Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Ik wil jullie ook mijn lijstje voorleggen. Ondertussen 13 weken zwanger van ons eerste kind.



Ik heb al een heel lijstje met namen. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten en partner en ik zijn nog niet echt samen gaan kijken maar als een naam vreemde asociaties oproept of tokkie oid is zonder dat ik het door heb hoor ik het graag. Suggesties voor andere namen zijn natuurlijk ook welkom. Naam moet een beetje internationaal geaccepteerd zijn en liever niet slechts een lettergreep hebben ivm achternaam.





Sarah

Norah

Eva

Mayra

Mila

Livia

Aya

Isai

Maya

Siya

Inez

Yaël
Alle reacties Link kopieren
quote:Kashri schreef op 17 april 2017 @ 19:14:

Ik wil jullie ook mijn lijstje voorleggen. Ondertussen 13 weken zwanger van ons eerste kind.



Ik heb al een heel lijstje met namen. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten en partner en ik zijn nog niet echt samen gaan kijken maar als een naam vreemde asociaties oproept of tokkie oid is zonder dat ik het door heb hoor ik het graag. Suggesties voor andere namen zijn natuurlijk ook welkom. Naam moet een beetje internationaal geaccepteerd zijn en liever niet slechts een lettergreep hebben ivm achternaam.





Sarah

Norah

Eva

Mayra

Mila

Livia

Aya

Isai

Maya

Siya

Inez

YaëlAl deze namen vind ik prachtig! Wat ik ook wel in het rijtje vind passen: Thirza en Sifra.
Life is always rocky when you're a gem.
Opaque Thirza stond er ook tussen maar is helaas vergeven in vriendenkring. Sifra heeft een vreemde betekenis in mijn moedertaal dus wordt m niet
Alle reacties Link kopieren
Kashri, mooi namen staan er op je lijstje.



De ideeën die ik heb:



Nena

Sofia

Lilou

Leah

Marèt

Philou

Tara

Ilva

Lenne

Yara

Merle

Suze

Odet

Isa

Elvire

Yuna

Lauren

Esri

Noreen
Alle reacties Link kopieren
Op zoek naar een meisjesnaam, mag klassiek en tuttig zijn. We hebben al een zoontje met een heel klassieke hockey-naam. Vooralsnog blijf ik een beetje hangen op Rosalie en Lisemarie, ik vind namen met -lie of -lize oid erg mooi, iemand een suggestie waar ik nog niet aan gedacht heb?
Alle reacties Link kopieren
Amelie

Catalya

Frederique

Lizelore

Eleonora

Emmeline

Phileine

Adalie

Alize

Charlize

Eloise
Alle reacties Link kopieren
Liselore en Eleonora zijn hier ook al genoemd, dus je bent erg warm Julia! De naam zit er nog niet tussen helaas, wat is het moeilijk!
Feline

Josephine

Suzette

Clair

Rozelinde

Quirine

Améli

Eloïse

Annabel/ Annefleur

Ellemijn

Odile

Fréderique

Jasmijn

Sofieke
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lvoor rosalie gaan:) mooie naam. Leuk af te korten.
Annemijn
quote:fideliedie schreef op 20 april 2017 @ 20:59:

Liselore en Eleonora zijn hier ook al genoemd, dus je bent erg warm Julia! De naam zit er nog niet tussen helaas, wat is het moeilijk!

Liselotte

Isabel (Isabelle)

Amarente

Odillia

Ellinor

Heloise
Of

Doris

Annnelot

Babette

?
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik dacht ik zie de naam en dan weet ik het. En nu zie ik er 10 die ik mooi vind



Annemijn was ook een grote favoriet, ware het niet dat dat heel raar zou zijn in combinatie met de naam van onze zoon
We zijn dus goed bezig ;)

Welke hebben je voorkeur?
Alle reacties Link kopieren
Annnelot

Liselotte

Isabel (Isabelle)

Ellinor

Clair

Rozelinde

Eloïse

Annabel/ Annefleur

Ellemijn

Lizelore

Eleonora

Emmeline

Adalie



Gaat lekker zo met die keuze Josephine vind ik ook beeldschoon, maar ik heb helaas al 2 nichtjes die zo heten, een 3e lijkt me wat veel van het goede
Ook mooi:

Isabeau

Dominique

Marlieke

Jolie

Laurine

Karlijn

Sterre

Phileine
Alle reacties Link kopieren
Annelie

Anne-lise

Fabienne

Bernice

Bodil

Chloe (klowee)

Madeleine

Dominique

Deirdre

Elodie

Eveline

Florine

Caroline

Isabeau

Isobel

Madelief

Jolie

Juliette

Rosaline

Vivianne
Wat zijn we geinspireerd met zn allen!

Ik vind er heel veel mooie namen tussen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon alleen lize
quote:Toverspiegel schreef op 20 april 2017 @ 22:16:

Wat zijn we geinspireerd met zn allen!

Ik vind er heel veel mooie namen tussen zitten.Ja he?! Ik ben in staat om manlief wakker te maken en het tóch nog een keer over een derde te hebben. Alleen omdat ik nu al weet hoe zij moet gaan heten
Alle reacties Link kopieren
Ja, jullie zijn fantastisch. Behalve dan in het korter maken van lijstjes want ik heb er nu nog 3 toegevoegd. Al mijn favorieten heb ik al voorbij zien komen, dus ik voel me in ieder geval erg begrepen



Welke is het Frambloosje?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha

Ja voor de naam zou ik ook nog wel een derde willen maar ben echt klaar.

Daarom bemoei ik me graag met anderen:) gelukkig gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je lijstje nu fideliedie?

Dan kunnen we je weer helpen met inkorten:)
Ik vind josephine het mooiste.

Maar Ellemijn, Eloïse en Clair(e) ook zéér geschikt voor nummer 4,5 en 6 hahaha



Ik ben ook benieuwd welke namen er nu op het lijstje staan en wat de naam is van je zoon. Dan kunnen we kijken welke er het mooiste bij staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind rosalie prachtig. Rosa en roos nl ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven