niet zo super en er zijn nog wel wat voorvallen van deze strekking geweest.

Mijn ouders hebben al jaren nauwelijks contact met haar en ik al jaren niet meer.
Mijn schoonmoeder noemt me sinds ik zelf moeder ben geworden regelmatig ""het oud schaap". En dan meestal zo: Zegt ze tegen mijn zoontje van anderhalf: Och daar komt het oud schaap ook weer aan". Heb al een paar keer gezegd dat ik dat geen leuke opmerking vindt maar zij beweert bij hoog en laag dat dat een hele gewone uitdrukking is die gewoon voor "moeder"staat.

Mijn eigen moeder heb ik tijdens de kraamtijd bijna de deur uit moeten zetten toen ze mijn zoontje weer op wou pakken en ik aangaf dat ik wou dat ie even rustig bleef slapen. zij wou hem hoe dan ook even vasthouden. Wat denk je: zoontje wordt wakker, ik pak hem op, wil ze hem uit mijn handen pakken. Ik geef aan dat ik hem eerst even vast wil houden, heeft ze hem al bijna in handen. Je kunt je voorstellen dat dit bijna uit liep op letterlijke touwtrekkerij, en ik dat dus niet tolereerde!! Heb haar gezegd dat als ze doorging, daar het gat van de deur was! IK ben de moeder!!
Pfff ik kan oprecht zeggen dat ik niet in dit topic zal staan, alleen misschien als bezoek dat te lang blijft hangen omdat ik bij een pasgeboren kindje alleen maar heel verliefd kan kijken naar alle bewegingkjes en gezichten die er getrokken worden. Ik snap dan ook écht niet dat mensen over zoiets moois als een kleine baby gemene opmerkingen kunnen maken..
Kon niet slapen vannacht en heb dit forum doorgelezen. Gelachen maar ook, tjonge jonge, wat lomp soms.

Bij miskramen mag deze ook niet ontbreken. Mijn man, toen ik met bebloed maandverband stond en niet wist waar ik het moest zoeken: "Ik ga slapen. Als het mis is, dan kunnen we morgen wel verder kijken wat we moeten doen."
anoniem_82673 wijzigde dit bericht op 23-07-2011 05:52
Reden: typo
% gewijzigd
Mijn schoonmoeder kwam vorige week in mijn kraamweek aan met nieuwe theedoeken en handdoeken voor in de keuken. Zegt ze ja die ouwe rotzooi die je hebt hangen is toch geen gezicht, wat moet de kraamhulp er wel niet van denken? Het ziet er niet uit.

Ik zei: En dan nog? Denk niet dat het haar een ene moer interesseert wat ik in mijn keuken heb hangen. En op dit moment zal het me ook aan m'n reet roesten wat ik daar heb hangen.

Kwam ze van de week en inmiddels was er bij 1 handdoek een stiksel los. Dus ik liet het haar zien, scheur dat stiksel los en zeg: was een koopje zeker? En mik het zo in de prullenbak terwijl ik zeg, dat is geen gezicht hoor, wat moeten andere mensen er wel niet van denken.

Doos.
@eimear: schoonmoeders....

Mijn schoonmoeder tegen mijn man die hongerige huilende baby probeert te kalmeren voor de voeding: "ze mag niet eens huilen van je, ze valt wel een beetje tegen voor je hè?"

(Als schoonmoeder haar niet zo lang en hysterisch met zwaar parfum door elkaar had zitten schudden...)
quote:Annemoonz schreef op 23 juli 2011 @ 05:45:

Bij miskramen mag deze ook niet ontbreken. Mijn man, toen ik met bebloed maandverband stond en niet wist waar ik het moest zoeken: "Ik ga slapen. Als het mis is, dan kunnen we morgen wel verder kijken wat we moeten doen."

Jeetje...

En je bent nog steeds samen met deze man?
[quote]bijtje29 schreef op 01 juli 2011 @ 15:26:

Leidinggevende voor de eerste echo (eerste zwangerschap werd een miskraam) "wat nu als het er twee zijn?" Ik " dan laten we er eentje weghalen want dat kan niet he 2" zij "ECHT???" Muts!!

=[quote]

Ik vind je eigen reactie ook best lomp hoor, Bijtje
Mijn hemel! Ik heb geen kinderen en wil ze niet, maar wat een rare opmerkingen krijgen zwangere vrouwen. Maar ik moet ook toegeven dat ik sommige opmerkingen zelf had kunnen maken en vind ook dat er her en der sprake is van overgevoeligheid. Ik zal er op letten in het vervolg, want mijn humor is vast niet de humor van een zwangere vrouw.

Toen ik aanwezig was bij de geboorte van mijn neefje was ik zeer onder de indruk. Zat tante ijskonijn te huilen en heen en weer te rennen, heb zelfs het hele ziekenhuis op stelten gezet

Dat ding dat het hartje laat horen was van de buik van schoonzus verschoven en ik rende meteen de gang in naar de eerste de beste met een wit iets aan "het hartje klopt niet meer!!" Dat was meteen feest.

Ik heb minder geslapen dan mijn schoonzus die op persen stond, hun hele huis schoongemaakt en naar prenetal om tepel dingen te kopen en weet ik veel wat (quelle horreur!). Niks te goed voor mijn neefje en schoonzus.

Dus ik hoop dat jullie soms die opmerkingen kunnen relativeren.

Mensen zijn soms gewoon onhandig, daar ben ik er ook een van.
Collega op werk toen ik rond de 30 weken zwanger was: "Je draagt echt mooi naar voren he? ", loopt om me heen om eens naar de achterkant te kijken, "oh nee, je ziet het ook aan de achterkant". En bedankt.
Nog een:

4 maanden na de bevalling was ik weer aan het werk gegaan. Bij de wisseling van de wacht roept een collega die ik niet heel vaak zie (andere afdeling), al kijkend naar mijn buik,: "Wat leuk!!!! Gefeliciteerd!!! Ben je zwanger???" Uhm nee, de kleine is er al 4 maanden uit, maar inderdaad mijn buik ziet er zo ongeveer 4 maanden zwanger uit...
wat Demissionair zegt, sommige reacties zijn een beetje overgevoelig.

Zoals: wat nou als het er 2 zijn?

Dat is toch gewoon een vraag om een gesprek gaande te houden?

Mijn zus heeft een tweeling gehad en nu is ze weer zwanger. Je wil niet weten hoe vaak mensen vragen of het er deze keer echt 1 is.

Daar kun je als zwangere chagerijnig over doen en vervelende opmerkingen terug maken (misschien heeft opmerkingmaker zelf ooit een abrotus ondergaan en is het voor haar ook kwetsend), of je kan meelachen en zeggen dat een tweeling ook deze keer net zo welkom zal zijn.
Ja, dat schreef ik pagina's geleden al. Sommige vrouwen kunnen blijkbaar niet zoveel hebben (als ze zwanger zijn). Zo'n opmerking dat je het ook aan de achterkant ziet bijvoorbeeld, daar zou ik net zo hard om mee lachen als me dat gezegd zou worden.
quote:Jynta1981 schreef op 13 augustus 2011 @ 10:29:

Nog een:

4 maanden na de bevalling was ik weer aan het werk gegaan. Bij de wisseling van de wacht roept een collega die ik niet heel vaak zie (andere afdeling), al kijkend naar mijn buik,: "Wat leuk!!!! Gefeliciteerd!!! Ben je zwanger???" Uhm nee, de kleine is er al 4 maanden uit, maar inderdaad mijn buik ziet er zo ongeveer 4 maanden zwanger uit...En wie z'n schuld dat ook is, i.i.g. niet die van je collega
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ja, precies. Je kan het dan ook niet goed dan, want als ze wél zwanger was geweest en collega's zeggen niks, dan is het ook weer niet leuk. Dit is in ieder geval lekker enthousiast.
quote:eimear schreef op 13 augustus 2011 @ 08:29:

Mijn schoonmoeder kwam vorige week in mijn kraamweek aan met nieuwe theedoeken en handdoeken voor in de keuken. Zegt ze ja die ouwe rotzooi die je hebt hangen is toch geen gezicht, wat moet de kraamhulp er wel niet van denken? Het ziet er niet uit.

Ik zei: En dan nog? Denk niet dat het haar een ene moer interesseert wat ik in mijn keuken heb hangen. En op dit moment zal het me ook aan m'n reet roesten wat ik daar heb hangen.

Kwam ze van de week en inmiddels was er bij 1 handdoek een stiksel los. Dus ik liet het haar zien, scheur dat stiksel los en zeg: was een koopje zeker? En mik het zo in de prullenbak terwijl ik zeg, dat is geen gezicht hoor, wat moeten andere mensen er wel niet van denken.

Doos.Wat vreselijk onbeschoft om dat in het huis van een ander te zeggen. Sommige (schoon)ouders eigenen zich het recht toe om overal wat van te mogen vinden en dit ook te zeggen op een lompe manier
Tja, als jouw lompe manier van doen kennelijk geen halt wordt toegeroepen en de handdoekjes gewoon in de keuken worden gehangen...

Ik zie het bij mijn schoonfamilie. Mijn schoonmoeder bemoeit zich bij mijn zwager werkelijk overal mee. Toen hij alleen was, vond hij dat prima en makkelijk. Hij maakte er gretig gebruik van, eigenlijk. Nu hij een vriendin heeft begint het toch wel irritant te worden. Maarja, schoonmoeder gaat natuurlijk gewoon zo door als haar niks wordt gezegd. Omdat mijn vriend en ik weten wat voor vlees we in de kuip hebben wat betreft schoonmoeder, zijn wij altijd heel alert op de "ruimte" die we haar geven. En raad eens, bij ons is ze helemaal niet bemoeizuchtig.
quote:Very.Cherry schreef op 13 augustus 2011 @ 10:43:

[...]

En wie z'n schuld dat ook is, i.i.g. niet die van je collega Nope, ik was ook niet boos . Kon er wel om lachen, vooral om haar gezicht toen ik dat zei.
quote:Very.Cherry schreef op 13 augustus 2011 @ 10:43:

[...]

En wie z'n schuld dat ook is, i.i.g. niet die van je collega Nu trouwens niet meer hoor 2 1/2 jaar later .
quote:astrape schreef op 13 augustus 2011 @ 10:44:

Ja, precies. Je kan het dan ook niet goed dan, want als ze wél zwanger was geweest en collega's zeggen niks, dan is het ook weer niet leuk. Dit is in ieder geval lekker enthousiast.God wat een gezeur. Ik bedoel er helemaal niks negatiefs mee en was ook niet diep beledigd. Pffffff. Vond het juist wel grappig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven