Lopend of fietsen met de storm?

17-01-2018 18:13 66 berichten
Hoi,

Morgen geven ze storm op, code oranje zag ik net. Als ik morgenochtend op de fiets stap met de kinderen geven ze windstoten op tussen de 89 en 102 km per uur.

Heb helaas de auto niet thuis morgen, man moet al erg vroeg beginnen met werken. Bus heeft slechte verbinding naar school, óf een half uur te vroeg, óf een kwartier te laat.

Lopend ga ik er een goede 3 kwartier over doen. Tot wanneer zouden jullie nog fietsen met (jonge) kinderen? Heb de luxe om met dit soort weer meestal de auto wel te kunnen gebruiken, maar morgen gaat dat dus niet lukken :)

Overigens fiets ik door de stad het grootste gedeelte, klein stukje park.. geen grote open stukken maar wel dicht langs de autowegen.
Met hele jonge kinderen zou ik trouwens niet gaan fietsen met een code oranje storm, die komen helemaal niet vooruit denk ik als ze geen wind mee hebben en waaien die niet meteen om bij zij wind?
Paar maanden geleden was het ook een keer flink aan het waaien en ben ik halverwege even gestopt bij een bushokje want ik was kapot van mijn fiets in bedwang houden met tegen en zijwind.
Even ‘out of the box’: zou een taxi een optie zijn?
Maar de auto regelen -man naar werk brengen- lijkt me het beste. Want anders moet je 4x de bus pakken morgen. Niet handig.
Ik zou eerst is afwachten hoe erg het morgenochtend is. Als het kan dan met de fiets gaan. Kan je altijd nog met de bus naar huis.
Misschien kunnen ze met iemand mee rijden die wel een auto heeft?
Oranje is van 10 tot 1. Als ze een continu rooster hebben zou je voor die tijd kunnen brengen en na ie tijd halen. De overige tijd is het geel.
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
17-01-2018 18:33
De oudste is bijna 8, de jongste 4.. beetje te jong nog helaas Lady*Voldemort.. wordt toch gewoon lopend naar school waaien denk ik ;-)
Kind van 4 jaar 3 kwartier door een storm naar school laten lopen... Lijkt mij dat dat kind dan alweer helemaal 'op' is als het aan de schooldag begint en op het einde van de dag dat hele eind nog een keer terug? Ik zou een taxi nemen. Maar ik weet niet of dat in jouw woonplaats evident is. En als dat niet kan zou ik met de bus gaan en dat halfuurtje overbruggen met een warme chocomelk in een tentje of de kinderen een kwartier te laat afleveren. Lopen zou mijn laatste optie zijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Bumba1985 schreef:
17-01-2018 18:48
Oranje is van 10 tot 1. Als ze een continu rooster hebben zou je voor die tijd kunnen brengen en na ie tijd halen. De overige tijd is het geel.
Of je ze kan brengen hangt natuurlijk niet af van de code, maar van het weer. Zelf even naar buiten kijken lijkt me nog steeds het beste wat je kan doen.
Brengen:
Heen lopen
terug met de bus

Ophalen:
Man met de auto

Dit zou ik doen. Behalve als het hard regent of hagelt. Dan zou ik met de bus gaan en een half uur te vroeg op school aankomen. En als de bus niet rijdt, lekker thuis spelletjes doen en chocomel drinken. En de open haard aan, als je die hebt.
Is er geen groepsapp op school waar je kan vragen of iemand de oudste mee kan nemen? Telefoonlijst? ( ja lekker ouderwets)
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
17-01-2018 18:52
Of je ze kan brengen hangt natuurlijk niet af van de code, maar van het weer. Zelf even naar buiten kijken lijkt me nog steeds het beste wat je kan doen.
Dat deed ik bij de vorige stormdag. Het ging prima op de fiets, de eerste 2 km maar toen waaide ik plots de weg op en kon mijn fiets nog nauwelijks 'houden'. Dat zou ik niet mee willen maken met een kind achterop en een kind op zijn eigen fiets.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Een cito toets voor een 8 jarige?
Alle reacties Link kopieren
Vanaf groep 3. Vanaf groep 1 als je een ouderwetse school hebt. Twee rondes per jaar, taal en rekenen.
Frox schreef:
17-01-2018 19:01
Vanaf groep 3. Vanaf groep 1 als je een ouderwetse school hebt. Twee rondes per jaar, taal en rekenen.
Bedankt voor de info.
Oudblond schreef:
17-01-2018 18:54
Dat deed ik bij de vorige stormdag. Het ging prima op de fiets, de eerste 2 km maar toen waaide ik plots de weg op en kon mijn fiets nog nauwelijks 'houden'. Dat zou ik niet mee willen maken met een kind achterop en een kind op zijn eigen fiets.
Dat laatste moet je natuurlijk wel meenemen in je overwegingen. Nou ja, jij niet natuurlijk maar TO :proud:

Maar dan nog blijft het feit bestaan dat je uiteindelijk altijd zelf moet beslissen wat je doet of laat. Zo'n weerwaarschuwing is leuk, maar niet zaligmakend.
Man met taxi naar zijn werk?
Ja inderdaad, groep 1 heext 1x cito, vanaf groep 2 2x per jaar. Dus er wordt druk getoetst deze week.

Lopen is inderdaad wel een eind, maar als ik naar de bushalte moet lopen ben ik ook al ruim een kwartier onderweg. De bus die hier dicht bij huis komt, rijdt niet in de buurt van school.

Telefoonlijst en groepsapp hebben we niet. Ook maar kinderen uit de klas echt dichtbij waarbij 1 een auto vol heeft en de andere een hele kleine auto ;-)
Taxi zou ik eens naar kunnen kijken. Niet eens aan gedacht. Of ik stuur man met de taxi :-D

Nouja we komen hoe dan ook vast wel op school. Vond het vandaag ook al flink waaien op de fiets met de kinderen... dus die optie is voor morgen even niet aan de orde ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou school bellen dat we een kwartiertje later zijn. Er zullen er wel meer laat zijn door de storm.
Continuerooster hebben ze niet trouwens maar ik laat ze wel altijd overblijven tussen de middag. Ze zijn niet anders gewend, hoef ze dus ook pas om half 4 op te halen morgen en dan is man alweer uit zijn werk
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 19:13
0.72% gewijzigd
Wat gebeurt er overigens met kinderen die "echt" ziek zijn tijdens de CITO?
Ik neem aan dat die dat ding dan toch ook moeten inhalen?
Kunnen jouw kinderen dan toch net zo goed?
Oh ja dat kan zeker hoor tornacense, maar sowieso is 3 kinderen tegelijk ziekmelden niet heel geloofwaardig vrees ik :P
Volgende week mist zoon ook al een hele schooldag i.v.m. controles in het ziekenhuis dus ik hou ze liever niet zomaar thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de school bellen dat ze 15 minuten later zijn door het weer. Zal vast geen probleem zijn.

Ik zou zeker niet gaan lopen of fietsen.
Tornacense schreef:
17-01-2018 19:13
Wat gebeurt er overigens met kinderen die "echt" ziek zijn tijdens de CITO?
Ik neem aan dat die dat ding dan toch ook moeten inhalen?
Kunnen jouw kinderen dan toch net zo goed?
Tuurlijk kunnen ze dat. Het is wat extra gedoe voor de leerkracht, maar ik mag aannemen dat er geen juf is die vanwege een cito eist dat kinderen op school komen als de eeuwenoude eiken door de lucht waaien.
Kan er een buurvrouw niet op de jongste passen als je aan het heen en weren bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor de bus en 15 minuten later zijn en dat zeg ik als moeder en juf.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
17-01-2018 19:17
Tuurlijk kunnen ze dat. Het is wat extra gedoe voor de leerkracht, maar ik mag aannemen dat er geen juf is die vanwege een cito eist dat kinderen op school komen als de eeuwenoude eiken door de lucht waaien.
Ne, dat lijkt me ook.
En zo belangrijk is die cito niet toch, dat het geen week later kan.
Anders zou ik de juf bellen en zeggen dat ik een kwartier later ben ivm code oranje.
Fietsen zou ik niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven