Mag ik vragen of ze me inleiden met 38 weken??
woensdag 15 april 2009 om 13:35
Hey Mensen,
Ik ben nu 37 weken en 1 dag zwanger van mijn tweede kindje.
Nu is het zo dat ik van mijn eerste zwangerschap echt heb kunnen genieten!
Nu ik zwanger ben van de tweede is het een regel rechte ramp geweest.
De eerste 25 weken constant bloedverlies gehad, en in het ziekenhuis gelegen voor nieuwstuwing.
Heb nu sins een week of 4 ook echt voorweeen en overal last van, buik, benen, rug ( wil nie klagen hoor of zo haha).
Ik ben het echt zoooooooooooo zat!.
Zelfs mijn relatie loopt daardoor slecht wat mijn schuld is,, want ben stront chagerijnig.
Nu moet ik vanmiddag naar de verloskundige en wil ik gaan vragen of ze me a.u.b willen inleiden met 38 weken.
Is dit heel raar als ik dit vraag??
Liefs chifa
Ik ben nu 37 weken en 1 dag zwanger van mijn tweede kindje.
Nu is het zo dat ik van mijn eerste zwangerschap echt heb kunnen genieten!
Nu ik zwanger ben van de tweede is het een regel rechte ramp geweest.
De eerste 25 weken constant bloedverlies gehad, en in het ziekenhuis gelegen voor nieuwstuwing.
Heb nu sins een week of 4 ook echt voorweeen en overal last van, buik, benen, rug ( wil nie klagen hoor of zo haha).
Ik ben het echt zoooooooooooo zat!.
Zelfs mijn relatie loopt daardoor slecht wat mijn schuld is,, want ben stront chagerijnig.
Nu moet ik vanmiddag naar de verloskundige en wil ik gaan vragen of ze me a.u.b willen inleiden met 38 weken.
Is dit heel raar als ik dit vraag??
Liefs chifa
woensdag 15 april 2009 om 14:22
Iry, soms gaat een gyn er wel in mee inderdaad, maar dan moet er echt wel een andere reden zijn dan chagrijnig en weinig slaap.
Ik zou bij de tweede ingeleid worden met 39/40 weken (oa ivm vorige bevalling en hevige ppd bij eerste) Was niet nodig want geplande keizersnede, maar goed, hij stond wel op de rol.
Ze doen het dus wel, maar niet zonder gegronde reden.
Ik zou bij de tweede ingeleid worden met 39/40 weken (oa ivm vorige bevalling en hevige ppd bij eerste) Was niet nodig want geplande keizersnede, maar goed, hij stond wel op de rol.
Ze doen het dus wel, maar niet zonder gegronde reden.
woensdag 15 april 2009 om 14:25
Vragen kan altijd, maar of je verzoek ingewilligd wordt is de grote vraag.
Ik ben bij mijn laatste zwangerschap ingeleid met 38+1, op ons verzoek. Dit hebben we tijdens de controle bij de gyn met 36 wk gevraagd. Zijn antwoord was dat als met 38 wk de baarmoedermond al verweekt/verstreken was en er evt. wat ontsluiting zou zijn, dat het dan zou kunnen. Er was absoluut geen medische of lichamelijke indicatie voor, maar puur de angst dat het weer mis zou gaan (gezien de voorgeschiedenis). De gyn gaf wel nog eens duidelijk aan dat er geen medische noodzaak was, maar dat hij onze angst heel goed snapte. De bevalling was inderdaad pittig, ook vergeleken met mijn andere twee bevallingen.
Ik ben bij mijn laatste zwangerschap ingeleid met 38+1, op ons verzoek. Dit hebben we tijdens de controle bij de gyn met 36 wk gevraagd. Zijn antwoord was dat als met 38 wk de baarmoedermond al verweekt/verstreken was en er evt. wat ontsluiting zou zijn, dat het dan zou kunnen. Er was absoluut geen medische of lichamelijke indicatie voor, maar puur de angst dat het weer mis zou gaan (gezien de voorgeschiedenis). De gyn gaf wel nog eens duidelijk aan dat er geen medische noodzaak was, maar dat hij onze angst heel goed snapte. De bevalling was inderdaad pittig, ook vergeleken met mijn andere twee bevallingen.
woensdag 15 april 2009 om 14:26
Mijn ervaring met inleiden zijn ook rampzalig.
Ik weet niet of dat een regel is (meer veel positieve dingen lees ik ook weer niet)
Ik weet wel dat ik toen heb geroepen(en niet zo aardig) dat ze het infuus moesten verwijderen en ik naar huis ging (ik stond al op)
Toen een zuster zei,maar meisje dat kan toch niet,de baby moet er toch uit nu.
Heb ik gezegd dat het mij geen zak kon schele als de baby mijn hele leven zou blijven zitten en dat ze nu dat kutinfuus eruit moesten halen (met nog wat krachtermen van onze lieve heer erbij).
Ik ging naar huis,punt! .
Ze hebben alle zeilen bij moeten zetten geloof ik
Maarja....was niet meer zo toerekeningsvatbaar .
Ik weet niet of dat een regel is (meer veel positieve dingen lees ik ook weer niet)
Ik weet wel dat ik toen heb geroepen(en niet zo aardig) dat ze het infuus moesten verwijderen en ik naar huis ging (ik stond al op)
Toen een zuster zei,maar meisje dat kan toch niet,de baby moet er toch uit nu.
Heb ik gezegd dat het mij geen zak kon schele als de baby mijn hele leven zou blijven zitten en dat ze nu dat kutinfuus eruit moesten halen (met nog wat krachtermen van onze lieve heer erbij).
Ik ging naar huis,punt! .
Ze hebben alle zeilen bij moeten zetten geloof ik
Maarja....was niet meer zo toerekeningsvatbaar .
woensdag 15 april 2009 om 14:29
Nou raar om te vragen vind ik het niet.
Ik denk niet dat ze er van opkijken en het zegt iets over je gemoedstoestand.
Dus ik denk wel dat ze de vraag serieus nemen. In die zin,
met je praten en advies geven hoe je de laatste weken door kan komen en wat je daarbij nodig hebt,en in het gesprek toetsen hoe ernstig die gemoedstoestand is.
Ik denk niet dat ze er van opkijken en het zegt iets over je gemoedstoestand.
Dus ik denk wel dat ze de vraag serieus nemen. In die zin,
met je praten en advies geven hoe je de laatste weken door kan komen en wat je daarbij nodig hebt,en in het gesprek toetsen hoe ernstig die gemoedstoestand is.
woensdag 15 april 2009 om 14:30
woensdag 15 april 2009 om 14:30

woensdag 15 april 2009 om 14:31
Ik vond inleiden helemaal niet rampzalig eigenlijk. Ik vond het een verademing. Bevalling ging wel snel, maar de verwachting was eigenlijk dat het bij een niet-ingeleide bevalling nog sneller was gegaan. I.t.t. had ik bij de ingeleide bevalling tenminste de tijd om af en toe op adem te komen. Zoontje was er 1 uur en 22 minuten nadat het infuus aanging) en ik voelde me meteen weer fit. Ik zou er zo weer voor tekenen als ik nog een keer zou moeten bevallen.
woensdag 15 april 2009 om 14:35
Denk het ook qwert,maar vond het achteraf wel rot.
Niet dat ik als een debiel heb lopen gillen ofzo (wat je zo leuk in films ziet)
Maar ik heb geloof ik wel iedereen naast mijn bed behoorlijk lopen bitchen bij iedere poging mij te kalmeren.
Maarja, uren achter elkaar 1 lange wee zonder te kunnen ademhalen haalde het slechtste bij mij naar boven(en ik raakte ervan in paniek).
en die wee,was niet te vergelijken met een natuurlijke wee (bij mij dan)
Stom,dat ik eigenlijk wel lucht had om te vloeken dan.
Ze hebben mij uiteindelijk ook platgespoten.
Vraag mij af of dat in het belang van mij was of van het personeel
Niet dat ik als een debiel heb lopen gillen ofzo (wat je zo leuk in films ziet)
Maar ik heb geloof ik wel iedereen naast mijn bed behoorlijk lopen bitchen bij iedere poging mij te kalmeren.
Maarja, uren achter elkaar 1 lange wee zonder te kunnen ademhalen haalde het slechtste bij mij naar boven(en ik raakte ervan in paniek).
en die wee,was niet te vergelijken met een natuurlijke wee (bij mij dan)
Stom,dat ik eigenlijk wel lucht had om te vloeken dan.
Ze hebben mij uiteindelijk ook platgespoten.
Vraag mij af of dat in het belang van mij was of van het personeel

woensdag 15 april 2009 om 14:36
quote:bambibaby schreef op 15 april 2009 @ 14:14:
k zou naar een acupuncturiste gaan en proberen de weeen op te wekken
ik was bijna veertig weken zwanger en stond al op de lijst voor inleiden omdat er nog geentekenen waren. ben op een avond daarheen geweest en ee npaar uur later begonnen de weeen. je weet nooit of het heeft geholopen maar ik was iig erg blij!!!
k zou naar een acupuncturiste gaan en proberen de weeen op te wekken
ik was bijna veertig weken zwanger en stond al op de lijst voor inleiden omdat er nog geentekenen waren. ben op een avond daarheen geweest en ee npaar uur later begonnen de weeen. je weet nooit of het heeft geholopen maar ik was iig erg blij!!!
woensdag 15 april 2009 om 14:37
Hier bij eerste 26 uur via infuus ingeleid....verschrikking echt waar. Vantevoren hadden ze het nog 3 dagen met gel geprobeerd.
Daarna toch spoedkeizersnede omdat zijn navelstreng toch om zijn nek bleek te zitten....
Daarna niet meer gedurfd om zwanger te worden vanwege klotezwangerschap en deze horrorbevalling.
Nummer 2 is dan ook een ongelukje en gynaecoloog snapte dat ik weer een keizersnede wilde na nummer 1 op deze manier. Die hebben we dan ook tot grote vreugde meteen ingepland.
Nummer 3 wel gepland, maar wel met de gedachte dat ik niet meer hoefde te bevallen, maar een keizersnede mocht.
Daarna toch spoedkeizersnede omdat zijn navelstreng toch om zijn nek bleek te zitten....
Daarna niet meer gedurfd om zwanger te worden vanwege klotezwangerschap en deze horrorbevalling.
Nummer 2 is dan ook een ongelukje en gynaecoloog snapte dat ik weer een keizersnede wilde na nummer 1 op deze manier. Die hebben we dan ook tot grote vreugde meteen ingepland.
Nummer 3 wel gepland, maar wel met de gedachte dat ik niet meer hoefde te bevallen, maar een keizersnede mocht.

woensdag 15 april 2009 om 14:39
woensdag 15 april 2009 om 14:43
Ik woon in België en hier wordt dat dus wel gedaan. Een vriendin werd ingeleid met 39 weken omdat de gynaecoloog anders op vakantie zou zijn (en dus de inkomsten zou mislopen, het zijn hier allemaal kleine zelfstandigen). Heb in zo'n bevalprogramma ook al een vrouw gezien die met 38 weken werd ingeleid omdat ze geen zin meer had om te wachten. Dus woon je in de buurt van België, kom dan hier bevallen 
Ben zelf ingeleid met 41 weken + 1 dag en bevalling ging redelijk voorspoedig (ik denk eigenlijk dat mijn lichaam het spontaan overnam na het eerste zetje). De vriendin met de hebberige gyn had wel een rampbevalling. Dus of je er nou echt voor zou moeten gaan als je de gelegenheid hebt, kweenie....

Ben zelf ingeleid met 41 weken + 1 dag en bevalling ging redelijk voorspoedig (ik denk eigenlijk dat mijn lichaam het spontaan overnam na het eerste zetje). De vriendin met de hebberige gyn had wel een rampbevalling. Dus of je er nou echt voor zou moeten gaan als je de gelegenheid hebt, kweenie....
mahna mahna tuduuuudududu

woensdag 15 april 2009 om 14:45
quote:summerbreeze21 schreef op 15 april 2009 @ 14:26:
Pff zou het niet eens meer overwegen.
Als ik de keuze toen had gehad, liever nog even door blijven lopen dan ingeleid worden.Met wat ik nu weet, moesten ze bij de tweede met hun hand op hun hartbijbelkorantorakinderenenalleseniedereen beloven dat ik NIET ingeleid zou worden.
Pff zou het niet eens meer overwegen.
Als ik de keuze toen had gehad, liever nog even door blijven lopen dan ingeleid worden.Met wat ik nu weet, moesten ze bij de tweede met hun hand op hun hartbijbelkorantorakinderenenalleseniedereen beloven dat ik NIET ingeleid zou worden.

woensdag 15 april 2009 om 14:46
quote:fleurtje schreef op 15 april 2009 @ 14:38:
TO, als je zo bekaf bent, dan trek je de plotselinge heftigheid (itt het opbouwende van een gewone bevalling) ws helemaal niet.
Of een gewone bevalling zich meer opbouwt weet je niet van tevoren. Bij dochter was de bevalling natuurlijk, maar ging ik binnen 20 met een weeenstorm naar volledige ontsluiting (dat voelde dus ook echt alsof je openscheurt zonder dat je adem kunt halen). Om vervolgens zonder persweeën, want toen de weeenstorm stopte en ik mocht persen vielen de weeen volledig weg, er ruim 2,5 uur over te doen om dochter eruit te krijgen. Dus bevalling van krap 3 uur met maar 20 minuten weeen en verder op eigen kracht. Daarna met gillende sirenes alsnog naar het ziekenhuis omdat ik leegbloedde en de eerste weken niet in staat geweest om meer te doen dan dochter voedden.
De ingeleide bevalling was maar 1 uur en 22 minuten, maar ging geleidelijk en na 2 persweeën werd zoontje gelanceerd. En een uurtje later was ik heerlijk gedoucht en zo fit als een hoentje.
TO, als je zo bekaf bent, dan trek je de plotselinge heftigheid (itt het opbouwende van een gewone bevalling) ws helemaal niet.
Of een gewone bevalling zich meer opbouwt weet je niet van tevoren. Bij dochter was de bevalling natuurlijk, maar ging ik binnen 20 met een weeenstorm naar volledige ontsluiting (dat voelde dus ook echt alsof je openscheurt zonder dat je adem kunt halen). Om vervolgens zonder persweeën, want toen de weeenstorm stopte en ik mocht persen vielen de weeen volledig weg, er ruim 2,5 uur over te doen om dochter eruit te krijgen. Dus bevalling van krap 3 uur met maar 20 minuten weeen en verder op eigen kracht. Daarna met gillende sirenes alsnog naar het ziekenhuis omdat ik leegbloedde en de eerste weken niet in staat geweest om meer te doen dan dochter voedden.
De ingeleide bevalling was maar 1 uur en 22 minuten, maar ging geleidelijk en na 2 persweeën werd zoontje gelanceerd. En een uurtje later was ik heerlijk gedoucht en zo fit als een hoentje.
woensdag 15 april 2009 om 14:46
Summerbreeze; jou verhaal heb ik toen gelezen op januari-topic? Naar om dit mee te maken!! Hoe is het nu dan? En volgens mij geloofden ze je niet daar in het ZH? Qua hevigheid pijn?
Volgens mij schreef fleurtje hier nog wat jij smste.........?
Wat ik heel grappig vond. Oh erg! Maar het gaf een goede weergave van hoe het met je ging.
Volgens mij schreef fleurtje hier nog wat jij smste.........?
Wat ik heel grappig vond. Oh erg! Maar het gaf een goede weergave van hoe het met je ging.