Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Alle reacties Link kopieren
Evda2016 schreef:
10-09-2017 16:10
Bedankt voor de suggesties en het meedenken Celeste!
Nu las ik net dat Félice een Italiaanse jongensnaam is?! Weet iemand dat?

In Italië is Félice [fee-LIE-tsjee] een jongensnaam (Felix).
In Nederland wordt de naam Félice [fee-LIES] aan meisjes gegeven als afkorting van Felicia, de vrouwelijke vorm van Felix.
Vai in piazza e chiedi consiglio; vai a casa e fai come ti pare.
Alle reacties Link kopieren
Jente en Veerle
Jente en Nienke
Die vind ik het leukste. Mirthe en Linde vind ik er niet zo mooi bij klinken.. teveel dezelfde klank ofzo.
Life is always rocky when you're a gem.
Miriampiej schreef:
11-09-2017 11:00
Paar weken geleden al om hulp gevraagd. We zijn iets verder maar nog geen beslissing genomen. Met 35w begint het toch wel te dringen. Wat vinden jullie van de volgende namen in combinatie met Jente.

Linde
Mirte
Veerle
Nienke
Eline
Elize/ Elise
Fenna
Tessa
Amber
Jente en Fenna vind ik leuk. Al vind ik Fenne dan nog leuker.

Is Lenne, Imme, Jonne, Jitte, Luuke, Riva, Hanne, Hanna, Meike of Femme misschien nog een idee?
Celeste_Felice schreef:
11-09-2017 11:00
In Italië is Félice [fee-LIE-tsjee] een jongensnaam (Felix).
In Nederland wordt de naam Félice [fee-LIES] aan meisjes gegeven als afkorting van Felicia, de vrouwelijke vorm van Felix.

Bedankt voor de uitleg :)
Had zelf ook de uitspraak Fee- Lies in gedachte ..
Miriampiej schreef:
11-09-2017 11:00
Paar weken geleden al om hulp gevraagd. We zijn iets verder maar nog geen beslissing genomen. Met 35w begint het toch wel te dringen. Wat vinden jullie van de volgende namen in combinatie met Jente.

Linde
Mirte
Veerle
Nienke
Eline
Elize/ Elise
Fenna
Tessa
Amber
Ik zou zelf kiezen voor Fenna of Elise, niet zo snel op een naam die erop lijkt of hetzelfde klinkt ..
Alle reacties Link kopieren
Evda2016 schreef:
08-09-2017 17:33
Welke naam of namen vinden jullie het leukst van mijn lijstje?
1 Lucy / Iris/ Ines
2. Emily / Ellis
3. Roos/ Rosa
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
Miriampiej schreef:
11-09-2017 11:00
Paar weken geleden al om hulp gevraagd. We zijn iets verder maar nog geen beslissing genomen. Met 35w begint het toch wel te dringen. Wat vinden jullie van de volgende namen in combinatie met Jente.
Het leukste vind ik passen: Veerle, Nienke, Eline en Linde.

Allemaal erg leuk!
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
marriette87 schreef:
10-09-2017 16:32
Hm, Lauren stond vorig jaar op plaats 19, Isabel op 82. Maar wellicht komt dat 'dertien in een dozijn' gevoel doordat Isabella (54) en Isabelle (120) ook in de top 200 staan.

Misschien heeft iemand ideeën die hier een beetje op lijken?
Ja ik denk inderdaad doordat je Isabel, Isabelle en Isabella opgeteld veel hoort. En ik ken drie Lauren's onder de vier jaar dus vandaar dat ik dat ook zo'n modenaam vind tegenwoordig. Las volgens mij enkele maandn geleden ook ergens de voorspelling dat Lauren in 2018 de nummer 1 wordt gezien de stijging van de populariteit de afgelopen jaren.

Namen die ik in deze stijl vind passen:
Josefien
Roosmarijn
Viviënne
Laurien
Laurean
Willemijn
Valerie
Cathelijn(e)
Karlijn
Babette
Odeth
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Miriampiej schreef:
11-09-2017 11:00
Paar weken geleden al om hulp gevraagd. We zijn iets verder maar nog geen beslissing genomen. Met 35w begint het toch wel te dringen. Wat vinden jullie van de volgende namen in combinatie met Jente.

Linde
Mirte
Veerle
Nienke
Eline
Elize/ Elise
Fenna
Tessa
Amber
Is jent jullie andere dochter of wordt Jente de eerste naam en moet 1 van bovenstaande namen de tweede naam worden? Ik ga even uit van het eerste. In dat geval vind ik mirte er te veel op lijken als je het uitspreekt. Nienke en tessa vond ik erg ouderwets (jaren tachtig), Amber nogal aso en Eline vind ik gewoon heeeeeel saai. Geen idee waarom, maar toch vind ik het :proud:
Linde, Veerle, Elise en Fenna vind ik er dus het leukst bij en er allemaal goed bij passen.
anoniem_149576 wijzigde dit bericht op 12-09-2017 18:41
Reden: Was nog niet klaar.
6.66% gewijzigd
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen, ik ben pas net weer zwanger van de derde en zoek een leuke meisjesnaam! De jongensnaam hebben we al: Tibbe. Maar als het een meisje wordt zijn mijn man en ik het niet eens. Ik zit op Aafke of Yfke, mijn man op Jet. Maar ik wil geen naam met een betekenis (vliegtuig). Hebben jullie nog leuke suggesties voor een originele Nederlandse stoere lieve meisjesnaam? Beginletters S, B, N, R en F zijn uitgesloten van deze competitie.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat Jet gewoon lekker op z'n hollands wordt uitgesproken en niet als Djet zoals bij vliegtuigen???
Vind het een gekke associatie want ik vind Jet echt een hele leuke naam! Net als Aafke lekker hollands :thumbsup:
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Anke
Lotte
Tess
Lisa
Maaike
Eefje
Anne
Myrthe
Milou
Wietske
Hannah
Lara
Lieke
Lois
Alle reacties Link kopieren
MamaNina schreef:
14-09-2017 08:21
Lieve mensen, ik ben pas net weer zwanger van de derde en zoek een leuke meisjesnaam! De jongensnaam hebben we al: Tibbe. Maar als het een meisje wordt zijn mijn man en ik het niet eens. Ik zit op Aafke of Yfke, mijn man op Jet. Maar ik wil geen naam met een betekenis (vliegtuig). Hebben jullie nog leuke suggesties voor een originele Nederlandse stoere lieve meisjesnaam? Beginletters S, B, N, R en F zijn uitgesloten van deze competitie.
Jette?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jet echt heel leuk en denk totaal niet een de betekenis van vliegtuig. Dus ik zeg Jet. :)

Aafke ook leuk, alleen wat minder stoer dan Jet.

Puck
Pleun
Cato
Caro
Jip
Fem
Tess
Wietske
Lotte
Leentje
Floor
Loes
Meike
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren
MamaNina schreef:
14-09-2017 08:21
Lieve mensen, ik ben pas net weer zwanger van de derde en zoek een leuke meisjesnaam! De jongensnaam hebben we al: Tibbe. Maar als het een meisje wordt zijn mijn man en ik het niet eens. Ik zit op Aafke of Yfke, mijn man op Jet. Maar ik wil geen naam met een betekenis (vliegtuig). Hebben jullie nog leuke suggesties voor een originele Nederlandse stoere lieve meisjesnaam? Beginletters S, B, N, R en F zijn uitgesloten van deze competitie.
Ik vind het een nogal gekke associatie, je spreekt het toch heel anders uit? Yfke vind ik trouwens wel veel leuker.
Ideeen:
Jill
Pip
Gwen
Tesse
Imke
Wies
Mia
Juul
Lien
Iske
Jonne
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
MamaNina schreef:
14-09-2017 08:21
Lieve mensen, ik ben pas net weer zwanger van de derde en zoek een leuke meisjesnaam! De jongensnaam hebben we al: Tibbe. Maar als het een meisje wordt zijn mijn man en ik het niet eens. Ik zit op Aafke of Yfke, mijn man op Jet. Maar ik wil geen naam met een betekenis (vliegtuig). Hebben jullie nog leuke suggesties voor een originele Nederlandse stoere lieve meisjesnaam? Beginletters S, B, N, R en F zijn uitgesloten van deze competitie.
Jet + Aafke --> Jetske?

Emmy, Kim, Liv, Mia, Lori, Loes, Elke, Isa, Lois, Tess, Zoe, Vera, Iris.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de naam 'Aranka'? Een stuk minder populair dan namen die we eerder bedacht hebben (Lauren, Isabel). Enerzijds vind ik dat unieke wel leuk, anderzijds twijfel ik ook meteen of het niet te apart is?
Alle reacties Link kopieren
MamaNina schreef:
14-09-2017 08:21
Lieve mensen, ik ben pas net weer zwanger van de derde en zoek een leuke meisjesnaam! De jongensnaam hebben we al: Tibbe. Maar als het een meisje wordt zijn mijn man en ik het niet eens. Ik zit op Aafke of Yfke, mijn man op Jet. Maar ik wil geen naam met een betekenis (vliegtuig). Hebben jullie nog leuke suggesties voor een originele Nederlandse stoere lieve meisjesnaam? Beginletters S, B, N, R en F zijn uitgesloten van deze competitie.
Ik zou gewoon lekker voor Jet gaan. Ik zie best vaak zwangere vrouwen zich ontzettend druk maken over de betekenis van bepaalde naam terwijl niemand in de omgeving die ongewenste betekenis heeft als eerste associatie.


Jildau
Aukje
Hilda
Jille
Tine
Esse
Marike
Gysje
Welmoed
Lieke
Mena
Leen
Tekla
Cato
Hester
Jouke
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
marriette87 schreef:
15-09-2017 22:45
Wat vinden jullie van de naam 'Aranka'? Een stuk minder populair dan namen die we eerder bedacht hebben (Lauren, Isabel). Enerzijds vind ik dat unieke wel leuk, anderzijds twijfel ik ook meteen of het niet te apart is?
Ik vind de klank/combinatie letters niet zo mooi en die naam is tegenwoordig niet meer zo popular maar ik ken wel 2 blonde Aranka's van 18 - 24.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
marriette87 schreef:
15-09-2017 22:45
Wat vinden jullie van de naam 'Aranka'? Een stuk minder populair dan namen die we eerder bedacht hebben (Lauren, Isabel). Enerzijds vind ik dat unieke wel leuk, anderzijds twijfel ik ook meteen of het niet te apart is?
Ik vind em nogal hard en heb er een Oostblok associatie mee. Te apart vind ik dan weer niet. Mag ik meedenken? Gewoon even een slag in de rondte (sorry als ik in herhaling val van namen die ik eerder genoemd heb):

Madelon
Anaïs
Helena
Elena
Lauran/lauranne
Charlot(te)
Vivian/Viviënne
Julianne
Juline
Julise
Eliane
Noëlie
Loren
Ik spreek toch geen Chinees?!
Goedemiddag,

Wij komen er ook niet uit. Nog 12 weken te gaan dus tijd voor wat inspiratie. We hebben al een zoon, zijn naam valt in de catogerie Joep/Mees

We weten niet of dit een jongetje of een meisje is :)

We vinden Julie een mooie naam maar niet kunnen bij onze achternaam. Categorie Bakker, Piloot. Dan schrijft ze onder aan een brief, groetjes Julie Bakker. Snappen jullie onze twijfel? We staan open voor suggesties :)

Groetjes!
Loessie44 of het moet iets heel geks zijn maar ik vind Julie Bakker prima kunnen...je spreekt het neem ik aan als Djuu-lie? Anders Julia?
Aranka prachtig!
Madelon ook altijd mooi.

Jet zou ik nooit kiezen zelf. Saai en absoluut niet vrouwelijk
Alle reacties Link kopieren
loessie44 schreef:
16-09-2017 14:52
Goedemiddag,

Wij komen er ook niet uit. Nog 12 weken te gaan dus tijd voor wat inspiratie. We hebben al een zoon, zijn naam valt in de catogerie Joep/Mees

We weten niet of dit een jongetje of een meisje is :)

We vinden Julie een mooie naam maar niet kunnen bij onze achternaam. Categorie Bakker, Piloot. Dan schrijft ze onder aan een brief, groetjes Julie Bakker. Snappen jullie onze twijfel? We staan open voor suggesties :)

Groetjes!
Eh...nee ik snap het niet...?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
-tinkerbell- schreef:
16-09-2017 23:14
Eh...nee ik snap het niet...?

Jullie bakker :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven