Lulla Doll; iemand ervaring?

24-08-2019 12:23 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, slecht slapende baby hier, vooral overdag gaat het maar moeizaam. Moeilijk inslapen, als ze eenmaal slaapt, vaak na 20 minuten maximaal weer wakker, maar niet uitgerust. Slaaptekort bouwt zich voor de dag op en zo verder. Ik draag veel in de doek, dat gaat meestal goed. Verder bakeren we altijd in, en leggen haar ook wel eens in de wagenbak om handen vrij te hebben. Dat gaat soms goed, maar vaak niet. Ze is nu 7 weken.

Afijn, nu las ik over de Lulla Doll, een pop die hartslag- en ademgeluiden maakt. Iemand hier ervaring mee? Is het wat? Hielp het jouw baby beter slapen?
Alle reacties Link kopieren
Google eens op MAMAROO!
Wel prijzig maar het is elke cent waard. Ik heb hem daarna weer heel goed kunnen verkopen op marktplaats.
Kippetje34 schreef:
24-08-2019 13:12
Voor ons dus een fout. Snap nooit zo goed die drang van mensen om hun denkwijzen op te dringen aan anderen, voornamelijk moeders. Echt, teksten als 'hij is 7 weken, laat hem lekker' etc., wat een onzin. Als TO er zo over had gedacht, had ze dit topic toch niet geopend.

Want jij, met dingen als fouten bestempelen, doe je niet precies wat je van anderen vervelend vind? Beetje raar.
broodjerauweham schreef:
24-08-2019 13:12
Google eens op MAMAROO!
Wel prijzig maar het is elke cent waard. Ik heb hem daarna weer heel goed kunnen verkopen op marktplaats.
De schommelstoel werkte bij mijn schoonzus ook echt heel goed. En ook na 2 kinderen nog goed kunnen verkopen. To zou hem ook 2hand kunnen kopen of eerst kijken of ze hem van iemand kan lenen?
Alle reacties Link kopieren
Accepteer het. Laat zaken los die geen prioriteit hebben. Het is een fase die over gaat. Maak je er niet te deuk om, des te sneller gaat het over
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me op zich vinden in wat anderen zeggen, voor zo'n kleine baby is het contact met de ouders natuurlijk gewoon primair heel belangrijk. Maar met alles wat jij doet lijkt het me ook geen verwaarlozing als je zo'n hulpmiddel inzet voor specifieke momenten waarop je gewoon echt even je handen of je ruimte voor jezelf nodig hebt. Als die pop dan kan helpen om dat soort momenten zowel voor jou als je baby minder stressvol te maken dan lijkt me dat alleen maar winst. Maar het blijft natuurlijk een gokje of deze pop een match is met je baby en of het de aanschaf waard blijkt te zijn. Bij de oudere baby van mijn zus werkte het dus wel goed wat betreft in slaap vallen en rust vinden in het eigen bedje.
Alle reacties Link kopieren
Kippetje34 schreef:
24-08-2019 13:12
Voor ons dus een fout. Snap nooit zo goed die drang van mensen om hun denkwijzen op te dringen aan anderen, voornamelijk moeders. Echt, teksten als 'hij is 7 weken, laat hem lekker' etc., wat een onzin. Als TO er zo over had gedacht, had ze dit topic toch niet geopend.
Ik bedoel nu niet TO!
Maar als er ouders zijn, die denken dat hun baby abnormaal gedrag vertoond, door niet in bed te slapen. Relativeer ik graag, dat is normaal babygedrag.
Vermoeiend
Voor baby het best (zie onderzoeken) om zoveel mogelijk met baby mee te werken.
Maar soms past dat niet, zoals soms BV niet past en kies je niet wat optimaal is voor baby, maar wat beste past voor de ouders
Da's prima
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
24-08-2019 13:15
Want jij, met dingen als fouten bestempelen, doe je niet precies wat je van anderen vervelend vind? Beetje raar.
Je hebt gelijk. Ik verbeter hierbij mijn zin: 'Die methode die voor ons niet zo lekker werkte, gebruiken wij nooit meer.'
lilalinda schreef:
24-08-2019 13:23
Ik bedoel nu niet TO!
Maar als er ouders zijn, die denken dat hun baby abnormaal gedrag vertoond, door niet in bed te slapen. Relativeer ik graag, dat is normaal babygedrag.
Vermoeiend
Voor baby het best (zie onderzoeken) om zoveel mogelijk met baby mee te werken.
Maar soms past dat niet, zoals soms BV niet past en kies je niet wat optimaal is voor baby, maar wat beste past voor de ouders
Da's prima
En het is voor vele moeders ook prettig om van anderen te horen dat wat hun kindje doet, ook normaal gedrag is. Zeker als anderen om je heen dit niet herkennen bij hun kindje... Dan is het fijn om te horen dat er ook ouders zijn die het wél herkennen en dat er verder geen labeltje of medisch probleem op geplakt hoeft te worden...
Heeft ze zelf last van dat slaapgebrek dan? Iedereen had mij een baby beloofd die zo'n 20 uur per dag sliep, maar dat deed ze gewoon niet.
Star² schreef:
24-08-2019 13:30
Heeft ze zelf last van dat slaapgebrek dan? Iedereen had mij een baby beloofd die zo'n 20 uur per dag sliep, maar dat deed ze gewoon niet.
Die van mij ook niet. Dat heeft ze gewoon niet nodig...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-08-2019 13:23
Ik bedoel nu niet TO!
Maar als er ouders zijn, die denken dat hun baby abnormaal gedrag vertoond, door niet in bed te slapen. Relativeer ik graag, dat is normaal babygedrag.
Vermoeiend
Voor baby het best (zie onderzoeken) om zoveel mogelijk met baby mee te werken.
Maar soms past dat niet, zoals soms BV niet past en kies je niet wat optimaal is voor baby, maar wat beste past voor de ouders
Da's prima
Optimaal voor de baby is dat hij voldoende eten, liefde en slaap krijgt. Het heeft toch geen zin om krampachtig met BV en met bij je dragen door te gaan als zowel baby als ouders daar niet blij van worden? Dan is dat dus niet optimaal. Maar goed, dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
24-08-2019 13:30
Heeft ze zelf last van dat slaapgebrek dan? Iedereen had mij een baby beloofd die zo'n 20 uur per dag sliep,
maar dat deed ze gewoon niet.
Ze wordt wel huilerig en sikkeneurig als ze weinig slaap weet te pakken overdag. Overigens slaapt ze avond/nacht wel altijd prima ('zelfstandig'). Van 20.30 - 23.30, dan tot 3.30 en dan tot 7.00. Ben ik al heel blij mee!

En als ze een dag slecht heeft geslapen, slaapt de ze dag erop meestal weer goed. En de dag daarna is het weer pet, meestal. Om de dag gaat het zo, lijkt het.
Alle reacties Link kopieren
Heb je haar overdag al eens op haar buik laten slapen (niet ingebakerd uiteraard)? Scheelde bij ons bij de 3e echt heel veel. Ik had hem wel altijd bij mij in de buurt dus of in de box of in de wandelwagenbak want ze raden het niet aan maar je probeert wat als je meerdere kinderen rond hebt lopen.

Fijn dat jullie al veel dragen en samenslapen. Deden wij ook maar ik weet ook dat sommige dingen gewoon even handiger zijn zonder baby aan je vastgeplakt.
deijscoboer schreef:
24-08-2019 13:38
Ze wordt wel huilerig en sikkeneurig als ze weinig slaap weet te pakken overdag. Overigens slaapt ze avond/nacht wel altijd prima ('zelfstandig'). Van 20.30 - 23.30, dan tot 3.30 en dan tot 7.00. Ben ik al heel blij mee!

En als ze een dag slecht heeft geslapen, slaapt de ze dag erop meestal weer goed. En de dag daarna is het weer pet, meestal. Om de dag gaat het zo, lijkt het.

O dus ze is niet helemaal van de rel? Dan gewoon laten mopperen en ondertussen een beetje je gang gaan. Als het om de dag is komt het vast wel goed ;-)
Super herkenbaar ijscoboer. Hier een van 2,5 week. De nachten zijn prima. Van 21 tot 23 uur. Nog een fles om 3/4 uur en dan tot 6. Maar dan overdag 😅 oef. Onze dochter van nu 2 was precies zo, is uiteindelijk helemaal goedgekomen, zal vast nu weer zo zijn maar vermoeiend is het wel. Ik zou zelf zo min mogelijk laten wennen aan geluid of zoiets. Maar valt te proberen. Wij proberen keer op keer in z'n eigen bedje of in de wandelwagen, soms lukt dat. Soms niet en dan nemen we hem bij ons. Het is even niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
24-08-2019 13:40
O dus ze is niet helemaal van de rel? Dan gewoon laten mopperen en ondertussen een beetje je gang gaan. Als het om de dag is komt het vast wel goed ;-)
Haha, ja, alleen mopperen kent ze niet. Gewoon krijsen en zichzelf helemaal over de flos huilen. Hou ik meestal niet zo lang vol om iets voor mezelf te doen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
24-08-2019 13:40
O dus ze is niet helemaal van de rel? Dan gewoon laten mopperen en ondertussen een beetje je gang gaan. Als het om de dag is komt het vast wel goed ;-)
Niet helemaal van de rel, nee. Maar een goede dag is dan: ochtend in de draagdoek, kort slaapje, middag in de wagenbak/meestal in draagdoek lang slaapje (2-3 uur), in namiddag weer kort slaapje in draagdoek.

Dus een goede dag is veel slapen in draagdoek bij mij, en met geluk één lange slaap in de wagenbak.
Alle reacties Link kopieren
deijscoboer schreef:
24-08-2019 13:55
Haha, ja, alleen mopperen kent ze niet. Gewoon krijsen en zichzelf helemaal over de flos huilen. Hou ik meestal niet zo lang vol om iets voor mezelf te doen.
Meer joh. Gaat tegen al je instincten in. Kon ik ook niet.
deijscoboer schreef:
24-08-2019 13:55
Haha, ja, alleen mopperen kent ze niet. Gewoon krijsen en zichzelf helemaal over de flos huilen. Hou ik meestal niet zo lang vol om iets voor mezelf te doen.

Nee dat snap ik, maar omdat je huilerig schreef, dacht ik niet direct aan krijsen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou investeren in rugdraagconsult ipv in die pop. Dan heb je toch meer ruimte terwijl ze wel dichtbij is.

Maar wij hebben trouwens wel een hondenknuffel met hartslag. Ligt alleeb wel voor de sier want baby 2 slaapt in tegenstelling tot zijn grote broer prima.
Alle reacties Link kopieren
Ja fijn ding!
Snap dat je hAnden soms vrij wil hebben.

In de fb groep ' nachtouders van nu' staan ook veel ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-08-2019 12:47
Het kind is zeven weken oud!

Komt net de buik uit, en heeft gewoon, dierlijke behoefte aan bij mama zijn (of papa).
Het is geen puppy die in de bench moet, tot het stopt met janken
Kinderen kunnen ook heel onrustig worden van juist dat hele tijd rondgesjouwd te worden. Deze baby komt niet tot rust dus heeft behoefte aan voorspelbaarheid zodat ze weet wanneer ze haar rust kan pakken.
Van mijn vijf kinderen waren er twee die juist niet konden slapen in onze aanwezigheid en sliepen in hun eigen bedje wel, hoe graag ik ze ook liever gewoon naast me had gehad.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
deijscoboer schreef:
24-08-2019 12:57
Ik hanteer altijd zelfde volgorde en min of meer vaste slaapplek. Overal hoor je dat ze nog bij je in buurt horen te zijn dus wat ik doe is:

Wakker worden - voeden - knuffelen/spelen - box/tummy time - eerste gaapjes - inbakeren en in wagenbak (speelt muziekje geeft speen en een kus)/of in draagdoek.

Dus eigenlijk probeer ik voor mijn gevoel niet steeds iets anders. Het is steeds deze volgorde en er zijn twee plekken waar geslapen wordt: in de wagenbak of in de draagdoek. 's Avonds gaat ze met ons mee naar boven en dan de co-sleeper in.

Mis ik iets? Is het toch te onduidelijk voor haar misschien?
Misschien vindt ze de wagenbak niet fijn? Een van mijn kinderen vond de wagenbak ook niets. Maar het nestje van de duowagen wel. Die vond ze wel fijn (tsja...) Je geeft aan dat ze in de Co-sleeper wel slaapt ‘s nachts.

Ik kreeg de indruk dat je veel verschillende dingen steeds probeerde, maar excuus als dat niet zo is :-]
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
deijscoboer schreef:
24-08-2019 13:04
Ja, dit is eigenlijk wel gewoon de beste reactie. I know! Maar soms... ;)

En toevallig net een vriendin die ook bevallen is en die dan zo'n baby heeft die vanzelf van voeding tot voeding slaapt, in de wagenbak/box/of waar je haar maar neerlegt. Daar ben ik dan soms wel een beetje jaloers op. En denk ik, wat kan ik anders/beter doen? Waarom kan mijn baby niet
lekker slapen overdag? Maar goed zinloos, en niet eerlijk om te doen. Maar soms frustreert het even. Bijvoorbeeld vandaag, waar ze nog maar 3x 10 minuten geslapen heeft, ze onrustig is.

Overigens, medische dingen zijn wel zo'n beetje uitgesloten inmiddels.
Het ligt niet aan jou. Ik heb er twee waarvan één die overdag slapen eigenlijk niet deed en eentje die dat prima deed.
Dus schakel hulp in en wacht af. Want nee er is geen klap aan als je baby zo aan je hangt dus die kun je best aan iemand anders hangen af en toe.
Star² schreef:
24-08-2019 13:30
Heeft ze zelf last van dat slaapgebrek dan? Iedereen had mij een baby beloofd die zo'n 20 uur per dag sliep, maar dat deed ze gewoon niet.
Haha! Dat was een illusie die zo hard aan diggelen ging bij ons dat je het een stad verder nog hoorde rinkelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven