Melding veilig thuis ook mogelijk via Facebook?

29-02-2020 17:13 46 berichten
Sorry voor de vage titel.

In een Facebook groep waar ik zit geeft een mevrouw aan dat zij zwanger is van een alcholistische man en dat die alles behalve blij is met het kind. Zij geeft ook resoluut aan geen hulp hiermee te willen. Zij emigreert van een afrikaans land terug naar nederland en neemt man mee en probeert voor hem een visum te regelen. Weet iemand of het mogelijk is om dit toch aan te kaarten bij veilig thuis of doen zij hier niks mee?
Alle reacties Link kopieren
" Zij geeft ook resoluut aan geen hulp hiermee te willen"

Klaar. Bemoei je met je eigen zaken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ze wilt geen hulp. Niet mee bemoeien. Zijn jouw zaken niet, laat mensen het eerst proberen zelf op te lossen voordat er een instantie bij wordt betrokken.
Zij maakt haar eigen keuzes en haar keuze is geen hulp te willen en die Afrikaanse man mee te willen nemen. Haar keuze. Dus daar moet jij je niet mee bemoeien.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
VT moet dan wel een adres hebben waar ze haar kunnen benaderen.

Maar goed, ik ben niet zo'n fan van de organisatie en er moet wel heel veel gebeuren voordat ik overweeg om een melding te doen.
Ik geloof dat ik het toch een beetje ver vind gaan: iemand die je niet in het echt kent (want alleen uit die FB-groep, lijkt het, en wonend in een ander land) en van wie je dus ook niet zeker weet of het verhaal waar is, melden bij VT nog voordat de baby er is en nog voordat dus überhaupt duidelijk is hoe het er aan toe gaat.
Bellen anoniem voor wat advies is echt te veel moeite? Anders snap ik de vraag in je titel niet denk ik.

Al denk ik dat je er verder niks mee kan of hoeft. Helaas.
Iemand die je kent uit een FB groep en dus niet eens persoonlijk? Je kent toch geen adres en die persoon is toch ook (nog) niet in Nederland?
Ik vind dit ook wel wat ver gaan, en wie zegt dat het allemaal echt zo is? Laat los en bemoei je niet mee zou ik zeggen.
Niet jouw zorgen/problemen, en dat er ook niet van maken. Niet mee bemoeien.

En via fb ben je ook niet anoniem en kans op represailles. Moet je echt niet willen, denk in de eerste plaats altijd aan je eigen veiligheid.
. Zij emigreert van een afrikaans land terug naar nederland en neemt man mee en probeert voor hem een visum te regelen.

Blijkbaar vind zij die alcoholistische man die niet blij is met het kind, dusdanig fantastisch dat ze een visum voor hem gaat regelen.

En wat denk je dat VT nu kan doen? Tegen hem zeggen dat hij wél blij moet zijn mee zijn ongeboren kind?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lieve dames. Ik kom zelf uit een gezin waar moeder ook geen hulp wou ookal werd ik elke dag bont en blauw geslagen door vader. Het kan mij dus niks schelen wanneer een moeder zegt geen hulp te willen. Een kind vraagt er niet om om mishandeld te worden alleen maar omdat moeder geen hulp wilt. Iedereen jammert erover dat veilig thuis en jeugdzorg zo slecht zijn maar NIEMAND doet wat als er een kind mishandeld word thuis, en maar huilen op tv als er weer een gezinsdrama is. Dus om te zeggen dat ik het dan maar moet laten? Raar, maargoed ik weet al genoeg. Zal maandag wel gewoon een belletje doen om het zelf te vragen.
anoniem_654a6aba6c1fb wijzigde dit bericht op 29-02-2020 17:58
18.68% gewijzigd
Je kunt altijd even naar hen bellen. Je hoofd wegdraaien doen blijkbaar al genoeg mensen.
himalaya schreef:
29-02-2020 17:52
Blijkbaar vind zij die alcoholistische man die niet blij is met het kind, dusdanig fantastisch dat ze een visum voor hem gaat regelen.

En wat denk je dat VT nu kan doen? Tegen hem zeggen dat hij wél blij moet zijn mee zijn ongeboren kind?
Jij herinnert je zeker niet dat nieuwsartikel over een man die vriendin en kind heeft vermoord omdat hij niet blij was met het geslacht?
xdestiny schreef:
29-02-2020 17:56
Lieve dames. Ik kom zelf uit een gezin waar moeder ook geen hulp wou ookal werd ik elke dag bont en blauw geslagen door vader. Het kan mij dus niks schelen wanneer een moeder zegt geen hulp te willen. Een kind vraagt er niet om om mishandeld te worden alleen maar omdat moeder geen hulp wilt. Iedereen jammert erover dat veilig thuis en jeugdzorg zo slecht zijn maar NIEMAND doet wat als er een kind mishandeld word thuis, en maar huilen op tv als er weer een gezinsdrama is. Dus om te zeggen dat ik het dan maar moet laten? Raar, maargoed ik weet al genoeg. Zal maandag wel gewoon een belletje doen om het zelf te vragen.
Dat kindje is nog niet eens geboren zeg je in je OP, waarom ga je er dan vanuit dat de vader het kind gaat mishandelen?
Edit, je hebt je bericht aangepast, net stond er dat het kind mishandelt werd.....
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
xdestiny schreef:
Wat had je hier dan verwacht?
Honey, you should see me in a crown
xdestiny schreef:
Je hebt groot gelijk, als iedereen wegkijkt wordt er geen kind meer geholpen zoals zo vaak gebeurt.
Nederland is erg van het bemoei je met je eigen zaken vaak ten koste van kinderen, vandaag nog een artikel gelezen met olcay gulsen, ze zegt mijn vader was een tiran je hoopte altijd op hulp maar niemand kwam helpen, heel goed dat je het je niet koud laat.
Ik vind vooral raar dat er meteen gepraat word over een melding.

Waarom niet gewoon bellen voor advies?
xdestiny schreef:
29-02-2020 17:58
Jij herinnert je zeker niet dat nieuwsartikel over een man die vriendin en kind heeft vermoord omdat hij niet blij was met het geslacht?

Nogmaals:

Mocht VT al iets gaan ondernemen (als ze de betreffende vrouw die nu nog in den verre woont, weten te vinden als ze in NL komt) dan zullen beide ouders ongetwijfeld ontkennen dat er problemen zijn.
Want zij weigert hulp en hij wil een verblijfsvergunning.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
xdestiny schreef:
Ik begrijp dat jouw verleden je heftiger triggert dan 'ons', dat heb ik met een stief die zijn/haar stiefkind afkraakt zonder verder te kijken maar het wel alvast maar een kutkind vindt. Maar toch zou ik goed uitkijken met wat je doet. Het blijven teksten van iemand die je niet kent, van wie je maar moet aannemen dat het is zoals zij schrijft zonder er echt zeker van te zijn dat dat wat ze schrijft ook de waarheid is. En dan nog, als zij aangeeft echt geen hulp te willen, maar jij wil het nog ongeboren kind beschermen, vraag ik me af of VT hier iets mee kan. Je weet (aanname) ook niet eens waar je ze heen zou moeten sturen.
Laat ik het anders zeggen. Ik zit op FB op wat groepen. Daar ben ik eens flink belazerd, iemand die ik tot op de draad heb verdedigd, maar bij wie ik dus vreselijk de mist in ben gegaan omdat ze een enorme trol bleek te zijn. Alweer even geleden, maar ik heb er wel van geleerd.
There is always something happening, and it's usually right now
Ik denk ook dat je hier weinig mee kunt.
Het kind is er nog niet eens?!
Je gaat er op voorhand al vanuit dat het kind mishandeld gaat worden. Misschien gaat die vader de komende tijd wel een kliniek in, weet jij veel. Het kind is nog niet eens geboren! En als ze hier gaat bevallen, zal ze hier ook kraamzorg e.d. krijgen. Die zullen het ook heus wel zien als er gelijk al iets niet in orde is. Maar bovenal: je hebt gewoon geen idee of ook maar iets uit dit verhaal waar is, want je kent de mensen niet eens. Dus realiseer je iets meer dan je nu doet dat jij nogal getriggerd raakt op dit onderwerp en vraag je af wat de feiten nu echt zijn.
Misschien komt die vader nederland niet eens in..
xdestiny schreef:

Of je projecteert nog eens wat.
...
anoniem_109905 wijzigde dit bericht op 01-03-2020 09:47
99.32% gewijzigd
Je denkt dat veiligthuis op het vliegtuig stapt naar Afrika en e.a. even oplost?
Je projecteer je eigen ellendige jeugd op een willekeurige vrouw in een ver land met een kind dat nog niet eens bestaat.

Misschien kun je de Afrikaanse veiligthuis bellen en haar adres even doorgeven wanneer je dat hebt of moeten zij zelf een speurtocht houden op facebook?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven