“Maham, niemand gebruikt zakdoeken!”
woensdag 15 april 2026 om 10:48
Mijn jongste, die tien rondes corona heeft meegemaakt en braaf mondkapjes droeg, blijkt altijd in haar hand te niezen. En het vervolgens het snot ergens (kleding????) aan af te vegen. Want: niemand op school gebruikt zakdoeken. Zal wel weer cringe zijn ofzo.
Mijn oudste eet niet op school. Kan ook echt niet. Sta je voor schut blijkbaar.
Welke stupide dingen doet of laat jouw puber om erbij te horen?
Mijn oudste eet niet op school. Kan ook echt niet. Sta je voor schut blijkbaar.
Welke stupide dingen doet of laat jouw puber om erbij te horen?
donderdag 16 april 2026 om 16:19
donderdag 16 april 2026 om 19:50
Labdiamanten zijn goedkoper dan gewone diamanten. Maar misschien heeft hij per ongeluk iets meegekregen op TikTok over uitbuiting in mijnen? (Dat is mijn positieve puberouder insteek. Het antwoord is waarschijnlijk 'eg nie'.Ceester schreef: ↑16-04-2026 14:59lol de labdiamanten (hoe komt ie erbij?!?) en de fatbike kan hij op zijn buik schrijven. (Fatbike wil hij niet, dat is voor drillers...)Gewone zilveren ketting mag wel van mij. Om hem er ordinair uit te laten zien, moet je echt je best doen, hij ziet er echt nog steeds wel uit als een meisje (superlang haar, echt een meisjesgezicht)
zaterdag 18 april 2026 om 08:45
Ik heb hem gevraagd,Kipzonderkop schreef: ↑16-04-2026 19:50Labdiamanten zijn goedkoper dan gewone diamanten. Maar misschien heeft hij per ongeluk iets meegekregen op TikTok over uitbuiting in mijnen? (Dat is mijn positieve puberouder insteek. Het antwoord is waarschijnlijk 'eg nie'.
-waarom wil jij labdiamanten?
-Die zijn goedkoper.
- Okay, heb je nog een andere reden?
-Ja, als ik ze kwijtraak is het niet zo erg.
- Okay, heb je ook nog een niet financiële reden?
- Ja labdiamanten zijn beter voor het milieu en benadelen minder mensen want die mijnen....
Gevolgd door een heel verhaal.
Ik moest hem even van het financiële afhalen, maar hij weet dit kennelijk wel... Hij zit niet op TikTok trouwens maar krijgt natuurlijk genoeg mee...
zaterdag 18 april 2026 om 09:59
Hier ook, dochter eet ook niet op school óf alleen iets gekochts. Thuis eet ze prima. Wel een fiets, geen kind dat erop zit want dan staat ze voor lul. Ofzo.
Dus lopend of achterop bij vrienden die wél een fatbike hebben.
zaterdag 18 april 2026 om 10:02
Ja, ik herinner me ook wel dat daar vroeger zo tegenaan gekeken werd maar ik begreep zelf niet wat er dan zo erg aan was. Dan maar voor schut. Het bleef dan ook bij gegniffel ofzo. Niet dat ze me er om gingen opwachten of hinderen. Was ook maar een mening denk ik dan.
zaterdag 18 april 2026 om 10:33
zaterdag 18 april 2026 om 12:55
Ik weet ook niet wat het probleem eigenlijk wascognac schreef: ↑18-04-2026 10:02Ja, ik herinner me ook wel dat daar vroeger zo tegenaan gekeken werd maar ik begreep zelf niet wat er dan zo erg aan was. Dan maar voor schut. Het bleef dan ook bij gegniffel ofzo. Niet dat ze me er om gingen opwachten of hinderen. Was ook maar een mening denk ik dan.
zaterdag 18 april 2026 om 13:03
Ja daarom en daar had ik nog minder zin in. Gegniffel was niet leuk maar ik had niet de indruk dat ze me wel ineens heel geweldig vonden als ik dat regenpak achtwege liet. Ik was bij voorbaat al suf omdat ik niet van jongens hield, niet van uitgaan, niet met make-up bezig was, niet met mijn kleding, niet met muziek. Dus dat regenpak kon ik me ook nog wel erbij permitteren. Het was dus niet zozeer sterk van mij of erboven kunnen staan. Het was meer dat het totaalpakket van de ander mij niet zo aanstond.
maandag 20 april 2026 om 19:06
Ik ben plaatsvervangend trots! Goed over nagedacht!Ceester schreef: ↑18-04-2026 08:45Ik heb hem gevraagd,
-Die zijn goedkoper.
- Ja labdiamanten zijn beter voor het milieu en benadelen minder mensen want die mijnen....
Ik moest hem even van het financiële afhalen, maar hij weet dit kennelijk wel... Hij zit niet op TikTok trouwens maar krijgt natuurlijk genoeg mee...
woensdag 22 april 2026 om 09:25
Tot nu toe op dit gebied wel. Maar hij zit ook een beetje in zo een bubbel, super bewuste school waar lang niet iedereen een jongetje of een meisje is en zo... Allerlei vakken die je leren de wereld en het nieuws te kennen etc... Ook bij de gewone vakken veel aandacht voor het nieuws en zo...
woensdag 22 april 2026 om 23:30
Ik zal wel onder een steen hebben gelegen want dat wist ik niet. Slecht voor het milieu en die mijnen...Ceester schreef: ↑18-04-2026 08:45Ik heb hem gevraagd,
-Die zijn goedkoper.
Ik heb toevallig laatst een ring met diamantjes gekregen.
Hier ook een puber die sinds de 2e niet meer eet op school. Jongste gr 8 wel maar neemt dan wel graag eten mee wat over was. Zoals pizza punten of sushi. Brood eet hij ook nog wel.
Regenkleding op de fiets is ook erg onlogisch maar inderdaad ik deed dat ook niet vroeger. Eten op school wel maar brood moest in een zakje.
Mijn oudste heeft sinds kort ook oorbellen ook van die (nep) bling bling dingen. Moest er even aan wennen maar het staat hem wel.
.
vrijdag 24 april 2026 om 08:29
Mijn kinderen eten ook allang niet meer op school. Zoon is 16, neemt niks mee. Meestal koopt hij met vrienden iets in de pauze of soms eet hij helemaal niks en dan komt hij om 15.30 uitgehongerd thuis.
Dochter (nu 18) neemt al een paar jaar geen lunch mee naar school. Niet eens een flesje water en het liefst een zo klein mogelijke handtas of niks.
Fietsen, daar is zij al op haar 13e mee gestopt en zoon wilde vanaf zijn 14e ook niet meer met de fiets naar school. Een volle drukke metro mét overstap op een ándere volle drukke metro werd verkozen boven 10 minuten fietsen.
Dochter (nu 18) neemt al een paar jaar geen lunch mee naar school. Niet eens een flesje water en het liefst een zo klein mogelijke handtas of niks.
Fietsen, daar is zij al op haar 13e mee gestopt en zoon wilde vanaf zijn 14e ook niet meer met de fiets naar school. Een volle drukke metro mét overstap op een ándere volle drukke metro werd verkozen boven 10 minuten fietsen.
vrijdag 24 april 2026 om 09:10
Hm, er gaat hier iets mis in de ontwikkeling geloof ik...
- pubers fietsen
- pubers eten brood uit trommel op school (en delen, met degenen die te laat op waren om dit te smeren).
- pubers willen niet gezien worden met zilveren kettingen en labdiamanten
- pubers gaan allemaal naar school met een enorme rugzak vol zooi (bedenk me nu: vakantie; ik moet ze de bananen-mandarijnen-appelcheck nog laten uitvoeren
. Je weet nooit wat er achter blijft tussen al die zooi. En na 2 weken wil je dat ook niet meer tegenkomen).
- van die pakjes noodles? Nee, weet je hoeveel rotzooi daarin zit? (Oké, eerlijk: vorig jaar vraten ze die nog wel 3 per dag, dus we hebben een enorme voorraad liggen en van ellende eet ik er dus nu soms maar een. Scheelt in kastruimte).
Oke, wat ze menselijk houdt:
- Geen regenpak (dan trap je gewoon wat harder, dan ben je er sneller).
- regelmatig pauzebezoekjes aan de locale super voor frikandelbroodjes, croissantjes en boreks.
- mijn diepvriesfruit is niet meer veilig
T is wat, die pubers!
- pubers fietsen
- pubers eten brood uit trommel op school (en delen, met degenen die te laat op waren om dit te smeren).
- pubers gaan allemaal naar school met een enorme rugzak vol zooi (bedenk me nu: vakantie; ik moet ze de bananen-mandarijnen-appelcheck nog laten uitvoeren
- van die pakjes noodles? Nee, weet je hoeveel rotzooi daarin zit? (Oké, eerlijk: vorig jaar vraten ze die nog wel 3 per dag, dus we hebben een enorme voorraad liggen en van ellende eet ik er dus nu soms maar een. Scheelt in kastruimte).
- regelmatig pauzebezoekjes aan de locale super voor frikandelbroodjes, croissantjes en boreks.
T is wat, die pubers!
zaterdag 25 april 2026 om 09:29
Dit is ook onze puber, maar dan plus zilveren ketting en min het wijzen op zijn tas uitruimen, dat doet hij gewoon zelf. Wel moet iemand hem zeggen zijn zooi ook in de afwasmachine te zeggenmoizer schreef: ↑24-04-2026 09:10Hm, er gaat hier iets mis in de ontwikkeling geloof ik...
- pubers fietsen
- pubers gaan allemaal naar school met een enorme rugzak vol zooi (bedenk me nu: vakantie; ik moet ze de bananen-mandarijnen-appelcheck nog laten uitvoeren. Je weet nooit wat er achter blijft tussen al die zooi. En na 2 weken wil je dat ook niet meer tegenkomen).
T is wat, die pubers!
Als dat het ergste is, mag hij van mij een zilveren ketting... ( Dan is hij helemaal decked out met zijn drip)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in