Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
24-06-2017 11:42
We krijgen een dochter. Waar ik bij het kiezen van een naam voor zoon steeds verzuchtte dat het zo lastig was en er veel meer leukere meisjesnamen waren zie ik dat nu heel anders. We hebben al jaren een meisjesnaam in hoofd gehad die we beiden heel leuk vinden ( en dat zegt wat want meestal ga ik links en partner rechts en andersom). Maar nu is het zover en slaat de twijfel toe. Maar als ik verder kijk kom ik ook niks tegen waarvan ik denk yes.

Ik durf hem hier eigenlijk niet neer te zetten uit angst dat hij wordt neergesabeld maar a la.
We hebben M.ijntje in ons hoofd. Wie heeft er suggesties die in dezelfde trant zijn? Of suggesties voor een tweede naam? L.ieve vond ik wel leuk maar dat is misschien te zoet. We houden van nederlandse namen.
Als variant op jullie -tot nu toe- lievelingsnaam vind ik Romijn (of Romijne) ook een super mooie naam. Misschien is dat nog iets?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
mendy schreef:
24-06-2017 14:18
Ik heb zomaar het gevoel dat M het toch echt moet worden bij jullie. Als je die naam al zo lang mooi vind komt er waarschijnlijk geen naam die jullie mooier vinden. Maar wel logisch dat je even twijfelt. Het is tenslotte een naam die je meegeeft voor haar hele leven.

Maar waar ik aan denk:

Kaat
Meike
Rinske
Mara
Lone
Maite
Reina
Saskia
Hedwig
Benthe
Ilja
Hi mendy, dank voor het meedenken. Er staan een paar leuke tussen maar toch krijg ik daar niet HET GEVOEL van...
Alle reacties Link kopieren
-tinkerbell- schreef:
25-06-2017 10:35
Als variant op jullie -tot nu toe- lievelingsnaam vind ik Romijn (of Romijne) ook een super mooie naam. Misschien is dat nog iets?
Ja prachtig! Maar het is de 2e naam van mijn zoontje.
Alle reacties Link kopieren
Ach shit dan zat ik in de goede richting maar daar heb je nu dus niks aan haha.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik vind m.ijntje een erg leuke naam. Je hoort hem niet vaak en toch Nederlands.
Alle reacties Link kopieren
@de vrouwen die twijfelen over d.iede en m.ijntje:

Ik zat gister te kletsen over namen met een zwangere vriendin en we kwamen tot de bizarre wetenschap dat we beiden dezelfde naam het mooiste vonden maar tijdens de zwangerschap ineens een heel andere naam veel beter vonden passen. De naam die ik mijn dochter heb gegeven vind ik natuurlijk en gelukkig heel mooi maar helemaal niet de allermooiste naam die er is.

Als ik een namen top 5 moet maken vd mooiste namen staat deze waarschijnlijk niet op 1. Maar net als jullie hadden vriend en ik wel het idee en sterk het gevoel dat dat de naam was die bij ons paste en daarmee bij onze dochter.

Vriendin had dus exact hetzelfde. Ik zou dus voor jullie namen gaan. Beiden ook nog eens heel lieve namen.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de naam Rosa? We verwachten onze tweede dochter, eerste dochter heeft ook een korte naam. De achternaam is buitenlands.
Alle reacties Link kopieren
Rosa vind ik prachtig! Als ik een dochter had gehad, hadden we haar waarschijnlijk zo genoemd.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
Rosa vind ik erg mooi!! Mijntje en Diede trouwens ook, erg leuk! Tot voor kort nog nooit van Diede gehoord en nu twee collega's in mijn omgeving met die naam. :)
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren
Dank! Ik vind Mila ook erg mooi, maar man niet zo, en Rosa vinden we beiden mooi. Man vind Jasmina ook mooi, maar ik niet zo. (onze achtergrond= Balkan dus vandaar ook een beetje dit soort namen, passend bij achternaam, maar moet in het Nederlands goed uit te spreken zijn)
Alle reacties Link kopieren
@glitglam

wat vind je van de namen:
Janja
Adisa
Laila
Maya
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
26-06-2017 13:59
@glitglam

wat vind je van de namen:
Janja
Adisa
Laila
Maya
Dank voor de suggesties! Maja eerder zelf ook aan gedacht, maar toch niet leuk genoeg.
De andere namen vind ik niet mooi helaas..Het word denk ik toch Rosa, al had ik Mila ook heel mooi gevonden.
Suzana vond ik ook mooi maar man niet. En ik Jasmina weer niet :)
Rosa vinden we gelukkig beide even mooi
Alle reacties Link kopieren
Rosa is ook een hele mooie naam. Waarom twijfel je over die naam?
Alle reacties Link kopieren
Hmm misschien dan toch voor mijn gevoel gaan. Ik struin heel wat lijstjes af hier en op internet maar er staat niks bij wat me echt trekt. Dat is raar want er zijn zoveel mooie namen.

Wat past bij m.ijntje als 2e naam?

Ik vind veel namen beginnend met m mooi maar 2x m achter elkaar vind ik weer too much.

L.ea(h) vind ik prachtig maar dat staat niet. M.ijntje L.ieve vind ik mooi maar wel zoet. Iets minder zoet maar zelfde klank is L.ise. Wat vinden jullie daarvan?
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
26-06-2017 15:07
Rosa is ook een hele mooie naam. Waarom twijfel je over die naam?
Ik weet het niet..was/ben al enthousiast over Rosa,tot ik weer over Mila begon te denken, maar man dat dus niet heel mooi vond. Toen kwam hij met Jasmina en ging ik daar weer over nadenken 😁 maar vind Rosa toch het mooist!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon voor Rosa gaan dan :)
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
26-06-2017 19:43
Ik weet het niet..was/ben al enthousiast over Rosa,tot ik weer over Mila begon te denken, maar man dat dus niet heel mooi vond. Toen kwam hij met Jasmina en ging ik daar weer over nadenken 😁 maar vind Rosa toch het mooist!

Ja prachtige naam. Internationaal ook, mooi! Jasmina vind ik ook prachtig en mila ook. Maar als jullie je beiden kunnen vinden in Rosa, dan heb je de naam!
Met veel plezier kijk en lees ik mee in dit topic.

Wij zijn op zoek naar een vernoeming (voor een meisje) van de volgende namen:

- Anita (officiele naam is Johanna)
- Anja (officiele naam is Johanna)
- Nan (officiele naam is Adriana)

Omdat alle drie de namen wat betreft klank bij elkaar liggen zouden we het leuk vinden om met 1 naam, 3 mensen te kunnen vernoemen. Maar het is geen must.

Het wordt overigens niet de eerste naam van onze dochter maar de tweede of de derde.
Verder houden we van namen die ook internationaal uit te spreken zijn aangezien we in het buitenland wonen.

Verder dan: Anna, Hannah & Ariane komen we niet.
Hebben jullie zin om mee te denken?
Ananda
Amanda
Pien Johanna Adriana
Alle reacties Link kopieren
Damselindistress schreef:
26-06-2017 21:46
Ananda
Amanda
Pien Johanna Adriana
Precies dat! Pien Johanna Adriana. Klaar is Kees.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
26-06-2017 19:28
Hmm misschien dan toch voor mijn gevoel gaan. Ik struin heel wat lijstjes af hier en op internet maar er staat niks bij wat me echt trekt. Dat is raar want er zijn zoveel mooie namen.

Wat past bij m.ijntje als 2e naam?

Ik vind veel namen beginnend met m mooi maar 2x m achter elkaar vind ik weer too much.

L.ea(h) vind ik prachtig maar dat staat niet. M.ijntje L.ieve vind ik mooi maar wel zoet. Iets minder zoet maar zelfde klank is L.ise. Wat vinden jullie daarvan?
L.ieve (ik weet niet waarom er precies een punt tussrn moet, maar ik doe het ook maar, hh), vind ik een van de mooiste namen ooit.

De 2e naam wordt ie onderdeel van de roepnaam dus met een streepje ertussen, of echt een losse tweede naam?

Als het niet als roepnaam wordt gebruikt, hoeft het imo er niet bij te passen. Wel dezelfde taal, maar niet qua stijl.
@fresia Livia nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
26-06-2017 19:28
Hmm misschien dan toch voor mijn gevoel gaan. Ik struin heel wat lijstjes af hier en op internet maar er staat niks bij wat me echt trekt. Dat is raar want er zijn zoveel mooie namen.

Wat past bij m.ijntje als 2e naam?

Ik vind veel namen beginnend met m mooi maar 2x m achter elkaar vind ik weer too much.

L.ea(h) vind ik prachtig maar dat staat niet. M.ijntje L.ieve vind ik mooi maar wel zoet. Iets minder zoet maar zelfde klank is L.ise. Wat vinden jullie daarvan?
Mijntje Lieve vind ik wel een heel hoog kinder gehalte hebben. Mijntje Lise vind ik veel beter klinker. Wat vind je nog van Mijntje Lina?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
-tinkerbell- schreef:
27-06-2017 20:00
Mijntje Lieve vind ik wel een heel hoog kinder gehalte hebben. Mijntje Lise vind ik veel beter klinker. Wat vind je nog van Mijntje Lina?
+1
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
ingelke_kepringelke schreef:
22-05-2017 22:11
Hallo,

Graag zou ik gebruik willen maken van jullie enorme namenschat en ideëen.
We verwachten in oktober een tweede dochter. De eerste heeft een van oorsprong Franse naam van twee lettergrepen.
Wat we zoeken in een naam voor de tweede:
  • Een of twee lettergrepen
  • Naam die in het Engels goed uit te spreken is
  • Niet beginnend met een J
Namen die reeds op ons lijstje staan zijn Nora, Milou, Hanna.

Alvast bedankt.
Beste namenwonders,

Inmiddels zijn jullie opties meegenomen in onze overwegingen en bovenstaande drie van het lijstje gehaald.
De enige die op het lijstje staan zijn Tara en Tamar.
Over die laatste twijfel ik over waar de klemtoon moet liggen dus de kans is groot dat het Tara gaat worden.
Echter blijf ik op zoek naar een naam die deze overtreft. Ik vind het lastig om de ellelange lijsten op internet uit te pluizen dus bij deze nog eenmaal de vraag welke namen jullie denken dat er nog meer zouden kunnen passen.

Alvast bedankt.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven