Mijn baby wil geen brood eten

14-11-2017 09:50 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
anoniem_352328 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 15:49
96.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien lust ze geen brood :idee:
Mijn dochter maak je er ook niet blij mee.
Alle reacties Link kopieren
mijn oudste ging ook pas vanaf z'n 1e brood eten. Moest er niets van weten. Ik gaf pap ipv brood tot die tijd.
Misschien met wat beleg? Of geprakt fruit erop gesmeerd?
1 van mijn kinderen eet ook geen brood. Nooit gegeten. De andere 2 wel. Prima
Alle reacties Link kopieren
Raar advies van het consultatiebureau. Brood wordt pas aangeraden vanaf 6 maanden. Er wordt aangeraden met licht bruin brood of wit brood te beginnen en niet met volkoren brood of brood met veel pitjes en zaden.

Je kan dan ook gewoon een boterham geven i.p.v. die korstjes. Al worden die korstjes wel vaker aangeraden. Beetje boter er op en dan eet je dochter het misschien wel.

Ik zou in ieder geval onmiddellijk stoppen met eten in de wangzak te leggen want eten opdringen is het recept om een kind te creëren wat moeilijk eet.

En wil je dochter geen brood dan geef je het gewoon niet. Tot 1 jaar is melk de hoofdvoeding. Wil ze wel pap of een cracker dan geef je gewoon dat en dan vooral niet vertellen tegen het consultatiebureau dat ze geen brood eet.

Probeer je het over een maandje gewoon weer en wil ze dan nog niet dan wacht je nog een maand.

Je kind krijgt echt geen voedingstoffen te kort omdat het geen brood eet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje at ook nauwelijks brood, pas toen hij ongeveer 12 maanden was ging er met veel pijn en moeite een halve boterham in 's ochtends.

Komt vanzelf goed. Al die adviezen van het CB moet je met een korrel zout nemen. Vind ik. Kinderen ontwikkelen zich zoals ze zich ontwikkelen. Sommige dingen gaan snel, andere kosten wat meer tijd. Maar het gaat NOOIT via het schema waar de wijkverpleegster mee komt.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Waarom per se iets willen geven wat prima te vervangen is door iets wat ze wel lust?
Zeker omdat brood geen voedsel is wat uberhaupt een must is maar al helemaal niet voor een baby.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo 'moet' ze brood eten van het CB?
Wat vind je er zelf van?
Ze kan toch ook iets anders eten dan brood?

Als ik naar het CB had geluisterd had ik nu een kind gehad wat eerst was opgerekt (want 'te klein') en vervolgens weer onthoofd (want 'te groot') - je moet niet alles letterlijk nemen wat ze zeggen daar...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Ik gok dat TO zelf, het niet eten van brood, een probleem vind en dat CB dan tips geeft.
Maar er hoeft helega geen brood gegeten te worden.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 14-11-2017 10:06
2.92% gewijzigd
Hier lust baby ook niet graag brood. Hij eet schoorvoetend een paar hapjes als ik er een soort papje van maak met afgekolfde melk. Tja, komt vanzelf. Baby is 6.5 maand, hij heeft nog een heel leven om brood te gaan lusten. En anders eet hij maar wat anders. Er worden hele volksstammen groot zonder brood.

Raar advies ook van cb trouwens. Mijn cb zegt altijd: kijk naar je kind, dat kan heel goed zelf aangeven of het aan X toe is.
Alle reacties Link kopieren
:hello: Lux! Hoe gaat het met jou en je mini-man en het starten met werk?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
EvyBlissy schreef:
14-11-2017 10:07
:hello: Lux! Hoe gaat het met jou en je mini-man en het starten met werk?
Goed! Op de 643 virussen die we van het KDV hebben opgelopen afgelopen maand na :hihi: menneke begint te wennen. Echt geweldig vindt hij het nog niet maar het gaat elke week een stukje beter. Ik ben echt gesloopt maar ach ben nog jong enzo :yawnee:
Alle reacties Link kopieren
ik vermoed dat het cb dat zegt om haar lichaam kennis te laten maken met gluten... maar brood is niet de enige optie
er zijn crackers, soepstengels, (granen)pap die je ook kan proberen...
niet elke baby vindt de textuur van brood lekker
(en ik kan er in komen, want telkens als ik zwanger ben, dan eet ik nog amper brood, terwijl ik een echte broodeter ben. bleh nu is dat weer zo vies)
Alle reacties Link kopieren
Waarom persè brood? Wat is de toevoegende waarde voor je kind op dit moment?
Alle reacties Link kopieren
Eet ze andere dingen wel goed? Mijn dochter kreeg vanaf 5 maanden groente- en fruithapjes en vanaf 7 maanden brood (moet dat tegenwoordig zo vroeg?!). Het heeft bij beide soorten eten maandenlang geduurd voordat het lukte, het was heel lang uitspugen, mond dichthouden, ik was blij als er 1 hapje in ging. Ze snapte het gewoon niet en vond het niet fijn om vast voedsel te eten. De enige oplossing is volgens mij gewoon blijven aanbieden, op verschillende manieren. Met pap, groente en fruit krijgt ze ruim genoeg voedingsstoffen binnen, dus maak je daar in ieder geval niet druk om. Ze leert het ooit echt wel.

Bij mijn dochter hebben we het er ook over gehad op het cb en is er sprake geweest van op termijn eventueel pre-logopedie om voor de zekerheid te kijken of alles in de mond goed functioneert en te ondersteunen bij de mondmotoriek. Dat is namelijk waarom het cb hierop let, omdat die mondmotoriek weer belangrijk is voor het leren praten. Uiteindelijk was het helemaal niet nodig, rond de 9 maanden at ze fruit en groente behoorlijk goed en brood redelijk en daarom geen reden meer voor doorsturen. Met de mondmotoriek is het helemaal goed gekomen en ze praatte juist eerder en beter dan mijn zoon die wel meteen hele boterhammen wegkauwde als baby, dus maak je daarover ook niet te druk.

Sommige mensen gaan direct steigeren als het cb een opmerking heeft over iets waarin hun kind achterloopt op het gemiddelde, maar ze doen dat puur om al heel vroeg te signaleren of er iets aan de hand is en welke kinderen er mogelijk een beetje hulp kunnen gebruiken. Je krijgt geen boete van ze als je kind nog niet eet, ze gaan het er ook niet met een trechter in stoppen, hooguit zullen ze je aanraden om eens bij een pre-logopedist langs te gaan als het nog heel lang zo blijft. Maar ik denk dat ze dat alleen zullen doen als het nog maanden zo blijft en als ze andere dingen ook slecht eet.
Eten in de wangzak van je kind doen? Brood vanaf 4 maanden? Right.
Alle reacties Link kopieren
MissTiek2015 schreef:
14-11-2017 10:11
ik vermoed dat het cb dat zegt om haar lichaam kennis te laten maken met gluten... maar brood is niet de enige optie
er zijn crackers, soepstengels, (granen)pap die je ook kan proberen...
niet elke baby vindt de textuur van brood lekker
(en ik kan er in komen, want telkens als ik zwanger ben, dan eet ik nog amper brood, terwijl ik een echte broodeter ben. bleh nu is dat weer zo vies)
Ik vind brood ook nog steeds niet lekker, terwijl ik de CB-leeftijd toch allang ontgroeid ben.... :hihi:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
14-11-2017 10:04
Ik gok dat TO zelf, het niet eten van brood, een probleem vind en dat CB dan tips geeft.
Maar er hoeft helega geen brood gegeten te worden.
Klopt helemaal. De kleine groeit goed en ik denk dat ik het met pap nog wel een poosje kan redden. Dit is echter mijn eerste kind en wanneer je ziet dat andere kinderen wel brood eten en het CB ernstig is over het feit dat mijn dochter nog geen brood eet maakt dat je onzeker. Ik dwing haar ook zeker niet wel te eten zoals ik een andere reactie gesuggereerd word. Als zij haar mond niet open doe prop ik het er natuurlijk niet in.
Alle reacties Link kopieren
laat de boterhammen even rusten vooraleer je dochter een degout van je welste krijgt van brood. probeer binnen enkele weken eens opnieuw, maar forceer haar niet...
iemand uit ons groepje had ook een baby die geen brood wilde... blijkt nu dat die gluten intolerant is... soms weten baby's wel wat goed of slecht voor hen is...
missy1992 schreef:
14-11-2017 10:18
Klopt helemaal. De kleine groeit goed en ik denk dat ik het met pap nog wel een poosje kan redden. Dit is echter mijn eerste kind en wanneer je ziet dat andere kinderen wel brood eten en het CB ernstig is over het feit dat mijn dochter nog geen brood eet maakt dat je onzeker. Ik dwing haar ook zeker niet wel te eten zoals ik een andere reactie gesuggereerd word. Als zij haar mond niet open doe prop ik het er natuurlijk niet in.
Lekker pap of melk geven. Ik snap echt niet waarom het niet eten van brood jou onzeker maakt. Baby en kinderen eten heel vaak bepaalde dingen liever niet. Volwassenen ook niet.
Zelfs al eet je nooit brood in je hele leven kan je gewoon gezond opgroeien.

En als je verder genoeg voedingsstoffen binnen krijgen is er toch niks aan de hand?
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 14-11-2017 10:24
6.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-11-2017 10:15
Eten in de wangzak van je kind doen? Brood vanaf 4 maanden? Right.
Een korstje om op te kauwen vanaf 4 maanden idd. Een stukje in de wangzak leggen (niet proppen als ze niet wil uiteraard) zou zijn om te voorkomen dat ze gaat kokhalzen ivm de voor haar onbekende structuur waar sommige baby’s last van hebben.
nicole123 schreef:
14-11-2017 10:14
Eet ze andere dingen wel goed? Mijn dochter kreeg vanaf 5 maanden groente- en fruithapjes en vanaf 7 maanden brood (moet dat tegenwoordig zo vroeg?!). Het heeft bij beide soorten eten maandenlang geduurd voordat het lukte, het was heel lang uitspugen, mond dichthouden, ik was blij als er 1 hapje in ging. Ze snapte het gewoon niet en vond het niet fijn om vast voedsel te eten. De enige oplossing is volgens mij gewoon blijven aanbieden, op verschillende manieren. Met pap, groente en fruit krijgt ze ruim genoeg voedingsstoffen binnen, dus maak je daar in ieder geval niet druk om. Ze leert het ooit echt wel.

Bij mijn dochter hebben we het er ook over gehad op het cb en is er sprake geweest van op termijn eventueel pre-logopedie om voor de zekerheid te kijken of alles in de mond goed functioneert en te ondersteunen bij de mondmotoriek. Dat is namelijk waarom het cb hierop let, omdat die mondmotoriek weer belangrijk is voor het leren praten. Uiteindelijk was het helemaal niet nodig, rond de 9 maanden at ze fruit en groente behoorlijk goed en brood redelijk en daarom geen reden meer voor doorsturen. Met de mondmotoriek is het helemaal goed gekomen en ze praatte juist eerder en beter dan mijn zoon die wel meteen hele boterhammen wegkauwde als baby, dus maak je daarover ook niet te druk.

Sommige mensen gaan direct steigeren als het cb een opmerking heeft over iets waarin hun kind achterloopt op het gemiddelde, maar ze doen dat puur om al heel vroeg te signaleren of er iets aan de hand is en welke kinderen er mogelijk een beetje hulp kunnen gebruiken. Je krijgt geen boete van ze als je kind nog niet eet, ze gaan het er ook niet met een trechter in stoppen, hooguit zullen ze je aanraden om eens bij een pre-logopedist langs te gaan als het nog heel lang zo blijft. Maar ik denk dat ze dat alleen zullen doen als het nog maanden zo blijft en als ze andere dingen ook slecht eet.
Nou maar gaan lopen steigeren over een kind dat geen brood eet met 7 maanden vind ik nogal paniek om niks. Tuurlijk heeft cb een signaleringsfunctie en veel cb's doen dat hartstikke goed, maar je hebt er ook bij die wel erg paniekerig zijn en nogal een tunnelvisie hebben en weinig multifactorieel kunnen kijken. Als het goed is baseren ze zich op voedingscentrum en die adviseren opbouwen naar 1 maaltijd van brood of pap tussen de 7 en 8 maanden, dus waar ze vandaan halen dat deze baby enorm achterloopt omdat hij geen stapels bammetjes zit weg te werken weet ik niet hoor.

En bovendien, zoals mijn docenten altijd zeiden: je hebt de klassieke presentatie... en dan heb je de realiteit :P
I
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 02-12-2017 20:54
99.75% gewijzigd
missy1992 schreef:
14-11-2017 10:23
Een korstje om op te kauwen vanaf 4 maanden idd. Een stukje in de wangzak leggen (niet proppen als ze niet wil uiteraard) zou zijn om te voorkomen dat ze gaat kokhalzen ivm de voor haar onbekende structuur waar sommige baby’s last van hebben.

Je moet bij een baby van vier en zes maanden helemaal niks in de wangzak leggen. Laat het kind zelf dingen in haar mond stoppen.
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
14-11-2017 10:26
Nou maar gaan lopen steigeren over een kind dat geen brood eet met 7 maanden vind ik nogal paniek om niks. Tuurlijk heeft cb een signaleringsfunctie en veel cb's doen dat hartstikke goed, maar je hebt er ook bij die wel erg paniekerig zijn en nogal een tunnelvisie hebben en weinig multifactorieel kunnen kijken. Als het goed is baseren ze zich op voedingscentrum en die adviseren opbouwen naar 1 maaltijd van brood of pap tussen de 7 en 8 maanden, dus waar ze vandaan halen dat deze baby enorm achterloopt omdat hij geen stapels bammetjes zit weg te werken weet ik niet hoor.

En bovendien, zoals mijn docenten altijd zeiden: je hebt de klassieke presentatie... en dan heb je de realiteit :P
Maar steigert het cb echt of is dat wat een ouder ervan maakt die heel gevoelig is of het kind het wel goed doet en in de stress schiet als Jantje van de buren iets al wel kan en haar baby nog niet? Ik heb het idee dat het vooral de ouders/moeders zelf zijn die heftig reageren als het cb ook maar iets aangeeft waarin ze even wat extra willen opletten. Ik heb bij beide kinderen gehad dat ze op sommige punten niet helemaal in de pas liepen en dat het cb dat opmerkte (wij zelf hadden het overigens ook al opgemerkt, dus het kwam niet als een verrassing). Nou, prima, dan kijken ze daar even extra naar en bij onze dochter is bijv. op een gegeven moment doorverwezen naar een fysio voor haar motoriek. Ik heb geen moment gedacht dat het vreselijk zou zijn en ze nooit zou leren lopen, alleen maar fijn om extra aandacht te krijgen voor dingen waar ze wat moeite mee hebben. Het is maar hoe je er zelf naar kijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven