Mijn kind is een brugpieper!

14-08-2018 08:46 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het groep 8 topic ..nu verder kletsen hier...nog even...en dan gaan ze deze grote stap maken!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter start ook maandag. Ze moet er om 10:00 zijn en krijgt dan wat uitleg over rooster, kluis en fietsenstalling.
Ze is nu bij haar vader en heeft veel tijd besteed aan kaften en het handletteren van haar schriften.
Ze heeft een gewone schoudertas uitgezocht en gekregen van oma. Eind groep 7 heeft ze een nieuwe fiets gehad. Ze is nogal lang dus dat is al een damesmaat, kan ze nog lang mee vooruit.
Dopper mee en brood gewoon in een zakje. Denk dat ik haar weekgeld mee ga geven voor een kop thee oid, moet ze zelf maar even uitzoeken hoe duur dat is.
Wat ik nog wel moet doen is een goedkoop telefoonabonnement afsluiten, wat hebben jullie zoal?
Ze heeft er veel zin in en ik ook, weer een nieuwe stap!
Zeilboot76 schreef:
16-08-2018 11:11
Onze dochter gaat als enige uit haar klas naar deze school. Hier start de school pas op 5 september. Als ze een beetje doorfietst is ze er in 8 minuten. Ze heeft een hedgren tas (al sinds eind groep 7) en een batavus transportfiets.
Het brood gaat in een broodzakje en er gaat een doper mee. Een broodtrommel of zo'n herbruikbare broodzakje kan volgens haar broer echt niet meer.
De boeken komen over een week of twee (worden altijd in de laatste week van de vakantie thuisbezorgd en daarna gaan de rekbare kaften er omheen.

Ze heeft er erg veel zin in. Er wordt hier al sinds de kennismaking druk gewhatsappt met elkaar in de klassenapp.

We gaan het zien. We kennen de school al een aantal jaar. Haar mentor heeft gezegd dat de kinderen tot de herfstvakantie zelf hun weg moeten vinden in het maken van huiswerk en hoe zij zich bewegen in de klas. Gaat het mis is er vanaf de herfstvakantie genoeg tijd om in te grijpen.

Klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is de enige van haar school die naar deze school gaat en dat vindt ze prima. Het is ongeveer 8 km fietsen en dat wordt hier door veel mensen gezien als ver. Er is geen busverbinding en ze zal dus altijd moeten fietsen.
Wat fijn dat ze het prima vindt. Mijn dochter is ook de enige en ze vindt het best wel spannend, zeker omdat ze niet al te makkelijk vrienden maakt.
6,7 km is het hier. We hebben het afgelopen zondag gefietst samen en het is prima te doen, in haar eentje gaat 'm voorlopig niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Ga je dan meefietsen?
Alle reacties Link kopieren
Dat ze de enige van haar school is wil trouwens niet zeggen dat ze niemand kent. Mijn dochters zitten op scouting, daar kennen mijn man en ik elkaar van en veel van onze vrienden kennen we daar ook van. Onze vrienden hebben kinderen die daar ook op school zitten, zij kent die kinderen ook, want we gaan met een aantal elk jaar een weekend weg en ze gaan regelmatig op kamp of weekend. Ze komt ook in de klas bij een meisje van scouting (maar die kennen wij dan weer niet). Tijdens de opendag hoorden we constant hoi Gatinmijnsokdochter, ze kent meer kinderen op die school dan op de scholen vlakbij.
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon gaat ook alleen en moet 10 km fietsen. We moeten nog wel een keer oefenen want de route kent hij nog niet.

We hebben een sim only afgesloten bij simpel. 5 g en onbeperkt bellen voor 10 euro.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Aldi zijn Eastpakrugtassen nu in de aanbieding voor wie geïnteresseerd is, 30 euro. Helaas vond mijn dochter ze niet mooi. Ze heeft nu van mij de opdracht gekregen om binnen twee uur een tas te regelen want ik word er een beetje moe van daar steeds achteraan te moeten. Benieuwd waar ze mee aankomt.

Er zijn uit ons dorp nog 4 andere kinderen die naar dezelfde school gaan maar die zitten niet in haar klas. Dochter zal ook andere eindtijden hebben op twee dagen: ze kan dan alvast huiswerk op school maken en dan met zijn allen terug naar huis fietsen (8km). Heen gaan ze sowieso samen is de bedoeling. Ze is dus de enige in haar klas die uit dit dorp komt. Dat vindt ze best spannend maar ergens ook wel leuk, ze is heel makkelijk met vrienden maken en een soort van 'beginnen met een schone lei' is ook fijn.

Nieuwe fiets krijgt ze volgende week: Cortina u4 met fietskrat zoals half Nederland geloof ik :proud:
louise1 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 12:24
0.22% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Gatinmijnsok schreef:
16-08-2018 11:30
Ga je dan meefietsen?

Hell no :proud:

Ik geef haar een slinger denk ik naar een bushalte voor een rechtstreekse bus.
Alle reacties Link kopieren
Dochter kent wel wat klasgenoten; 3 uit haar oude klas en wat meiden uit haar voetbalteam. Samen fietsen weet ze nog niet, aleen vindt ze ook prima.
Abonnement voor haar telefoon moet ik ook nog naar kijken. Ze doet nunalles prepaid, maar ik vind het wel fijn dat ze in the Middle of nowhere ook kan appen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-08-2018 12:21
Hell no :proud:

Ik geef haar een slinger denk ik naar een bushalte voor een rechtstreekse bus.
:-D
Succes aan alle brugpiepers die morgen beginnen.
En vooral veel plezier!!
Succes brugpiepouders!

Mijn zoon heeft zijn 1e jaar erop zitten. Echt wel een andere fase hoor..
Eten doen ze niet gezamenlijk dus in het begin kwam hij steeds met een nog gevuld broodbakje thuis :roll:.. of ze waren naar de supermarkt geweest in pauze.
Sowieso heeft hij veel meer behoefte aan privacy..
Verder vindt hij het wel erg leuk, heeft een leuke klas en leuke mentor.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi allemaal. Hier is het begonnen. Zoon is vandaag naar school geweest; het programma besloeg maar twee uur. Ik zou met hem mee fietsen, maar moest een halfuur eerder dan ik aanvankelijk dacht met oudste zoon bij diens mentorgesprek zijn (in stad halfuur rijden verderop) en toen kwam het niet meer goed uit, dus heb ik hem toch maar met de auto gebracht. We hebben de route vorige week met het hele gezin een keer gefietst. De afstand viel wel mee (7 km), maar we hadden continu woorden over de beste route. Nou ja, dat moet hij gaandeweg ook zelf maar een beetje uitzoeken. Morgen starten ze om 9.20 uur en dan fiets ik wel mee. Terug zal hij zelf moeten doen, want dan ben ik er niet (man eventueel wel, dus in geval van nood is er achtervang, haha, wil ik voorlopig wel hoor).
Hij heeft er nog niet veel zin in trouwens. Mijn grootste bezwaar tegen deze school is dat er maar een handjevol kinderen uit onze eigen woonplaats naartoe gaat (in heel mavo 1 zit één jongen uit ons stadje) en dat het dus niet zal meevallen vrienden te maken die een beetje dichtbij wonen. De dochter van een van mijn beste vriendinnen zit er ook op school en start nu in de tweede, zij loopt daar dus inderdaad behoorlijk tegenaan. Maar ja, het is zijn keuze, hij heeft voet bij stuk gehouden. Hij had hier om de hoek naar school gekund, daar had hij de dakpanklas mavo-havo kunnen doen. Als hij per se had gewild had hij ook naar de havo en ook nog het vwo gekund, op grond van de cito-eindtoets dan, maar hij is totaal niet gemotiveerd voor school. Het liefst zou hij gamen van 's morgens tot 's avonds en de dag dan nog afsluiten met een paar uur YouTube. Af en toe een dagje vissen. Zo ziet hij dat wel voor zich.

Hij krijgt morgen zijn dopper mee en kan die dan met water vullen. Brood en een klein effen trommeltje of in een zakje. De school heeft een winkeltje en een loket in de kantine, ze mogen niet het terrein af om naar de supermarkt of zo te gaan. Of hij uit het kantineaanbod gaat eten weet ik nog niet, ik wil eerst weten wat ze er zoal verkopen en of ik dat geschikt vind. Af en toe mag hij natuurlijk ook wel eens iets minder verantwoords kopen, een pizzabroodje of zo. Ik stel me voor eens per week.

Ik geef op dit moment aan zakgeld de leeftijd in euro's. Dus de oudste krijgt 14 euro per maand en de jongste 13. Verder betaal ik het telefoonabonnement. Ze krijgen daarnaast van mijn ouders en van de moeder van mijn man ook nog een tientje per maand in respectievelijk hun spaarpot bij opa en oma en op de bank. Maar eigenlijk hoeven ze niets zelf te betalen, cadeaus etc voor vriendjes betaal ik eigenlijk ook altijd. Daar moeten we nog steeds wat betere afspraken over maken.

Fijne laatste vakantieweken nog voor degenen voor wie de schoolvakantie nog voortduurt.
Zelf heb ik trouwens nog lekker twee weken vakantie, ik heb ze expres vrij gehouden om ook nog wat rust te hebben als de kinderen weer naar school zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yella78 schreef:
21-08-2018 00:36
.....Of hij uit het kantineaanbod gaat eten weet ik nog niet, ik wil eerst weten wat ze er zoal verkopen en of ik dat geschikt vind. Af en toe mag hij natuurlijk ook wel eens iets minder verantwoords kopen, een pizzabroodje of zo. Ik stel me voor eens per week.
......
Altijd zo grappig hoe ouders denken dat kindlief zich ook maar iets aan gaat trekken van die mening over het kantineaanbod.
Alle reacties Link kopieren
Als hij geen geld krijgt om op school iets uit te geven, houdt het toch snel op hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze laatste week vakantie en dochter gaat liever gisteren nog naar school. Voor het eerst sinds ze naar school gaat is ze klaar met de vakantie, ze kan niet wachten.
Yella78 schreef:
21-08-2018 01:04
Als hij geen geld krijgt om op school iets uit te geven, houdt het toch snel op hoor.

Haha ja precies.

Vond hij het gisteren wel een beetje leuk?
jongste is vandaag ook begonnen. ben nog een keer met hem mee gefietst. 9,3 km. vanaf morgen moet hij alleen. nou eigenlijk vanmiddag. want hij moet alleen naar huis fietsen. toch best spannend voor een 11 jarige
Yella78 schreef:
21-08-2018 01:04
Als hij geen geld krijgt om op school iets uit te geven, houdt het toch snel op hoor.
Maar je zegt zelf....
Yella78 schreef:
21-08-2018 00:36
Ik geef op dit moment aan zakgeld de leeftijd in euro's. Dus de oudste krijgt 14 euro per maand en de jongste 13. Verder betaal ik het telefoonabonnement. Ze krijgen daarnaast van mijn ouders en van de moeder van mijn man ook nog een tientje per maand in respectievelijk hun spaarpot bij opa en oma en op de bank. Maar eigenlijk hoeven ze niets zelf te betalen, cadeaus etc voor vriendjes betaal ik eigenlijk ook altijd.
Dus hij heeft wel geld
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zicht op zijn uitgaven, BlueEyedLady. Zijn bankrekening is aan de mijne gekoppeld en zijn pasje werkt niet, haha (lukt telkens niet op een of andere manier om dat te activeren). Cash heeft hij nauwelijks. De spaarpot bij opa en oma kan ook niet zonder meer geplunderd worden, dat gaat altijd in overleg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth, dat vind ik ook nogal wat voor een 11-jarige, al ligt het natuurlijk aan het kind in kwestie. Mijn zoon is inmiddels 13,5, scheelt ook behoorlijk. Maar dan nog vind ik het spannend!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yella ik vind het ook spannend maar ja, hij moet toch gaan. ik kan niet steeds mee fietsen. hij is wel al afgelopen jaar een paar keer met de bus en de trein gegaan omdat hij naar de masterclass ging maar de fiets is nieuw

ik moet wel toegeven dat ik wel iets gewend ben. mijn oudste fietste al vanaf 9 alleen naar school. 5 km heen en 5 km terug en die was echt net 11 toen ze voor het eerst alleen naar het vo ging
BlueEyedLady schreef:
21-08-2018 10:20
Maar je zegt zelf....



Dus hij heeft wel geld

Ja, op haar rekening. Ik vind het (nog) niet nodig dat pinpas mee naar school gaat.
Maar vertel eens iets over jouw kind, BlueEyedLady.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven