Lompe opmerkingen in kraamtijd

08-06-2011 16:08 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd, wie wint de award?

Hoorde laatst van een vriendin een leuke toen ze met een verse baby aan haar borst lag:



'Jeeej, je buik ziet eruit alsof je nog moet bevallen.'



Een andere kennis van me was in tranen omdat haar schoonmoeder had gezegd dat ze de naam die ze hadden uitgekozen voor hun zoontje echt niet leuk vond. En daar bleef ze zich een aantal keer over verbazen. Prima, meningen verschillen. Maar moet dat nou op dat moment gezegd worden?



Wat is er tegen jou gezegd wat je onder invloed van alle hormonen net niet zo goed kon hebben op dat moment?

Opmerkingen

Totaal aantal stemmen: 82

* Wat een naam. Arm kind. (35%)
* Mén, wat een plofkop! Je zei toch dat het vocht was? (35%)
* Niet echt een knapperd he die baby van jullie. (29%)
Alle reacties Link kopieren
De vriend van mijn vriendin vond de pasgeborene wel op Yoda lijken, van starwars. Ergens zag ik de gelijkenis wel, kon er hartelijk om lachen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Mijn schoonmoeder kwam een uur na de geboorte en zei: " Wat een verschrikkelijk punthoofd heeft hij. Komt vast van de tang of pomp".



Niks geen tang aan te pas gekomen. Gewoon thuis geboren. Met mooi rond bolletje
niet precies een lompe opmerking maar wel lomp gedrag...namelijk bezoek dat maar blijft hangen :angry:

Of zwager...die zou langskomen op een avond binnen een week na de bevalling. Het werd later en later en tegen 9 uur was hij er nog niet. Toen zei ik tegen mijn man, dat hij hem maar af moest bellen, want ik was bekaf en wilde gewoon naar bed. Nou, zwager snapte er niks van dat we het ondertussen te laat vonden worden
Alle reacties Link kopieren
*eigenlijk veel te herkenbaar*
Alle reacties Link kopieren
Geen lompe opmerkingen, wel lompe daden.
3 jaar later bij dochter. Ze had nog nooit van die dikke benen gezien.



Heel normale mollige babybeentjes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonloeder kwam binnen en wist te vertellen dat kleinzoon in niets op haar zoon leek en vast geen kind van haar zoon was.
Ik ben bevallen via keizersnede. Komt een vriendin van ex en vertelt heel vrolijk dat kinderen die via keizersnede geboren worden, eigenlijk niet geboren willen worden (=zweverig type). En ik heb me toch een vrolijk kind...
Vaatdoek, volgens mij span jij de kroon Wat erg zo'n opmerking. Dat kan echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Nadat ik borstvoeding gegeven had zei iemand: zo lekker de buik vol. Waarop de kraamverzorgster opmerkte: denk het niet, er zit nog niks in...
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Ik kreeg ook nog te horen dat mijn man er zo moe uit zag. Was mijn schuld, ik kreeg 's nachts weeen en daardoor had hij te weinig nachtrust gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vaatdoek schreef op 08 juni 2011 @ 16:14:

Mijn schoonloeder kwam binnen en wist te vertellen dat kleinzoon in niets op haar zoon leek en vast geen kind van haar zoon was.

Echt wat erg.





Maarre vertel, heeft ze gelijk
Na 3 dagen was zoon dan toch eens van zijn waterbed gekomen , met de vacuümpomp uiteindelijk want hij werkte niet al te hard mee. Dat leverde een tuut op zijn hoofd op en was het het beste om hem liever te laten liggen ipv van hand tot hand te laten gaan.



Had dat wel aangegeven maar nee....'dat maakte toch niet uit, kreeg ie niks van', volgens schoonfamilie. Ik was te 'out' om te protesteren en had, eenmaal thuis, de boel flink afgehouden qua bezoek. Rust in de tent was wat we beiden nodig hadden.

Niet eens categorie lomp, eerder onnozel en niet al nadenkend.



Later begreep ik het wel, ze waren zo begaan (vanwege omstandigheden) dat ze hartstikke blij waren dat de geboorte uiteindelijk goed is verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ach, we zijn nu 10 jaar verder en ze twijfelt nog. Gelukkig twijfel ik ook aan haar verstandelijk vermogen
Alle reacties Link kopieren
Toen ik na 6 dagen ploeteren uit pure wanhoop toch maar besloot op flesvoeding over te gaan, een verpleegster doodleuk zei toen ze de baby kwam brengen, " ja je moeder is een beetje lui, die geeft liever een flesje" Kon dat mens wel doodslaan. Lig je daar met al je verdriet en schuldgevoelens omdat je niet genoeg melk hebt, komt zo'n trut je ook nog ff voor lui uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ha bij mij kwam schoonmoeder binnen met haar zus. Ik lag in bed, baby in een wiegje op dezelfde kamer. Schoonmoeder en zus hebben een half uur aan mijn bed gezeten en elkaar hun bevallingsverhalen verteld. Niks gevraagd over de baby, over de bevalling, helemaal niks. En er was bovendien geen speld tussen te krijgen. Aan het eind vroeg schoonmoeder aan haar zus: kom, dan gaan we even <naam baby> kijken. Zegt zus: wie is dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik had de zus van mijn man aan de lijn, die woont in het buitenland. 'Vertel; hoe ziet de baby er uit' vroeg ze...



En ik kon alleen maar stamelen dat ie leek op een kruising tussen dat babietje uit Ice age en een heel oud mannetje...



Gelukkig hebben andere mensen nooit gezegd dat hij lelijk was als baby, zelfs niet toen hij in de pukkelperiode zat toen hij 1 maand oud was....



O ja, een oom zei bij binnenkomst op de kraamvisite na 6 dagen...'Goh, ik dacht dat je al bevallen was....
quote:khemam schreef op 08 juni 2011 @ 16:18:

Toen ik na 6 dagen ploeteren uit pure wanhoop toch maar besloot op flesvoeding over te gaan, een verpleegster doodleuk zei toen ze de baby kwam brengen, " ja je moeder is een beetje lui, die geeft liever een flesje" Kon dat mens wel doodslaan. Lig je daar met al je verdriet en schuldgevoelens omdat je niet genoeg melk hebt, komt zo'n trut je ook nog ff voor lui uitmaken.Zo'n verpleegster zou beter moeten weten idd, sjongejonge.
Alle reacties Link kopieren
Gala, Haha. Zij gelukkig niet, maar ik wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chatterly schreef op 08 juni 2011 @ 16:17:

Ik kreeg ook nog te horen dat mijn man er zo moe uit zag. Was mijn schuld, ik kreeg 's nachts weeen en daardoor had hij te weinig nachtrust gehad.Dat was vást je schoonmoeder. Echt zo'n schoonmoeder opmerking.
Een vriend van mijn man had bij de geboorte van zijn neefje gezegd dat zo'n kind toch het leukst was met een appeltje in zijn mond in de oven...



Toen zijn eerste zoon geboren werd hebben we hem uiteraard een appeltje gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Nu-niet-meer-vriendin aan telefoon na keizersnede from hell: "Het is net alsof je hem al jaren kent, he?" Ik kijk opzij naar dat prachtige kereltje en zeg: "Nee, ik ga hem nu pas leren kennen". Zij: "Dat hoor je wel vaker na een keizersnede dat je geen band hebt met je kind". WTF?

Later op kraambezoek... Mijn moeder ziet me van de pijn vertrekken en vraagt of ik last heb van naweeën, zegt ze: "Dat kan niet, ze heeft nooit weeën gehad".
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik lag aan de andere kant van het land, bij te komen in het ziekenhuis. Bevallen van een dochtertje met een handicap.



Dag twee wilde mijn tante persé met mijn ouders mee, op kraambezoek. Mopsey lag inmiddels in haar bedje naast mij, in onze eigen ziekenhuiskamer.

Mijn tante ging in de deuropening staan, breeduit, en begint te gillen "Neee, ik ga niet naar binnen hoor, ik durf niet te kijken, ik durf haar niet te zien, ziet ze er wel een beetje normaal uit, als ze er neit normaal uitziet wil ik haar niet zien, hoor!".



Euh?

Van mij had je niet hoeven komen, hoor. Dat was jouw eigen idee, iemand zette je een mes op je strot, heks!
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Bah, Khemam, word er plaatsvervangend boos om en verdrietig van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven