Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Alle reacties Link kopieren
Svea, niet mijn ding, klinkt een beetje als? Nivea
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
quote:miza schreef op 25 maart 2017 @ 21:13:

Noren vind ik ook mooi!



Wat vinden jullie van Svea?

De naam staat wel mooi, zo geschreven. Dus op papier is ie goed ;)

Maar ik weet niet hoe je hem uitspreekt, Svee? Sveejaa?

Ben over deze varianten van uitspraak niet zo heel enthousiast.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie mening; haha nivea begrijp ik wel! Je zegt Sveejaa. Zag een schrijfster met deze naam. Vond het wel apart en inderdaad mooi op papier. Ben ook nog niet overtuigd qua spraak.
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Kwam vandaag ook op Fina/ Vina.

Vind ik ook mooi. Weet alleen niet goed welke spelwijze..

Vind met de f mooier denk ik.

En Evy staat ook nog hoog.

33 weken en nog steeds niet zeker! :(
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de naam Mirthe voor als het een meisje wordt, nu is er in onze omgeving een meisje geboren die dus deze naam heeft gekregen en daar baal ik best wel van. Ik twijfel nu om bij deze naam te blijven of toch nog iets anders te kiezen. Ben over 2 weken uitgerekend.

Jullie advies/tips?
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Juul hoe dichtbij staat deze persoon? Zal je die vaak zien of dat niet?
quote:Juul2014 schreef op 29 maart 2017 @ 17:26:

Wij hebben de naam Mirthe voor als het een meisje wordt, nu is er in onze omgeving een meisje geboren die dus deze naam heeft gekregen en daar baal ik best wel van. Ik twijfel nu om bij deze naam te blijven of toch nog iets anders te kiezen. Ben over 2 weken uitgerekend.

Jullie advies/tips?

Een andere naam! Want mirthe.., zo'n schijnheilige truttebol naam.

Kies wat stoerders.
Alle reacties Link kopieren
Juul, is het iemand die jullie goed kennen en vaak zien of valt dat mee?

Als het iemand was die ik vaak zag, zou ik wel overwegen om een andere naam te kiezen, maar anders niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Juul2014 schreef op 29 maart 2017 @ 17:26:

Wij hebben de naam Mirthe voor als het een meisje wordt, nu is er in onze omgeving een meisje geboren die dus deze naam heeft gekregen en daar baal ik best wel van. Ik twijfel nu om bij deze naam te blijven of toch nog iets anders te kiezen. Ben over 2 weken uitgerekend.

Jullie advies/tips?



Leuke naam!

Ik zou niet snel voor wat anders gaan, tenzij het echt heel nabij in de familie is of de dochter van een goede vriendin. Waarschijnlijk heet jullie dochter voor jullie al zo, dus wordt het nog lastig om aan een andere naam te wennen in zo'n korte tijd.

Iemand uit de straat, kind van collega of van een vriendin/famielid die wat meer van je af staat, zou voor mij dus absoluut geen reden zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Juul2014 schreef op 29 maart 2017 @ 17:26:

Wij hebben de naam Mirthe voor als het een meisje wordt, nu is er in onze omgeving een meisje geboren die dus deze naam heeft gekregen en daar baal ik best wel van. Ik twijfel nu om bij deze naam te blijven of toch nog iets anders te kiezen. Ben over 2 weken uitgerekend.

Jullie advies/tips?De naam komt van de betekenis "altijd groene heester". Maar daar hoort in geen enkele taal een "h" in. Dus als je die naam mooi vindt, zou het "Mirte" moeten zijn...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Het is geen familie en ook geen vrienden, dus wat dat betreft niet dichtbij. Ze zijn van onze leeftijd, wonen in t zelfde dorp en gaan naar dezelfde kerk als ons. Wat mijn man betreft blijven we gewoon bij deze naam.

Het is ook al helemaal onze naam voor als het een meisje wordt dus het voelt ook helemaal niet fijn om nog wat anders te verzinnen.

Maar vindt het toch erg jammer, ik ga waarschijnlijk mensen een mening over deze naam horen geven voordat ons kindje er is en het voelt een beetje als na-apen al is dat natuurlijk niet zo. En het kan natuurlijk net zo goed een jongen worden en maak ik me druk om niets
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
quote:Haaz schreef op 29 maart 2017 @ 19:11:

[...]



Een andere naam! Want mirthe.., zo'n schijnheilige truttebol naam.

Kies wat stoerders.Tja dat kan je vinden, ik vind het een lieve stoere naam
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik gewoon bij de naam Mirthe blijven en wat anderen daar van denken moet eigenlijk ook niets uitmaken. Jullie vinden het toevallig ook een mooie naam!
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik zeker bij deze naam blijven!

En wat betreft die meningen, gelukkig maar dat we niet allemaal dezelfde mening/smaak hebben want dat zou echt saai worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:zucchini schreef op 29 maart 2017 @ 21:01:

Dan zou ik gewoon bij de naam Mirthe blijven en wat anderen daar van denken moet eigenlijk ook niets uitmaken. Jullie vinden het toevallig ook een mooie naam!



Maar waarom dan "Mirthe" met "th" als de juiste naam "Mirte" is?



Is toch net zo idioot als een kind Yeffray noemen als je "Jeffrey" bedoelt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 maart 2017 @ 21:08:

[...]





Maar waarom dan "Mirthe" met "th" als de juiste naam "Mirte" is?



Is toch net zo idioot als een kind Yeffray noemen als je "Jeffrey" bedoelt?



De meest gebruikte spelling van deze naam is Mirthe, althans in de afgelopen 10 jaar. Daarvoor was de meest gebruikte spelling Myrthe. (Bron: Meertensinsituut)

Met de spelling Mirte ben je echt in de minderheid en zal je naam dus juist vaak verkeerd geschreven worden! Dus de vergelijking met Jeffrey gaat niet op.

Het is wat je belangrijker vindt: of je de naam van de heester wil gebruiken of liever de meest gebruikte naam.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbabientje2 schreef op 29 maart 2017 @ 21:13:

[...]





De meest gebruikte spelling van deze naam is Mirthe, althans in de afgelopen 10 jaar. Daarvoor was de meest gebruikte spelling Myrthe. (Bron: Meertensinsituut)

Met de spelling Mirte ben je echt in de minderheid en zal je naam dus juist vaak verkeerd geschreven worden! Dus de vergelijking met Jeffrey gaat niet op.

Het is wat je belangrijker vindt: of je de naam van de heester wil gebruiken of liever de meest gebruikte naam.Ik zou gaan voor de juist gespelde naam en niet voor de opgeleukte naam van de afgelopen 10 jaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 29 maart 2017 @ 21:25:

[...]





Ik zou gaan voor de juist gespelde naam en niet voor de opgeleukte naam van de afgelopen 10 jaar.



Mocht je binnenkort zwanger worden, dan kun je het in gedachten houden.



Maar ik vind het wel leuk, dit. Ik zit me ineens af te vragen waarom we Ineke en Lineke schrijven, maar wel Marieke. Marike zou ook moeten voldoen, met die mooie open lettergreep.
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwjagersma schreef op 29 maart 2017 @ 21:27:

[...]





Mocht je binnenkort zwanger worden, dan kun je het in gedachten houden.



Maar ik vind het wel leuk, dit. Ik zit me ineens af te vragen waarom we Ineke en Lineke schrijven, maar wel Marieke. Marike zou ook moeten voldoen, met die mooie open lettergreep.Of Mariken (zoals van Nieumeghen) uit de 16e eeuw.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Marit

Marike

Merle
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels ruim 37 weken zwanger van een meisje en we zijn nog niet helemaal uit de naam.

Nu hebben we een naam die we allebei erg leuk vinden, past bij de naam van onze eerste dochter en onze achternaam. Maar zo heet ook de dochter van een studievriendin (die ik 3x per jaar zie).

Ik had zelf de naam niet als optie omdat hij dus al 'vergeven' was. Mijn man kwam er mee :-) (hij heeft geen idee hoe alle kinderen van mijn vriendinnen heten).

Het is een normale naam maar komt niet heel veel voor. Wel de laatste jaren populairder geworden. Wat zouden jullie doen? Doorzoeken of gaan voor deze?



De andere opties die we hebben vindt 1 van ons beiden een stuk minder of lijkt te veel op de naam van onze dochter (zelfde beginletter of jut en jul uitstraling).
Ik zou het gewoon doen! Wil je anders de naam van je oudste kind eens noemen en de naam die jullie in gedachte hebben? Dan denken we mee
quote:Gossie schreef op 30 maart 2017 @ 13:54:

Ik ben inmiddels ruim 37 weken zwanger van een meisje en we zijn nog niet helemaal uit de naam.

Nu hebben we een naam die we allebei erg leuk vinden, past bij de naam van onze eerste dochter en onze achternaam. Maar zo heet ook de dochter van een studievriendin (die ik 3x per jaar zie).

Ik had zelf de naam niet als optie omdat hij dus al 'vergeven' was. Mijn man kwam er mee :-) (hij heeft geen idee hoe alle kinderen van mijn vriendinnen heten).

Het is een normale naam maar komt niet heel veel voor. Wel de laatste jaren populairder geworden. Wat zouden jullie doen? Doorzoeken of gaan voor deze?



De andere opties die we hebben vindt 1 van ons beiden een stuk minder of lijkt te veel op de naam van onze dochter (zelfde beginletter of jut en jul uitstraling).Gewoon doen als je elkaar maar 3x per jaar ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:frambloosje schreef op 30 maart 2017 @ 14:11:

Ik zou het gewoon doen! Wil je anders de naam van je oudste kind eens noemen en de naam die jullie in gedachte hebben? Dan denken we mee De oudste heet Nora. En we hebben Elin in gedachten.
quote:Gossie schreef op 30 maart 2017 @ 14:16:

[...]





De oudste heet Nora. En we hebben Elin in gedachten.



Leuk Nora en Elin!



Wat vind je van: Eline, Lynn, Linde, Femme, Imme, Gitte, Hanne, Mette, Fenne, Olivia, Anne, Evi, Diede, Jikke, Janne, Ize, Isa of Mia.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven